abonnement Unibet Coolblue
pi_200660961
Wij werden verboden thuis te werken.
Voordeel is, gratis internet, koffie, goede stoelen, sta bureau en reiskosten doorbetaald.

Ps vd 60 FTE op kantoor is nooit iemand positief geweest in de anderhalf jaar.

[ Bericht 25% gewijzigd door Lospedrosa op 31-07-2021 19:47:18 ]
Vakman pur sang
pi_200660976
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 19:38 schreef Spiegelei het volgende:
Anderen zijn klein behuisd met kleine kinderen, tja dan kan ik mij voorstellen dat die liever meer dagen op kantoor werken. En dan vind ik het logisch dat ik dus meer thuiswerk daardoor. Geven en nemen noem je dat.
Eens en logisch, maar mijn werkgever geeft niemand toestemming om op kantoor te komen.
Gevolg is dat collega's met kleine kinderen af en toe hebben moeten afmelden, zeker toen scholen/opvang ook nog dicht was. Deed gelukkig ook niemand moeilijk over, ook de baas niet. Maar leuk is anders - voor de kleinekindercollega's niet, niet om af te melden en ook niet als ze het net wél redden met stinkende schreeuwlelijken om zich heen, en ook niet voor de collega's die het extra werk moeten opvangen. Maar goed, pandemieën zijn er niet voor de lol.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_200661091
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:44 schreef Fe2O3 het volgende:
Werkgevers MOGEN geen reiskosten vergoeden als ze niet gemaakt worden. Belastingdienst heeft daar een duidelijke mening over.
Natuurlijk mogen ze dat wel. Er bestaat geen wet tegen. Dus dat MOGEN hoeft niet in hoofdletters. De enige consequentie is blijkbaar dat de belastingdienst er iets van "vindt" en dus mogelijk belasting heft. Meer is het niet.

Zelfde lees je ook vaak over de 19 cent per kilometer reiskostenvergoeding. Dat meer niet zou MOGEN. Dat is ook onzin. De belastingdienst is er enkel om geldstromen af te romen,. Dat is wat ze doen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bart2002 op 31-07-2021 20:06:44 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_200671709
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 19:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Natuurlijk mogen ze dat wel. Er bestaat geen wet tegen. Dus dat MOGEN hoeft niet in hoofdletters. De enige consequentie is blijkbaar dat de belastingdienst er iets van "vindt" en dus mogelijk belasting heft. Meer is het niet.

Zelfde lees je ook vaak over de 19 cent per kilometer reiskostenvergoeding. Dat meer niet zou MOGEN. Dat is ook onzin. De belastingdienst is er enkel om geldstromen af te romen,. Dat is wat ze doen.
En tot en met 1 oktober 2021 kan de reiskostenvergoeding sowieso nog onbelast uitgekeerd worden: https://www.belastingdien(...)iskostenvergoedingen
pi_200673005
Is dat foutieve idee ook weer uit de wereld. Wat er daarna gebeurt staat nog te bezien. Mogelijk gaat er dan belasting over geheven worden. Dan mag de werkgever het nog steeds doen maar zal onaantrekkelijker worden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_200673492
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:03 schreef Bart2002 het volgende:
Is dat foutieve idee ook weer uit de wereld. Wat er daarna gebeurt staat nog te bezien. Mogelijk gaat er dan belasting over geheven worden. Dan mag de werkgever het nog steeds doen maar zal onaantrekkelijker worden.
Ja, je ziet nu al dat sommige werkgevers het niet meer betalen. Daar valt iets voor te zeggen, want 'n reiskostenvergoeding is precies wat het woord al doet vermoeden. Als die reiskosten er niet meer zijn, dan hoeft de vergoeding er in principe ook niet meer te zijn.

Als het na 1 oktober wordt belast, zullen natuurlijk nog meer bedrijven dit niet meer gaan vergoeden.
pi_200682452
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, je ziet nu al dat sommige werkgevers het niet meer betalen. Daar valt iets voor te zeggen, want 'n reiskostenvergoeding is precies wat het woord al doet vermoeden. Als die reiskosten er niet meer zijn, dan hoeft de vergoeding er in principe ook niet meer te zijn.

Als het na 1 oktober wordt belast, zullen natuurlijk nog meer bedrijven dit niet meer gaan vergoeden.
De variabele kosten zijn er niet meer, de vaste kosten van autobezit zijn er nog wél gewoon.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200682623
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 20:20 schreef baskick het volgende:

[..]

De variabele kosten zijn er niet meer, de vaste kosten van autobezit zijn er nog wél gewoon.
Kilometervergoeding is toch per gemaakte kilometer? Die je maakt met je eigen auto, die je verder helemaal zelf betaalt?
pi_200684548
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 20:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kilometervergoeding is toch per gemaakte kilometer? Die je maakt met je eigen auto, die je verder helemaal zelf betaalt?
Ja, fair enough. M'n punt was dat er nog steeds kosten gemaakt worden voor een vervoermiddel dat nu minder of niet meer gebruikt wordt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200685708
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 20:20 schreef baskick het volgende:

[..]

De variabele kosten zijn er niet meer, de vaste kosten van autobezit zijn er nog wél gewoon.
Ik gebruikte mijn auto voornamelijk voor woon-werk verkeer. Begin 2020 heb ik hem gewoon de deur uit gedaan. Het is nou niet zo dat mijn werkgever mij verplichte om een auto te kopen/leasen.
pi_200685757
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, je ziet nu al dat sommige werkgevers het niet meer betalen. Daar valt iets voor te zeggen, want 'n reiskostenvergoeding is precies wat het woord al doet vermoeden. Als die reiskosten er niet meer zijn, dan hoeft de vergoeding er in principe ook niet meer te zijn.

Als het na 1 oktober wordt belast, zullen natuurlijk nog meer bedrijven dit niet meer gaan vergoeden.
Ook dan hangt het er van af of de medewerker gewoon weer reist naar het werk. In elk geval is het tot 1 oktober toegestaan om het belastingvrij uit te keren terwijl er niet gereisd wordt.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_200685772
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 22:19 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, fair enough. M'n punt was dat er nog steeds kosten gemaakt worden voor een vervoermiddel dat nu minder of niet meer gebruikt wordt.
Dat dus, in de vergoeding zat namelijk ook een flink deel voor de vaste kosten. Stel dat een auto 1:22.5 rijdt, dan heb je aan kosten ongeveer ¤1,45 (diesel) en aan opbrengsten ¤4,3.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_200687641
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:36 schreef exelletor het volgende:

[..]

Ik gebruikte mijn auto voornamelijk voor woon-werk verkeer. Begin 2020 heb ik hem gewoon de deur uit gedaan. Het is nou niet zo dat mijn werkgever mij verplichte om een auto te kopen/leasen.
Klopt natuurlijk helemaal. Alleen wist werkgever noch werkgever toen niet (en nu ook niet) hoe lang het thuiskwerken zou duren. Het is in veel gevallen nogal kostbaar een auto weg te doen; je krijgt er minder voor terug dan wat je later voor een vergelijkbare moet betalen. Ergens is een omslagpunt en je weet niet waar die ligt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200691923
quote:
7s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ook dan hangt het er van af of de medewerker gewoon weer reist naar het werk. In elk geval is het tot 1 oktober toegestaan om het belastingvrij uit te keren terwijl er niet gereisd wordt.
Als iemand naar het werk reist, dan kan het onbelast, zo niet, dan niet meer. Lijkt me op zich terecht.
pi_200691950
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 22:19 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, fair enough. M'n punt was dat er nog steeds kosten gemaakt worden voor een vervoermiddel dat nu minder of niet meer gebruikt wordt.
Dat vervoermiddel is waarschijnlijk niet speciaal voor het werk aangeschaft. Je maakt ook minder kilometers, dus minder afschrijving, slijtage e.d.

Iemand zou 'n punt hebben als dat vervoermiddel speciaal is aangeschaft om naar het werk te kunnen rijden en er geen ander alternatief is, zoals bv. het openbaar vervoer.

De meeste mensen met 'n auto zullen deze niet enkel gebruiken om op hun werk te komen, maar ook om naar de winkel te gaan, naar vrienden en bekenden, daguitstapjes, etc.
pi_200692471
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 11:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat vervoermiddel is waarschijnlijk niet speciaal voor het werk aangeschaft. Je maakt ook minder kilometers, dus minder afschrijving, slijtage e.d.

Iemand zou 'n punt hebben als dat vervoermiddel speciaal is aangeschaft om naar het werk te kunnen rijden en er geen ander alternatief is, zoals bv. het openbaar vervoer.

De meeste mensen met 'n auto zullen deze niet enkel gebruiken om op hun werk te komen, maar ook om naar de winkel te gaan, naar vrienden en bekenden, daguitstapjes, etc.
Ik denk dat er best veel gezinnen zullen zijn die een 2e auto hebben voor het woonwerk. Dus dan zou je best kunnen stellen dat de auto hier speciaal voor is aangeschaft. Daarnaast zit je ook met het soort auto. Een paar jaar geleden zijn de diesel rijders extra wegenbelasting gaan betalen vanwege de vervuiling. Die wagens staan ook gewoon veel stil nu en zijn de kosten om diesel te rijden niet meer in verhouding.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_200692654
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 11:50 schreef Halcon het volgende:
Dat vervoermiddel is waarschijnlijk niet speciaal voor het werk aangeschaft. Je maakt ook minder kilometers, dus minder afschrijving, slijtage e.d.
Maar je hebt ook vaste lasten als belasting, als die worden verdeeld over minder gereden kilometers betaal je per kilometer meer.
En de kilometers die overblijven zijn privé kilometers die je geheel zelf betaalt.
Het zijn de goedkope (want gedeclareerd bij de werkgever) kilometers die wegvallen.
quote:
Iemand zou 'n punt hebben als dat vervoermiddel speciaal is aangeschaft om naar het werk te kunnen rijden en er geen ander alternatief is, zoals bv. het openbaar vervoer.

De meeste mensen met 'n auto zullen deze niet enkel gebruiken om op hun werk te komen, maar ook om naar de winkel te gaan, naar vrienden en bekenden, daguitstapjes, etc.
Dat hoeft niet te betekenen dat je die auto kan veroorloven voor alleen die privezaken.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 2 augustus 2021 @ 12:29:08 #143
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_200692845
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 12:23 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar je hebt ook vaste lasten als belasting, als die worden verdeeld over minder gereden kilometers betaal je per kilometer meer.
En de kilometers die overblijven zijn privé kilometers die je geheel zelf betaalt.
Het zijn de goedkope (want gedeclareerd bij de werkgever) kilometers die wegvallen.
[..]

Dat hoeft niet te betekenen dat je die auto kan veroorloven voor alleen die privezaken.
als je veel kilometers maakt, zit je voor je werk ook veel in de auto. Je krijgt er dan dus ook heel wat vrije uren voor terug als je geen woon-werkverkeer maakt. Neem een krantenwijk ofzo, dat compenseert die misgelopen kilometervergoeding dan ruimschoots én kun je mooi in die uren doen die je niet meer in de auto zit.
pi_200692995
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 12:23 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar je hebt ook vaste lasten als belasting, als die worden verdeeld over minder gereden kilometers betaal je per kilometer meer.
En de kilometers die overblijven zijn privé kilometers die je geheel zelf betaalt.
Het zijn de goedkope (want gedeclareerd bij de werkgever) kilometers die wegvallen.
[..]

Dat hoeft niet te betekenen dat je die auto kan veroorloven voor alleen die privezaken.
Ik krijg nog niet eens de helft van de prijs per km als vergoeding die 19ct per km is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200694122
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 12:23 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar je hebt ook vaste lasten als belasting, als die worden verdeeld over minder gereden kilometers betaal je per kilometer meer.
En de kilometers die overblijven zijn privé kilometers die je geheel zelf betaalt.
Het zijn de goedkope (want gedeclareerd bij de werkgever) kilometers die wegvallen.
[..]

Dat hoeft niet te betekenen dat je die auto kan veroorloven voor alleen die privezaken.
Wegenbelasting betaal je toch. Ongeacht of je die auto nu gebruikt voor alleen de boodschappen te doen en daguitstapjes of ook om naar het werk te gaan.

En voor de kilometervergoeding hoef je de auto niet te nemen. Daar kom je namelijk niet mee uit als je alles meetelt.
pi_200694604
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 12:13 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Ik denk dat er best veel gezinnen zullen zijn die een 2e auto hebben voor het woonwerk. Dus dan zou je best kunnen stellen dat de auto hier speciaal voor is aangeschaft. Daarnaast zit je ook met het soort auto. Een paar jaar geleden zijn de diesel rijders extra wegenbelasting gaan betalen vanwege de vervuiling. Die wagens staan ook gewoon veel stil nu en zijn de kosten om diesel te rijden niet meer in verhouding.
De werkgever kan er natuurlijk weinig aan doen dat iemand een auto aanschaft, laat staan dat iemand een diesel koopt. Al jaren hoor je allerlei verhalen over diesel, waaruit je op kunt maken dat het voor dieselrijders eerder minder leuk gaat worden dan leuker.

Als je voor je werk veel moet rijden, bv. als vertegenwoordiger, dan heb je normaal gesproken een lease auto. Anders is het echt een eigen keuze om een 2e auto te nemen.
pi_200732852
Naast dat we een zit/sta bureau en degelijke bureaustoel van Ahrend kunnen aanvragen, ontvangen we maandelijks ook ¤50 netto aan thuiswerkvergoeding.

Bureau en stoel zijn op bruikleen. Mocht je uit dienst gaan dan kan je ze weer inleveren of overkopen

Laptop van de zaak hadden we al. Reisvergoeding is nu een NS Business card zonder abonnement

Kantoren zijn bij ons nog steeds gesloten. Wanneer ze weer open gaan is het idee dat je alleen naar kantoor komt voor sociale activiteiten (en brainstormsessies/workshops) en je thuis je werk uitvoert.
Ik ben heel blij met mijn werkgever in ieder geval

[ Bericht 2% gewijzigd door xjust_mii op 04-08-2021 12:59:39 (tnx baskick) ]
pi_200733259
quote:
14s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:00 schreef xjust_mii het volgende:
Bureau en stoel zijn op leasebasis.
Lease of bruikleen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200736273
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:18 schreef baskick het volgende:

[..]

Lease of bruikleen?
werkgever leased het, wij hebben het in bruikleen. Ik heb mijn bericht aangepast :)
pi_200917515
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 19:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Wij werden verboden thuis te werken.
Voordeel is, gratis internet, koffie, goede stoelen, sta bureau en reiskosten doorbetaald.

Ps vd 60 FTE op kantoor is nooit iemand positief geweest in de anderhalf jaar.
Wat een kutwerkgever heb jij.
Ô mon citoyens vous serez unis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')