abonnement Unibet Coolblue
pi_200505340
Omdat ik niet weet hoe ik hier op kan googlen hoop ik op ervaringsdeskundigen hier... :P

Situatie: ik heb mijn vriendin ten huwelijk gevraagd en we willen graag trouwen in het buitenland. So far, so good. Toen kwam corona. Om geen "Guus Meeuwisje" (elke keer uitstellen) te doen willen we een soort zekerheid inbouwen en hebben dit bedacht:

Optie 1: (voorkeur)
Trouwen in het buitenland, inclusief huwelijksreis.

Optie 2: (als de corona-maatregelen dermate shit zijn dat we optie 1 niet willen)
Trouwen in Nederland, daarna huwelijksreis.

Klinkt simpel. Maar, omdat we nu nog niet optie 1 kunnen/willen uitsluiten zouden we ei-gen-lijk allebei de locaties (binnenland + buitenland) willen reserveren en aangeven dat we daar willen trouwen. Als een soort booking.com en dan op het laatste moment 1 van beide trouw-locaties annuleren. Uiteraard nemen wij die kosten op onze rekening.

Maar: kán dat? Kun je op 2 plekken tegelijk aangeven dat je wilt gaan trouwen of is dat zeg maar een invulvakje bij het GBA waar maar 1 waarde in kan staan? :7
  Moderator vrijdag 23 juli 2021 @ 16:43:04 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_200505407
Anders ga je eerst bij de gemeente trouwen op een goedkoop momentje en de ceremonie elders doen?

Maar, ik heb een direct antwoord op de vraag.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 juli 2021 @ 16:43:40 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200505417
Die plek in het buitenland: mag daar ook getrouwd worden?
Zie: https://www.rijksoverheid(...)en-in-het-buitenland
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 17:02:32 #4
338319 ZarB
Piña colada
pi_200505696
Het is toch pas officieel als je daadwerkelijk getrouwd bent? Dat kan maar op 1 plek ja.

Als jij hotel a belt en zegt: hoi wij willen in november komen trouwen. En daarvoor regel je niks officieels dan kan je dat ook wel bij hotel b aangeven.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 23 juli 2021 @ 17:10:21 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200505776
Voor een huwelijk in het buitenland ga je niet in Nederland in ondertrouw, dus dat bijt elkaar niet.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 17:16:03 #6
338319 ZarB
Piña colada
pi_200505831
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 17:10 schreef Lienekien het volgende:
Voor een huwelijk in het buitenland ga je niet in Nederland in ondertrouw, dus dat bijt elkaar niet.
En dit idd.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 23 juli 2021 @ 17:28:36 #7
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_200505967
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 16:43 schreef Rene het volgende:
Anders ga je eerst bij de gemeente trouwen op een goedkoop momentje en de ceremonie elders doen?

Maar, ik heb een direct antwoord op de vraag.
Gewoon op maandag gratis trouwen op het gemeentehuis. En daarna eten bij de McDonalds om het te vieren.
pi_200505980
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 17:10 schreef Lienekien het volgende:
Voor een huwelijk in het buitenland ga je niet in Nederland in ondertrouw, dus dat bijt elkaar niet.
Voor een huwelijk in het buitenland moet je eerst bewijzen dat je niet al reeds getrouwd bent.
Met een beetje planning bijt het elkaar misschien niet: eerst voor de buitenlandse autoriteit een verklaring burgerlijke stand op laten vragen, en dan in NL in ondertrouw gaan. En dan maar hopen dat er geen notitie van gemaakt is dat deze akte recent opgevraagd is.
Dus het ligt wel iets gevoeliger als dat jij het stelt.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 17:39:19 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200506053
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 17:30 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Voor een huwelijk in het buitenland moet je eerst bewijzen dat je niet al reeds getrouwd bent.
Met een beetje planning bijt het elkaar misschien niet: eerst voor de buitenlandse autoriteit een verklaring burgerlijke stand op laten vragen, en dan in NL in ondertrouw gaan. En dan maar hopen dat er geen notitie van gemaakt is dat deze akte recent opgevraagd is.
Dus het ligt wel iets gevoeliger als dat jij het stelt.
Ja, TS mag er gerust ook zelf nog wel wat energie in steken.

GBA bestaat ook al een tijdje niet meer, dat is BRP. Zo, weten we dat ook weer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_200506100
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 17:30 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Voor een huwelijk in het buitenland moet je eerst bewijzen dat je niet al reeds getrouwd bent.
Met een beetje planning bijt het elkaar misschien niet: eerst voor de buitenlandse autoriteit een verklaring burgerlijke stand op laten vragen, en dan in NL in ondertrouw gaan. En dan maar hopen dat er geen notitie van gemaakt is dat deze akte recent opgevraagd is.
Dus het ligt wel iets gevoeliger als dat jij het stelt.
Waarom zou het opvragen van die akte een probleem moeten zijn? Is een verklaring van ongehuwdheid tbv voorgenomen huwelijk, niet gepland huwelijk (heb je die akte immers voor nodig). Het is ook niet dat je dan verplicht bent in het buitenland te trouwen, als jij die akte in de la wil leggen dan kan dat. Zullen genoeg mensen zijn die die akte opvragen en vervolgens zich realiseren dat trouwen in NL toch makkelijker is. Maar goed, misschien zijn er regels waar ik niet van op de hoogte ben en is het wel een probleem. Belletje naar de gemeente en er is een antwoord.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 17:47:31 #11
338319 ZarB
Piña colada
pi_200506134
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 17:30 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Voor een huwelijk in het buitenland moet je eerst bewijzen dat je niet al reeds getrouwd bent.
Met een beetje planning bijt het elkaar misschien niet: eerst voor de buitenlandse autoriteit een verklaring burgerlijke stand op laten vragen, en dan in NL in ondertrouw gaan. En dan maar hopen dat er geen notitie van gemaakt is dat deze akte recent opgevraagd is.
Dus het ligt wel iets gevoeliger als dat jij het stelt.
Dat verschilt per land, dat je dat moet bewijzen. Die link eerder in dit topic. Wij zijn in het buitenland getrouwd en hoefden niet in ondertrouw in NL. We hebben ons huwelijk alleen in NL in hoeven schrijven. Kwestie van papiertje laten zie en 5 minuten.
Ik kan me niet herinneren dat wij hebben moeten bewijzen dat we niet eerder getrouwd zijn. Volgens mij hebben we dat ter plekke pas ergens in moeten vullen op een formulier dat we voor de ceremonie moesten ophalen bij het lokale gemeentehuis.

Of bedoel je dat ts in zijn geval in ondertrouw moet omdat ze mogelijk in NL trouwen en dus 2 dingen naast elkaar laten lopen?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 23 juli 2021 @ 19:32:05 #12
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200507431
Wil je twee keer een feest geven of twee keer een wettig huwelijk aangaan?
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 19:38:11 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200507520
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 19:32 schreef arvensis het volgende:
Wil je twee keer een feest geven of twee keer een wettig huwelijk aangaan?
TS wil maar één keer trouwen. Het is of-of.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 19:54:09 #14
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_200507702
Gewoon naar het gemeentehuis gaan om de trouwakte te tekenen en daarna kan je later naar het buitenland om de rest van het toneelstuk op te voeren.
pi_200508355
Is het voor een hier erkend huwelijk niet veruit het makkelijkst om hier officieel te trouwen (jij, je partner en de verplichte getuigen) en eventueel een ceremonieel huwelijk, al dan niet met huwelijksfeesten en huwelijksreis, in het betreffende buitenland? Hoef je niets te regelen, niets lastminute te annuleren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 23 juli 2021 @ 20:57:47 #16
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_200508490
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 16:38 schreef ggdijkman het volgende:
Omdat ik niet weet hoe ik hier op kan googlen hoop ik op ervaringsdeskundigen hier... :P

Situatie: ik heb mijn vriendin ten huwelijk gevraagd en we willen graag trouwen in het buitenland. So far, so good. Toen kwam corona. Om geen "Guus Meeuwisje" (elke keer uitstellen) te doen willen we een soort zekerheid inbouwen en hebben dit bedacht:

Optie 1: (voorkeur)
Trouwen in het buitenland, inclusief huwelijksreis.

Optie 2: (als de corona-maatregelen dermate shit zijn dat we optie 1 niet willen)
Trouwen in Nederland, daarna huwelijksreis.

Klinkt simpel. Maar, omdat we nu nog niet optie 1 kunnen/willen uitsluiten zouden we ei-gen-lijk allebei de locaties (binnenland + buitenland) willen reserveren en aangeven dat we daar willen trouwen. Als een soort booking.com en dan op het laatste moment 1 van beide trouw-locaties annuleren. Uiteraard nemen wij die kosten op onze rekening.

Maar: kán dat? Kun je op 2 plekken tegelijk aangeven dat je wilt gaan trouwen of is dat zeg maar een invulvakje bij het GBA waar maar 1 waarde in kan staan? :7
Wij hebben dit ook toevallig. En doen het in twee delen.

Wij willen ook trouwen in het buitenland en op die plek kan dat niet als Nederlander.
Althans niet zomaar en makkelijk.

Wij hebben gekozen voor een bruiloft in NL met een intiem gezelschap (al gedaan ook) en dan een vow renewal op die locatie waar we wilden en dan daar wel groot uitpakken.
En die moet nog komen.

Wat voor ons wel mee heeft gewogen dat door Corona mijn vader deel twee niet zou halen en we dus deel 1 qua tijdsplanning ver naar voren hebben gehaald.
Deel 1 heeft hij gelukkig wel mee mogen maken :-)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_200510304
laat je deze ongein niet door je aanstaande aanpraten
pi_200516628
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 17:28 schreef borbit het volgende:

[..]

Gewoon op maandag gratis trouwen op het gemeentehuis. En daarna eten bij de McDonalds om het te vieren.
En een dag Madurodam als huwelijksreis. :D
  zaterdag 24 juli 2021 @ 10:33:58 #19
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_200517282
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En een dag Madurodam als huwelijksreis. :D
Madurodam is wel echt tof!
pi_200517705
Wat een hoop moeite en geld voor een 40% kans dat dit niet goed afloopt.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 11:16:36 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200518019
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:56 schreef Piva het volgende:
Wat een hoop moeite en geld voor een 40% kans dat dit niet goed afloopt.
Als je er om te beginnen al zo cynisch over bent, zou ik er maar nooit aan beginnen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_200518449
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 11:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je er om te beginnen al zo cynisch over bent, zou ik er maar nooit aan beginnen.
Bedoel je cynish of realistisch.

En wees niet getreurd, ik ga niet trouwen :)
  zaterdag 24 juli 2021 @ 12:34:39 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200519289
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 11:45 schreef Piva het volgende:

[..]

Bedoel je cynish of realistisch.

En wees niet getreurd, ik ga niet trouwen :)
Als je het realistisch bekijkt, is statistisch de kans op niet-scheiden 60%, dus die kans is groter.

Wat ook realistisch is, is dat de statistieken niet bepalen of je huwelijk slaagt of niet.

Wat ook realistisch is, is dat een huwelijk dat op scheiding uitloopt, niet per se een mislukt huwelijk is.

Als je erin stapt met een bescheiden feestje omdat je denkt ‘nou ja, kans dat het mis gaat is ook best groot, dus laten we maar niet groots uitpakken’, dan is dat cynisch.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')