Op woensdag 28 juli 2021 11:58 schreef TagForce het volgende:[..]
Ok, hier de onderbouwing waarom je onzin spuwt.
1. Ze gaan helemaal niet janken om een zwaardere straf. Ze hebben, geheel volgens de regels opgesteld door de FIA, gevraagd om de beoordeling van de crash te reviewen. Ze hebben namelijk het gevoel dat ze benadeeld worden door de uitspraak omdat niet alle informatie is meegenomen. Dat is hun goed recht, en gezien de controverse rond de crash (mede door het uitblijven van het toegeven van een fout door HAM/Merc) is dat eigenlijk best logisch.
2. Wie is er met 51G de banden ingevlogen door Perez, dan? De regel die Perez overtrad was ook een andere dan die waar Hamilton voor bestraft is, dus het is sowieso appels met peren vergelijken. (Perez was forcing a driver off the track, Hamilton was causing a collision (art. 2b versus art. 2d van Appendix L van de Sporting Code))
3. Je hebt een racing incident (shit happens tijdens een race), en je hebt een racing incident (beiden even schuldig volgens de reglementen)... De hele wereld is het eens dat dit een gevalletje van de eerste was... De hele wereld (behalve Lewis, Mercedes, Lewis/Mercedes fans, en meneer Bianconeri) is het er ook over eens dat dit NIET een gevalletje van het tweede was. Maar als iemand in het engels zegt dat het een racing incident was, nemen de Lewis/Merc fans dat als een gegeven dat dat de 2e optie zou moeten zijn.
4. Hamilton zat naast Max met 314 km/u, wat gewoon te hard is voor de lijn die hij door Copse moest nemen. Als hij de bocht gewoon had willen halen was ie nooit naast Max gekomen bij het insturen. Ja, hij gaat van zijn gas, en remt zelfs bij terwijl hij instuurt. Maar op dat moment ging hij gewoon al veel te hard om de bocht te halen.
5. In het filmpje hierboven zie je heel duidelijk dat Max helemaal niet "heel vroeg" instuurde. Sterker nog, hij stuurt vrij laat in, en corrigeert nog een keer extra als hij ziet dat Hamilton nog steeds naast hem zit om hem
nog meer ruimte te geven. Hamilton had op dat moment al de bocht zo verkloot dat er geen andere mogelijkheid meer was dan dat Hamilton Max van de baan zou rossen.
Het zou je sieren als je gewoon toe zou geven dat dit 100% Hamilton's fout was, en nu eens niet, zoals alle andere Hamilton fans gedaan hebben die geen antwoord hadden op mijn debunks van hun claims, de doelpalen gaat verplaatsen of met andere (onjuiste) argumenten komen waarom Hamilton niets fout deed.