abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200471502
Hoi,

ik heb laatst een Blue Yeti microfoon gekocht. Het eigenaardige is echter dat de microfoon eerst niet werd herkend door mijn laptop (Windows 10). Eerst dacht ik aan verkeerde instellingen, maar dat bleek niet zo te zijn; uiteindelijk bleek de meegeleverde (mini-B) usb-kabel de boosdoener. Een andere usb-kabel laat mijn laptop de microfoon wel herkennen en de microfoon werken...alleen is daar de voeding nogal willekeurig; soms brandt het lampje van mijn microfoon wel (en wordt deze ook herkend), veel vaker brandt het lampje echter niet en wordt de microfoon uiteraard ook niet herkend. Aan de aansluiting kan het niet liggen, want zoals ik zei: bij de kabels waarbij de microfoon niet wordt herkend, brandt het voedingslampje wel consistent.

Andere kabels laten het voedingslampje van de microfoon ook branden, maar dan wordt de microfoon ook weer niet herkend. De microfoon is gloednieuw, mijn laptop niet overdreven oud, dus heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn en een oplossing?

Help, grillige microfoon ;(
-
pi_200471634
Met de USB-kabel van mijn Wacom Intuos Tablet lijkt m'n laptop de microfoon wel te herkennen en functioneert de microfoon ook, dus als dat zo blijft is dat natuurlijk een oplossing, maar ik ben ook wel benieuwd wat het achterliggende probleem hiervan kan zijn. Het is toch vrij bizar dat de meegeleverde kabel van de microfoon niet functioneert...?
-
pi_200472613
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 14:07 schreef Haushofer het volgende:
Met de USB-kabel van mijn Wacom Intuos Tablet lijkt m'n laptop de microfoon wel te herkennen en functioneert de microfoon ook, dus als dat zo blijft is dat natuurlijk een oplossing, maar ik ben ook wel benieuwd wat het achterliggende probleem hiervan kan zijn. Het is toch vrij bizar dat de meegeleverde kabel van de microfoon niet functioneert...?
Zit er geen cd bij met drivers/software?
https://www.bluemic.com/nl-nl/yeti-pro-studio-support/
pi_200472616
Alle Usb poorten op je laptop al geprobeerd?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_200473197
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 15:01 schreef cobain1994 het volgende:

[..]

Zit er geen cd bij met drivers/software?
https://www.bluemic.com/nl-nl/yeti-pro-studio-support/
[ afbeelding ]
Nee, het zou Plug&Play moeten zijn volgens de handleiding.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 15:01 schreef sjoemie1985 het volgende:
Alle Usb poorten op je laptop al geprobeerd?
Ja, dat maakt ook geen verschil.
-
pi_200473376
Als je de drivers installeert wordt hij misschien wel herkend.
pi_200483067
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 15:58 schreef cobain1994 het volgende:
Als je de drivers installeert wordt hij misschien wel herkend.
Ook niet dus.

Dat is het vreemde: de microfoon maakt blijkbaar onderscheid tussen USB-kabels van precies hetzelfde type...
-
  donderdag 22 juli 2021 @ 10:01:24 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200483092
Of de USB kabel is defect zou ook nog kunnen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200515352
Misschien geeft de laptop net niet genoeg power voor de mic. Door een Y kabel kan je de power van 2 usb poorten combineren. https://www.allekabels.nl(...)/usb-20-y-kabel.html
pi_200517017
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:01 schreef Megumi het volgende:
Of de USB kabel is defect zou ook nog kunnen.
Da's dus het vreemde: bij andere apparaten doen de niet-werkende USB-kabels het wel :D
-
pi_200517057
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 09:12 schreef Oledanmaarweer het volgende:
Misschien geeft de laptop net niet genoeg power voor de mic. Door een Y kabel kan je de power van 2 usb poorten combineren. https://www.allekabels.nl(...)/usb-20-y-kabel.html
Kan het ook zo zijn dat USB-kabels van hetzelfde type verschillende vermogens kunnen leveren?
-
  maandag 26 juli 2021 @ 10:59:04 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200553886
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:25 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Kan het ook zo zijn dat USB-kabels van hetzelfde type verschillende vermogens kunnen leveren?
Dat kan daarnaast is niet elke kabel geschikt voor data.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')