Eens wel, maar je moet er ook wel de spelers en selectie voor hebben. Als onze spelersgroep over te weinig kwaliteit en/of voetbalintelligentie blijkt te beschikken dan zullen ze structureel tegen dezelfde fouten aan blijven lopen, en tijd geven is natuurlijk prima, maar naar mijn mening moeten we ook weer niet (dreigen) af te zakken tot in het rechterrijtje bijvoorbeeld (mocht het zo dramatisch uitpakken).quote:Op maandag 26 juli 2021 12:35 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je moet gewoon geduld hebben voor zo'n tactiek. Dat zal in het begin echt nog wel een aantal keer foutgaan, die kwetsbaarheid is ook gewoon onderdeel van het leerproces (al zal je het met deze tactiek nooit helemaal kunnen elimineren). Als er maar progressie in zit.
Ook eens, we moeten Slot en het team de tijd geven om te wennen. Op zich ben ik wel een voorstander van een wat meer aanvallende speelstijl. Maar goed, het is wel makkelijker uit te voeren wanneer je de meeste wedstrijden beter bent dan je tegenstander. En dat waag ik met de huidige selectie nog een beetje te betwijfelen. Daarvoor zul je toch echt voorin dreigender moeten zijn.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Eens wel, maar je moet er ook wel de spelers en selectie voor hebben. Als onze spelersgroep over te weinig kwaliteit en/of voetbalintelligentie blijkt te beschikken dan zullen ze structureel tegen dezelfde fouten aan blijven lopen, en tijd geven is natuurlijk prima, maar naar mijn mening moeten we ook weer niet (dreigen) af te zakken tot in het rechterrijtje bijvoorbeeld (mocht het zo dramatisch uitpakken).
Maar goed, dat merk je na pakweg een maand of 2 vanzelf en dan kun je altijd nog ingrijpen als trainer natuurlijk. Of je blijft trouw aan je filosofie en neemt voor lief dat we (ook) volgend jaar Europees voetbal mislopen en een paar jaar spelen voor plek 6 t/m 10 ofzo.
Als het niet goed uitpakt bedoel ik dan.
AZ stond nou ook niet bekend om hun geweldige, snelle centrale verdedigers. Die speelstijl heeft gewoon tijd nodig. Als we nou echt de hele 1e seizoenshelft zwaar ondermaats presteren kan het de zaken veranderen, maar het is veel te vroeg om daar al op te gaan speculerenquote:Op maandag 26 juli 2021 13:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Eens wel, maar je moet er ook wel de spelers en selectie voor hebben. Als onze spelersgroep over te weinig kwaliteit en/of voetbalintelligentie blijkt te beschikken dan zullen ze structureel tegen dezelfde fouten aan blijven lopen, en tijd geven is natuurlijk prima, maar naar mijn mening moeten we ook weer niet (dreigen) af te zakken tot in het rechterrijtje bijvoorbeeld (mocht het zo dramatisch uitpakken).
Maar goed, dat merk je na pakweg een maand of 2 vanzelf en dan kun je altijd nog ingrijpen als trainer natuurlijk. Of je blijft trouw aan je filosofie en neemt voor lief dat we (ook) volgend jaar Europees voetbal mislopen en een paar jaar spelen voor plek 6 t/m 10 ofzo.
Als Slot bij Cambuur het materiaal had om zijn filosofie toe te passen, lijkt het me bij ons ook wel iets wat zou moeten lukken. Wel inclusief tegenvallende resultaten af en toe.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van de selectie die de doorslag geeft niet de speelstijl. En die kwaliteit ontbreekt vooralsnog gewoon. Je kunt je ook afvragen of er niet fundamenteel zaken verkeerd gaan al vanuit de opleiding als de individuele discipline structureel zo laag is.quote:Op maandag 26 juli 2021 12:35 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je moet gewoon geduld hebben voor zo'n tactiek. Dat zal in het begin echt nog wel een aantal keer foutgaan, die kwetsbaarheid is ook gewoon onderdeel van het leerproces (al zal je het met deze tactiek nooit helemaal kunnen elimineren). Als er maar progressie in zit.
Je begrijpt zelf hopelijk wel dat het verwachtingspatroon bij Cambuur en zelfs AZ wel wat anders lag dan bij ons hè?quote:Op maandag 26 juli 2021 13:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als Slot bij Cambuur het materiaal had om zijn filosofie toe te passen, lijkt het me bij ons ook wel iets wat zou moeten lukken. Wel inclusief tegenvallende resultaten af en toe.
De hele jeugdopleiding is op de schop gegaan, een nieuw jeugdcomplex, etc. Ik denk dat je de conclusie wel kan trekken dat ze zich al een tijdje afvragen of er iets fundamenteels verkeerd gaat en dat ze daarop stappen proberen te zetten. Daar ga je alleen niet binnen nu een een paar maanden resultaten van zien, maar eerder of 2/3/4/5 jaar.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van de selectie die de doorslag geeft niet de speelstijl. En die kwaliteit ontbreekt vooralsnog gewoon. Je kunt je ook afvragen of er niet fundamenteel zaken verkeerd gaan al vanuit de opleiding als de individuele discipline structureel zo laag is.
Wat je namelijk al jaren terug hoort is dat een trainer A zegt en de spelers B doen tijdens de wedstrijd wat resulteert in een ontzettende hoeveelheid aan frustratie over en weer.
Grotendeels eens, maar tegen Drita werd wel pijnlijk duidelijk dat we met name voorin niet zoveel kwaliteit hebben en naast Jahanbaksh nog wel iets missen. Lijkt me niet handig om op 1 speler te gaan leunen. En Til valt me ook ontzettend tegen tot nu toe, maar ook hem moeten we even de tijd geven.quote:Op maandag 26 juli 2021 12:35 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja en nee, dat is het punt niet.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Je begrijpt zelf hopelijk wel dat het verwachtingspatroon bij Cambuur en zelfs AZ wel wat anders lag dan bij ons hè?
Complex is zeker baasquote:Op maandag 26 juli 2021 13:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De hele jeugdopleiding is op de schop gegaan, een nieuw jeugdcomplex, etc. Ik denk dat je de conclusie wel kan trekken dat ze zich al een tijdje afvragen of er iets fundamenteels verkeerd gaat en dat ze daarop stappen proberen te zetten.
Ja, wat je her en der leest is echt alles op de schop gegaan. Wat ik al zeg (na edit), dat gaat nog wel even duren voor je daar de effecten van gaat zien.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Complex is zeker baas, maar de poppetjes en de methodiek ook?
Maarja Henk de Jong speelde ook aantrekkelijk voetbal met Cambuur. Fred Grim is ook zo'n voorbeeld van een trainer die daar eigenlijk overal wel in slaagt. Die ruimte om iets neer te zetten zal hij ongetwijfeld krijgen maar uiteindelijk moet er wel direct gepresteerd worden en Europees voetbal worden veiliggesteld. En cruciaal is dat Arnesen met wat leuke spelertjes komt die dat stimuleren.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja en nee, dat is het punt niet.
Het punt is dat hij bij Cambuur het voor elkaar kreeg met mindere spelers goed voetbal te spelen, dat is zijn eerste opdracht hier ook.
Ik denk zelfs erger, gezien hoe hij AZ verliet.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik vertrouw Slot er wel weer op dat hij flexibel genoeg is om de speelstijl iets aan te passen als de spelers niet geschikt zijn. Het is wat dat betreft geen autist als Bosz of Stam ofzo.
De kwaliteit voor top 3 ontbreekt misschien, maar je moet altijd top 5 kunnen halenquote:Op maandag 26 juli 2021 13:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van de selectie die de doorslag geeft niet de speelstijl. En die kwaliteit ontbreekt vooralsnog gewoon. Je kunt je ook afvragen of er niet fundamenteel zaken verkeerd gaan al vanuit de opleiding als de individuele discipline structureel zo laag is.
Wat je namelijk al jaren terug hoort is dat een trainer A zegt en de spelers B doen tijdens de wedstrijd wat resulteert in een ontzettende hoeveelheid aan frustratie over en weer.
Dat lag vooral aan de autisten bij de leiding van AZquote:Op maandag 26 juli 2021 13:56 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ik denk zelfs erger, gezien hoe hij AZ verliet.
Compleet bezopen.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:56 schreef fetX het volgende:
We zijn nog niet eens begonnen en het gaat al over opstappen
Tijd voor een Slot en Arnesen moeten ontslagen worden topicquote:Op maandag 26 juli 2021 13:56 schreef fetX het volgende:
Had je anders verwachtquote:Op maandag 26 juli 2021 13:56 schreef fetX het volgende:
Hij was assistent bij Cambuur hé.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja en nee, dat is het punt niet.
Het punt is dat hij bij Cambuur het voor elkaar kreeg met mindere spelers goed voetbal te spelen, dat is zijn eerste opdracht hier ook.
Die was toen hoofdtrainer ja.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:53 schreef Elan het volgende:
Maarja Henk de Jong speelde ook aantrekkelijk voetbal met Cambuur.
Ja dat is altijd bizar om te lezen. Laten we even de tijd nemen en geven. Er gaat echt nog wel wat gebeuren qua transfers en ook het spel zal echt wel nog beter worden.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Had je anders verwacht
Twee jaar terug las ik hier na een gelijkspel tegen Sparta in de openingswedstrijd posts dat we ons serieus zorgen moesten gaan maken over degradatie.
Volgens Slot was dit het qua spelers maar goed laten we hopen dat er in elk geval nog een fatsoenlijke spits bij komt en een vervanger voor Fer. Daar ben ik nu echt alweer helemaal klaar mee na anderhalve wedstrijd.quote:Op maandag 26 juli 2021 14:22 schreef fetX het volgende:
[..]
Ja dat is altijd bizar om te lezen. Laten we even de tijd nemen en geven. Er gaat echt nog wel wat gebeuren qua transfers en ook het spel zal echt wel nog beter worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |