abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:03:21 #126
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201590316
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:31 schreef Loj het volgende:

Wel heel tof, zit nu in een stuurgroep voor een klas voor de thuiszittende hb’ers (nou dat is natuurlijk niet tof voor de kids, maar om dit vanaf het begin op te zetten is wel tof).

Zijn dit thuiszitters vanuit de hele regio, of binnen de scholengemeenschap waar je voor werkt? Wil je me in PB meer info sturen? Ik blijf graag op de hoogte van zulke initiatieven!
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:13:38 #127
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201590449
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:31 schreef Loj het volgende:
Ik (als hb specialist) heb trouwens nu met een externe RT’er (Ook een hb specialist) een doorlopende lijn neergezet voor een groep 6 leerling die al volledig klaar is met de basisschool stof. Hij krijgt ook 3 dagen per week 2 uur individuele begeleiding van haar. In de klas werkt hij hier verder aan en vakken als onderzoekend leren en crea doet hij wel gewoon mee. Iedereen is nu zo enthousiast dat het stukje “volgend jaar naar het VO” niet eens meer zo stellig vast staat.
Ja, dit klinkt geweldig O+ Deze school kan dat niet bieden. Dat is echt geen onwil, ze hebben gewoon niet de mankracht om dat goed te begeleiden. De IB'er is geweldig, maar staat dit schooljaar ook 2 dagen per week voor de klas omdat er een vacature niet werd ingevuld. Zij moet haar IB-taken van 4 dagen in 2 dagen proppen, er is gewoon geen ruimte. Daarnaast zijn we nu natuurlijk al bezig met flexi-onderwijs (wat geweldig goed aansluit) dus school is al heel erg flexibel gebleken richting ons. De vraag wat ze dan nog wel kunnen bieden dit schooljaar hebben we gesteld, daar gaan ze met elkaar over in gesprek, ik ben benieuwd of daar nog iets uit komt. Maar gezien het feit dat de voorsprong van Sticker erg uitzonderlijk is, verwacht ik niet dat ze een passend plan kunnen bieden. Er is gewoon nu niemand bij betrokken die dit vaker heeft meegemaakt. (Zelfs de HB-specialist niet..)

Sticker is niet perse emotioneel zwak, maar wel echt een jongetje van 8 in veel opzichten. En gezien de snelheid waarmee hij alles wat wordt aangeboden onder de knie krijgt (voor de beeldvorming: een jaar geleden is hij op deze school ingestroomd in groep 4.. nu bezig met groep 8) is het niet reëel om te denken dat langer op de basisschool goed voor hem zou zijn. Eigenlijk is al onze hoop gevestigd op de groep 9, fingers crossed!
pi_201591666
Ik ben zelf hb en ging op mijn 10e naar het gym. Alles ging goed, zowel op school als sociaal.

Totdat de rest van de klas een jaar of 14 werd en ik nog maar 12 was. Toen begon het ineens zo te veranderen. Zij begonnen massaal te puberen, terwijl ik nog echt een kind was.

Ik heb die periode als best eenzaam ervaren. Ineens waren mijn vriendinnen met heel andere dingen bezig en ik snapte niks van al die hormonen en het gegiechel om jongens en het gedoe met make up.

Misschien ook iets om in je achterhoofd te houden. Voor mijn eigen kinderen hoop ik dat ze hun schooltijd op een normale manier doorlopen. Ik weet niet of zij ook hb zijn, maar als dat zo is, dan zou ik het niet stimuleren dat ze zo snel mogelijk door alle leerjaren vliegen. Ik heb in ieder geval niet de neiging om actief iets in gang te zetten, of ergens op aan te sturen op school.

Leren en naar school gaan is zoveel meer dan het cognitieve deel.
pi_201592429
Als je terugleest, zie je ook dat het niet gaat om zoveel mogelijk stimuleren, maar om een evenwicht te vinden waarbij het kind zich fijn voelt. Dat is inderdaad niet alleen cognitief, maar speelt wel mee natuurlijk.
pi_201592681
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:32 schreef Hupje het volgende:
Als je terugleest, zie je ook dat het niet gaat om zoveel mogelijk stimuleren, maar om een evenwicht te vinden waarbij het kind zich fijn voelt. Dat is inderdaad niet alleen cognitief, maar speelt wel mee natuurlijk.
Dat snap ik. Ik denk alleen dat versnellen niet altijd een (blijvende) oplossing is. Tijdelijk kan het zeker werken en goed gaan, maar op de lange termijn is het niet altijd het beste voor het kind.
pi_201593295
Ik ga het even proberen uit te leggen:

School en de lessen op school zijn gericht op het gemiddelde kind met een iq van 100. Mijn kind zit daar behoorlijk boven, waardoor de lessen niet op zijn niveau worden aangeboden. Het wordt dus gecompact, hij krijgt nu in 3 dagen de lessen die de rest in 5 dagen krijgen. In die 3 dagen gaat het voor hem nog te langzaam. Hij heeft namelijk maar 1x uitleg nodig, waar de rest van de klas 5-10 keer die uitleg nodig heeft.
Voor mijn zoontje is het zitten in een klaslokaal met zijn klasgenootjes een behoorlijke opgave. Hij moet zich namelijk constant aanpassen aan hun niveau, want andersom kan niet.

Ik zie het zo: een gemiddeld kind zet je ook niet tussen een dagbestedingsgroep met kinderen met een iq van 40. Iedereen ziet van tevoren dat dit een dag, of een week, ofzo, nog wel leuk gaat zijn, maar daarna wordt het onhoudbaar. Toch vragen we van onze kinderen hetzelfde, want het iq-verschil is net zo groot tussen hen en hun klasgenootjes.

Ja, school is meer dan cognitief en leren, maar voor deze kinderen is het een kwestie van constant aanpassen en wachten, wachten, wachten. Deze kinderen passen niet op een reguliere school, maar ook niet op een hb-school. Daar is het onderwijs gericht op kinderen met een iq tussen 130-145. Alsnog een stuk lager dan bijvoorbeeld dat van mijn kind. Ook daar gaat het een stuk te traag voor dit soort kinderen.

En daarom hebben wij iedere keer het vraagstuk: wat is het beste voor dit kind? En niemand die het weet. Gister werd de voorspelling uitgesproken dat mijn 6-jarige over een paar maanden klaar is met groep 6. Wat dan?
pi_201593416
Waarom leg je mij dit uit, terwijl ik net heb verteld dat ik zelf hb ben en op mijn 10e naar de middelbare school ben gegaan?

Mijn kinderen hebben het geluk dat ze op een basisschool zitten waar het gemiddelde niveau al een stuk hoger ligt dan op andere basisscholen.

Het tempo zit er dus goed in. Naast het normale programma is er veel aandacht voor andere interesses van de kinderen, zoals sterrenkunde, programmeren, natuur en techniek (met practica), maar ook aan toneel en creatief schrijven wordt veel aandacht besteed. Het is maar net wat de voorkeur heeft van het kind, of een groepje kinderen.

Om antwoord te geven op je laatste vraag: je kind van 6 heeft straks groep 6 afgerond en wat dan? Wat voor interesses geeft je kind? Er is natuurlijk eindeloos veel wat een kind kan leren, dat stopt niet bij de stof van de basisschool. Waarom laat je je kind niet afgaan op wat hij boeiend vindt? Daarmee kan hij een leven lang vooruit.

[ Bericht 44% gewijzigd door KayaQ op 01-10-2021 16:00:14 ]
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:00:32 #133
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201593525
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:52 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Dat snap ik. Ik denk alleen dat versnellen niet altijd een (blijvende) oplossing is. Tijdelijk kan het zeker werken en goed gaan, maar op de lange termijn is het niet altijd het beste voor het kind.
Heb je je in dit onderwerp verdiept? Want er zijn inmiddels heel wat onderzoeken gedaan die uitwijzen dat versnellen geen nadelige gevolgen heeft voor een kind. En weet je wat de gevolgen van niet versnellen kunnen zijn?
pi_201593553
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:54 schreef KayaQ het volgende:
Waarom leg je mij dit uit, terwijl ik net heb verteld dat ik zelf hb ben en op mijn 10e naar de middelbare school ben gegaan?

Mijn kinderen hebben het geluk dat ze op een basisschool zitten waar het gemiddelde niveau al een stuk hoger ligt dan op andere basisscholen.

Het tempo zit er dus goed in. Naast het normale programma is er veel aandacht voor andere interesses van de kinderen, zoals sterrenkunde, programmeren, natuur en techniek (met practica), maar ook aan toneel en creatief schrijven wordt veel aandacht besteed. Het is maar net wat de voorkeur heeft van het kind, of een groepje kinderen.
Omdat weinig mensen lijken te begrijpen waarom versnellen niet gaat om het versnellen, maar om heel wat anders. Het is voor deze kinderen namelijk geen versnellen, maar het is volgen van de onderwijsbehoefte. Zowel op korte als langere termijn is dat nou eenmaal beter. En met de kennis die we hebben, bereiden we ons kind voor om situaties als die van jou te voorkomen. Heel vervelend dat jij die ervaring hebt natuurlijk. Als ik mijn kind nu nog 6 jaar op de basisschool ga houden, wil hij binnen een half jaar wellicht dood. Lijkt me ook geen wenselijke situatie.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:02:14 #135
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201593562
Het is bovendien geen versnellen als je je eigen tempo volgt.
pi_201593772
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:54 schreef KayaQ het volgende:
Waarom leg je mij dit uit, terwijl ik net heb verteld dat ik zelf hb ben en op mijn 10e naar de middelbare school ben gegaan?

Mijn kinderen hebben het geluk dat ze op een basisschool zitten waar het gemiddelde niveau al een stuk hoger ligt dan op andere basisscholen.

Het tempo zit er dus goed in. Naast het normale programma is er veel aandacht voor andere interesses van de kinderen, zoals sterrenkunde, programmeren, natuur en techniek (met practica), maar ook aan toneel en creatief schrijven wordt veel aandacht besteed. Het is maar net wat de voorkeur heeft van het kind, of een groepje kinderen.

Om antwoord te geven op je laatste vraag: je kind van 6 heeft straks groep 6 afgerond en wat dan? Wat voor interesses geeft je kind? Er is natuurlijk eindeloos veel wat een kind kan leren, dat stopt niet bij de stof van de basisschool. Waarom laat je je kind niet afgaan op wat hij boeiend vindt? Daarmee kan hij een leven lang vooruit.
Mijn kind leert op school over de provincies en hun hoofdsteden. Van Nederland, welteverstaan. Dus thuis heeft hij een atlas waarin hij uitzoekt hoe het in andere landen zit. Zijn daar provincies, of staten? Hij leert over rivieren in Nederland op school, en zoekt gelijk andere rivieren op in Europa. Zo werkt het bij alles. Hij stopt zelf niet bij de stof die hem wordt aangeboden, hij gaat zelf verder. Het enige wat ik hoef te doen is hem meenemen naar de bibliotheek en op reis, zodat hij zelf dingen kan ontdekken.
pi_201593773
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:01 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Omdat weinig mensen lijken te begrijpen waarom versnellen niet gaat om het versnellen, maar om heel wat anders. Het is voor deze kinderen namelijk geen versnellen, maar het is volgen van de onderwijsbehoefte. Zowel op korte als langere termijn is dat nou eenmaal beter. En met de kennis die we hebben, bereiden we ons kind voor om situaties als die van jou te voorkomen. Heel vervelend dat jij die ervaring hebt natuurlijk. Als ik mijn kind nu nog 6 jaar op de basisschool ga houden, wil hij binnen een half jaar wellicht dood. Lijkt me ook geen wenselijke situatie.
Dat snap ik. Maar hoe ga je je kind daarop voorbereiden dan? Of komt hij op een speciale middelbare school met allemaal hoogbegaafden?

Ik bedoel het trouwens niet negatief. Ik snap helemaal dat je meebeweegt met je kind. Alleen er kunnen ook nadelen aan zitten, zoals ik zelf heb ondervonden.

Ik vond de middelbare school op sociaal gebied pas weer leuk vinden toen ik zelf een jaar of 15 was.
pi_201593781
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:15 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Mijn kind leert op school over de provincies en hun hoofdsteden. Van Nederland, welteverstaan. Dus thuis heeft hij een atlas waarin hij uitzoekt hoe het in andere landen zit. Zijn daar provincies, of staten? Hij leert over rivieren in Nederland op school, en zoekt gelijk andere rivieren op in Europa. Zo werkt het bij alles. Hij stopt zelf niet bij de stof die hem wordt aangeboden, hij gaat zelf verder. Het enige wat ik hoef te doen is hem meenemen naar de bibliotheek en op reis, zodat hij zelf dingen kan ontdekken.
Doet niet elk kind dat?
pi_201593793
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:00 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Heb je je in dit onderwerp verdiept? Want er zijn inmiddels heel wat onderzoeken gedaan die uitwijzen dat versnellen geen nadelige gevolgen heeft voor een kind. En weet je wat de gevolgen van niet versnellen kunnen zijn?
Nja, hij/zij heeft een N=1 ervaring en wil dat voor zijn/haar kinderen voorkomen. Snap ik helemaal. Ik heb een andere N=1 ervaring.
pi_201593824
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:16 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Doet niet elk kind dat?
Niet op dit niveau en met deze intensiteit nee.
pi_201594066
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:16 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Doet niet elk kind dat?
Nee. Ik heb een HB-er, maar dat zit bij hem niet zo in de schoolweetjes-honger.
Hij is slim, leert heel snel, heeft weinig instructies nodig. Maar heeft niet die onuitputtelijke (?) drive die deze kinderen hebben.

Toch had ook hij vorig jaar drama omdat het allemaal erg saai werd. Een groep verder zetten is een optie, maar voor ons zijn er nog andere opties om eerst te proberen. Sommige kinderen hebben al die andere opties wel geprobeerd.
pi_201594109
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:00 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Heb je je in dit onderwerp verdiept? Want er zijn inmiddels heel wat onderzoeken gedaan die uitwijzen dat versnellen geen nadelige gevolgen heeft voor een kind. En weet je wat de gevolgen van niet versnellen kunnen zijn?
Het ligt eraan waar je naar kijkt. Ik heb zelf op cognitief gebied ook geen nadelige gevolgen ondervonden van versnellen. Als je alleen daarnaar kijkt, dan snap ik de uitkomsten van het onderzoek.

Ik weet uiteraard niet hoe het was gegaan als ik niet had mogen versnellen. Waarschijnlijk was ik dan al doodongelukkig geweest op de basisschool. Nu waren het drie ongelukkige jaren, dan waren het er misschien nog veel meer geweest.

Ideaal was geweest als ik tussen de 10 jarigen naar het gymnasium had gekund.
pi_201594147
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:40 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Het ligt eraan waar je naar kijkt. Ik heb zelf op cognitief gebied ook geen nadelige gevolgen ondervonden van versnellen. Als je alleen daarnaar kijkt, dan snap ik de uitkomsten van het onderzoek.

Ik weet uiteraard niet hoe het was gegaan als ik niet had mogen versnellen. Waarschijnlijk was ik dan al doodongelukkig geweest op de basisschool. Nu waren het drie ongelukkige jaren, dan waren het er misschien nog veel meer geweest.

Ideaal was geweest als ik tussen de 10 jarige naar het gymnasium had gekund.
Gelukkig zie je dat soort initiatieven veel meer. Het gymnasium hier bied een pre-jaar aan voor die jonge kinderen. Maar zet de jongste kinderen ook allemaal samen in 1 gymnasium.
Dat wordt ook wel groep 9 genoemd. Gewoon uitstellen van het VO en veel projectwerk doen om vaardigheden op te doen.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:46:00 #144
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201594173
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:40 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Het ligt eraan waar je naar kijkt. Ik heb zelf op cognitief gebied ook geen nadelige gevolgen ondervonden van versnellen. Als je alleen daarnaar kijkt, dan snap ik de uitkomsten van het onderzoek.

Ik weet uiteraard niet hoe het was gegaan als ik niet had mogen versnellen. Waarschijnlijk was ik dan al doodongelukkig geweest op de basisschool. Nu waren het drie ongelukkige jaren, dan waren het er misschien nog veel meer geweest.

Ideaal was geweest als ik tussen de 10 jarigen naar het gymnasium had gekund.
Nee, de onderzoeken zijn juist gericht op de effecten van versnellen op de mentale gezondheid.
pi_201594378
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:40 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Het ligt eraan waar je naar kijkt. Ik heb zelf op cognitief gebied ook geen nadelige gevolgen ondervonden van versnellen. Als je alleen daarnaar kijkt, dan snap ik de uitkomsten van het onderzoek.

Ik weet uiteraard niet hoe het was gegaan als ik niet had mogen versnellen. Waarschijnlijk was ik dan al doodongelukkig geweest op de basisschool. Nu waren het drie ongelukkige jaren, dan waren het er misschien nog veel meer geweest.

Ideaal was geweest als ik tussen de 10 jarigen naar het gymnasium had gekund.
Als ik deze post van je vergelijk met je eerste post in dit topic, ben je onderweg iets van mening veranderd? Want eerst zeg je dat je niet van plan bent om aan te sturen op versnellen als je kind hb zou zijn, en hier zeg je dat niet versnellen tot jarenlang doodongelukkig zijn kan leiden. Ik denk dat dat laatste wel klopt. :)

Ik denk ook dat er tegenwoordig meer mogelijk is dan toen jij en ik op school zaten. Al kan dat ook afhangen van je locatie in NL. Toen ik op de basisschool zat (dorpsschool, begin 00s) was de enige optie dat de RT'er eens in de week een potje schaak met me kwam spelen.

Ik ben zo eentje die niet versneld heeft, trouwens. Op m'n 7e testte ik IQ >150 en hebben ze me alle leerjaren Cito's door laten werken om te concluderen dat ik feitelijk al zo goed als klaar was met de basisschool (taal volledig klaar, rekenen paar jaar voorsprong). Dat zonder dat ik er ooit les in had gehad, want ik had tot die tijd gewoon (tegenstribbelend) meegedaan met maan-roos-vis en optellen-aftrekken-keersommen. School wilde me twee klassen laten overslaan, ouders wilden dat niet, hebben me naar een andere school gedaan zodat ik daar groep 5 t/m 8 uit mijn neus kon gaan zitten eten. M'n ouders hebben me bijvoorbeeld ook actief bij het leren van Engels vandaan gehouden zodat ik op de middelbare school niet voor zou lopen. Dat doet rare dingen met je zelfbeeld, al die jaren bezig zijn met vooral niet te veel leren want anders vinden ze je straks op de middelbare school een freak.
Achteraf zeggen m'n ouders dat de laatste keer dat ze me als een gelukkig kind zagen op de peuterspeelzaal was.
pi_201594620
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 17:05 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Als ik deze post van je vergelijk met je eerste post in dit topic, ben je onderweg iets van mening veranderd? Want eerst zeg je dat je niet van plan bent om aan te sturen op versnellen als je kind hb zou zijn, en hier zeg je dat niet versnellen tot jarenlang doodongelukkig zijn kan leiden. Ik denk dat dat laatste wel klopt. :)

Ik ben niet van mening veranderd. Het is alleen zo dat de school waarop mijn kinderen zitten totaal anders is, dan de school waar ik zelf op zat in de jaren 90.

Dat hebben we bewust zo uitgekozen (man is ook hb).
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:34:18 #147
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_201598673
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:16 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Doet niet elk kind dat?
Ik heb heel lang gedacht dat alle kinderen dat doen (ik was er zelf namelijk ook zo een ;) ). Maar dat is dus écht niet zo. Of niet in deze mate. Onze nét 10-jarige zit nu (in zijn eigen schermtijd) Nieuwsuur te kijken. Dat is toch net even anders dan het jeugdjournaal dat ze op school kijken :s)
Oude (on)bekende.
pi_201599976
De jongste zit nu net in groep 3. Hij kreeg van de week zijn eerste rekenboek mee naar huis. Een heel boek vol met +/- sommen tot 5. Thuis is hij bezig met vermenigvuldigen en delen. Heel subtiel en tussen neus en lippen door (dus niet dat hij echt sommen zit te maken thuis), maar als ik dan bedenk dat hij net 4 weken lang op school sommetjes als 4+1 heeft moeten doen, snap ik ineens een stuk beter waar zijn driftbuien vandaan kwamen de afgelopen periode oO<.

Hij houdt zichzelf verder lekker bezig met letters stempelen in de vorm van zware gaten (hele verhalen worden erbij verteld, de letters zelf zijn alleen niet echt leesbaar meer :D). Lezen en schrijven gaat minder soepel overigens, ik voorzie een zeer interessante casus :+.

De oudste mag wellicht in jan/feb weer instromen in de plusklas, mits zijn Cito daar aanleiding toe geeft en afhankelijk van hoe hij in de klas is. Aan de ene kant geen harde nee dus, maar toch een beetje jammer dat ze bij een (mogelijke) onderpresteerder zo aan die Cito hangen :|W. Ze hebben wel wat dingen als rekenmeesters voor hem klaarliggen, maar na 3 weken zegt hij zelf dat er nog niet uit gewerkt is. Dus beetje dubbele signalen…
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:37:41 #149
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201603751
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 23:04 schreef Phaidra het volgende:
De jongste zit nu net in groep 3. Hij kreeg van de week zijn eerste rekenboek mee naar huis. Een heel boek vol met +/- sommen tot 5. Thuis is hij bezig met vermenigvuldigen en delen. Heel subtiel en tussen neus en lippen door (dus niet dat hij echt sommen zit te maken thuis), maar als ik dan bedenk dat hij net 4 weken lang op school sommetjes als 4+1 heeft moeten doen, snap ik ineens een stuk beter waar zijn driftbuien vandaan kwamen de afgelopen periode oO<.

Hij houdt zichzelf verder lekker bezig met letters stempelen in de vorm van zware gaten (hele verhalen worden erbij verteld, de letters zelf zijn alleen niet echt leesbaar meer :D). Lezen en schrijven gaat minder soepel overigens, ik voorzie een zeer interessante casus :+.

De oudste mag wellicht in jan/feb weer instromen in de plusklas, mits zijn Cito daar aanleiding toe geeft en afhankelijk van hoe hij in de klas is. Aan de ene kant geen harde nee dus, maar toch een beetje jammer dat ze bij een (mogelijke) onderpresteerder zo aan die Cito hangen :|W. Ze hebben wel wat dingen als rekenmeesters voor hem klaarliggen, maar na 3 weken zegt hij zelf dat er nog niet uit gewerkt is. Dus beetje dubbele signalen…
Krijgt hij begeleiding bij Rekenmeesters, of verwachten ze dat hij er zelfstandig in werkt? Dat van die cito vind ik echt een blinde vlek van scholen. Is daar geen gesprek nog over mogelijk?
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 14:40:11 #150
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_201605172
Blinde citovlek check. Oudste komt daardoor waarschijnlijk niet in aanmerking voor de plusklas. Intern was het geen probleem maar nu is de plusklas extern geworden. Hij weet het zelf nog niet want nog niet officieel maar ik vrees dat het wel een flinke dreun zal zijn. :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')