Hmm zie die tv er niet bij staan😊quote:Op woensdag 21 juli 2021 18:40 schreef Johannes788 het volgende:
Niet waard.
Kijk https://www.rtings.com/ en daar staan de meest ideale instellingen per tv.
Prima op mijn oled
Zal ongeveer hetzelfde zijn.quote:
Tof! Ik zie alleen dat ik de verkeerde gedeeld heb...maar volgesmij zijn beide tv s bijna hetzelfdequote:
Het oog wil ook wel wat, dus als je hem mooi vind; kopen die hap.quote:Op woensdag 21 juli 2021 22:01 schreef Martijn_R het volgende:
Mja.. en toch vind ik het wel een mooie tv.. ze hebben dezelfde dus bij Coolblue iets ander type nummer maar verder is bijna alles hetzelfde..de ene heeft volgens Philips een Chrome behuizing en de ander een zilveren matte
Wat bedoel je met dat de instellingen verborgen zijn?quote:Op woensdag 21 juli 2021 23:09 schreef gepromoveerT het volgende:
Calibreren is het nieuwe verkooppraatje blijkbaar.
(5-1 voor psv)
Overigens heb ik mijn LG tv annex tweede monitor, die ik een half jaartje heb, via een link via Tweakers gevonden, afgesteld. De hele instellingszooi doorlopen en het resultaat was bagger.
Je zag de plooien in iemands kostuum bijvoorbeeld niet meer. Of zwart of wit was het.
Fabrieksinstellingen teruggezet en vervolgens alles volgens mijn eigen inzichten afgesteld. Daarna met een testbeeld via internet gecontroleerd en het resultaat was prima. Ook in tv modus.
Je moet er wel wat tijd instoppen; veel instellingen zitten ergens verborgen in de menu's.
Ik ben daar 3 uur mee bezig geweest.
De tv/monitor staat niet direct verbonden met het internet (ik kijk wel uit met die belachelijke voorwaarden) en toen ik eens ging kijken voor een software update, die er warempel was, kon ik weer van voor af aan beginnen.
Mja, nu staat weer alles goed.
quote:Op woensdag 21 juli 2021 23:10 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Ja precies alleen scheelt het dus 100 euro voor een zelfde bijna tv best bijzonder
Het oog wil ook wel wat, dus als je hem mooi vind; kopen die hap.
Dat je je soms de zenuwen moet zoeken om een instelling te vinden. Dan denk je dat die ene instelling bijvoorbeeld, logsch gezien, onder beeldscherminstellingen zit; blijkt het onder Algemeen of Toegankelijkheid te zitten.quote:Op woensdag 21 juli 2021 23:22 schreef Martijn_R het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dat de instellingen verborgen zijn?
Ik heb de KD-55AG8. Kan het ook niet vinden.quote:Op woensdag 21 juli 2021 18:40 schreef Johannes788 het volgende:
Niet waard.
Kijk https://www.rtings.com/ en daar staan de meest ideale instellingen per tv.
Prima op mijn oled
Het enige wat ik je kan aanraden zelf te doen is helderheid laag te houden (wat voor de kijkers nog acceptabel is). Dit zal de levensduur van de tv enorm ten goede komen,omdat helderheid in de loop der jaren afneemt. En dan kan je zelf de helderheid weer wat verhogen. Als je helderheid al max is en je daar aan gewend bent, kun je niet even naar 120% of zo.quote:Op woensdag 21 juli 2021 23:43 schreef Martijn_R het volgende:
Dan hoop ik dat het aanpassen van instellingen hier door een eerder iemand genoemd wel makkelijk te vinden is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |