Hè bah! Is de kat op het vet uit op de vetbolletjes? Hopelijk kun je de kat weg krijgen...quote:Op donderdag 7 oktober 2021 20:26 schreef Irrem het volgende:
Er is een nieuwe buurtkat, heb al een beetje vogelvoer buiten staan om meer vogels naar de tuin te krijgen. Maar kwam er vandaag achter dat katten blijkbaar ook vogelvoer lusten
![]()
Nu maar op zoek naar kattenproof voedermogelijkheden.
Met dank aan jouw tip voor een goede camera. Ik ben daar blind op afgegaan en geen spijt van. Ik weet wel dat echte vogelaars veel duurdere apparatuur hebben, dan kan je nog betere foto's maken. Maar voorlopig vind ik dit prima. Ben geen prof..gewoon een liefhebber die ontdekt wat in de omgeving allemaal is te zien.quote:
Je moet ergens beginnen toch? Vind het leuk om te zien.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 22:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Met dank aan jouw tip voor een goede camera. Ik ben daar blind op afgegaan en geen spijt van. Ik weet wel dat echte vogelaars veel duurdere apparatuur hebben, dan kan je nog betere foto's maken. Maar voorlopig vind ik dit prima. Ben geen prof..gewoon een liefhebber die ontdekt wat in de omgeving allemaal is te zien.
Nee, was gewoon los vogelzaad. Anders zou het vet wel een logische verklaring zijn. Vond het al zo verdacht dat er niet veel vogels in de tuin te zien waren.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 20:45 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Hè bah! Is de kat op het vet uit op de vetbolletjes? Hopelijk kun je de kat weg krijgen...
Hier de afgelopen week een zwartkop en een tjiftjaf in de 'pindakaasboom' (Clerondenrum Trichotomum) te gast gehad, de besjes zijn geliefd.
Best veel koolmezen, pimpels en de usual suspects zoals turkse tortels, kauwen en huismussen.
Ook de roodborsten zingen zich een slag in de rondte en de heggenmus is gewoon gebleven.
Moeder merel is schuw geworden helaas, maar is er nog wel, samen met man en vermoedelijk een van hun nazaten.
Wat een gekke zaadjes-etende kat!quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 09:06 schreef Irrem het volgende:
[..]
Nee, was gewoon los vogelzaad. Anders zou het vet wel een logische verklaring zijn. Vond het al zo verdacht dat er niet veel vogels in de tuin te zien waren.
Heerlijk hoor al de vogels in je tuin
Gave foto's! Ja het is een krakeend. Die zie je steeds vaker. Ik vind de foto's van boomkruiper en roodborstje tof, omdat het mij tot nu toe niet lukt om ze op beeld te krijgen. Laten zich gewoon niet makkelijk zien. Vanmorgen hoorde ik heel veel, o.a. koperwiek. Maar ik zag alleen koolmezen, merels en heggenmus.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 16:57 schreef Blues het volgende:
Vandaag gewandeld in de Amsterdamse waterleidingduinen.
Is dit een krakeend?
[ afbeelding ]
Aalscholver
[ afbeelding ]
Boomkruiper
[ afbeelding ]
Roodborstje in de zon
[ afbeelding ]
Ik hoorde veel meer vogels, maar die lieten zich niet makkelijk zien![]()
Ja was een hele leuke dag. Die excursie smaakt naar meer, echt veel gezien en geleerd.quote:Op zondag 10 oktober 2021 14:30 schreef Blues het volgende:
Mooi weer!
Nog nooit een steenloper gezien
Die spreeuw zit er lekker breed bij!quote:Op zondag 10 oktober 2021 19:01 schreef Pleun2011 het volgende:
Heggenmus
[ afbeelding ]
Roodborstje
[ afbeelding ]
Graspieper
[ afbeelding ]
Spreeuw
[ afbeelding ]
Groenling
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|