abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201661713
Het was niet al te best weer maar ik ben toch maar op de fiets naar werk gegaan. Geen spijt van gehad. Weer wat leuke kiekjes kunnen maken.

Turkse tortel

Huismus

Smient

Goudplevier

Kievit

[ Bericht 14% gewijzigd door Pleun2011 op 06-10-2021 19:05:15 ]
pi_201666593
De smientjes, wat een leuke eendjes!

Gisteren voor het eerst weer een roodborst en heggenmus in de tuin gezien. De meesjes laten het nog afweten.
pi_201674583
Er is een nieuwe buurtkat }:| , heb al een beetje vogelvoer buiten staan om meer vogels naar de tuin te krijgen. Maar kwam er vandaag achter dat katten blijkbaar ook vogelvoer lusten |:(

Nu maar op zoek naar kattenproof voedermogelijkheden.
pi_201674906
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:26 schreef Irrem het volgende:
Er is een nieuwe buurtkat }:| , heb al een beetje vogelvoer buiten staan om meer vogels naar de tuin te krijgen. Maar kwam er vandaag achter dat katten blijkbaar ook vogelvoer lusten |:(

Nu maar op zoek naar kattenproof voedermogelijkheden.
Hè bah! Is de kat op het vet uit op de vetbolletjes? Hopelijk kun je de kat weg krijgen...

Hier de afgelopen week een zwartkop en een tjiftjaf in de 'pindakaasboom' (Clerondenrum Trichotomum) te gast gehad, de besjes zijn geliefd.
Best veel koolmezen, pimpels en de usual suspects zoals turkse tortels, kauwen en huismussen.
Ook de roodborsten zingen zich een slag in de rondte en de heggenmus is gewoon gebleven.
Moeder merel is schuw geworden helaas, maar is er nog wel, samen met man en vermoedelijk een van hun nazaten.
pi_201675194
Zwartkop heb ik nog nooit gezien. In het parkje aan de overkant zie en hoor je altijd dezelfde artiesten: roodborstje, koolmees, pimpelmees, merel en boomkruiper. Ook vaak halsbandparkieten en af en toe een grote bonte specht.

Vandaag had ik een vrije middag en dus weer lekker een tochtje gemaakt. Niet veel nieuwe vogels gespot, maar wel een leuke: een dodaars. Heel klein schuw eendje dat als een haas bij me weg zwom en steeds onder dook.

Mannetje en vrouwtje torenvalk

Dodaars

Witte kwikstaart

De soms enorme zwermen spreeuwen zijn gaaf om te zien vind ik.

Kokmeeuw

Kievit

[ Bericht 9% gewijzigd door Pleun2011 op 07-10-2021 21:18:00 ]
pi_201675937
Prachtige foto's O+
pi_201675997
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 22:00 schreef Blues het volgende:
Prachtige foto's O+
Met dank aan jouw tip voor een goede camera. Ik ben daar blind op afgegaan en geen spijt van. Ik weet wel dat echte vogelaars veel duurdere apparatuur hebben, dan kan je nog betere foto's maken. Maar voorlopig vind ik dit prima. Ben geen prof..gewoon een liefhebber die ontdekt wat in de omgeving allemaal is te zien.
pi_201676070
Jij bent mij :Y
Ik ben van plan om morgen naar een duinmeer te fietsen en neem mijn camera ook weer mee ^O^
pi_201676307
Kuifeend

Smient

Europese haas

Torenvalk

Grote canadese gans

[ Bericht 12% gewijzigd door Pleun2011 op 07-10-2021 22:38:32 ]
pi_201678182
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 22:05 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Met dank aan jouw tip voor een goede camera. Ik ben daar blind op afgegaan en geen spijt van. Ik weet wel dat echte vogelaars veel duurdere apparatuur hebben, dan kan je nog betere foto's maken. Maar voorlopig vind ik dit prima. Ben geen prof..gewoon een liefhebber die ontdekt wat in de omgeving allemaal is te zien.
Je moet ergens beginnen toch? Vind het leuk om te zien.

Als ik wat meer tijd heb dan denk ik erover na om ook met een camera op pad te gaan.
pi_201679020
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:45 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Hè bah! Is de kat op het vet uit op de vetbolletjes? Hopelijk kun je de kat weg krijgen...

Hier de afgelopen week een zwartkop en een tjiftjaf in de 'pindakaasboom' (Clerondenrum Trichotomum) te gast gehad, de besjes zijn geliefd.
Best veel koolmezen, pimpels en de usual suspects zoals turkse tortels, kauwen en huismussen.
Ook de roodborsten zingen zich een slag in de rondte en de heggenmus is gewoon gebleven.
Moeder merel is schuw geworden helaas, maar is er nog wel, samen met man en vermoedelijk een van hun nazaten.
Nee, was gewoon los vogelzaad. Anders zou het vet wel een logische verklaring zijn. Vond het al zo verdacht dat er niet veel vogels in de tuin te zien waren.

Heerlijk hoor al de vogels in je tuin O+
pi_201679427
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:06 schreef Irrem het volgende:

[..]
Nee, was gewoon los vogelzaad. Anders zou het vet wel een logische verklaring zijn. Vond het al zo verdacht dat er niet veel vogels in de tuin te zien waren.

Heerlijk hoor al de vogels in je tuin O+
Wat een gekke zaadjes-etende kat!
Ik ben bang dat er weinig helpt tegen katten in je tuin. Wij hadden een hond, die joeg ze wel weg. Maar de hond is er niet meer en nu durft de rode buurtkater wel te komen. Echter, toen ik de kat een keer wegjoeg viel hij tijdens zijn vlucht in de openstaande gft-bak :D , en daarna heb ik em niet meer gezien!
Wij hebben wel een bezoekende sperwer, die slaat regelmatig zijn slag..
pi_201683272
Vandaag gewandeld in de Amsterdamse waterleidingduinen.

Is dit een krakeend?

Aalscholver

Boomkruiper

Roodborstje in de zon

Ik hoorde veel meer vogels, maar die lieten zich niet makkelijk zien :6 :D
pi_201683541
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 16:57 schreef Blues het volgende:
Vandaag gewandeld in de Amsterdamse waterleidingduinen.

Is dit een krakeend?

[ afbeelding ]

Aalscholver

[ afbeelding ]

Boomkruiper

[ afbeelding ]

Roodborstje in de zon

[ afbeelding ]

Ik hoorde veel meer vogels, maar die lieten zich niet makkelijk zien :6 :D
Gave foto's! Ja het is een krakeend. Die zie je steeds vaker. Ik vind de foto's van boomkruiper en roodborstje tof, omdat het mij tot nu toe niet lukt om ze op beeld te krijgen. Laten zich gewoon niet makkelijk zien. Vanmorgen hoorde ik heel veel, o.a. koperwiek. Maar ik zag alleen koolmezen, merels en heggenmus.
pi_201687416
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:03 schreef Pleun2011 het volgende:

Kievit

[ afbeelding ]
Prachtige foto van die kievit!
pi_201696035
Roodborsttapuit in de Coepelduynen

Deze dus (niet mijn foto). Mooi vogeltje

Groenling

Deze dus..(niet mijn foto)

Vink

Grote mantelmeeuw

[ Bericht 27% gewijzigd door Pleun2011 op 09-10-2021 19:31:21 ]
pi_201696397
Drieteenstrandloper

Steenloper

[ Bericht 23% gewijzigd door Pleun2011 op 09-10-2021 19:45:24 ]
pi_201704407
Mooi weer!
Nog nooit een steenloper gezien O+
pi_201704706
Vandaag door de duinen gefietst. Even lekker gezeten bij het vogelmeer O+

pi_201707630
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 14:30 schreef Blues het volgende:
Mooi weer!
Nog nooit een steenloper gezien O+
Ja was een hele leuke dag. Die excursie smaakt naar meer, echt veel gezien en geleerd.
pi_201708096
Heggenmus

Roodborstje

Graspieper

Spreeuw

Groenling

[ Bericht 19% gewijzigd door Pleun2011 op 10-10-2021 23:16:31 ]
pi_201733777
Ik was onderweg naar kantoor en zag opeens deze buizerd in het gras zitten. Bijzonder want het was in de stad, daar zie ik nooit buizerds. Hij vloog een boom in en hij hield me in de gaten..steeds als ik te dichtbij kwam vloog hij een andere boom in. Maar ik heb hem goed op beeld gekregen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Pleun2011 op 12-10-2021 20:25:05 ]
pi_201733864
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 19:01 schreef Pleun2011 het volgende:
Heggenmus

[ afbeelding ]

Roodborstje

[ afbeelding ]

Graspieper

[ afbeelding ]

Spreeuw

[ afbeelding ]

Groenling

[ afbeelding ]
Die spreeuw zit er lekker breed bij!
pi_201733969
Lekkere foto's weer Pleun, bijzonder een buizerd!
pi_201739782
Gewandeld in park achter mijn werk en vaste prik: even naar de vogels zwaaien daar in de volière.

Pa en Moe fazant met mobiel op de foto gezet en in het hok daarachter stond een nieuwsgierige japanse kwartel mee te kijken :D

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')