Ja dat snap ik. Maar waarom zie ik dan geen stand bij teruglevering? Want als ik meer produceer dan verbruik (gezien het negatieve actuele vermogen) moet ik direct toch ook een terugleverstand zien?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:39 schreef Banaanvragen het volgende:
Je meter houdt het continu bij, maar je moet niet vergeten dat je zonnepanelen bv 1000watt stroom opwekken, in huis gebruik je 400watt, dan zie je -600watt op de meter verschijnen
welke meter heb je? mijn Landis + Gyr e350quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:45 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Maar waarom zie ik dan geen stand bij teruglevering? Want als ik meer produceer dan verbruik (gezien het negatieve actuele vermogen) moet ik direct toch ook een terugleverstand zien?
Ohja, logisch, nu snap ik het.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:56 schreef daNpy het volgende:
Edit: Je moet dus een uur lang 1000W terugleveren vóór je 1kWh teruggeleverd ziet op de meter.
Lever je 500W terug, duurt dit 2 uur, etc.
Overigens is het (hier) aardig slecht met de bewolking en wek ik slechts 25% op van "normaal"
Een xs210 esmr5quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:57 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
welke meter heb je? mijn Landis + Gyr e350
heeft de volgende codes
1.8.1 totaal verbruikt overdag
1.8.2 totaal verbruikt snachts
2.8.1 totaal teruggeleverd overdag
2.8.2 totaal teruggeleverd snachts
1.7.0 actueel opgewekt
1.7.1 actueel teruggeleverd
1.7.0 is aktueel verbruik volgens mij. Opwek kan ie niet lezen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:57 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
welke meter heb je? mijn Landis + Gyr e350
heeft de volgende codes
1.8.1 totaal verbruikt overdag
1.8.2 totaal verbruikt snachts
2.8.1 totaal teruggeleverd overdag
2.8.2 totaal teruggeleverd snachts
1.7.0 actueel opgewekt
1.7.1 actueel teruggeleverd
Met een app bedoel je? Want die inloggegevens moet ik nog krijgen. Ik kan wel rechtstreeks op het display v/d omvormer in realtime aflezen hoeveel er opgewekt wordt. Maar niet de terugleverstand.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 21:00 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Je kunt niet rechtstreeks vanuit je omvormer de opwekking real live monitoren ?
Foutjequote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:43 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
1.7.0 is aktueel verbruik volgens mij. Opwek kan ie niet lezen.
Ja, via een app bedoel ik dan.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 21:08 schreef HPoi het volgende:
[..]
Met een app bedoel je? Want die inloggegevens moet ik nog krijgen. Ik kan wel rechtstreeks op het display v/d omvormer in realtime aflezen hoeveel er opgewekt wordt. Maar niet de terugleverstand.
Als je een beetje handig bent kun je met een adapterkabeltje de P1 aan een usb-host koppelen (een pc, laptop, Raspberry Pi, nas) Bij de Sagemcom éénfasemeter die jij hebt zit 'ie in een uitsparing aan de onderkant.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 21:08 schreef HPoi het volgende:
[..]
Met een app bedoel je? Want die inloggegevens moet ik nog krijgen. Ik kan wel rechtstreeks op het display v/d omvormer in realtime aflezen hoeveel er opgewekt wordt. Maar niet de terugleverstand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |