abonnement Unibet Coolblue
pi_200460524
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 19:33 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Wat kinderachtig om een vreemde en dubieuze leus in een andere taal op je kuit te laten tatoeëren.

Met wat googlen heb ik geprobeerd erachter te komen wat er nu precies bedoeld wordt met "on bended knee is no way to be free".

Maar dat is niet zo makkelijk als het misschien lijkt. Ik kom uit bij een Mexicaanse revolutionair van 100 jaar geleden, van wie deze uitspraak afkomstig zou zijn.

Wat Peter R. daarmee te maken had, blijft volstrekt onduidelijk. Ik hou het op een karakteristiek stukje interessantdoenerij.
Oeps
pi_200460690
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 19:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

je begrijpt het dus niet

het is beter om staande te sterven dan gebukt onder overheersing te leven

denk maar aan de Nazi tijd en het dansen en zingen na de bevrijding
Ja ja, dat begreep ik wel hoor. Ik spreek vloeiend Engels.

Ik vind het alleen een slechte metafoor. En bovendien helemaal niet van toepassing op De Vries.

De vergelijking met de Nazi-tijd slaat ook nergens op. De mensen die konden dansen en zingen na de bevrijding waren juist degene die ervoor hadden gekozen om vijf jaar lang gebukt onder overheersing te leven. En de mensen tijdens de bezetting "staande stierven" konden in 1945 niet meer dansen en zingen. En dat was volgens De Vries dus beter.

Enfin, het is gewoon lariekoek.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 20:49:00 #28
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200461025
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 20:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ja ja, dat begreep ik wel hoor. Ik spreek vloeiend Engels.

Ik vind het alleen een slechte metafoor. En bovendien helemaal niet van toepassing op De Vries.

De vergelijking met de Nazi-tijd slaat ook nergens op. De mensen die konden dansen en zingen na de bevrijding waren juist degene die ervoor hadden gekozen om vijf jaar lang gebukt onder overheersing te leven. En de mensen tijdens de bezetting "staande stierven" konden in 1945 niet meer dansen en zingen. En dat was volgens De Vries dus beter.

Enfin, het is gewoon lariekoek.
jij bent volslagen mesjokke
quote:
De mensen die konden dansen en zingen na de bevrijding waren juist degene die ervoor hadden gekozen om vijf jaar lang gebukt onder overheersing te leven
.

mijn ouders hebben ook gedanst en hebben zeker niet voor de nazi tijd gekozen

min oudste broers zijn tijdens de oorlog geboren en het jonge gezin was vrij
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200461064
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 20:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

jij bent volslagen mesjokke
[..]

.
Ik vind zijn verhaal een stuk meer hout snijden dan jouw warverhaal eerlijk gezegd.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 20:52:22 #30
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200461105
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 20:50 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik vind zijn verhaal een stuk meer hout snijden dan jouw warverhaal eerlijk gezegd.
geknield te moeten leven is geen manier om in vrijheid te leven

denk aan de vrouwen in Afghanistan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200461161
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 20:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

geknield te moeten leven is geen manier om in vrijheid te leven

denk aan de vrouwen in Afghanistan
Ja dat dansen en wo2 verhaal bedoel ik. Wat Sjouke zegt, de mensen die niet knielden voor de Duitsers die konden niet meer dansen.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 20:57:10 #32
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200461203
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 20:55 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja dat dansen en wo2 verhaal bedoel ik.

Wat Sjouke zegt, de mensen die niet knielden voor de Duitsers die konden niet meer dansen.
jawel

die leefden nog
de joden die met treinwagons werden weggevoerd die leven niet meer
en de zigeuners en de gehandicapten

Je moet het knielen figuurlijk nemen , niet letterlijk
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200461343
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 20:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ja ja, dat begreep ik wel hoor. Ik spreek vloeiend Engels.

Ik vind het alleen een slechte metafoor. En bovendien helemaal niet van toepassing op De Vries.

De vergelijking met de Nazi-tijd slaat ook nergens op. De mensen die konden dansen en zingen na de bevrijding waren juist degene die ervoor hadden gekozen om vijf jaar lang gebukt onder overheersing te leven. En de mensen tijdens de bezetting "staande stierven" konden in 1945 niet meer dansen en zingen. En dat was volgens De Vries dus beter.

Enfin, het is gewoon lariekoek.
Ah, iemand kiest zelf een spreuk waarin hij zich kan vinden en zichzelf in kan herkennen, maar dat mag niet van SjoukjeHooynaayer van het FOK!forum omdat het lariekoek is. _O_
  dinsdag 20 juli 2021 @ 21:13:30 #34
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200461615




When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200462682
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 21:02 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ah, iemand kiest zelf een spreuk waarin hij zich kan vinden en zichzelf in kan herkennen, maar dat mag niet van SjoukjeHooynaayer van het FOK!forum omdat het lariekoek is. _O_
Ik heb niet gezegd dat het niet mag, maar dat ik het een beetje kinderachtig vind - dat is wat anders. Mensen die leuzen op hun eigen lichaam laten tatoeëren.
pi_200462719
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 22:00 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat het niet mag, maar dat ik het een beetje kinderachtig vind - dat is wat anders. Mensen die leuzen op hun eigen lichaam laten tatoeëren.
Ik vind het een beetje kinderachtig om je bezig te houden met wat anderen met hun lichaam doen.
pi_200462896
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 22:02 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje kinderachtig om je bezig te houden met wat anderen met hun lichaam doen.
Daar heb je gelijk in. Het trok echter mijn aandacht niet vanwege de tatoeage, maar omdat op de foto in de OP deze tekst (tussen aanhalingstekens, alsof het zijn eigen tekst is!) zo prominent naast zijn gezicht is afgebeeld.

Je ziet De Vries dus streng in de camera kijken en daarnaast die leus (die dus niet van hemzelf is maar van Zapata), alsof hij daarmee iets van belang meldt, terwijl het eigenlijk nergens op slaat. De Vries is zelf nooit niet-vrij geweest en dat staat weer los van zijn al dan niet gebogen knie.
pi_200465460
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 22:11 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Het trok echter mijn aandacht niet vanwege de tatoeage, maar omdat op de foto in de OP deze tekst (tussen aanhalingstekens, alsof het zijn eigen tekst is!) zo prominent naast zijn gezicht is afgebeeld.

Je ziet De Vries dus streng in de camera kijken en daarnaast die leus (die dus niet van hemzelf is maar van Zapata), alsof hij daarmee iets van belang meldt, terwijl het eigenlijk nergens op slaat. De Vries is zelf nooit niet-vrij geweest en dat staat weer los van zijn al dan niet gebogen knie.
Het slaat op dat hij zich nooit door het criminele circuit op de knieën heeft laten krijgen. Ondanks alle bedreigingen heeft hij zich nooit laten beperken. Dus geen beveiliging of geheime routes om van A naar B te geraken.
Hij is blijven kiezen voor het vrije leven, wat hem uiteindelijk fataal is geworden. Blijkbaar en begrijpelijk prefereerde hij een mogelijk korter leven in vrijheid dan een volledig leven in angst en beperkingen.
pi_200465750
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juli 2021 02:58 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

Het slaat op dat hij zich nooit door het criminele circuit op de knieën heeft laten krijgen. Ondanks alle bedreigingen heeft hij zich nooit laten beperken. Dus geen beveiliging of geheime routes om van A naar B te geraken.
Hij is blijven kiezen voor het vrije leven, wat hem uiteindelijk fataal is geworden. Blijkbaar en begrijpelijk prefereerde hij een mogelijk korter leven in vrijheid dan een volledig leven in angst en beperkingen.
Geen veilige routes van A naar B maar wel geheime routes van bed A bed B?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_200465872
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_200465875
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juli 2021 02:58 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

Het slaat op dat hij zich nooit door het criminele circuit op de knieën heeft laten krijgen. Ondanks alle bedreigingen heeft hij zich nooit laten beperken. Dus geen beveiliging of geheime routes om van A naar B te geraken.
Hij is blijven kiezen voor het vrije leven, wat hem uiteindelijk fataal is geworden. Blijkbaar en begrijpelijk prefereerde hij een mogelijk korter leven in vrijheid dan een volledig leven in angst en beperkingen.
Ja, dat is allemaal heel verdienstelijk en bewonderenswaardig maar het heeft niets te maken met die leus van Zapata "on bended knee".
  woensdag 21 juli 2021 @ 07:02:23 #42
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_200465916
Kanonne blijf effe je zin doordrijven. Het is duidelijk jij vind het niks en een ander ziet er een levensmotto in.

Of het nu van Pietje Puk is of van de melkboer doet er niet toe.
If you can dream it, you can do it...
pi_200465926
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 20:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

geknield te moeten leven is geen manier om in vrijheid te leven

denk aan de vrouwen in Afghanistan
en aan deze....

In Iran, Saoedi-Arabië en Jemen wordt homoseksualiteit nog steeds met de dood bestraft, onder Shariah-wetgeving. Hetzelfde geldt voor delen van Somalië en noord-Nigeria. In twee landen, Syrië en Irak, wordt de doodstraf uitgevoerd door niet aan de overheid verbonden groeperingen, waaronder Islamitische Staat
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_200465929
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 06:44 schreef TLC het volgende:
Vandaag het publieke afscheid

https://nos.nl/artikel/23(...)t-intieme-combineren
Toch bijzonder dat de familie hiervoor kiest. Dat had ik eigenlijk niet verwacht.
pi_200465994
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juli 2021 07:07 schreef vencodark het volgende:

[..]

Toch bijzonder dat de familie hiervoor kiest. Dat had ik eigenlijk niet verwacht.
Maar de familie is daarbij toch? De familie heeft toch al afscheid genomen in besloten kring?
Dit is dan toch voor de ''gewone'' mensen, sommige mensen hebben dan blijkbaar nodig...

Rouwen met zijn allen... kan toch geen kwaad? Hij was érg geliefd, niet bij iedereen, maar die
gaan ook niet komen denk ik dus......
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
  woensdag 21 juli 2021 @ 07:24:14 #46
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200465999
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juli 2021 07:07 schreef vencodark het volgende:

[..]

Toch bijzonder dat de familie hiervoor kiest. Dat had ik eigenlijk niet verwacht.
is een landelijk eerbetoon en dank
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200466076
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 07:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

is een landelijk eerbetoon en dank
Ja zo zie ik het ook eigenlijk :Y
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_200466083
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 07:22 schreef FANNN het volgende:

[..]

Maar de familie is daarbij toch? De familie heeft toch al afscheid genomen in besloten kring?
Dit is dan toch voor de ''gewone'' mensen, sommige mensen hebben dan blijkbaar nodig...

Rouwen met zijn allen... kan toch geen kwaad? Hij was érg geliefd, niet bij iedereen, maar die
gaan ook niet komen denk ik dus......
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 07:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

is een landelijk eerbetoon en dank
Ik begrijp wel de reden en is ook helemaal geen kritiek of ‘waarom’.
Ik had het alleen niet verwacht omdat Peter zelf erg op zijn privacy gesteld was.
Ik was niet verbaasd geweest als de crematie of begrafenis straks ook geheel alleen besloten kring zou zijn.
pi_200466145
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juli 2021 07:36 schreef vencodark het volgende:

[..]

[..]

Ik begrijp wel de reden en is ook helemaal geen kritiek of ‘waarom’.
Ik had het alleen niet verwacht omdat Peter zelf erg op zijn privacy gesteld was.
Ik was niet verbaasd geweest als de crematie of begrafenis straks ook geheel alleen besloten kring zou zijn.
Misschien heeft de familie dit ook niet verwacht zoveel mensen die hun steun willen betuigen... zou me niks
verbazen, dan maar met zijn alle één keer, beter voor hun rust anders krijg je dat een jaar lang aan je deur...

Ik weet het ook niet hoor.. maar zoiets al het wel zijn...
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_200466276
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 07:47 schreef FANNN het volgende:

Misschien heeft de familie dit ook niet verwacht zoveel mensen die hun steun willen betuigen... zou me niks
verbazen, dan maar met zijn alle één keer, beter voor hun rust anders krijg je dat een jaar lang aan je deur...

Misschien onderschat je de invloed van de mediabazen. Die hebben grotere belangen bij deze gebeurtenis dan het rouwproces van de directe familie . Afgezien van de enorme hoeveelheid bestaand beeldmateriaal levert PRdV ook goud voor komende series, docu's, films en voor mijn part musicals. Midden in zo'n verlies heeft familie vaak weinig daadkracht en vooral behoefte aan competente regelaars.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')