Volgens mij krijg je een paspoort de volgende werkdag al toch? Je betaald immers de dubbele. Inplaats van 50 euro betaal je 100 euro.quote:Op woensdag 14 juli 2021 19:04 schreef Fer het volgende:
Volgens mij krijg je hem alleen sneller na de aanvraag. Je kan niet eerder terecht.
Misschien bellen of langsgaan?
Antwoord gegeven.quote:Op woensdag 14 juli 2021 19:06 schreef nitraaatjee het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je een paspoort de volgende werkdag al toch? Je betaald immers de dubbele. Inplaats van 50 euro betaal je 100 euro.
Valt te laat aangevraagd voor een vakantie daaronder? Drie maanden de tijd gehad. En een vakantie is niet acuut, me dunkt. De benodigde bewijsstukken zullen niet lukken, als TS niet langs de gemeente kan.quote:Op woensdag 14 juli 2021 19:09 schreef KrekelJapie het volgende:
Onder voorwaarden kan je een noodpaspoort aanvragen bij de Koninklijke Marechaussee https://www.rijksoverheid(...)noodpaspoort-krijgen
Dat is meer als je hem kwijt bent oid. niet voor de laksigheid van TS.quote:Op woensdag 14 juli 2021 19:09 schreef KrekelJapie het volgende:
Onder voorwaarden kan je een noodpaspoort aanvragen bij de Koninklijke Marechaussee https://www.rijksoverheid(...)noodpaspoort-krijgen
Vraag het bij je gemeente?quote:Op woensdag 14 juli 2021 19:01 schreef nitraaatjee het volgende:
We willen op vakantie maar onze baby van 3 maanden heeft nog geen paspoort. We willen dat met spoed aanvragen. Weet iemand hoelang dat dan ongeveer duurt? Dus stel ik bel morgen de gemeente op , wanneer heb ik dan de paspoort? Want als ik op de normale manier paspoort moet aanvragen moeten we tot 5 augustus wachten voor een afspraak.
Misschien moeten we deze persoon even informeren:quote:Op woensdag 14 juli 2021 19:16 schreef Chinless het volgende:
[..]
Dat is meer als je hem kwijt bent oid. niet voor de laksigheid van TS.
quote:Het is helemaal niet raar dat in gesproken taal een variant voorkomt (laksigheid) die strikt genomen niet volgens de regels is (correct is natuurlijk laksheid). Alhoewel ik het woord in geschreven taal nog niet vaak heb gesignaleerd, is er toch iets bijzonders met laksigheid als je erover nadenkt.
https://www.zeist.nl/paspoort-rijbewijs-en-uittreksels/paspoortquote:Heeft u een reisdocument snel nodig? Dan kunt u dit met spoed aanvragen. Als u het reisdocument voor 13.30 uur aanvraagt, dan kunt u het uiterlijk na 2 werkdagen ophalen. Voor een spoedaanvraag geldt een toeslag. Heeft u uw oude reisdocument niet meer, dan is een spoedprocedure niet altijd mogelijk.
Dan krijg je m dus op 6 of 9 augustus. De volgende dag na je aanvraag of 2 dagen later afhankelijk van je gemeente. Dit ervan uitgaande dat je pas 5 augustus een afspraak krijgt. De spoedprocedure bepaalt alleen hoe lang het duurt nadat je je aan raag hebt ingediend.quote:Op woensdag 14 juli 2021 19:06 schreef nitraaatjee het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je een paspoort de volgende werkdag al toch? Je betaald immers de dubbele. Inplaats van 50 euro betaal je 100 euro.
Ja dit valt er onder. Een aantoonbaar geboekte reis is een reden. De noodzaak word niet getoetst op de reden van ontstaan, maar of er een noodzaak voor het document is.quote:Op woensdag 14 juli 2021 19:13 schreef baskick het volgende:
[..]
Valt te laat aangevraagd voor een vakantie daaronder? Drie maanden de tijd gehad. En een vakantie is niet acuut, me dunkt. De benodigde bewijsstukken zullen niet lukken, als TS niet langs de gemeente kan.
Ergens wel logisch, want iemand die vanuit Groningen zonder paspoort naar Schiphol is vertrokken (met een geboekte reis) is eenzelfde situatie.quote:Op woensdag 14 juli 2021 19:43 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ja dit valt er onder. Een aantoonbaar geboekte reis is een reden. De noodzaak word niet getoetst op de reden van ontstaan, maar of er een noodzaak voor het document is.
Zeker voor een baby is een ander probleem, daar wens ik ts veel succes mee.quote:Op woensdag 14 juli 2021 20:51 schreef baskick het volgende:
[..]
Ergens wel logisch, want iemand die vanuit Groningen zonder paspoort naar Schiphol is vertrokken (met een geboekte reis) is eenzelfde situatie.
Maar blijft over dat TS niet aan de aan te leveren stukken kan voldoen, aannemende dat de baby niet wél een identiteitskaart heeft. En TS moet tijdig terechtkunnen voor uittreksels; ook Burgerzaken, meen ik. Wel bizar dat er in 3 weken geen enkel moment mogelijk is
Wat bedoel je ermee te zeggen schat?quote:Op woensdag 14 juli 2021 19:34 schreef Phoenyx-God het volgende:
[..]
Misschien moeten we deze persoon even informeren:
https://neerlandistiek.nl/2016/05/pure-laksigheid/
[..]
Nou ja je hebt het over laksigheid van TS maar zelf te laksigheid om gewoon dat woord in je jeugd te leren. Een beetje net als iemand die anderen op taalfouten wijst terwijl die persoon ze zelf ook veel maakt. Het verliest toch flink wat aan waarde lieverdquote:Op woensdag 14 juli 2021 21:15 schreef Chinless het volgende:
[..]
Wat bedoel je ermee te zeggen schat?
Laks.quote:Op woensdag 14 juli 2021 21:17 schreef Phoenyx-God het volgende:
Nou ja, je hebt het over laksigheid van TS maar zelf te laksigheid om gewoon dat woord in je jeugd te leren. Een beetje net als iemand die anderen op taalfouten wijst terwijl die persoon ze zelf ook veel maakt. Het verliest toch flink wat aan waarde, lieverd.
Pasfoto een bottleneck? Bij de fotograaf binnenlopen en binnen enkele minuten gereed. De fotograaf vertelt je exact hoe TS de baby kan vasthouden; ondersteunen mag (en moet waarschijnlijk). Voor kinderen jonger dan 6 jaar zijn de eisen wat losser. Zie https://www.rijksoverheid(...)to-paspoort-id-kaart.quote:Op donderdag 15 juli 2021 07:04 schreef Essebes het volgende:
Je bottleneck is de afspraak bij de gemeente en pasfoto’s maken van een baby.
De procedure zelf is snel.
De afspraken met baby zijn iets meer gedoe, zeker als je niet getrouwd bent (andere naam, bewijzen adv formulieren of twee ouders mee naar afspraak). Verder moet de baby zelf ook mee naar de afspraak om af te halen etc. waardoor je vaak bepaalde momenten hebt waarop die afspraken gepland worden (duren vaak iets langer). Tenminste, zo gaat het in mijn gemeente kwam ik een paar maanden geleden achter.quote:Op donderdag 15 juli 2021 08:02 schreef baskick het volgende:
[..]
Pasfoto een bottleneck? Bij de fotograaf binnenlopen en binnen enkele minuten gereed. De fotograaf vertelt je exact hoe TS de baby kan vasthouden; ondersteunen mag (en moet waarschijnlijk). Voor kinderen jonger dan 6 jaar zijn de eisen wat losser. Zie https://www.rijksoverheid(...)to-paspoort-id-kaart.
De procedure van aanvraag is snel? Mijn ervaring is dat het doorgaans een week doorlooptijd beslaat.
Allemaal terechte punten, maar dat heeft niets met de foto van doen - daar ging de post waar ik op reageerde over (en mijn reactie dus ook).quote:Op donderdag 15 juli 2021 08:47 schreef moonhammer het volgende:
[..]
De afspraken met baby zijn iets meer gedoe, zeker als je niet getrouwd bent (andere naam, bewijzen adv formulieren of twee ouders mee naar afspraak). Verder moet de baby zelf ook mee naar de afspraak om af te halen etc. waardoor je vaak bepaalde momenten hebt waarop die afspraken gepland worden (duren vaak iets langer). Tenminste, zo gaat het in mijn gemeente kwam ik een paar maanden geleden achter.
Op zich is dat niet nieuw. Als je zaakjes niet goed regelt, ja, dan is het "ineens" - in andere gevallen was het te voorzienquote:En als iedereen in de laatste paar weken ineens bedenkt dat de kleine niet mee kan zonder paspoort krijg je dit...
Ja gebeld en direct kreeg ik een afspraak. Morgen moet ik me melden met een pasfoto en een document met handtekeningen van beide ouders. Maandag mogen we de paspoort ophalen. Kosten ongeveer 100 euro.quote:Op donderdag 15 juli 2021 08:55 schreef Leandra het volgende:
En TS? Inmiddels al met de gemeente gebeld of naar het zonder afspraak moment gegaan?
Fijn zeg. Al zwemles geregeld ook?quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:27 schreef nitraaatjee het volgende:
[..]
Ja gebeld en direct kreeg ik een afspraak. Morgen moet ik me melden met een pasfoto en een document met handtekeningen van beide ouders. Maandag mogen we de paspoort ophalen. Kosten ongeveer 100 euro.
Vakantie gaat door. Behalve als Rutte de grenzen sluit...
Mooi. opgelostquote:Op donderdag 15 juli 2021 21:27 schreef nitraaatjee het volgende:
Ja gebeld en direct kreeg ik een afspraak. Morgen moet ik me melden met een pasfoto en een document met handtekeningen van beide ouders. Maandag mogen we de paspoort ophalen. Kosten ongeveer 100 euro.
Vakantie gaat door. Behalve als Rutte de grenzen sluit...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |