SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2021 15:26:10 ]![]()
Trots zijn op het feit dat je de boel belazertIk denk niet dat iemand zin heeft om je te helpen met je rekensom.
![]()
In Nederland moet je tegenwoordig bijna overal 30k overbieden. Dat kun je niet financieren, want boven taxatiewaarde. Dus zo gemakkelijk kom je niet terug.quote:Op maandag 26 juli 2021 15:21 schreef sirdanilot het volgende:
Zoals ik hier wel eens eerder heb gepost, woon ik momenteel in het buitenland en betaal ik mijn NL studieschuld niet af. Boehoe wat ga je doen, de politie bellen? Duo bellen? De reden daarvoor is: zelfs zonder het afbetalen van mijn studieschuld kan ik nauwelijks een huis kopen, als ik die nog eens zou afbetalen zou ik weer helemaal overnieuw moeten beginnen met sparen.
Uiteraard is er geen keuze om de studieschuld niet af te betalen als ik terug naar NL zou gaan. Dan móet je. En in zo'n geval zou ik ook meteen een groot deel van de studieschuld netjes pinnen bij DUO. Hier in Ierland is er echter geen BAG dus het is vrijwel onmogelijk voor DUO om mij te vinden, vandaar dat ik het dus niet betaal. Zelfs postcodes zijn maar zeer recent ingevoerd en worden ook nog lang niet altijd gebruikt.
Nou had ik laatst gekeken naar hypotheken in NL, als ik daar hetzelfde loon kan verdienen kan ik ongeveer 220 k lenen. Daar kun je eigenlijk al vrijwel niks meer voor kopen in NL, maar goed. Het voordeel van NL is dat je niet met hoge downpayments zit voor je hypotheek zoals hier, dus voor 20k spaargeld + mijn huidige loon kan ik dan al kopen.
Stel ik heb 10k reeds opgespaard, studieschuld pak em beet 15 k, en ik verhuis terug naar NL om daar een huis te zoeken om te kopen. Dan gaat die 10k spaargeld meteen naar de studieschuld, resteert 5 k studieschuld. Vervolgens moet ik dan weer opnieuw 20k sparen, en ondertussen nog de rest van de 5 k aflossen dus dan zit je op 25 k aan te sparen geld voordat ik in de buurt kom om een huis te kopen.
Stel ik blijf in Ierland en betaal mijn studieschuld niet af. In ierland moet ik voor een huis van 250 k toch wel 25k sparen. Echter gaat het sparen daarvan sneller, omda tik ondertussen niet met het aflossen van de studieschuld zit.
Dan ben ik toch wel gek als ik terug naar Nederland zou gaan? Het 'moraliteitsargument' van 'JE MOET HET BETALEN BOEHOE DAT MOEST IK OOK !' vind ik in dezen niet relevant. Dan had je zelf ook maar moeten bedenken om naar het buitenland te vertrekken schat, niet mijn probleem dat je dat zelf niet bedacht had. Spookverhalen over dat de marechaussee je op schiphol aanhoudt geloof ik ook niks van, daar heb ik namelijk nooit een bron over gezien.
Dus is er iets anders qua financieel plaatje wat ik mis? De BKR weet ook niet van mijn studieschuld dus ik kan me niet voorstellen dat enige buitenlandse organisatie daarvan zou weten. Ik kan gewoon qua rekensommetje alleen maar tot de conclusie komen dat het goedkoper is om in het buitenland te blijven dan terug te gaan naar NL?The End Times are wild![]()
Hoi TS, om jouw vraag te beantwoorden heb ik antwoord nodig op de volgende vragen:
1. In welk land woon je?
Groeten Bernd.Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''![]()
Die taxateurs taxeren 'm wel wat hoger hoor, dat zie ik te vaakquote:Op maandag 26 juli 2021 15:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
In Nederland moet je tegenwoordig bijna overal 30k overbieden. Dat kun je niet financieren, want boven taxatiewaarde. Dus zo gemakkelijk kom je niet terug.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''![]()
Nou vertel eens heb jij een koophuis kerel?quote:Op maandag 26 juli 2021 15:35 schreef Raw85 het volgende:
Trots zijn op het feit dat je de boel belazertIk denk niet dat iemand zin heeft om je te helpen met je rekensom.
Maar de kans dat je moet overbieden bestaat hier in Ierland ook. Wel is er hier meer ruimte dus zal het buiten de stad wat minder extreem zijn dan in NL.quote:Op maandag 26 juli 2021 15:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
In Nederland moet je tegenwoordig bijna overal 30k overbieden. Dat kun je niet financieren, want boven taxatiewaarde. Dus zo gemakkelijk kom je niet terug.
En tsja vind je het dan gek dat zovelen net als ik niet terug kunnen naar NL. Als de overheid geen perspectief biedt, wat kan je dan.Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)![]()
Ja, maar niet te gek. En je hebt ook nog kosten koper. Zonder minstens 30K cash is het lastig financierenquote:Op maandag 26 juli 2021 15:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Die taxateurs taxeren 'm wel wat hoger hoor, dat zie ik te vaakThe End Times are wild![]()
Overbieden is hier nu ook buiten de randstad de normquote:Op maandag 26 juli 2021 15:39 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nou vertel eens heb jij een koophuis kerel?
[..]
Maar de kans dat je moet overbieden bestaat hier in Ierland ook. Wel is er hier meer ruimte dus zal het buiten de stad wat minder extreem zijn dan in NL.
En tsja vind je het dan gek dat zovelen net als ik niet terug kunnen naar NL. Als de overheid geen perspectief biedt, wat kan je dan.The End Times are wild![]()
Niet te gek nee, maar 30k is m.i. niet te gek. En de tariefswijziging overdrachtsbelasting scheelt ook veel voor jongeren.quote:Op maandag 26 juli 2021 15:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar niet te gek. En je hebt ook nog kosten koper. Zonder minstens 30K cash is het lastig financierenOm aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''![]()
TS heeft na aflossen studiegeld geen 30K cash meer.quote:Op maandag 26 juli 2021 15:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Niet te gek nee, maar 30k is m.i. niet te gek. En de tariefswijziging overdrachtsbelasting scheelt ook veel voor jongeren.The End Times are wild![]()
Ik kan als ik hier in ierland blijf en beetje zuinig doe wel 30 k sparen binnen enkele jaren.quote:Op maandag 26 juli 2021 15:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
TS heeft na aflossen studiegeld geen 30K cash meer.
Als ik terug naar NL ga dan moet ik dus 30k sparen, plus die 15k studieschuld. 45 k. Dat is echt wel een ander verhaal.Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)![]()
Over een paar jaar is het 60Kquote:Op maandag 26 juli 2021 15:48 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik kan als ik hier in ierland blijf en beetje zuinig doe wel 30 k sparen binnen enkele jaren.
Als ik terug naar NL ga dan moet ik dus 30k sparen, plus die 15k studieschuld. 45 k. Dat is echt wel een ander verhaal.
Waarom wil je terug? Heb je daar geen vrouw of zo?The End Times are wild![]()
Hij hoeft geen vrouwquote:Op maandag 26 juli 2021 15:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Over een paar jaar is het 60K
Waarom wil je terug? Heb je daar geen vrouw of zo?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''![]()
Op boards.ie , de ierse versie van fok, zeggen ze steeds dat ik terug mot oprotte naar me eige lant. Alsof ik een turk ben.quote:Op maandag 26 juli 2021 15:54 schreef Leandra het volgende:
Blijf in godsnaam in Ierland en zou je misschien in het vervolg ook op fok.ie kunnen inloggen?
Bij voorbaat dank.
Ze halen ook continu de geschiedenis erbij dat de Oranjes ooit de britten hebben geholpen om Noord Ierland te koloniseren. Alsof ik daar een boodschap aan heb
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)![]()
Vooral omdat ik toch echt een Nederlander ben en niks heb met het volk hier. Ik zou bijvoorbeeld nevertenooitniet de Ierse nationaliteit aannemen, ik ga nog liever dood. Ik kom al in aanmerking voor een paspoort maar ik ga dat nooit aanvragen.quote:Op maandag 26 juli 2021 15:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Over een paar jaar is het 60K
Waarom wil je terug? Heb je daar geen vrouw of zo?Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)![]()
En dan nu de feiten:quote:220 k lenen. Daar kun je eigenlijk al vrijwel niks meer voor kopen in NL, maar goed.https://www.funda.nl/koop/nederland/0-200000/+100km/quote:2.244 koopwoningen
in Nederland
Verder het afbetalen van schuld als 'moraliteitsargument' wegzetten geeft maar weer aan dat het allemaal diep zit met het entitlementgedrag van de sneeuwvlokjes![]()
Geluk en welzijn zijn geen rekensom.quote:Op maandag 26 juli 2021 15:21 schreef sirdanilot het volgende:
Zoals ik hier wel eens eerder heb gepost, woon ik momenteel in het buitenland en betaal ik mijn NL studieschuld niet af. Boehoe wat ga je doen, de politie bellen? Duo bellen? De reden daarvoor is: zelfs zonder het afbetalen van mijn studieschuld kan ik nauwelijks een huis kopen, als ik die nog eens zou afbetalen zou ik weer helemaal overnieuw moeten beginnen met sparen.
Uiteraard is er geen keuze om de studieschuld niet af te betalen als ik terug naar NL zou gaan. Dan móet je. En in zo'n geval zou ik ook meteen een groot deel van de studieschuld netjes pinnen bij DUO. Hier in Ierland is er echter geen BAG dus het is vrijwel onmogelijk voor DUO om mij te vinden, vandaar dat ik het dus niet betaal. Zelfs postcodes zijn maar zeer recent ingevoerd en worden ook nog lang niet altijd gebruikt.
Nou had ik laatst gekeken naar hypotheken in NL, als ik daar hetzelfde loon kan verdienen kan ik ongeveer 220 k lenen. Daar kun je eigenlijk al vrijwel niks meer voor kopen in NL, maar goed. Het voordeel van NL is dat je niet met hoge downpayments zit voor je hypotheek zoals hier, dus voor 20k spaargeld + mijn huidige loon kan ik dan al kopen.
Stel ik heb 10k reeds opgespaard, studieschuld pak em beet 15 k, en ik verhuis terug naar NL om daar een huis te zoeken om te kopen. Dan gaat die 10k spaargeld meteen naar de studieschuld, resteert 5 k studieschuld. Vervolgens moet ik dan weer opnieuw 20k sparen, en ondertussen nog de rest van de 5 k aflossen dus dan zit je op 25 k aan te sparen geld voordat ik in de buurt kom om een huis te kopen.
Stel ik blijf in Ierland en betaal mijn studieschuld niet af. In ierland moet ik voor een huis van 250 k toch wel 25k sparen. Echter gaat het sparen daarvan sneller, omda tik ondertussen niet met het aflossen van de studieschuld zit.
Dan ben ik toch wel gek als ik terug naar Nederland zou gaan? Het 'moraliteitsargument' van 'JE MOET HET BETALEN BOEHOE DAT MOEST IK OOK !' vind ik in dezen niet relevant. Dan had je zelf ook maar moeten bedenken om naar het buitenland te vertrekken schat, niet mijn probleem dat je dat zelf niet bedacht had. Spookverhalen over dat de marechaussee je op schiphol aanhoudt geloof ik ook niks van, daar heb ik namelijk nooit een bron over gezien.
Dus is er iets anders qua financieel plaatje wat ik mis? De BKR weet ook niet van mijn studieschuld dus ik kan me niet voorstellen dat enige buitenlandse organisatie daarvan zou weten. Ik kan gewoon qua rekensommetje alleen maar tot de conclusie komen dat het goedkoper is om in het buitenland te blijven dan terug te gaan naar NL?
Kijk eerst eens naar wat je zelf het liefst zou willen en kijk hoe je dat kan bereiken.![]()
Ik zou het liefste een koophuisje hebben in de regio Leiden want daar heb ik de meeste vrienden wonen. Leiden/Den Haag zeg maar.quote:Op maandag 26 juli 2021 16:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Geluk en welzijn zijn geen rekensom.
Kijk eerst eens naar wat je zelf het liefst zou willen en kijk hoe je dat kan bereiken.
Dat is niet echt betaalbaar.Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)![]()
Is het al bij je opgekomen dat het misschien wat meer aan je poststijl dan aan je herkomst ligt?quote:Op maandag 26 juli 2021 15:55 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Op boards.ie , de ierse versie van fok, zeggen ze steeds dat ik terug mot oprotte naar me eige lant. Alsof ik een turk ben.
Ze halen ook continu de geschiedenis erbij dat de Oranjes ooit de britten hebben geholpen om Noord Ierland te koloniseren. Alsof ik daar een boodschap aan heb
Als je daar net zo vaak herhaalt dat je een Nederlander bent als dat je hier meldt dat je in Ierland woont dan snap ik wel dat ze zo reageren.
En dan ook nog eens denigrerend "alsof ik een Turk ben" roepen.... man, man, man![]()
![]()
Nou en. Dat is gewoon mijn karakter. Je mot authentiek blijven toch.quote:Op maandag 26 juli 2021 16:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is het al bij je opgekomen dat het misschien wat meer aan je poststijl dan aan je herkomst ligt?
Als je daar net zo vaak herhaalt dat je een Nederlander bent als dat je hier meldt dat je in Ierland woont dan snap ik wel dat ze zo reageren.
En dan ook nog eens denigrerend "alsof ik een Turk ben" roepen.... man, man, manLet's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)![]()
Klopt.quote:Op maandag 26 juli 2021 16:15 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik zou het liefste een koophuisje hebben in de regio Leiden want daar heb ik de meeste vrienden wonen. Leiden/Den Haag zeg maar.
Dat is niet echt betaalbaar.
Voor een appartement moet je al snel vanaf ¤200.000 vraagprijs rekenen, nog zonder het overbieden en kosten.
In mijn regio (Fryslân) heb je er nog wel een nette tussenwoning voor, zeker in de kleinere dorpen.
Ik ben ongeveer 2u15 tot 2u30 onderweg naar Leiden, dat is eigenlijk wel te overzien.
Toen ik er een vriendin had reed ik het bijna ieder weekend.![]()
Of je zoekt gewoon een koopappartement ipv een huis, en dan is Den Haag nog heel betaalbaar vergeleken met een groot deel van het land, vooral omdat het er barst van de typische Haagse portiekwoningen.quote:Op maandag 26 juli 2021 16:15 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik zou het liefste een koophuisje hebben in de regio Leiden want daar heb ik de meeste vrienden wonen. Leiden/Den Haag zeg maar.
Dat is niet echt betaalbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |