abonnement Unibet Coolblue
pi_200475052
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 17:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat vooral zeer ernstig en ongelofelijk is, is dat een demissionair kabinet en dus een demissionaire minister denkt boven de wet en kamer te staan.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)gaat-in-hoger-beroep
[..]

Dat is niet alleen met corona hoor lees het Shell papers dossier van FTM maar een die zijn al 2 jaar bezig met een gigantisch WOB verzoek en de meeste organisaties die een verzoek gehad hebben doen er alles aan om niet te hoeven leveren waar FTM om vraagt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 21 juli 2021 @ 18:14:12 #77
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200475061
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 18:12 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waar die schadenfreude voor is. Ik neem het vaccin om me beter te beschermen tegen ernstige complicaties van Corona, niet om een festival te kunnen bezoeken.
Dat ben ik met je eens; het is ook eerlijker om mensen gelijk te behandelen ongeacht je vaccinatiestatus. Wat mij betreft testen we helemaal niemand meer voor toegang nadat we klaar zijn met (de eerste volledige ronde van) vaccineren.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  Moderator woensdag 21 juli 2021 @ 18:15:13 #78
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_200475066
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 18:14 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens; het is ook eerlijker om mensen gelijk te behandelen ongeacht je vaccinatiestatus. Wat mij betreft testen we helemaal niemand meer voor toegang nadat we klaar zijn met (de eerste volledige ronde van) vaccineren.
Ja, zo sta ik er ook in. Als iedereen de kans gehad heeft om zich te laten vaccineren, moeten we echt proberen het normale leven weer op te pakken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_200475072
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 18:14 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens; het is ook eerlijker om mensen gelijk te behandelen ongeacht je vaccinatiestatus. Wat mij betreft testen we helemaal niemand meer voor toegang nadat we klaar zijn met (de eerste volledige ronde van) vaccineren.
Als mensen er bewust voor kiezen om zich niet te laten vaccineren, kunnen we wat mijn betreft gewoon door.

Dat doet Boris Johnson nu ook.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 21 juli 2021 @ 18:16:34 #80
451005 Grems
Clown World
pi_200475074
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 18:12 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waar die schadenfreude voor is. Ik neem het vaccin om me beter te beschermen tegen ernstige complicaties van Corona, niet om een festival te kunnen bezoeken.
Voor alle gelovigen die dachten dat ze middels vaccinatie de dans konden ontspringen _O- _O-
pi_200475078
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 18:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Spuit 11 :+
[..]

Excuus. Ik had niet teruggelezen. Zat te eten maar moest even de frustratie kwijt over Hugo.
  Moderator woensdag 21 juli 2021 @ 18:17:53 #82
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_200475079
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 18:16 schreef tesssssssss het volgende:

Dat doet Boris Johnson nu ook.
Die gaat alleen wel wat snel, aangezien daar nog miljoenen mensen een tweede prik moeten krijgen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_200475088
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 18:17 schreef Mike het volgende:

[..]

Die gaat alleen wel wat snel, aangezien daar nog miljoenen mensen een tweede prik moeten krijgen.
Ja, maar Boris denkt ook aan de economie, denk ik. Heel erg. Beetje te erg.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_200475107
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 18:15 schreef Mike het volgende:

[..]

Ja, zo sta ik er ook in. Als iedereen de kans gehad heeft om zich te laten vaccineren, moeten we echt proberen het normale leven weer op te pakken.
Ik denk dat het een hele ongezellige boel wordt als duidelijk wordt dat het normale niet terug komt. Want de groep die het na braaf gevaccineerd te zijn het zat is zal best groot zijn.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_200475127
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 18:16 schreef Grems het volgende:

[..]

Voor alle gelovigen die dachten dat ze middels vaccinatie de dans konden ontspringen _O- _O-
Dat doen ze straks ook let maar op dit is even paniek voetbal alle gevaccineerde blijven testen gaan ze nooit volhouden. Ik verdom het persoonlijk om me nog te laten testen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 21 juli 2021 @ 18:23:55 #86
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_200475128
Maar zonder ernstige piek in ziekenhuizen zullen ze toch ook wel inzien dat testen voor gevaccineerden echt niet nodig is om de boel beheersbaar te houden in het najaar met 85% van 12+ gevaccineerd...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator woensdag 21 juli 2021 @ 18:24:40 #87
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200475136
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 18:16 schreef Grems het volgende:

[..]

Voor alle gelovigen die dachten dat ze middels vaccinatie de dans konden ontspringen _O- _O-
Nogal een stupide opmerking want ongevaccineerden zijn er slechter aan toe, die hebben zowel het risico om ziek te worden, geweigerd te worden als ze niet testen en mogen sommige landen niet eens meer in of daar op stap.

Kun je wel stoer lopen doen maar volgens mij zijn ongevaccineerden toch echt slechter af en dat zal ook zo blijven. Bovendien loop je te juichen over iets wat totaal geen feit is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200475150
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juli 2021 17:54 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ja hoor, voor een dagbezoek mag je gewoon Duitsland in.

Edit: wel een medisch mondkapje / ffp2 masker, op sommige locaties zijn ze daar wel streng op.
Dank u zeer.
  woensdag 21 juli 2021 @ 18:26:39 #89
451005 Grems
Clown World
pi_200475152
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 18:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nogal een stupide opmerking van ongevaccineerden zijn er slechter aan toe, die hebben zowel het risico om ziek te worden, geweigerd te worden als ze niet testen en mogen sommige landen niet eens meer in of daar op stap.

Kun je wel stoer lopen doen maar volgens mij zijn ongevaccineerden toch echt slechter af en dat zal ook zo blijven. Bovendien loop je te juichen over iets wat totaal geen feit is.
Ingespotenen ook.

De doelgroep waar het om gaat liep sowieso slechts zeer marginaal de kans om meer dan een snotneus op te lopen _O- _O-

En nu moeten ze alsnog braaf hun rituele onzuiverheid bezweren middels tests :9~

Ik benoem wel vaker dingen die pas over een week of 18 maanden een feit worden _O_
  woensdag 21 juli 2021 @ 18:30:54 #90
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200475180
Ik weet niet hoeveel mensen zich hebben laten vaccineren puur om de vermeende privileges, maar ik denk dat je je keuzevrijheid dan ook wel goedkoop hebt verkocht. Het is zeer verwerpelijk dat hier een campagne omheen is gevormd, maar goed, jongeren werden uiteindelijk niet gedwongen, slechts gelokt. Als je echt gelooft dat een vaccinatie slecht voor je is, dan zou je het ook niet moeten doen in ruil voor toegang.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_200475202
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 18:30 schreef GemMagic het volgende:
Ik weet niet hoeveel mensen zich hebben laten vaccineren puur om de vermeende privileges, maar ik denk dat je je keuzevrijheid dan ook wel goedkoop hebt verkocht. Het is zeer verwerpelijk dat hier een campagne omheen is gevormd, maar goed, jongeren werden uiteindelijk niet gedwongen, slechts gelokt. Als je echt gelooft dat een vaccinatie slecht voor je is, dan zou je het ook niet moeten doen in ruil voor toegang.
Ik geloof ook niet dat een vaccinatie slecht voor je is, Als je naar Afrika wilt op vakantie moet je er sowieso. al een paar, en daar hoor je niemand over.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 21 juli 2021 @ 18:36:43 #92
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200475245
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 18:09 schreef Haags het volgende:
18.00 - Tientallen mensen kochten vervalst bewijs van coronaprikken

Op chatdienst Telegram wordt gehandeld in nagemaakte vaccinatiebewijzen. De GGD'en hebben "enkele tientallen aangiftes" gedaan tegen mensen die zo'n bewijs hebben gekocht en daarmee tegen de lamp zijn gelopen. Dat bevestigt de overkoepelende organisatie GGD GHOR Nederland na een bericht van Shownieuws.

Volgens de GGD hebben de verkopers "daadwerkelijk iets geleverd dat door moest gaan voor een vaccinatiebewijs". Hoe de fraude is ontdekt, wil de GGD niet zeggen. De kopers wilden geregistreerd worden in de vaccinatiesystemen zonder dat ze daadwerkelijk zijn gevaccineerd. De verkopers zelf zijn voor zover bekend nog niet achterhaald.

Nice.
Gôh, doet mij denken aan handel in stempels, OV-, parkeerkaarten etc. en dat(laten we zeggen 'speculatief' :P ) het eenvoudig was om om jezelf een betere status te geven mits je natuurlijk de juiste ingangen hebt.
In Nederland w/ is dat natuurlijk ondenkbaar omdat "wij' niet zo 'asociaal' zijn.
Maar goed het is/was gewoon wachten op het moment dat die QR code/zooi misbruikt wordt.

Probleem voor de "dommerds" is wel dat de overheid repressief geworden, misbruik extreem strafbaar heeft gemaakt met tot 8 of zelfs 15 jaar gevangenisstraf. Zelfs de gebreken actief willen onderzoeken als 'wetenschap', kan al flink in de problemen lopen.
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat "slimmerds" met dat sanctiezwaard, het in hun hoofd willen halen om dan een sullig code/bewijsje te gaan fingeren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 21 juli 2021 @ 18:37:12 #93
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200475251
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 18:33 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat een vaccinatie slecht voor je is, Als je naar Afrika wilt op vakantie moet je er sowieso. al een paar, en daar hoor je niemand over.
Wel wat verschillen natuurlijk. Wil je die vaccinatie voor Afrika niet laten zetten? Talloze andere landen waar je naar toe kan. Je kan ook gewoon rustig naar evenementen en andere leuke dingen doen. Daarnaast bestaan de meeste andere vaccinaties al jaren - er is meer data beschikbaar, meer zicht op de lange termijn effecten. Niet zo zwart wit als dat jij schetst dus imo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 21 juli 2021 @ 18:38:53 #94
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200475269
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 18:30 schreef GemMagic het volgende:
Ik weet niet hoeveel mensen zich hebben laten vaccineren puur om de vermeende privileges, maar ik denk dat je je keuzevrijheid dan ook wel goedkoop hebt verkocht. Het is zeer verwerpelijk dat hier een campagne omheen is gevormd, maar goed, jongeren werden uiteindelijk niet gedwongen, slechts gelokt. Als je echt gelooft dat een vaccinatie slecht voor je is, dan zou je het ook niet moeten doen in ruil voor toegang.
Die jongeren zijn mogelijk dubbel en dwars genaaid: eerst wordt na 2 weekenden het uitgaansleven alweer behoorlijk dichtgegooid, en straks mogen ze nog een extra prik halen naast hun Janssen, en mogelijk alsnog verplicht testen.
  woensdag 21 juli 2021 @ 18:39:05 #95
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200475271
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 18:30 schreef GemMagic het volgende:
Ik weet niet hoeveel mensen zich hebben laten vaccineren puur om de vermeende privileges, maar ik denk dat je je keuzevrijheid dan ook wel goedkoop hebt verkocht. Het is zeer verwerpelijk dat hier een campagne omheen is gevormd, maar goed, jongeren werden uiteindelijk niet gedwongen, slechts gelokt. Als je echt gelooft dat een vaccinatie slecht voor je is, dan zou je het ook niet moeten doen in ruil voor toegang.
Is een afweging. Je kan denken dat een vaccinatie slecht voor je is maar er toch een laten zetten omdat je anders een stukje vrijheid mist - en wellicht valt dat veel zwaarder bij die persoon.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 21 juli 2021 @ 18:39:09 #96
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200475273
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 18:14 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens; het is ook eerlijker om mensen gelijk te behandelen ongeacht je vaccinatiestatus. Wat mij betreft testen we helemaal niemand meer voor toegang nadat we klaar zijn met (de eerste volledige ronde van) vaccineren.
Yep, het druist sws in tegen alles aan grondrechten dat we onderscheid zijn gaan maken op grond van iemands medische behandeling.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 21 juli 2021 @ 18:40:40 #97
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200475294
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 18:33 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat een vaccinatie slecht voor je is, Als je naar Afrika wilt op vakantie moet je er sowieso. al een paar, en daar hoor je niemand over.
Mja, en er zijn een hoop argumenten verzonnen om precies deze vaccins er uit te pikken en daar dan geen vertrouwen in te hebben. Mij was voldoende duidelijk wat het vaccin geacht is te bereiken en dat er verder geen garanties zijn. Het belangrijkste vond ik dat ik zelf mocht beslissen en in NL niet wordt buitengesloten als ik er niet voor zou hebben gekozen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_200475299
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 18:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wel wat verschillen natuurlijk. Wil je die vaccinatie voor Afrika niet laten zetten? Talloze andere landen waar je naar toe kan. Je kan ook gewoon rustig naar evenementen en andere leuke dingen doen. Daarnaast bestaan de meeste andere vaccinaties al jaren - er is meer data beschikbaar, meer zicht op de lange termijn effecten. Niet zo zwart wit als dat jij schetst dus imo.
Nee, okee, maar voor dat zicht op die lange termijn effecten was gewoon geen tijd.

Mensen hielden die lockdowns nu al niet meer vol,, laat staan als dat nog veel langer had geduurd in verband met die lange termijn effecten van dat vaccin.

Dan waren de meeste mensen gillend gek geworden.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_200475317
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 18:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nee, okee, maar voor dat zicht op die lange termijn effecten was gewoon geen tijd.

Mensen hielden die lockdowns nu al niet meer vol,, laat staan als dat nog veel langer had geduurd in verband met die lange termijn effecten van dat vaccin.

Dan waren de meeste mensen gillend gek geworden.
Gillen doe ik nog niet, maar gek word ik er zo langzamerhand wel van.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200475332
quote:
88s.gif Op woensdag 21 juli 2021 18:42 schreef Celestien het volgende:

[..]

Gillen doe ik nog niet, maar gek word ik er zo langzamerhand wel van.
Ja, ik ook gewoon wel. Maar ik ben dan toevallig gek met vaccin.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')