Deze overtuiging strookt toch niet met haar overtuiging?quote:Op maandag 19 juli 2021 11:47 schreef DutchIncel het volgende:
k heb hier twijfels bij omdat ikzelf er van overtuigd ben dat er op sommige potjes veel meer dekseltjes passen dan anderen. Wat denken jullie?
volgens mij is het weinig zinnig bij een therapie een welles-nietes-spelletje te gaan spelen waarbij je zelf enkel nukkig bij je bestaande houding blijft...quote:Op maandag 19 juli 2021 11:47 schreef DutchIncel het volgende:
Ik volg al een tijdje therapie bij een psycholoog om te werken aan mijn social skills. Het is een vrouwelijke psycholoog en krijg niet echt de indruk dat ze weet hoe 'de markt' in elkaar zit. Volgens haar past er wel op elk potje een dekseltje en moet ik gewoon mijzelf zijn. Ik heb hier twijfels bij omdat ikzelf er van overtuigd ben dat er op sommige potjes veel meer dekseltjes passen dan anderen. Wat denken jullie?
Wat doet het er toe dat op sommige potjes veel meer dekseltjes passen dan op andere potjes? So what?quote:Op maandag 19 juli 2021 11:47 schreef DutchIncel het volgende:
Ik volg al een tijdje therapie bij een psycholoog om te werken aan mijn social skills. Het is een vrouwelijke psycholoog en krijg niet echt de indruk dat ze weet hoe 'de markt' in elkaar zit. Volgens haar past er wel op elk potje een dekseltje en moet ik gewoon mijzelf zijn. Ik heb hier twijfels bij omdat ikzelf er van overtuigd ben dat er op sommige potjes veel meer dekseltjes passen dan anderen. Wat denken jullie?
Als je jezelf incel noemt en de schuld bij de markt of het andere geslacht legt vraag ik.me af of je uberhaupt in staat bent om inzichten op te doen. Vaak is het nogal een hardnekkige overtuiging waarbij enige vorm van realisme als het kwaad wordt gezien.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:05 schreef Cue_ het volgende:
sowieso zien (de meeste) vrouwen en mannen de markt anders.
als je zelf aan een uiterste kant staat is het lastig om de andere kant te zien, laat staan te snappen.
Daarbij is ook de vraag in hoeverre je open staat voor de andere kijk. Ook al is die volgens jou niet kloppend.
Jaah klopt, maar ik had de naam van TS uberhaupt niet gezien, puur de vraag . En daarin legt hij opzich niet de schuld bij de markt. Hij geeft enkel aan dat er twee verschillende inzichten zijn, die niet zouden stroken met elkaar.. Wat ze eigenlijk wel gewoon doen. Maarja.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:08 schreef ZarB het volgende:
[..]
Als je jezelf incel noemt en de schuld bij de markt of het andere geslacht legt vraag ik.me af of je uberhaupt in staat bent om inzichten op te doen. Vaak is het nogal een hardnekkige overtuiging waarbij enige vorm van realisme als het kwaad wordt gezien.
Dat hij zegt dat de psycholoog geen kennis heeft van de markt zie ik iig als tegen dat hij het niet bij zichzelf zoekt.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:10 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Jaah klopt, maar ik had de naam van TS uberhaupt niet gezien, puur de vraag . En daarin legt hij opzich niet de schuld bij de markt. Hij geeft enkel aan dat er twee verschillende inzichten zijn, die niet zouden stroken met elkaar.. Wat ze eigenlijk wel gewoon doen. Maarja.
Lol, je edit![]()
Hij is daar om te werken aan zijn social skills. Dus blijkbaar weet ie dat er wel wat nodig is om te veranderen.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:11 schreef ZarB het volgende:
Dat hij zegt dat de psycholoog geen kennis heeft van de markt zie ik iig als tegen dat hij het niet bij zichzelf zoekt.
Ja maar je ziet wel vaker dat zo een potje een heeeeeel mooi dekseltje wil ipv te gaan shoppen voor een dekseltje wat bij m past (geld voor beide geslachten he!).quote:Op maandag 19 juli 2021 12:07 schreef Stepperoller het volgende:
Ik denk inderdaad niet dat er voor elke incel per se een dekseltje is. Er zijn namelijk wel minimale voorwaarden waar aan voldaan moet worden om die vlieger op te laten gaan en zo lang daar niet aan voldaan wordt is het uiterst onwaarschijnlijk dat je een passend dekseltje vindt.
Maar hij stelt ook dat er volgens hem op sommige potjes meer dekseltjes passen dan op andere potjes.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:10 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Jaah klopt, maar ik had de naam van TS uberhaupt niet gezien, puur de vraag . En daarin legt hij opzich niet de schuld bij de markt. Hij geeft enkel aan dat er twee verschillende inzichten zijn, die niet zouden stroken met elkaar.. Wat ze eigenlijk wel gewoon doen. Maarja.
Lol, je edit![]()
Strikt genomen ben ik inderdaad een zogeheten Incel maar ik geloof niet in die hele rare ideologie en de haat jegens vrouwen, daar sta ik volkomen anders in. Echter vind ik het vrij ongeloofwaardig dat als je maar jezelf bent je daarmee gemakkelijker een vrouw kunt veroveren terwijl je nu geen enkele succeservaring in de liefde hebt. Dus alle reden om het roer om te gooien.quote:
Klopt: dan ben je boos op de buurman en zijn 20 dekseltjes, ipv op zoek te gaan naar jouw 1 dekseltjequote:Op maandag 19 juli 2021 12:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar hij stelt ook dat er volgens hem op sommige potjes meer dekseltjes passen dan op andere potjes.
Dus op hem past misschien 1 dekseltje, maar op zijn buurman passen wel 20 dekseltjes.
Oke, en áls dat dan al zo is....dan wat?
Yup en met die stelling ben ik het wel eens.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:13 schreef CoolGuy het volgende:
Maar hij stelt ook dat er volgens hem op sommige potjes meer dekseltjes passen dan op andere potjes.
Dus op hem past misschien 1 dekseltje, maar op zijn buurman passen wel 20 dekseltjes.
Oke, en áls dat dan al zo is....dan wat?
Maar dit kan toch niet waar zijn? Ze lopen letterlijk overal!quote:Op maandag 19 juli 2021 12:15 schreef DutchIncel het volgende:
Ik kwam en kom eigenlijk nooit vrouwen in de dagelijks leven tegen, dus niet gek dat ik een beetje wereldvreemd ben geraakt.
Boos, waarom boos? Ik zou eerder boos op mezelf en ouders zijn, dat ik daar vroeger nooit adequaat op geanticipeerd heb en daardoor nu later in het leven enorme achterstand heb opgelopen.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:16 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Klopt: dan ben je boos op de buurman en zijn 20 dekseltjes, ipv op zoek te gaan naar jouw 1 dekseltje
Die stelling zal vast wel kloppen, maar ok, nu klopt dat. Ok, en dan? Is het dan niet meer dan een constatering? Want dat laatste geloof ik niet helemaal, maar dat kan aan mij liggen.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:17 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Yup en met die stelling ben ik het wel eens.
En dan.. tja niets.. of veranderen zodat jij universeler wordt voor meer dekseltjes. Met geen zekerheid tot resultaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |