Voorheen een AEG wasmachine en warmtepomp droger gehad en die verschilden 10 minuten in het programma. Na 12 jaar zijn beiden vervangen door een Samsung, maar daar verschillen de tijdsduren van de programma’s meer.quote:Op donderdag 15 juli 2021 10:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn condensdroger lekt en is na 9 jaar aan vervanging toe. Nu wil ik een nieuwe kopen en met het oog op het milieu zou een warmtepompdroger een logische keus zijn. Echter heb ik een droger voor gemak (en zachte handdoeken) en een belangrijk punt daarbij is de droogtijd.
Ik doe vaak meerdere wassen op één dag en ik wil geen file hebben waarbij de wasmachine drie wassen gedraaid heeft terwijl de droger nog met de eerste bezig is.
Dus.
Hoe zijn jullie ervaringen met een warmtepompdroger qua tijd en droogresultaat? En welk merk/type heb je?
De prijzen lijken op het eerste oog redelijk richting condensdroger te gaan, dus dat is een minder belangrijk argument geworden in tegenstelling tot enkele jaren terug.
Als je nog andere ervaringen wil delen hoor ik het graag. Alvast bedankt liever FOK!vrienden.
Dat is geen warmtepompdroger.quote:Op donderdag 15 juli 2021 11:01 schreef Banaanvragen het volgende:
Op vakantie was er in het huisje zo'n combinatie was/droger
Het hele programma doorlopen duurde zo'n 6 uur kan ik me herinneren
Da’s nog steeds niet waar TS naar vraagt.quote:Op donderdag 15 juli 2021 11:18 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
jawel, dat was een wasmachine met warmtepompdroger in 1
loop eens niet zo te zeikenquote:Op donderdag 15 juli 2021 11:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Da’s nog steeds niet waar TS naar vraagt.
Was-droogcombo’s zijn sowieso al niet erg efficiënt.quote:Op donderdag 15 juli 2021 11:28 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
loop eens niet zo te zeiken
Dat is gewoon een ervaring met een warmtepompdroger, die dingen doen er tering lang over maar besparen wel een hoop stroom
2 uur en 45 minuten, das echt langquote:Op donderdag 15 juli 2021 11:28 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
loop eens niet zo te zeiken
Dat is gewoon een ervaring met een warmtepompdroger, die dingen doen er tering lang over maar besparen wel een hoop stroom
90 minuten hier met mijn condensdroger, kan in 60 als ik de mishandelstand gebruikquote:Op donderdag 15 juli 2021 11:36 schreef lipje het volgende:
[..]
2 uur en 45 minuten, das echt lang![]()
Das bijna net zo lang als een condensdroger![]()
En 5 uur bij een 2 in 1 apparaat is 2.15 uur wassen en de rest drogen. Dat is wel te verwachten
Deze begrijp ik niet helemaal, of in ieder geval niet in generieke zin.quote:Op donderdag 15 juli 2021 11:16 schreef Spaceman_Spiff het volgende:
Als je voor snelheid wil gaan moet je een afvoerdroger nemen. Kwa energie gebruik loopt dat niet heel veel weg bij een gemiddelde condensdroger (verbruikt wel meer, maar hoeft minder lang te draaien.) Moet je wel de mogelijkheid hebben om een afvoer(slang) naar buiten te leggen.
Een afvoerdroger is de naam voor een droger die warme lucht door de was blaast en deze via een slang afvoert naar buiten. (Niet een condensdroger aangesloten op de afvoer.)quote:Op donderdag 15 juli 2021 11:59 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Deze begrijp ik niet helemaal, of in ieder geval niet in generieke zin.
Afvoerdroger tegen condensdroger (met opvang in bakje) kan ik nog volgen.
Maar veel mensen hebben de condensdroger aangesloten op de afvoer waar ook de wasmachine op zit, geldt wat je schrijft dan nog steeds?
Mijn ouders hebben er zo eentje, dat ding is vrij oud inmiddels. Worden die uberhaupt nog gemaakt?quote:Op donderdag 15 juli 2021 13:42 schreef Spaceman_Spiff het volgende:
[..]
Een afvoerdroger is de naam voor een droger die warme lucht door de was blaast en deze via een slang afvoert naar buiten. (Niet een condensdroger aangesloten op de afvoer.)
Niet heel zuinig omdat je gewoon warme (vochtige) lucht naar buiten blaast, maar in gebruik kwa energie gebruik vergelijkbaar is met een condensdroger.
Haha, ik weet wat het toerental doetquote:Op donderdag 15 juli 2021 15:34 schreef noutie het volgende:
Warmtepompdroger doet er hier ongeveer 1:45 over. Dit is een Bosch van 6 jaar oud. Altijd een warmtepompdroger kopen. Het scheelt veel energie en je kleding slijt er minder van.
Goed centrifugeren scheelt alles. 1600 toeren voor de handdoeken!
https://www.coolblue.nl/advies/toerental-wasmachine.html
Dat zou balen zijn!quote:Op maandag 26 juli 2021 17:44 schreef TNA het volgende:
De Consumentenbond heeft een test gedaan, daar komt de AEG T9DENS87 als beste uit. Hiervoor stond hier een Siemens met 'zelfreinigende' condensor, die was na een aantal jaar al kapot en ik vermoed zomaar dat dat door die niet zo zelfreinigende condensor kwam.
Merk en type?quote:Op dinsdag 27 juli 2021 22:38 schreef F_r het volgende:
Die van mij is echt drama. Droogt heel erg slecht ik ben een dag bezig om iets droog te krijgen.
Check, Whirlpool koop ik sowieso niet.quote:
Dat schiet niet op.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 22:38 schreef F_r het volgende:
Die van mij is echt drama. Droogt heel erg slecht ik ben een dag bezig om iets droog te krijgen.
Whirlpool staat helaas niet bekend om haar kwalitatieve producten. Andere merken warmtepompdrogers kennen geen enkel probleem met drogen.quote:
Kreukvrij is niet zo spannend. Dan blijft hij draaien nadat de was droog is, voor het geval je er niet direct bij bent om het eruit te halen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:13 schreef Celestien het volgende:
Ik gebruik geen alleen voor 60 graden was. Dus dat is zo'n drie keer per week.
Misschien in de toekomst vaker. Ik overweeg om ook de shirts enzo in de droger te stoppen op een kreukvrij programma.
Da's en goede tip. Ik gebruik m'n droger zelden voor iets anders van 60° was, dus het is sowieso een beetje proberen-en-afwachten. Geen idee wat ik kan verwachten.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kreukvrij is niet zo spannend. Dan blijft hij draaien nadat de was droog is, voor het geval je er niet direct bij bent om het eruit te halen.
Alles wat ik kouder was dan 60 graden droog ik op ‘lage temperatuur’, als ik het in de droger droog. Nog geen ongelukken mee gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |