Ik sta er soms echt van versteld hoe ik dingen kan onthouden en terughalen, zo geniaal hoe dat in elkaar zit. Ik weet nog hoe mijn mentor heette op de middelbare school maar ik weet ook nog wat mijn vaste gasten in het schoolrestaurant dronken (was praktijk serveren op middelbare school, leuk, allemaal oude mensen eten van leerlingen opgedient door leerlingen). Maar anyway, ik het een ronde tafel met 5 mensen en die dronken:
1 droge sherry
1 zoete witte wijn
1 7up
1 cola
1 jonge jenever
Altijd
Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat je al die dingen nooit meer vergeet.
[Dit bericht is gewijzigd door MrCaBLeGuY op 29-01-2003 05:01]
trouwens... theo maasen gekeken ofzo?
quote:Dank je, weer een hersencel gevuld met nutteloze informatie....
Op woensdag 29 januari 2003 04:53 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Door je eens rustig voor te stellen wat je eigenlijk allemaal weet. Iedereen weet hoe hersens eruit zien, nou stel je voor wat je allemaal ongeveer weet (je weet dat frans bauer het vriendje is van marianne weber, je weet dat jantje smit in volendam wordt, je weet dat de smurfen blauw zijn, je weet je bent verhuisd met een d is, je weet je pincode van je telefoon) het is zo belachelijk wat een mens allemaal weet en hoe je alles altijd op elk moment naar voren kan toveren. En je weet zoveel onnozele dingen.Ik sta er soms echt van versteld hoe ik dingen kan onthouden en terughalen, zo geniaal hoe dat in elkaar zit. Ik weet nog hoe mijn mentor heette op de middelbare school maar ik weet ook nog wat mijn vaste gasten in het schoolrestaurant dronken (was praktijk serveren op middelbare school, leuk, allemaal oude mensen eten van leerlingen opgedient door leerlingen). Maar anyway, ik het een ronde tafel met 5 mensen en die dronken:
1 droge sherry
1 zoete witte wijn
1 7up
1 cola
1 jonge jeneverAltijd
Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat je al die dingen nooit meer vergeet.
quote:Of Lebbis en Janssen...
Op woensdag 29 januari 2003 07:03 schreef FiasoM_ het volgende:
zie je geheugen gewoon als een harde schijf.trouwens... theo maasen gekeken ofzo?
Iig niet leuk..
Je kan zoveel letterlijke SHIT onthouden en als je het dan gaat terug halen denk je echt van: Hoe kan ik dat ooit onthouden.
quote:Hahahaha....
Op woensdag 29 januari 2003 08:33 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
He Frans Bauer is niet DE vriend van Marianne he, maar gewoon EEN vriend..
quote:De manieren waarop ze het meten zijn vaag hoor vind ik. Misschien meten we wel het verkeerde? Ze meten geloof ik de EM straling in de hersendelen, maar misschien is een groot deel wel puur chemisch en meten we met EM maar 40% van de werking van de hersenen. Misschien kunnen we bewust niet alles gebruiken omdat het teveel is, maar onbewust een veel groter deel.
Op woensdag 29 januari 2003 10:29 schreef Paladin82 het volgende:
Zover ik weet gebruikt de hedendaagse mens maar 30 tot 40% van zijn volledige hercen cappaciteit. We zitten dus nog lang niet op het hoogst haalbare.
Nu vraag ik me wel is af van hoe slim is de mens dan wel niet of waartoe is hij in staat als hij zijn volledige hersen cappaciteit zou kunnen benutten.
quote:Als je je geest goed beheerst, kun je veel meer. En dan nog die volle 100% hersencapaciteit... oei oei. Je hebt mensen die gebruiken meer zoals einstein.
Zover ik weet gebruikt de hedendaagse mens maar 30 tot 40% van zijn volledige hercen cappaciteit. We zitten dus nog lang niet op het hoogst haalbare.
Nu vraag ik me wel is af van hoe slim is de mens dan wel niet of waartoe is hij in staat als hij zijn volledige hersen cappaciteit zou kunnen benutten.
Schopje naar truth lijkt me verstandig
quote:WTF lijkt me beter.
Op woensdag 29 januari 2003 10:47 schreef EggsTC het volgende:Schopje naar truth lijkt me verstandig
Het kan eigenlijk allebei,
ik wacht de ontwikkeling van het topic nog even af.
quote:Optimist. We gebruiken maar iets van 10 tot 15% op 1 bepaald moment, maar de neurologische zones waarin de activiteit plaatsvindt, wisselen continu.
En gek worden van wat je allemaal weet? Ach dat valt best mee. Ik vind het veel erger mij te beseffen waarom ik iets denk, aangezien ik weet op welke kennis het is gebaseerd. Alleen kan ik soms ook weten dat ik het eigenlijk anders zou moeten zien en dat mijn referentiekader op een bepaald moment beperkt is, en daarmee mijn besef van de realiteit onnauwkeurig of zelfs fout kan zijn. Nog gekker is je te beseffen dat je weet dat je beter weet, maar toch weer verkeerd handelt. Leuk wordt het dan pas als je beseft, dat je je beseft dat je het beseft dat je verkeerd handelt, maar er niets aan doet, terwijl je het eigenlijk wel zou moeten doen! Waarom doe je het dan niet? Waarom zie je het verkeerd, terwijl je het eigenlijk wel anders ziet en dit ook ziet gebeuren, en weer beseft dat je dit ziet gebeuren en er niets aan doet? Je erover nadenkt dat je dit beseft en er niets aan doet en je afvraagt waarom je het jezelf nog afvraagt aangezien het nergens toe leidt?
Al duizelig geworden? Zulke dingen gaan dus soms echt binnen een seconde door mijn hoofd. Dan is het tijd voor een biertje
quote:Over dit stukje hebben filosofen hun neuronen al vaak versleten. Het hele 'ik neem iets waar, dus is het zo. Of ik denk dat het zo is, dus neem ik het zo waar." principe van descartes?
Op woensdag 29 januari 2003 10:55 schreef Lethalis het volgende:[..]
Optimist. We gebruiken maar iets van 10 tot 15% op 1 bepaald moment, maar de neurologische zones waarin de activiteit plaatsvindt, wisselen continu.
En gek worden van wat je allemaal weet? Ach dat valt best mee. Ik vind het veel erger mij te beseffen waarom ik iets denk, aangezien ik weet op welke kennis het is gebaseerd. Alleen kan ik soms ook weten dat ik het eigenlijk anders zou moeten zien en dat mijn referentiekader op een bepaald moment beperkt is, en daarmee mijn besef van de realiteit onnauwkeurig of zelfs fout kan zijn. Nog gekker is je te beseffen dat je weet dat je beter weet, maar toch weer verkeerd handelt. Leuk wordt het dan pas als je beseft, dat je je beseft dat je het beseft dat je verkeerd handelt, maar er niets aan doet, terwijl je het eigenlijk wel zou moeten doen! Waarom doe je het dan niet? Waarom zie je het verkeerd, terwijl je het eigenlijk wel anders ziet en dit ook ziet gebeuren, en weer beseft dat je dit ziet gebeuren en er niets aan doet? Je erover nadenkt dat je dit beseft en er niets aan doet en je afvraagt waarom je het jezelf nog afvraagt aangezien het nergens toe leidt?
Al duizelig geworden?
Zulke dingen gaan dus soms echt binnen een seconde door mijn hoofd. Dan is het tijd voor een biertje
quote:Het zit hem niet in de kwantiteit, maar in de kwaliteit.
Op woensdag 29 januari 2003 10:47 schreef EggsTC het volgende:[..]
Je hebt mensen die gebruiken meer zoals einstein.
quote:Over de percentages verschilt men nogal van mening. De concensus is dat we lang niet de volle capaciteit gebruiken. Zijn we ontworpen om steeds langer te leven en meer info te bevatten?
Op woensdag 29 januari 2003 11:08 schreef Infinity123 het volgende:
Weet je trouwens dat een mens nog minder dan 1% van al zijn hersencapaciteit in zijn hele leven gebruikt. Als je je hersens vol wilt krijgen, moet je minimaal 150 keer zo lang leven dan een normaal mens.
quote:Dit principe vind je overal terug
Op woensdag 29 januari 2003 11:04 schreef freud het volgende:[..]
Over dit stukje hebben filosofen hun neuronen al vaak versleten. Het hele 'ik neem iets waar, dus is het zo. Of ik denk dat het zo is, dus neem ik het zo waar." principe van descartes?
Voorbeeldje uit de psychologie (4G model):
We gaan er vaak vanuit dat wat wij denken realistisch is, zonder dat we het werkelijkheidsgehalte van onze gedachten voldoende nagaan.
Hoe vaak komen niet situaties als de volgende voor. We komen op straat weer een bekende tegen, die zonder te groeten voorbij loopt. We denken: die wil me niet kennen, die voelt zich te goed voor mij, arrogante bal! We voelen boosheid opkomen en we kraken die ander bijv. af tegenover anderen. Later krijgen we te horen dat die persoon ons gewoon niet gezien had of er niet zeker van was of wij het wel waren en daarom niet durfde te groeten.
Ik heb het maar al te vaak dat ik 'eigenlijk beter weet' en toch weer dingen verkeerd zie. Maar ja, het schijnt menselijk te zijn..
quote:Ik wil geen topic in truth !
Op woensdag 29 januari 2003 10:47 schreef EggsTC het volgende:[..]
Schopje naar truth lijkt me verstandig
Kortom: Er moet meer gezopen worden...
Ik sta er soms ook versteld van wat je allemaal kan doen met je lichaam en hersens.
quote:waarom denk je dat ze in de middeleeuwen zo achterlijk waren
Op woensdag 29 januari 2003 14:03 schreef Gerrit_Knol het volgende:
Ik ben het met je eens. Ik ben de laatste tijd bewust die RARe feitjes aan het laten verdwijnen a.d.h.v. alcohol. Nu ik min. de afgelopen 2 jaar keihard aan het zuipen ben in het weekend, vergeet ik wat er in die weekenden gebeuren en gezegd worden. Een leuke bijkomstigheid is dat je fantastische weekenden hebt en in de weekenden krijg je de meeste nutteloze feitjes mee. Tenminste dat zou moeten; ik krijg het op het moment zelf wel mee, maar op de zondag is de grootste hap van die zinloze informatie verdwenen.Kortom: Er moet meer gezopen worden...
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |