abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200356142
Uitgerekende data:

eind juli: Flav (jongen)
30 juli: Cygne (jongen)

17 augustus: Komkommerschijfje (meisje)
19 augustus: VenusFlyTrap (meisje)
31 augustus: Rebubbled (meisje)

26 september: BellaaElisa (meisje)

2 oktober: Mahra (meisje)
4 oktober: LauriLynne (meisje)
22 oktober: _Lily_ (jongen)

Begin november: onomatopee
2 november: ***TheGirlNextDoor*** (meisje)
3 november: douche-eendje
Half november: Takkie88

23 december: Poepz0r's vrouw

Oud&nieuw 2021/2022: elamanilo (meisje)

2022
Begin januari: eponine
22 januari: littledrummergirl
29 januari: LaBelleFleur27
30 januari: CaVaBien

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 2% gewijzigd door Bami op 15-07-2021 11:05:39 ]
pi_200356154
Zijn er nog OP-wijzigingen gewenst? Dan gooi ik die er ff in. :)
pi_200357113
@Vaiana: qua keuze kraamzorg, ik heb bij m’n eerste zwangerschap aan de verloskundige gevraagd met wie zij prettig samenwerken. Kreeg een paar namen van organisaties van haar, toen ben ik op de sites gaan kijken en heb ze vergeleken en bedacht wat wij graag wilden (o.a. kleine organisatie, liefst één kraamverzorgende gedurende de hele periode) en van daaruit gekozen. Nu bij de tweede heb ik voor dezelfde organisatie gekozen en gevraagd om dezelfde kraamverzorgende als dat planningtechnisch mogelijk is.

Bedenk vooral wat jij en je partner belangrijk vinden, waar jullie je prettig bij voelen. En vraag eventueel je verloskundige om ervaringen :)
pi_200357444
Ik weet dat degene die ik vond samenwerkt met mijn verloskundige, maar zeker een goed idee om het daar even na te vragen.
Het enige wat ik weet is dat ik geen roker wil, want dat stinkt en mijn baby mag niet stinken naar rook. :') Verder geen idee wat ik belangrijk vind of wat er belangrijk te vinden is. Behalve idd zo min mogelijk wisseling in gezichten, maar dat voelt als een standaard wens?
pi_200357907
Wat schrikken Lily! Hopelijk doet de bedrust wat het moet doen en zit de baby nog heel lang binnen :*

Ik wil wel in de OP Vaiana. Vanmorgen een goede termijnecho gehad O+ en mijn UD is 29-1!
pi_200358005
Ik had toevallig dan 2 kraamverzorgsters, heb de 2e gevraagd om deze keer de hele keer te komen indien mogelijk. Was bij mij een gouden zet hoor, de eerste was een soort opruimende poetstornado, huis is nog nooit zo schoon geweest. Bij de 2e kon ik mijn kraamtranen heel goed kwijt O+.
Ik vond het kleinschalige van de organisatie fijn, maar wat ik ook belangrijk vond is dat ze heel veel aandacht besteden aan borstvoeding. Ze hebben een lactatiekundige in dienst die ook huisbezoeken doet tijdens de kraamtijd, daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt toen.
pi_200360133
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 12:12 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Wat schrikken Lily! Hopelijk doet de bedrust wat het moet doen en zit de baby nog heel lang binnen :*

Ik wil wel in de OP Vaiana. Vanmorgen een goede termijnecho gehad O+ en mijn UD is 29-1!
Gefeliciteerd met een goede termijnecho! Wat fijn
Gaat het verder ook goed, kwaaltjes etc?

@Vaiana: het zei mij destijds ook echt helemaal niets. Ik heb 3 folders van de VK gekregen voor kraamzorg en heb die gelezen plus de reviews op internet en toen heb ik gekozen welke mij het meest aansprak op papier

KDV hetzelfde verhaal, alleen toen heb ik gekeken welke het dichtstbij was.
pi_200360573
Ik heb de kraamzorg geregeld na de termijnecho. Dat was nog prima op tijd, hoewel het wel precies vakantietijd is als ik beval. Ik heb gewoon 49 uur toegezegd gekregen, plus 4 uur extra voor borstvoedingsopstart en verdere begeleiding hierin. Daar ben ik wel heel blij mee. Kleine organisatie die hier vooral in en rondom het dorp werkt.

LBF, fijn, een goede termijnecho! :)

Hier weinig spannends. Vocht in vooral m'n rechtervoet, 's avonds erger. Zakt wel weg als ik m'n been omhoog heb gelegd 's nachts. Voor de rest geen vocht vasthouden. Daarom maak ik me er niet zo'n zorgen om op dit moment. Vrijdag ook weer controle.
pi_200364876
Lily :* ik hoop dat het beter gaat!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200364933
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 10:09 schreef Vaiana het volgende:
Zijn er nog OP-wijzigingen gewenst? Dan gooi ik die er ff in. :)
Oud&nieuw 2021/2022: elamanilo (meisje) ♥
pi_200365046
@BellaaElisa

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 14 juli 2021 @ 19:23:06 #12
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200365159
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:02 schreef BellaaElisa het volgende:
Lily :* ik hoop dat het beter gaat!

SPOILER
Waarom zet je dat in een spoiler? Is het geheim voor niet-ingelogde mensen? Of is het een lang verhaal in jouw ogen? Het maakt het geheimzinniger dan nodig in mijn ogen en niet perse leesbaarder.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200365639
Lily hier gaat het verder goed, ik mag eigenlijk niet klagen (doe ik uiteraard wel :')). In het begin iets misselijk geweest en nu vooral nog moe (maar ook nog 2 peuters rondlopen). Hoe is het nu met jou?

We hebben het vandaag aan de kinderen verteld en dit is een greep uit de reacties.
Mama heeft een baby in de buik!
“maar mama, is de nieuwe bank er nog niet dan?” (zoon) :')

“Als het een jongen is, kunnen we de baby dan ook nog omruilen?” _O- (stiefdochter)

“Zoon wijst naar mijn borst en vraagt of de baby daar ook in zit, ik reageer met dat de baby daar na de geboorte melk uit kan drinken. Zoon denkt zichtbaar en zegt “is dat dan straks de keuken?” :')
pi_200366278
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 11:41 schreef Vaiana het volgende:
Ik weet dat degene die ik vond samenwerkt met mijn verloskundige, maar zeker een goed idee om het daar even na te vragen.
Het enige wat ik weet is dat ik geen roker wil, want dat stinkt en mijn baby mag niet stinken naar rook. :') Verder geen idee wat ik belangrijk vind of wat er belangrijk te vinden is. Behalve idd zo min mogelijk wisseling in gezichten, maar dat voelt als een standaard wens?
Dat zijn gewoon dingen die je kan aangeven in het intakegesprek met de organisatie :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_200366377
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:56 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Lily hier gaat het verder goed, ik mag eigenlijk niet klagen (doe ik uiteraard wel :')). In het begin iets misselijk geweest en nu vooral nog moe (maar ook nog 2 peuters rondlopen). Hoe is het nu met jou?

We hebben het vandaag aan de kinderen verteld en dit is een greep uit de reacties.

“Als het een jongen is, kunnen we de baby dan ook nog omruilen?” _O- (stiefdochter)

“Zoon wijst naar mijn borst en vraagt of de baby daar ook in zit, ik reageer met dat de baby daar na de geboorte melk uit kan drinken. Zoon denkt zichtbaar en zegt “is dat dan straks de keuken?” :')
Hier heersde bij de peuter dezelfde associatie dat baby's uit borsten komen :? Geen idee waar ie dat vandaan heeft. Hij heeft ook niet veel mensen zien borstvoeden oid.

Hier worden vooral de hele dag bevallingen van knuffels geënsceneerd _O- " mama, de baby van aap komt uit! Kijk, gaat heel snel hoor, jij kan het ook snel doen hoor!" O+

Ik mag trouwens ook in de OP met 22 januari 2022 :Y
pi_200369093
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:56 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

Hahaha oh wat een heerlijke reacties
Fijn dat het allemaal goed verloopt. Lijkt me inderdaad een andere koek om nog 2 kleintjes te hebben rondlopen ipv geen.

Als wij nu al een kleintje hadden (wat niet is) hadden we hulptroepen nodig gehad.

Het gaat hier wat beter. Weeen zijn gestopt. Dus mentaal gaat het heel goed, want ik denk dat ik hem wel binnen hou. Ik ben nu langzaam aan het kijken wat ik wel en niet kan, dus ik lig niet meer de hele dag op bed.

Vind het wel bizar wat er nou precies is gebeurd. Zo ken ik mijn lichaam niet. Ik heb 4 dagen volledig op bed gelegen en ben in die tijd 1,5 kg afgevallen door nauwelijks eten ivm de buikpijn. Maar nu kan ik m’n bed weer uit zonder pijn maar na 2-3 uurtjes keert de buikpijn dus onherroepelijk terug en dan krijg ik vervolgens harde buiken en begint de baby enorm te schoppen (daarbuiten is ie stil). Alsof hij wil zeggen: hee ik vind het niet leuk wat je doet.
Dus ik kan maar Max 2-3 uurtjes aan tafel zitten dus werken is nog niet aan de orde

Maar ik merk wel dat het elke dag beter gaat en ik langer uit bed kan.
Vind het heftig voor mijn vriend. Die schippert tussen werk, huishouden en zorg om mij. Begin deze week moest hij naast thuiswerken mijn eten op bed brengen. En hij doet het zonder klagen. Dus nu hou ik nog meer van hem haha
pi_200369212
Fijn dat het beter gaat Lily.
Werk is nu even niet belangrijk, dat zijn jij en de baby.

Ik hoop maar dat meneer vannacht niet besluit te komen met Limburg onder water :')
Vooralsnog is het ziekenhuis gewoon bereikbaar maar wie weet wat er vannacht nog gaat vallen.
pi_200369249
Oh dat is heftig Flav
Dus je woont niet bij de ondergelopen dorpen? Of wel in de buurt?
pi_200369718
Je werk zou niet je prio moeten zijn nu hoor Lily! Jij en je baby mogen nu even voor. :* En waarschijnlijk is je lief allang blij dat hij dit voor je kan doen. Maar praat er met hem over, dat helpt altijd. Want het is voor jullie allebei heftig.

Flav, ojee! Het loopt vast allemaal precies zoals het moet lopen. :*
pi_200372038
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:06 schreef Flav het volgende:
Fijn dat het beter gaat Lily.
Werk is nu even niet belangrijk, dat zijn jij en de baby.

Ik hoop maar dat meneer vannacht niet besluit te komen met Limburg onder water :')
Vooralsnog is het ziekenhuis gewoon bereikbaar maar wie weet wat er vannacht nog gaat vallen.
Oei inderdaad! Heeft meneer zich rustig gehouden?

Lily, wat fijn dat de rust werkt en je ook weer iets meer kan! Misschien dat er wel hulptroepen zijn die bijvoorbeeld kunnen helpen met schoonmaken zodat je vriend zijn handen iets meer vrij heeft? Om je werk zou ik me inderdaad niet druk maken, dat komt vanzelf wel weer een keer. Maar ik weet ook hoeveel makkelijker dat gezegd dan gedaan is. ;)

Vandaag echo hier! *O* maar ook :X want spannennnnd. Gelukkig al om 12:10, dus hoef niet heel lang meer te wachten.
pi_200372089
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 08:20 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Oei inderdaad! Heeft meneer zich rustig gehouden?

Lily, wat fijn dat de rust werkt en je ook weer iets meer kan! Misschien dat er wel hulptroepen zijn die bijvoorbeeld kunnen helpen met schoonmaken zodat je vriend zijn handen iets meer vrij heeft? Om je werk zou ik me inderdaad niet druk maken, dat komt vanzelf wel weer een keer. Maar ik weet ook hoeveel makkelijker dat gezegd dan gedaan is. ;)

Vandaag echo hier! *O* maar ook :X want spannennnnd. Gelukkig al om 12:10, dus hoef niet heel lang meer te wachten.
Jaa echo-dag *O*
  donderdag 15 juli 2021 @ 09:15:20 #23
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200372520
Succes en veel plezier @Vaiana !! *O*
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_200372672
Jullie zijn lief. O+