Nee, woon niet in Nederland. Manila, Philippines. Het gaat hier niet zo snel met de vaccinaties. Gelukkig woon ik dan niet buiten de grote stad, anders was het nog wel even langer wachten dan dit.quote:
EDC is Europees, dus dat zal inderdaad niet gelden daar. Heeft hij het gele boekje? Ik weet het niet zeker maar aangezien je dat ook voor gele koorts en andere inentingen krijgt, ga ik ervan uit dat dat wel overal geaccepteerd wordt. Maar misschien kun je bij de ambassade informeren?quote:Op dinsdag 27 juli 2021 02:54 schreef Tjacka het volgende:
wzawzdr
Hoi,
Een lieve collega van mij gaat naar zijn familie in Marokko over twee weken. Nu zag ik dat EDC niet werkt in Marokko. Hij is volledig gevaccineerd. Wat voor documenten moet hij precies hebben?
https://www.nederlandwere(...)ko/reizen/reisadvies
U moet al uw bewijzen op papier hebben? Welke bewijzen precies?
quote:Reizen naar Marokko
Het is mogelijk naar Marokko te reizen als u in het bezit bent van een negatieve PCR-testuitslag, die niet ouder is dan maximaal 72 uur voor vertrek. Het testresultaat moet in het Arabisch, Frans of Engels zijn. Of u kunt een vaccinatiebewijs laten zien waaruit blijkt dat u bij aankomst meer dan 14 dagen of langer geleden volledig gevaccineerd bent. Het is nog niet bekend welk vaccinatiebewijs formeel geaccepteerd zal worden door de Marokkaanse autoriteiten. Neem al uw bewijzen (uitgeprint) mee. In de praktijk wordt bij aankomst vaak het gele boekje als vaccinatiebewijs geaccepteerd. Kinderen jonger dan 10 jaar zijn vrijgesteld van testverplichtingen en registratie.
Ben jij ook in je kont geprikt of was dat alleen weggelegd voor de grote leider aldaar?quote:Op dinsdag 27 juli 2021 08:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nee, woon niet in Nederland. Manila, Philippines. Het gaat hier niet zo snel met de vaccinaties. Gelukkig woon ik dan niet buiten de grote stad, anders was het nog wel even langer wachten dan dit.
Ja waarschijnlijk wel, maar in sommige landen is zo'n boekje handiger.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 11:56 schreef Stefanovich het volgende:
Vanochtend mn 2e pfizer prik opgehaald. Na de eerste had ik vanaf diezelfde avond toch wel 3 dagen wat klachten. Zwaar vermoeid en verhoging. Hopelijk valt het nu mee.
Voel me arm al wel goed.
Heb trouwens geen geel boekje opgehaald of laten stempelen. Il ga ervan uit dat die app toch voldoende moet zijn?
quote:Op dinsdag 27 juli 2021 11:56 schreef Stefanovich het volgende:
Vanochtend mn 2e pfizer prik opgehaald. Na de eerste had ik vanaf diezelfde avond toch wel 3 dagen wat klachten. Zwaar vermoeid en verhoging. Hopelijk valt het nu mee.
Voel me arm al wel goed.
Heb trouwens geen geel boekje opgehaald of laten stempelen. Il ga ervan uit dat die app toch voldoende moet zijn?
Hoop dat het mee valt voor julliequote:Op dinsdag 27 juli 2021 12:02 schreef wieksel het volgende:
Gistereind vd middag 2ePfizer.arm voelt 3x zo zwaar (van de chip? ). Verder geen klachten
Dat zwaar vermoeid zijn ervaar ik nu ook na mijn 2e prik. Al vrij snel na het wakker worden vanmorgen merkte ik het. Behoorlijk irritant zeg, ben niet vooruit te brandenquote:Op dinsdag 27 juli 2021 11:56 schreef Stefanovich het volgende:
Voel me arm al wel goed.
Mooi dat je er een hebt gehaald dan.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 08:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nee, woon niet in Nederland. Manila, Philippines. Het gaat hier niet zo snel met de vaccinaties. Gelukkig woon ik dan niet buiten de grote stad, anders was het nog wel even langer wachten dan dit.
Zekers, is geregeld via mijn werk in combinatie met de gemeente waarin ik werk. Soort van privaat/publiek initiatief, waarbij bedrijven betalen, werknemers gevaccineerd kunnen worden en een deel van de vaccinaties naar ouden van dagen etc gaan.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 13:20 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Mooi dat je er een hebt gehaald dan.
Nou...inmiddels...Zo slecht heb ik me in tijden niet gevoeld. Bijna geen oog dicht gedaan vannacht. Alles doet pijn en zit tegen de koorrts aan (voor mn gevoel. Nog niet gemeten).quote:Op dinsdag 27 juli 2021 12:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Hoop dat het mee valt voor jullie
Erg vervelend! Beterschap he, rustig aan doen idd!quote:Op woensdag 28 juli 2021 07:08 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Nou...inmiddels...Zo slecht heb ik me in tijden niet gevoeld. Bijna geen oog dicht gedaan vannacht. Alles doet pijn en zit tegen de koorrts aan (voor mn gevoel. Nog niet gemeten).
Even dacht ik vannacht dat ik erover heen was en voelde me aansterken, maar dat is nu weer helemaal weg. Apart. Meld me zo ziek denk ik.
Beterschap!quote:Op woensdag 28 juli 2021 07:08 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Nou...inmiddels...Zo slecht heb ik me in tijden niet gevoeld. Bijna geen oog dicht gedaan vannacht. Alles doet pijn en zit tegen de koorrts aan (voor mn gevoel. Nog niet gemeten).
Even dacht ik vannacht dat ik erover heen was en voelde me aansterken, maar dat is nu weer helemaal weg. Apart. Meld me zo ziek denk ik.
Ook beterschap!quote:Op woensdag 28 juli 2021 10:04 schreef Treinhoer het volgende:
Gisteravond rond 20 uur 2e prik gehad (pfizer).
1e keer nergens last van, op een klein beetje spierpijn na (niet eens noemenswaardig).
Ik moest een nachtdienst draaien (thuiswerk). Vanaf een uur of 2 kreeg ik het behoorlijk warm. Warm als in ineens veel gaan zweten. In vlagen kreeg ik het erg warm, daarna weer wat normaler. Alsof je een beginnende koorts krijgt, maar net iets steviger.
Extra vervelende was dat ik al een dag of 2 zin had om te roken (4 jaar gestopt, heel zelden een hijsje). Na de vaccinatie toch een pakje gekocht bij het boodschappen, om er gelijk 3-4 vrij rap achter elkaar te roken zodat ik er weer zat van ben en het smerig ga vinden. Dat helpt om ze weer voor lange tijd te laten liggen.
Nadeel was dat ik er best misselijk van werd. Dus het was dubbel klote.
Maar goed, hopelijk verder nergens last van. Een beetje spierpijn boeit me niet, maar zoals het nu voelt is wel steviger dan de vorige, en het is nog maar 14 uur.
Het hangt echt heel erg van de prikker af of je veel last heb. Ik had deze keer een heel ervaren gepensioneerd vrouwtje. Ze had wel een soort dementerende echtgenoot om haar heen hangen die blijkbaar voor de lol ook mee was maar dat was wel grappig hoe hij zich met de prik bemoeide. Eigenlijk was het 1 grote gezellige chaos daar van mensen die blij zijn dat de klus er bijna op zit. Er heerste een jolige stemming onder het personeel.quote:Op woensdag 28 juli 2021 16:32 schreef Radegast het volgende:
Tweede prik Moderna gehad gisteren, teringjantjemozes wat een spierpijn. Vond de prikster dit keer ook maar wat lomp..
Uhm…ja joh? Waarom?quote:Op woensdag 28 juli 2021 23:06 schreef mthecatlover het volgende:
Het is gevaccineerd en niet geprikt. Wat een k*t term!!!!!!
Nog irritanter: geeent. Ik ben toch geen plant?quote:Op woensdag 28 juli 2021 23:06 schreef mthecatlover het volgende:
Het is gevaccineerd en niet geprikt. Wat een k*t term!!!!!!
Goed zo!quote:Op donderdag 29 juli 2021 02:24 schreef The_Emotion het volgende:
Ik moet er ook aan geloven, afspraak gemaakt en 3 augustus gaat de eerste prik er in.
Goed bezig!quote:Op donderdag 29 juli 2021 02:24 schreef The_Emotion het volgende:
Ik moet er ook aan geloven, afspraak gemaakt en 3 augustus gaat de eerste prik er in.
Ja dat staat bij mij ook.quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:39 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Gisterochtend de tweede Pfizer shot gehad. Na eerste keer wat spierpijn, maar nu ook brakkig en rillerig. Ach ja, we komen er wel doorheen.
Viel mij trouwens op dat in de coronacheckapp wel mijn beide doses staan, maar bij de tweede achter de vraag "is dit de laatste" er "nee" is ingevuld bij de GGD en "niet bekend" bij het RIVM. Iemand bij wie dit ook is en is opgevallen? Geen idee namelijk wat er uiteindelijk op je bewijs komt te staan, dus durf m nog niet aan te maken
quote:Vaccinatiebewijs: wordt automatisch geldig over 12 dagen
Eigenlijk kom ik er vroeg of laat er niet onderuit, wil ik mijn plannen waarmaken.quote:Op donderdag 29 juli 2021 06:27 schreef Mishu het volgende:
[..]
Goed zo!![]()
Vanwaar nu de omslag als ik vragen mag?
Ik heb ook het idee dat ik water ingespoten heb gekregenquote:Op donderdag 29 juli 2021 11:48 schreef arvensis het volgende:
Hoe kan het dat sommigen zo heftig reageren en ik - afgezien van vermoeidheid - niet?
Iedereen om me heen is er behoorlijk ziek van geworden. Had me er op ingesteld dat ik dat ook zou zijn, maar gelukkig niet. Achteraf denk ik zelfs dat de vermoeidheid komt door het shoppen diezelfde dag en de stress voor het ziek worden.
Mijn vader had echt helemaal nul klachten na beide prikken. Ikzelf heb elke keer echt een pijnlijke arm/schouder en een klein beetje 't gevoel alsof ik een paar uur te weinig heb geslapen, maar that's it. Terwijl ik ook al corona heb gehad (heftig) en iedereen me waarschuwde dat de bijwerkingen dan heftiger zouden zijn. Geen idee waar 't verschil vandaan komt, maar ik vind 't prima zo.quote:Op donderdag 29 juli 2021 11:48 schreef arvensis het volgende:
Hoe kan het dat sommigen zo heftig reageren en ik - afgezien van vermoeidheid - niet?
Iedereen om me heen is er behoorlijk ziek van geworden. Had me er op ingesteld dat ik dat ook zou zijn, maar gelukkig niet. Achteraf denk ik zelfs dat de vermoeidheid komt door het shoppen diezelfde dag en de stress voor het ziek worden.
Ik heb beide keren enkel een beetje zere arm gehad. Ik ken twee mensen die zich niet lekker voelden na Pfizer, eentje had Corona gehad een maand ervoor en eentje niet maar het kan voorkomen. Verreweg de meesten hadden afgezien van een stijve arm geen klachten. Mijn moeder heeft Moderna gehad, die schijnt ook vaker klachten te geven maar zij heeft niks gemerkt. Terwijl ik ook hoorde van iemand die er na de tweede prik bijna twee weken ziek van was.quote:Op donderdag 29 juli 2021 11:48 schreef arvensis het volgende:
Die zondag was ik erg vermoeid en nog een pijnlijke arm. De vermoeidheid kon ook zijn omdat ik twee nachten niet goed had geslapen. Afgelopen maandag gewoon weer op de fiets gestapt om een paar km te fietsen. Verder nergens last van gehad.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 15:45 schreef Kijana het volgende:
Vanochtend mijn tweede Pfizer prik gehad.
Ja best bijzonder. Dinsdag 2e prik opgehaald. Nacht van dinsdag op woensdag geen oog dicht gedaan. Voelde m'n lichaam echt ziek worden en hard werken. Woensdag hele dag in bed gelegen met hoofdpijn, spierpijn en verhoging. Vannacht best goed geslapen. Vanochtend weer een beetje gewerkt en lig/zit nu weer op de bank. Nog steeds behoorlijk vermoeid. Hopelijk morgen weer 100%.quote:Op donderdag 29 juli 2021 11:48 schreef arvensis het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |