abonnement Unibet Coolblue
pi_200494355
De deltavariant van het coronavirus verspreidt zich mogelijk sneller onder volledig gevaccineerden, maar daar is nog te weinig aandacht voor, zegt arts-microbioloog Heiman Wertheim van het Nijmeegse ziekenhuis Radboud UMC. "Hierdoor blijft het probleem mogelijk langer doorsudderen."

"Veel mensen die volledig gevaccineerd zijn, hebben niet door dat ze het coronavirus kunnen hebben en besmettelijk zijn", zegt Wertheim.

De arts-microbioloog noemt dit 'een potentiële stille motor van uitbraken', omdat gevaccineerden zo onbewust het coronavirus oplopen en doorgeven. Daarmee bevestigt de arts-microbioloog berichtgeving in de Volkskrant.

Ook testen na vaccinatie?

Volgens Wertheim is bewustwording onder gevaccineerden daarom van belang en moet er meer aandacht komen voor dit mogelijke risico.

Dat kan onder meer door gevaccineerden tóch mee te nemen in Testen voor Toegang, zegt Wertheim. Of door ervoor te zorgen dat gevaccineerden die klachten hebben, zich laten testen.

34 ziekenhuismedewerkers besmet

Dat het virus zich ook onder gevaccineerden kan verspreiden, blijkt onder meer uit data van geteste medewerkers van het Radboud UMC.

Minstens 34 volledig gevaccineerde medewerkers zijn besmet geraakt, met name in de privésfeer, onder wie ook Wertheim zelf. "Dit is in een ziekenhuis. Als we het hier al zien, dan kan het in de maatschappij alleen maar groter zijn." Geen van de geteste medewerkers heeft voor een besmetting in het ziekenhuis gezorgd.

Snel vaccineren

Volgens Wertheim gaat het er nu vooral om dat mensen zich ervan bewust zijn dat ook gevaccineerden het coronavirus dus nog kunnen oplopen en verspreiden. Vaccins helpen wel om te voorkomen dat mensen erg ziek worden.

Het is dan ook zaak om ervoor te zorgen iedereen snel gevaccineerd is, zegt Wertheim. Dat geldt vooral voor de kwetsbaren die nog niet gevaccineerd zijn. "Stel je voor dat een gevaccineerde met het coronavirus in een wijk op een feest komt waar de vaccinatiegraad laag is. Geeft zo iemand het virus door, dan kunnen veel kwetsbaren in een wijk erg ziek worden."

OMT-advies

De deskundigen van het Outbreak Management Team vroegen het kabinet gisteren te overwegen om bij grote evenementen en drukke clubs straks ook van volledig gevaccineerde mensen een negatieve coronatest te vragen. Een 'groene' QR-code waarmee iemand toegang krijgt tot een evenement of het vliegtuig, wordt nu niet ingetrokken als iemand volledig gevaccineerd is, maar wel positief is getest.

Doordat besmette mensen dan alsnog toegang krijgen tot evenementen waar bijvoorbeeld geen 1,5 meter afstand wordt gehouden, kunnen zij ondanks hun vaccinatie het virus verspreiden. In sommige gevallen zou het goed zijn om van álle bezoekers een negatieve test te vragen, aldus het OMT.


https://www.rtlnieuws.nl/(...)-coronabewijs-vaccin
West-Melanesia
  Spellchecker donderdag 22 juli 2021 @ 22:30:00 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  donderdag 22 juli 2021 @ 22:30:10 #3
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200494535
Krijg je allemaal van die 28 weeks later praktijken met mensen die het niet eens doorhebben dat ze zombies maken :') bedankt weer hè vrienden
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 juli 2021 @ 22:35:49 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200494644
TT klopt niet. Het gaat erom dat mensen die gevaccineerd zijn het virus door kunnen geven.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200494868
quote:
16s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:35 schreef Starhopper het volgende:
TT klopt niet. Het gaat erom dat mensen die gevaccineerd zijn het virus door kunnen geven.
Inderdaad, je kunt nog steeds besmet raken. Net zo goed dat ik theoretisch gezien nog steeds met mazelen of polio besmet kan raken, ondanks dat ik in het verleden voor gevaccineerd ben. Mijn immuunsysteem reageert alleen heel snel, waardoor ik niet ziek wordt en het minder kan verspreiden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_200494879
Laten we gewoon doorgaan met vaccineren en stoppen met die overdreven angst voor besmettingen.
pi_200494942
quote:
16s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:35 schreef Starhopper het volgende:
TT klopt niet. Het gaat erom dat mensen die gevaccineerd zijn het virus door kunnen geven.
Klopt gewoon.

quote:
De deltavariant van het coronavirus verspreidt zich mogelijk sneller onder volledig gevaccineerden, maar daar is nog te weinig aandacht voor, zegt arts-microbioloog Heiman Wertheim van het Nijmeegse ziekenhuis Radboud UMC.
Is deze arts-microbioloog een expert, een nietszeggende individu met een mening, of een wappie?
West-Melanesia
pi_200494953
quote:
"Veel mensen die volledig gevaccineerd zijn, hebben niet door dat ze het coronavirus kunnen hebben en besmettelijk zijn", zegt Wertheim.
Supermooi nieuws toch?
  donderdag 22 juli 2021 @ 22:48:59 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200494989
BNW. Echt hoor..
Stemmingmakerij.

Iedereen weet al lang dat gevaccineerden nog gewoon corona kunnen krijgen en ook anderen kunnen besmetten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_200494992
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:47 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Klopt gewoon.
[..]

Is deze arts-microbioloog een expert, een nietszeggende individu met een mening, of een wappie?
Als je je eigen quote goed leest zie je dat je TT niet klopt.
pi_200495019
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je je eigen quote goed leest zie je dat je TT niet klopt.
Klopt gewoon
West-Melanesia
  donderdag 22 juli 2021 @ 22:50:46 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200495031
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:47 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Klopt gewoon.
[..]

Is deze arts-microbioloog een expert, een nietszeggende individu met een mening, of een wappie?
Het is oud nieuws in een sensatiejasje :W
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_200495044
Ja dat gevaccineerden ook besmet kunnen raken en het virus kunnen verspreiden wisten we al. Het probleem is dat de overheid compleet verzaakt heeft in promotie en aandacht voor de vaccinatiecampagne waardoor mensen niet weten dat de vaccins helemaal niet gemaakt of bedoeld zijn om verspreiding en/of infectie te voorkomen. Het doel is symptomen en ziekenhuisopname voorkomen en daar werken de vaccins beter tegen dan we een jaar geleden hadden durven dromen.

Nu wordt er alleen maar weer twijfel gezaaid door dit soort gekken. Ik snap best dat iemand die het allemaal niet zo gevolgd heeft dit leest en denkt 'he maar ik dacht dat de vaccins toch zo goed waren'?

En dan ook nog maar weer pleiten voor meer maatregelen en zonder enig bewijs of onderbouwing dingen claimen over de deltavariant. Wat een schoft :r
  donderdag 22 juli 2021 @ 22:51:31 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200495057
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:50 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Klopt gewoon
Waarom mag dit soort onzin in NWS terwijl het in COR niet mag?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_200495065
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
BNW. Echt hoor..
Stemmingmakerij.

Iedereen weet al lang dat gevaccineerden nog gewoon corona kunnen krijgen en ook anderen kunnen besmetten.
Het ging meer om het woordje “sneller”. Dat is weer een nieuwe conclusie
West-Melanesia
pi_200495079
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom mag dit soort onzin in NWS yerwijl het in COR niet mag?
Wat is er onzin aan?
West-Melanesia
  donderdag 22 juli 2021 @ 22:52:30 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200495092
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:51 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Het ging meer om het woordje “sneller”. Dat is weer een nieuwe conclusie
Ga toch weg met je stemmingmakerij
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_200495115
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ga toch weg met je stemmingmakerij
Moet je bij RTL nieuws zijn
West-Melanesia
pi_200495143
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:50 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Klopt gewoon
De aarde is mogelijk plat, dus zeker plat nietwaar?
pi_200495185
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De aarde is mogelijk plat, dus zeker plat nietwaar?
De aarde is rond, je moet niet alles geloven wat flat earth people beweren
West-Melanesia
  donderdag 22 juli 2021 @ 22:56:34 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_200495204
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:51 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Het ging meer om het woordje “sneller”. Dat is weer een nieuwe conclusie
Het punt is hier dat het sneller verspreid wordt dan eerdere coronavarianten, waar het lijkt alsof de tekst zegt dat het sneller verspreidt onder gevaccineerden dan ongevaccineerden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 juli 2021 @ 22:59:28 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200495276
quote:
15s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:44 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Inderdaad, je kunt nog steeds besmet raken. Net zo goed dat ik theoretisch gezien nog steeds met mazelen of polio besmet kan raken, ondanks dat ik in het verleden voor gevaccineerd ben. Mijn immuunsysteem reageert alleen heel snel, waardoor ik niet ziek wordt en het minder kan verspreiden.
:Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200495277
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:55 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De aarde is rond, je moet niet alles geloven wat flat earth people beweren
Probeer je flat earth scepsis eens toe te passen op je antivax standpunt, want over flat earth zeg je wel slimme dingen die direct toe te passen zijn op je wapiestandpunten.

Vergelijk het dikke stukje van deze quote eens met je TT:
quote:
verspreidt zich mogelijk sneller onder
pi_200495304
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Het punt is hier dat het sneller verspreid wordt dan eerdere coronavarianten, waar het lijkt alsof de tekst zegt dat het sneller verspreidt onder gevaccineerden dan ongevaccineerden.
Dat is een mogelijkheid
West-Melanesia
pi_200495324
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Probeer je flat earth scepsis eens toe te passen op je antivax standpunt, want over flat earth zeg je wel slimme dingen die direct toe te passen zijn op je wapiestandpunten.

Vergelijk het dikke stukje van deze quote eens met je TT:
[..]

Ik heb jarenlang voor de telegraaf gewerkt, je hoeft me niet uit te leggen hoe ik pakkende en correcte titels moet maken.
West-Melanesia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')