abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8167934
Door je eens rustig voor te stellen wat je eigenlijk allemaal weet. Iedereen weet hoe hersens eruit zien, nou stel je voor wat je allemaal ongeveer weet (je weet dat frans bauer het vriendje is van marianne weber, je weet dat jantje smit in volendam wordt, je weet dat de smurfen blauw zijn, je weet je bent verhuisd met een d is, je weet je pincode van je telefoon) het is zo belachelijk wat een mens allemaal weet en hoe je alles altijd op elk moment naar voren kan toveren. En je weet zoveel onnozele dingen.

Ik sta er soms echt van versteld hoe ik dingen kan onthouden en terughalen, zo geniaal hoe dat in elkaar zit. Ik weet nog hoe mijn mentor heette op de middelbare school maar ik weet ook nog wat mijn vaste gasten in het schoolrestaurant dronken (was praktijk serveren op middelbare school, leuk, allemaal oude mensen eten van leerlingen opgedient door leerlingen). Maar anyway, ik het een ronde tafel met 5 mensen en die dronken:

1 droge sherry
1 zoete witte wijn
1 7up
1 cola
1 jonge jenever

Altijd

Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat je al die dingen nooit meer vergeet.

[Dit bericht is gewijzigd door MrCaBLeGuY op 29-01-2003 05:01]

Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
pi_8167992
zie je geheugen gewoon als een harde schijf.

trouwens... theo maasen gekeken ofzo?

Freedom is a State of Mind
  woensdag 29 januari 2003 @ 07:19:41 #3
23441 F1-dude
POWDER SNOW RULEZ
pi_8168005
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 04:53 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Door je eens rustig voor te stellen wat je eigenlijk allemaal weet. Iedereen weet hoe hersens eruit zien, nou stel je voor wat je allemaal ongeveer weet (je weet dat frans bauer het vriendje is van marianne weber, je weet dat jantje smit in volendam wordt, je weet dat de smurfen blauw zijn, je weet je bent verhuisd met een d is, je weet je pincode van je telefoon) het is zo belachelijk wat een mens allemaal weet en hoe je alles altijd op elk moment naar voren kan toveren. En je weet zoveel onnozele dingen.

Ik sta er soms echt van versteld hoe ik dingen kan onthouden en terughalen, zo geniaal hoe dat in elkaar zit. Ik weet nog hoe mijn mentor heette op de middelbare school maar ik weet ook nog wat mijn vaste gasten in het schoolrestaurant dronken (was praktijk serveren op middelbare school, leuk, allemaal oude mensen eten van leerlingen opgedient door leerlingen). Maar anyway, ik het een ronde tafel met 5 mensen en die dronken:

1 droge sherry
1 zoete witte wijn
1 7up
1 cola
1 jonge jenever

Altijd

Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat je al die dingen nooit meer vergeet.

Dank je, weer een hersencel gevuld met nutteloze informatie....
Tip of the day: Don't eat yellow snow.
pi_8168161
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 07:03 schreef FiasoM_ het volgende:
zie je geheugen gewoon als een harde schijf.

trouwens... theo maasen gekeken ofzo?

Of Lebbis en Janssen...

Iig niet leuk..

Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_8168184
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 07:19 schreef F1-dude het volgende:

[..]

Dank je, weer een hersenwatercel gevuld met nutteloze informatie....

046
Dank aan Yeahinho
pi_8168212
He Frans Bauer is niet DE vriend van Marianne he, maar gewoon EEN vriend..
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
pi_8168230
ik ben het eens met je

Je kan zoveel letterlijke SHIT onthouden en als je het dan gaat terug halen denk je echt van: Hoe kan ik dat ooit onthouden.

pi_8168534
Tja als ik er zo over nadenk klopt het wel en ja je zou er best wel eens gek van kunnen worden maar goed gewoon niet aan denken of zo
-
  woensdag 29 januari 2003 @ 10:05:26 #9
23441 F1-dude
POWDER SNOW RULEZ
pi_8169099
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 08:33 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
He Frans Bauer is niet DE vriend van Marianne he, maar gewoon EEN vriend..
Hahahaha....
Tip of the day: Don't eat yellow snow.
  FOK!fotograaf woensdag 29 januari 2003 @ 10:12:28 #10
18921 freud
Who's John Galt?
pi_8169173
Tja, je kan je ook verbazen over het feit dat een pc dingen zo snel kan berekenen soms. Wat ik een interessantere vraag vind is het volgende. Mensen worden steeds ouder, alleen je hersenen zijn niet echt veranderd de afgelopen 50.000 jaar of zo. Toen was 30 al oud, en nu is 80 een gerespecteerde leeftijd. Hoelang kunnen je hersenen het volhouden om dingen in zich op te nemen. Tot welke leeftijd kan je blijven leren? Nu gaat het pas rond je 50e echt merkbaar teruglopen denk ik, maar dat zal vroeger al veel eerder zijn geweest. Where does it stop?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  woensdag 29 januari 2003 @ 10:29:50 #11
21210 Paladin82
In Black and White
pi_8169366
Zover ik weet gebruikt de hedendaagse mens maar 30 tot 40% van zijn volledige hercen cappaciteit. We zitten dus nog lang niet op het hoogst haalbare.
Nu vraag ik me wel is af van hoe slim is de mens dan wel niet of waartoe is hij in staat als hij zijn volledige hersen cappaciteit zou kunnen benutten.
yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
  FOK!fotograaf woensdag 29 januari 2003 @ 10:43:51 #12
18921 freud
Who's John Galt?
pi_8169546
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 10:29 schreef Paladin82 het volgende:
Zover ik weet gebruikt de hedendaagse mens maar 30 tot 40% van zijn volledige hercen cappaciteit. We zitten dus nog lang niet op het hoogst haalbare.
Nu vraag ik me wel is af van hoe slim is de mens dan wel niet of waartoe is hij in staat als hij zijn volledige hersen cappaciteit zou kunnen benutten.
De manieren waarop ze het meten zijn vaag hoor vind ik. Misschien meten we wel het verkeerde? Ze meten geloof ik de EM straling in de hersendelen, maar misschien is een groot deel wel puur chemisch en meten we met EM maar 40% van de werking van de hersenen. Misschien kunnen we bewust niet alles gebruiken omdat het teveel is, maar onbewust een veel groter deel.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_8169588
quote:
Als je je geest goed beheerst, kun je veel meer. En dan nog die volle 100% hersencapaciteit... oei oei. Je hebt mensen die gebruiken meer zoals einstein.

Schopje naar truth lijkt me verstandig

Lambo of Rekt
pi_8169718
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 10:47 schreef EggsTC het volgende:

WTF lijkt me beter.

Het kan eigenlijk allebei,
ik wacht de ontwikkeling van het topic nog even af.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 29 januari 2003 @ 10:55:59 #15
32599 Lethalis
Keep the soul!
pi_8169723
quote:
Optimist. We gebruiken maar iets van 10 tot 15% op 1 bepaald moment, maar de neurologische zones waarin de activiteit plaatsvindt, wisselen continu.

En gek worden van wat je allemaal weet? Ach dat valt best mee. Ik vind het veel erger mij te beseffen waarom ik iets denk, aangezien ik weet op welke kennis het is gebaseerd. Alleen kan ik soms ook weten dat ik het eigenlijk anders zou moeten zien en dat mijn referentiekader op een bepaald moment beperkt is, en daarmee mijn besef van de realiteit onnauwkeurig of zelfs fout kan zijn. Nog gekker is je te beseffen dat je weet dat je beter weet, maar toch weer verkeerd handelt. Leuk wordt het dan pas als je beseft, dat je je beseft dat je het beseft dat je verkeerd handelt, maar er niets aan doet, terwijl je het eigenlijk wel zou moeten doen! Waarom doe je het dan niet? Waarom zie je het verkeerd, terwijl je het eigenlijk wel anders ziet en dit ook ziet gebeuren, en weer beseft dat je dit ziet gebeuren en er niets aan doet? Je erover nadenkt dat je dit beseft en er niets aan doet en je afvraagt waarom je het jezelf nog afvraagt aangezien het nergens toe leidt?

Al duizelig geworden? Zulke dingen gaan dus soms echt binnen een seconde door mijn hoofd. Dan is het tijd voor een biertje

Here comes the bad rain..
  FOK!fotograaf woensdag 29 januari 2003 @ 11:04:28 #16
18921 freud
Who's John Galt?
pi_8169865
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 10:55 schreef Lethalis het volgende:

[..]

Optimist. We gebruiken maar iets van 10 tot 15% op 1 bepaald moment, maar de neurologische zones waarin de activiteit plaatsvindt, wisselen continu.

En gek worden van wat je allemaal weet? Ach dat valt best mee. Ik vind het veel erger mij te beseffen waarom ik iets denk, aangezien ik weet op welke kennis het is gebaseerd. Alleen kan ik soms ook weten dat ik het eigenlijk anders zou moeten zien en dat mijn referentiekader op een bepaald moment beperkt is, en daarmee mijn besef van de realiteit onnauwkeurig of zelfs fout kan zijn. Nog gekker is je te beseffen dat je weet dat je beter weet, maar toch weer verkeerd handelt. Leuk wordt het dan pas als je beseft, dat je je beseft dat je het beseft dat je verkeerd handelt, maar er niets aan doet, terwijl je het eigenlijk wel zou moeten doen! Waarom doe je het dan niet? Waarom zie je het verkeerd, terwijl je het eigenlijk wel anders ziet en dit ook ziet gebeuren, en weer beseft dat je dit ziet gebeuren en er niets aan doet? Je erover nadenkt dat je dit beseft en er niets aan doet en je afvraagt waarom je het jezelf nog afvraagt aangezien het nergens toe leidt?

Al duizelig geworden? Zulke dingen gaan dus soms echt binnen een seconde door mijn hoofd. Dan is het tijd voor een biertje

Over dit stukje hebben filosofen hun neuronen al vaak versleten. Het hele 'ik neem iets waar, dus is het zo. Of ik denk dat het zo is, dus neem ik het zo waar." principe van descartes?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  woensdag 29 januari 2003 @ 11:05:10 #17
32599 Lethalis
Keep the soul!
pi_8169874
quote:

[..]

Je hebt mensen die gebruiken meer zoals einstein.

Het zit hem niet in de kwantiteit, maar in de kwaliteit.
pi_8169921
Weet je trouwens dat een mens nog minder dan 1% van al zijn hersencapaciteit in zijn hele leven gebruikt. Als je je hersens vol wilt krijgen, moet je minimaal 150 keer zo lang leven dan een normaal mens.
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  FOK!fotograaf woensdag 29 januari 2003 @ 11:10:33 #19
18921 freud
Who's John Galt?
pi_8169948
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 11:08 schreef Infinity123 het volgende:
Weet je trouwens dat een mens nog minder dan 1% van al zijn hersencapaciteit in zijn hele leven gebruikt. Als je je hersens vol wilt krijgen, moet je minimaal 150 keer zo lang leven dan een normaal mens.
Over de percentages verschilt men nogal van mening. De concensus is dat we lang niet de volle capaciteit gebruiken. Zijn we ontworpen om steeds langer te leven en meer info te bevatten?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  woensdag 29 januari 2003 @ 11:13:31 #20
32599 Lethalis
Keep the soul!
pi_8169996
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 11:04 schreef freud het volgende:

[..]

Over dit stukje hebben filosofen hun neuronen al vaak versleten. Het hele 'ik neem iets waar, dus is het zo. Of ik denk dat het zo is, dus neem ik het zo waar." principe van descartes?

Dit principe vind je overal terug

Voorbeeldje uit de psychologie (4G model):

We gaan er vaak vanuit dat wat wij denken realistisch is, zonder dat we het werkelijkheidsgehalte van onze gedachten voldoende nagaan.

Hoe vaak komen niet situaties als de volgende voor. We komen op straat weer een bekende tegen, die zonder te groeten voorbij loopt. We denken: die wil me niet kennen, die voelt zich te goed voor mij, arrogante bal! We voelen boosheid opkomen en we kraken die ander bijv. af tegenover anderen. Later krijgen we te horen dat die persoon ons gewoon niet gezien had of er niet zeker van was of wij het wel waren en daarom niet durfde te groeten.

Ik heb het maar al te vaak dat ik 'eigenlijk beter weet' en toch weer dingen verkeerd zie. Maar ja, het schijnt menselijk te zijn..

pi_8170008
Zwakzinnigheid en genie zijn zit heel dicht bij elkaar. Als je teveel leert dan wordt je op een gegeven moment zwakzinnig, zal wel niet zo snel gebeuren maar het is wel zo. Dus dan is het toch zo als je hersencellen te vol raken, ze het niet meer aankunnen?
pi_8173374
quote:

[..]

Ik wil geen topic in truth !
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
  woensdag 29 januari 2003 @ 14:03:45 #23
39712 Gerrit_Knol
It was a funny angle!
pi_8173591
Ik ben het met je eens. Ik ben de laatste tijd bewust die RARe feitjes aan het laten verdwijnen a.d.h.v. alcohol. Nu ik min. de afgelopen 2 jaar keihard aan het zuipen ben in het weekend, vergeet ik wat er in die weekenden gebeuren en gezegd worden. Een leuke bijkomstigheid is dat je fantastische weekenden hebt en in de weekenden krijg je de meeste nutteloze feitjes mee. Tenminste dat zou moeten; ik krijg het op het moment zelf wel mee, maar op de zondag is de grootste hap van die zinloze informatie verdwenen.

Kortom: Er moet meer gezopen worden...

pi_8183360
De mens is af en toe gewoon een computer

Ik sta er soms ook versteld van wat je allemaal kan doen met je lichaam en hersens.

pi_8185415
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 14:03 schreef Gerrit_Knol het volgende:
Ik ben het met je eens. Ik ben de laatste tijd bewust die RARe feitjes aan het laten verdwijnen a.d.h.v. alcohol. Nu ik min. de afgelopen 2 jaar keihard aan het zuipen ben in het weekend, vergeet ik wat er in die weekenden gebeuren en gezegd worden. Een leuke bijkomstigheid is dat je fantastische weekenden hebt en in de weekenden krijg je de meeste nutteloze feitjes mee. Tenminste dat zou moeten; ik krijg het op het moment zelf wel mee, maar op de zondag is de grootste hap van die zinloze informatie verdwenen.

Kortom: Er moet meer gezopen worden...

waarom denk je dat ze in de middeleeuwen zo achterlijk waren omdat ze alleen maar bier zopen!!! en ik ben het ermee eens, bier roeleert
Hallowww
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')