abonnement Unibet Coolblue
pi_200388712
Ben eens benieuwd wat het verschil tussen defensie en politie is vooral kijkend naar hoofdagent/onderofficier.
Werkethiek, werk/prive leven,doorgroeimogelijkheden en het loon.
Mensen met ervaring? En wat is jullie visie naar de 2 toe, verdienen ze te weinig naargelang het werk wat ze moeten doen en moeten de politie en defensie gelijk worden getrokken? Heb eigenlijk geen idee waar de lonen hoger liggen.
pi_200389034
Gewoon marechaussee worden, dan ben je agent, maar werk je voor defensie (en dat verdient beter)
  vrijdag 16 juli 2021 @ 08:33:36 #3
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200389332
Allemaal overheidsbaantjes dus de CAOs en schalen kan je zo zelf googlen.

Denk dat je ook zelf wel een beetje kan inschatten hoe de balans tussen werk/prive tussen leger en politie verschilt Werkethiek is altijd afhankelijk van het specifieke 'kantoor' en de locale collegas ...

Gezien je andere posts kom je uit Belgie? In NL is dit veelal geregeld in een CAO, zeker bij de overheid.
Dum de dum
pi_200389558
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 07:32 schreef PS. het volgende:
Gewoon marechaussee worden, dan ben je agent, maar werk je voor defensie (en dat verdient beter)
De tijd dat je als militair goed verdiende is allang voorbij en je verdiend bij de politie zeker meer dan bij defensie.
pi_200398875
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 08:33 schreef Fe2O3 het volgende:
Allemaal overheidsbaantjes dus de CAOs en schalen kan je zo zelf googlen.

Denk dat je ook zelf wel een beetje kan inschatten hoe de balans tussen werk/prive tussen leger en politie verschilt Werkethiek is altijd afhankelijk van het specifieke 'kantoor' en de locale collegas ...

Gezien je andere posts kom je uit Belgie? In NL is dit veelal geregeld in een CAO, zeker bij de overheid.
Klopt, maar in NL krijgen ze ook een veb toelage enz dus is dat allemaal een beetje moeilijker om te bekijken.
pi_200400085
Politiewerk is veel heftiger. Dan ben je first responder bij treinspringers, familiedrama's, ernstige verkeersongevallen en ga zo maar door. Bij defensie kom je waarschijnlijk niet verder dan oefenen voor van alles en nog wat.
Edensnator over 'n out
pi_200406568
Wat betrekt ethiek is het doel van defensie ( soms) leven ontnemen kort gezegd. Het doel van politie is levens beschermen en de burger te hulp staan. Ik zou marechaussee worden dan ben je de politie van het leger zeg maar. Dan zorg je ook voor dat de boeven onder militairen terecht staan en ook kun je de levens van normale burgers beschermen. Oorlog komt minder vaak voor dan voorheen, daarom kan werkgelegenheid bij defensie in de toekomst minder worden. Criminaliteit zal er nog wel zijn.
In ieder geval dat is mijn mening. :)
pi_200494381
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:04 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

De tijd dat je als militair goed verdiende is allang voorbij en je verdiend bij de politie zeker meer dan bij defensie.
Volgens mij is dat ook zo. Als hoofdagent verdien je vgm 'max" 3250 euro en als onderofficier is het moeilijk in te schatten vanwege alle vanzelfsprekende toeslagen enz
pi_200495554
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:22 schreef Genoegvragen het volgende:

[..]

Volgens mij is dat ook zo. Als hoofdagent verdien je vgm 'max" 3250 euro en als onderofficier is het moeilijk in te schatten vanwege alle vanzelfsprekende toeslagen enz
Schaal 7, max. 3425 meen ik. Maar krijg je daar niet ook toeslagen? Prima salaris voor het opleidingsniveau (niet perse voor het werk dat je doet).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200495635
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:22 schreef Genoegvragen het volgende:

[..]
Volgens mij is dat ook zo. Als hoofdagent verdien je vgm 'max" 3250 euro en als onderofficier is het moeilijk in te schatten vanwege alle vanzelfsprekende toeslagen enz
Vanzelfsprekend? Dan zou ik de cao eens beter lezen.

3425 voor hoofdagent trouwens, met ovw max 3882. Exclusief toeslagen. Daar zal je bij defensie sergeant majoor voor moeten zijn. Even de zorgverzekering negerende. Maar daar echt voordeel aan hebben valt ook nog wel wat tegen, benutten is immers ziek zijn. Sergeant majoor betekend dat je heel wat jaren onderweg bent. Vroegpensioen bestaat waarschijnlijk niet meer tegen jouw tijd.

Bedenk ook dat oefentoelagen letterlijk fooi zijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 11:51 schreef Twintig het volgende:
Wat betrekt ethiek is het doel van defensie ( soms) leven ontnemen kort gezegd. Het doel van politie is levens beschermen en de burger te hulp staan. Ik zou marechaussee worden dan ben je de politie van het leger zeg maar. Dan zorg je ook voor dat de boeven onder militairen terecht staan en ook kun je de levens van normale burgers beschermen. Oorlog komt minder vaak voor dan voorheen, daarom kan werkgelegenheid bij defensie in de toekomst minder worden. Criminaliteit zal er nog wel zijn.
In ieder geval dat is mijn mening. :)
Je bedoelde grensbewaker/bewaken&beveiligen? Dat is gewoon waar het grootste deel mee bezig is. Het doel van defensie is ook levens beschermen, hier hoort alleen bij dat de tegenpartij meestal ook iets meer wapens heeft.
pi_200495651
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:14 schreef baskick het volgende:

[..]

Schaal 7, max. 3425 meen ik. Maar krijg je daar niet ook toeslagen? Prima salaris voor het opleidingsniveau (niet perse voor het werk dat je doet).
Bijna :) hoofdagent is een executieve functie en aangewezen voor ovw.

Edit: oke een paar beperkte uitzonderingen zijn mogelijk.
pi_200496378
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 23:20 schreef investeerdertje het volgende:

Vanzelfsprekend? Dan zou ik de cao eens beter lezen.

Ik bedoelde als onderofficier in het leger betreffende de veb toelage. Vind het moeilijk om een zicht te krijgen op de lonen bij defensie.
pi_200496727
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 02:01 schreef Genoegvragen het volgende:

[..]

Ik bedoelde als onderofficier in het leger betreffende de veb toelage. Vind het moeilijk om een zicht te krijgen op de lonen bij defensie.
Staat gewoon in de cao. Komt neer op een euro of 250-300 per maand aan het einde van de schaal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')