#ExitSlot dan maar.quote:Op donderdag 15 juli 2021 12:10 schreef Elan het volgende:
Kan ook met de leeftijd te maken hebben dat afjagen is leuk voor de bühne maar levert nooit iets op.
Omdat Bozenik over z'n eigen voeten struikelt?quote:
Juist dat afjagen is best belangrijk, zeker als je hoog druk wil zetten. Het houdt de centrale verdedigers van de tegenpartij druk bezig en als het hele elftal druk zet is het voor hen ontzettend lastig om nog een voetballende oplossing te verzinnen. De karatetrappen van Lexie waren voor de bühne maar hoe Bozenik druk zet is vrij goed.quote:Op donderdag 15 juli 2021 12:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Kan ook met de leeftijd te maken hebben dat afjagen is leuk voor de bühne maar levert nooit iets op. Enige momenten dat hij dreigend is is als hij de bal in of rond de 16 krijgt aangespeeld en direct op kool kan schieten. Hij is niet in staat voor zichzelf een voetballende oplossing te forceren. Iets dat Jorgensen voor hij in zijn permadip terecht kwam wel kon.
Ja, dat doet ie alleen niet, dat struikelen.quote:Op donderdag 15 juli 2021 12:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat Bozenik over z'n eigen voeten struikelt?Dat lijkt me wat voorbarig beste Scrummie.
afjagen doet hij niet alleen en als hij de kansen mist die hij door afjagen krijgt zal het als hij in de dekking staat bij een normale aanval ook niet lukkenquote:Op donderdag 15 juli 2021 12:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je de bal verovert en er verder niks mee doet omdat je te techniek ontbeert er een fatsoenlijk vervolg aan te geven heeft het allemaal heel weinig zin.
Hij heeft wel echt een neusje voor de kool in de zin van puur afmaken maar zodra hij de bal krijgt aangespeeld is het heel matig.
Nee maar een tikkeltje Guidetti zit er wel inquote:Op donderdag 15 juli 2021 12:26 schreef Scrummie het volgende:
Al zal Bozenik nooit een Pelle worden natuurlijk:
[ twitter ]
En zelfs Kramer scoorde in z'n eerste seizoen 15xquote:Op donderdag 15 juli 2021 12:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Niet mee eens, Kramer is echt extreem laconiek en zet nauwelijks druk, dat doet Bozenik wel goed.
Als hij zijn tegenstander onder druk zet en de bal verovert (volgens mij heet dat afjagen) en zelf een oplossing moet verzinnen, dus of voor de assist of een man voorbij dat zit er (nog) niet echt in. Krijgt hij in of rond de 16 een bal toegespeeld is hij wel dreigend. Wat Gurney zegt als aanspeelpunt ontbeert hem vooralsnog een stuk techniek, terwijl dat juist belangrijk is in wat Slot wil doen.quote:Op donderdag 15 juli 2021 12:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dat doet ie alleen niet, dat struikelen.
Maar je zegt 'afjagen leuk voor de bühne maar levert nooit iets op'. Tenzij je specifiek op het afjagen van Bozenik doelt (wat ook nergens op slaat maar oke) is dat natuurlijk niet zo.
Ik twijfel nog wel of hij voetballend toch nog wél kan aanhaken overigens, ik heb 'm vorig jaar op het eind toen hij wat speeltijd kreeg ook wel kunnen betrappen op wél goede acties, voetballend. Ik wacht het gewoon nog even af met die jongen.
Bozegod gaat de kans krijgen in elk geval en dit jaar is ook direct zijn laatste kans. Erg benieuwd hoe hij het bijv. zaterdag doet na 2 weken training.
Klopt. Dat was wel te zien aan Wout Weghorst, de eerste spits van Slot bij AZ. Die stond wel bekend om zijn fantastische techniekquote:Op donderdag 15 juli 2021 12:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Als hij zijn tegenstander onder druk zet en de bal verovert (volgens mij heet dat afjagen) en zelf een oplossing moet verzinnen, dus of voor de assist of een man voorbij dat zit er (nog) niet echt in. Krijgt hij in of rond de 16 een bal toegespeeld is hij wel dreigend. Wat Gurney zegt als aanspeelpunt ontbeert hem vooralsnog een stuk techniek, terwijl dat juist belangrijk is in wat Slot wil doen.
Bij het druk zetten vanuit de spits krijgt hij per se de bal ofzo? Volgens mij hebben we het over verschillende zaken of ik begrijp je verkeerd. Ik doel grotendeels op hetzelfde als Gurney in ieder geval.quote:Op donderdag 15 juli 2021 12:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je de bal verovert en er verder niks mee doet omdat je te techniek ontbeert er een fatsoenlijk vervolg aan te geven heeft het allemaal heel weinig zin.
Hij heeft wel echt een neusje voor de kool in de zin van puur afmaken maar zodra hij de bal krijgt aangespeeld is het heel matig.
Pellè was ook echt puur genot.quote:Op donderdag 15 juli 2021 12:26 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Bijzonder dat een gelijkspel tegen Ajax nog steeds regelmatig voorbij komt als hoogtepunt.quote:Op donderdag 15 juli 2021 12:26 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Ik doe je een plezier en hap:quote:Op donderdag 15 juli 2021 12:47 schreef GGMM het volgende:
[..]
Bijzonder dat een gelijkspel tegen Ajax nog steeds regelmatig voorbij komt als hoogtepunt.
Hardop gelachenquote:Op donderdag 15 juli 2021 12:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik doe je een plezier en hap:
Pelle is vandaag jarig en daarom kwam deze voorbij op Twitter als 'mooiste goal van Pelle'. JE LULT DUS WEER EENS ONZIN EN IK HAAT JE DAAROM
Die kan gewoon heel aardig voetballen hoor. 8 assists in de Bundesliga vorig seizoen, daar kom je niet aan als je enige kwaliteit is dom ballen van 6 meter afstand binnen schieten.quote:Op donderdag 15 juli 2021 12:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Klopt. Dat was wel te zien aan Wout Weghorst, de eerste spits van Slot bij AZ. Die stond wel bekend om zijn fantastische techniek.
Haha, okequote:Op donderdag 15 juli 2021 12:54 schreef Elan het volgende:
Die kan gewoon heel aardig voetballen hoor.
quote:Op donderdag 15 juli 2021 12:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Haha, oke. Laten we het daar maar bij laten.
Ik vind Weghorst technisch best een aardige speler en volgens mij onderstrepen zijn statistieken dat ook, maar prima als je voor je holmaatje wil opkomen.quote:Op donderdag 15 juli 2021 12:57 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik wil niet heel vervelend doen maar Scrummie snapt het wel iets beter dan Elan.
Dan heeft Bozenik nog 7 jaar om dat te bereiken. Ik denk dat Weghorst op zijn 21e ook nog niet de voetballende kwaliteiten had die hij nu enigszins heeft.quote:Op donderdag 15 juli 2021 12:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Die kan gewoon heel aardig voetballen hoor. 8 assists in de Bundesliga vorig seizoen, daar kom je niet aan als je enige kwaliteit is dom ballen van 6 meter afstand binnen schieten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |