abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200364857
We willen op vakantie maar onze baby van 7 maanden heeft nog geen paspoort. We willen dat met spoed aanvragen. Weet iemand hoelang dat dan ongeveer duurt? Dus stel ik bel morgen de gemeente op , wanneer heb ik dan de paspoort? Want als ik op de normale manier paspoort moet aanvragen moeten we tot 5 augustus wachten voor een afspraak.

[ Bericht 0% gewijzigd door nitraaatjee op 15-07-2021 21:36:18 ]
pi_200364907
Volgens mij krijg je hem alleen sneller na de aanvraag. Je kan niet eerder terecht.

Misschien bellen of langsgaan?
.
pi_200364922
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:04 schreef Fer het volgende:
Volgens mij krijg je hem alleen sneller na de aanvraag. Je kan niet eerder terecht.

Misschien bellen of langsgaan?
Volgens mij krijg je een paspoort de volgende werkdag al toch? Je betaald immers de dubbele. Inplaats van 50 euro betaal je 100 euro.
pi_200364956
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:06 schreef nitraaatjee het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je een paspoort de volgende werkdag al toch? Je betaald immers de dubbele. Inplaats van 50 euro betaal je 100 euro.
Antwoord gegeven.
pi_200364971
Onder voorwaarden kan je een noodpaspoort aanvragen bij de Koninklijke Marechaussee https://www.rijksoverheid(...)noodpaspoort-krijgen
pi_200365012
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:09 schreef KrekelJapie het volgende:
Onder voorwaarden kan je een noodpaspoort aanvragen bij de Koninklijke Marechaussee https://www.rijksoverheid(...)noodpaspoort-krijgen
Valt te laat aangevraagd voor een vakantie daaronder? Drie maanden de tijd gehad. En een vakantie is niet acuut, me dunkt. De benodigde bewijsstukken zullen niet lukken, als TS niet langs de gemeente kan.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200365062
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:09 schreef KrekelJapie het volgende:
Dat is meer als je hem kwijt bent oid. niet voor de laksigheid van TS.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Spellchecker woensdag 14 juli 2021 @ 19:17:55 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200365072
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:01 schreef nitraaatjee het volgende:
We willen op vakantie maar onze baby van 3 maanden heeft nog geen paspoort. We willen dat met spoed aanvragen. Weet iemand hoelang dat dan ongeveer duurt? Dus stel ik bel morgen de gemeente op , wanneer heb ik dan de paspoort? Want als ik op de normale manier paspoort moet aanvragen moeten we tot 5 augustus wachten voor een afspraak.
Vraag het bij je gemeente?
pi_200365311
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:16 schreef Chinless het volgende:

[..]

Dat is meer als je hem kwijt bent oid. niet voor de laksigheid van TS.
Misschien moeten we deze persoon even informeren:

https://neerlandistiek.nl/2016/05/pure-laksigheid/

quote:
Het is helemaal niet raar dat in gesproken taal een variant voorkomt (laksigheid) die strikt genomen niet volgens de regels is (correct is natuurlijk laksheid). Alhoewel ik het woord in geschreven taal nog niet vaak heb gesignaleerd, is er toch iets bijzonders met laksigheid als je erover nadenkt.
  woensdag 14 juli 2021 @ 19:37:29 #10
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200365334
Het paspoort.
Betaalt.
Het dubbele.

Mijn gemeente: Aanvragen voor 14.00 uur kunt u in principe de volgende werkdag vanaf 11.00 uur ophalen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 14 juli 2021 @ 19:38:29 #11
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_200365346
Telt dat niet als handbagage?
With my pack on my back, down the road I will stray.
  woensdag 14 juli 2021 @ 19:39:41 #12
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_200365358
Verschilt dat niet per gemeente? Mijn gemeente zegt er bv dit over

quote:
Heeft u een reisdocument snel nodig? Dan kunt u dit met spoed aanvragen. Als u het reisdocument voor 13.30 uur aanvraagt, dan kunt u het uiterlijk na 2 werkdagen ophalen. Voor een spoedaanvraag geldt een toeslag. Heeft u uw oude reisdocument niet meer, dan is een spoedprocedure niet altijd mogelijk.
https://www.zeist.nl/paspoort-rijbewijs-en-uittreksels/paspoort

En verwijst verder door naar de site van de overheid en de KMAR die al eerder genoemd is
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_200365397
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:06 schreef nitraaatjee het volgende:

[..]

Dan krijg je m dus op 6 of 9 augustus. De volgende dag na je aanvraag of 2 dagen later afhankelijk van je gemeente. Dit ervan uitgaande dat je pas 5 augustus een afspraak krijgt. De spoedprocedure bepaalt alleen hoe lang het duurt nadat je je aan raag hebt ingediend.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_200365402
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:13 schreef baskick het volgende:

[..]

Valt te laat aangevraagd voor een vakantie daaronder? Drie maanden de tijd gehad. En een vakantie is niet acuut, me dunkt. De benodigde bewijsstukken zullen niet lukken, als TS niet langs de gemeente kan.
Ja dit valt er onder. Een aantoonbaar geboekte reis is een reden. De noodzaak word niet getoetst op de reden van ontstaan, maar of er een noodzaak voor het document is.
pi_200366768
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ja dit valt er onder. Een aantoonbaar geboekte reis is een reden. De noodzaak word niet getoetst op de reden van ontstaan, maar of er een noodzaak voor het document is.
Ergens wel logisch, want iemand die vanuit Groningen zonder paspoort naar Schiphol is vertrokken (met een geboekte reis) is eenzelfde situatie.

Maar blijft over dat TS niet aan de aan te leveren stukken kan voldoen, aannemende dat de baby niet wél een identiteitskaart heeft. En TS moet tijdig terechtkunnen voor uittreksels; ook Burgerzaken, meen ik. Wel bizar dat er in 3 weken geen enkel moment mogelijk is :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200367150
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 20:51 schreef baskick het volgende:

[..]

Ergens wel logisch, want iemand die vanuit Groningen zonder paspoort naar Schiphol is vertrokken (met een geboekte reis) is eenzelfde situatie.

Maar blijft over dat TS niet aan de aan te leveren stukken kan voldoen, aannemende dat de baby niet wél een identiteitskaart heeft. En TS moet tijdig terechtkunnen voor uittreksels; ook Burgerzaken, meen ik. Wel bizar dat er in 3 weken geen enkel moment mogelijk is :+
Zeker voor een baby is een ander probleem, daar wens ik ts veel succes mee.
pi_200367214
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:34 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Misschien moeten we deze persoon even informeren:

https://neerlandistiek.nl/2016/05/pure-laksigheid/
[..]

Wat bedoel je ermee te zeggen schat?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_200367253
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 21:15 schreef Chinless het volgende:

[..]

Wat bedoel je ermee te zeggen schat?
Nou ja je hebt het over laksigheid van TS maar zelf te laksigheid om gewoon dat woord in je jeugd te leren. Een beetje net als iemand die anderen op taalfouten wijst terwijl die persoon ze zelf ook veel maakt. Het verliest toch flink wat aan waarde lieverd
pi_200367617
quote:
Op woensdag 14 juli 2021 21:17 schreef Phoenyx-God het volgende:

Nou ja, je hebt het over laksigheid van TS maar zelf te laksigheid om gewoon dat woord in je jeugd te leren. Een beetje net als iemand die anderen op taalfouten wijst terwijl die persoon ze zelf ook veel maakt. Het verliest toch flink wat aan waarde, lieverd.
Laks.

Met vriendelijke groet, uw taalnazi van dienst.
  woensdag 14 juli 2021 @ 21:53:04 #20
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_200367898
Gemeenten houden vaak in hun agendasysteem ruimte vrij voor spoedgevallen.
Online kan je deze niet boeken, maar als je met de gemeente belt en uitlegt wat er aan de hand is kunnen ze vaak een eerder moment in de agenda voor je reserveren.
  woensdag 14 juli 2021 @ 22:44:23 #21
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200368738
Over het algemeen 1 werkdag, over het algemeen 2x zo duur

Op schiphol zijn er ook opties ...

Maarum, dit had google je ook in 2 tellen kunnen vertellen ...
Dum de dum
pi_200371686
Je bottleneck is de afspraak bij de gemeente en pasfoto’s maken van een baby.
De procedure zelf is snel.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_200371942
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 07:04 schreef Essebes het volgende:
Je bottleneck is de afspraak bij de gemeente en pasfoto’s maken van een baby.
De procedure zelf is snel.
Pasfoto een bottleneck? Bij de fotograaf binnenlopen en binnen enkele minuten gereed. De fotograaf vertelt je exact hoe TS de baby kan vasthouden; ondersteunen mag (en moet waarschijnlijk). Voor kinderen jonger dan 6 jaar zijn de eisen wat losser. Zie https://www.rijksoverheid(...)to-paspoort-id-kaart.

De procedure van aanvraag is snel? Mijn ervaring is dat het doorgaans een week doorlooptijd beslaat.
pi_200372287
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 08:02 schreef baskick het volgende:

[..]

Pasfoto een bottleneck? Bij de fotograaf binnenlopen en binnen enkele minuten gereed. De fotograaf vertelt je exact hoe TS de baby kan vasthouden; ondersteunen mag (en moet waarschijnlijk). Voor kinderen jonger dan 6 jaar zijn de eisen wat losser. Zie https://www.rijksoverheid(...)to-paspoort-id-kaart.

De procedure van aanvraag is snel? Mijn ervaring is dat het doorgaans een week doorlooptijd beslaat.
De afspraken met baby zijn iets meer gedoe, zeker als je niet getrouwd bent (andere naam, bewijzen adv formulieren of twee ouders mee naar afspraak). Verder moet de baby zelf ook mee naar de afspraak om af te halen etc. waardoor je vaak bepaalde momenten hebt waarop die afspraken gepland worden (duren vaak iets langer). Tenminste, zo gaat het in mijn gemeente kwam ik een paar maanden geleden achter.

En als iedereen in de laatste paar weken ineens bedenkt dat de kleine niet mee kan zonder paspoort krijg je dit...

Dit iets eerder bedenken was de oplossing geweest, maar nu gemeente bellen voor spoedpaspoort en pas als dat niet lukt verder kijken naar marchaussee etc.
  donderdag 15 juli 2021 @ 08:55:21 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200372349
En TS? Inmiddels al met de gemeente gebeld of naar het zonder afspraak moment gegaan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200372691
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 08:47 schreef moonhammer het volgende:

[..]

De afspraken met baby zijn iets meer gedoe, zeker als je niet getrouwd bent (andere naam, bewijzen adv formulieren of twee ouders mee naar afspraak). Verder moet de baby zelf ook mee naar de afspraak om af te halen etc. waardoor je vaak bepaalde momenten hebt waarop die afspraken gepland worden (duren vaak iets langer). Tenminste, zo gaat het in mijn gemeente kwam ik een paar maanden geleden achter.
Allemaal terechte punten, maar dat heeft niets met de foto van doen - daar ging de post waar ik op reageerde over (en mijn reactie dus ook).

Dat het kind mee moet met aanvragen (én ophalen) maakt het wellicht lastiger i.v.m. slaapritme. Dat het veel gedoe is als je niet getrouwd bent, is overdreven. Je gaat (als je allebei gezag hebt) inderdaad of samen of je vult een formuliertje in (en neemt legitimatie van partner mee); dat is maximaal 5 minuten werk.

Oke, als je geen printer hebt, moet je eerst naar het gemeentehuis of -kantoor om een fysiek exemplaar te halen :D

quote:
En als iedereen in de laatste paar weken ineens bedenkt dat de kleine niet mee kan zonder paspoort krijg je dit...
Op zich is dat niet nieuw. Als je zaakjes niet goed regelt, ja, dan is het "ineens" - in andere gevallen was het te voorzien :Y
pi_200384740
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 08:55 schreef Leandra het volgende:
En TS? Inmiddels al met de gemeente gebeld of naar het zonder afspraak moment gegaan?
Ja gebeld en direct kreeg ik een afspraak. Morgen moet ik me melden met een pasfoto en een document met handtekeningen van beide ouders. Maandag mogen we de paspoort ophalen. Kosten ongeveer 100 euro.

Vakantie gaat door. Behalve als Rutte de grenzen sluit...
pi_200387015
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:27 schreef nitraaatjee het volgende:

[..]

Ja gebeld en direct kreeg ik een afspraak. Morgen moet ik me melden met een pasfoto en een document met handtekeningen van beide ouders. Maandag mogen we de paspoort ophalen. Kosten ongeveer 100 euro.

Fijn zeg. Al zwemles geregeld ook?
pi_200387120
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:27 schreef nitraaatjee het volgende:

Mooi. opgelost ^O^ Mijn eerste reactie na het lezen van je OP was: bel even met de gemeente. Maar dat heb je dus zelf ook maar gedaan.

Fijne vakantie! (en de grenzen gaan heus niet dicht)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')