SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De eerste dag na de rustdag, dat kan een leuke dag zijn. Gooi een paar flinke bergen in het parcours en je kunt wellicht een favoriet door het ijs zien zakken die de rustdag slecht heeft verteerd. Er zitten nu wel een paar flinke bergen in het parcours, maar de finish is na de Portet-d'Aspet ver weg waardoor de klassementsrenners niets gaan ondernemen. Nee, dit wordt weer een dag voor de vluchters. Hierna twee zware aankomsten bergop, geen enkele favoriet gaat hier iets ondernemen. Scheelt ook wel dat er nog maar één favoriet is, de rest zijn volgzame figuranten. Dit is 100% een rit voor de vluchters en zo lijkt de rit ook ontworpen te zijn. In principe kan dit natuurlijk prima als tussendoortje, maar het is wel erg jammer dat het de dag na de rustdag is. Zoals gezegd, de dag om te testen of iedereen bij de pinken is. Dat zal nu niet gebeuren, vermoed ik. Het was zelfs leuker geweest als ze in Andorra la Vella waren gestart en waren begonnen met de Port d'Envalira, dat had een spetterend begin kunnen opleveren. Nu zal dat minder het geval zijn. Eigenlijk was het beter geweest om de volgorde om te wisselen, eerst de rit van morgen bijvoorbeeld en daarna pas deze rit. Heb je een echte bergrit direct na de rustdag, niet twee bergritten achter elkaar, etc. Al is die bergrit van morgen ook weer superkut vanwege die lange aanloop, het is allemaal ellende. Hoe moeilijk kan het zijn om een goede rit te ontwerpen? Deze rit had ook voor de klassementsrenners kunnen zijn als je na de Portet d'Aspet over de Menté gaat, maar dit is nu juist weer helemaal niets. Zucht, zoveel weggegooide potentie. Het is nu vooral de vraag waar de vlucht van de dag gaat ontstaan. Gaan er al wat jongens wegrijden in het stuk in dalende lijn en het deel in de vallei daarna? Dan krijgen we zwaargewichten vooraan. Of blijft alles bij elkaar tot de eerste klim, dan krijgen we juist weer klimmers. Vergelijkbaar met de rit die door Mollema werd gewonnen, ook daar bestond de kopgroep uiteindelijk bijna volledig uit klimmende types. Kan nu ook weer het geval zijn, het lijkt me simpelweg bijzonder moeilijk om hier in het dalende stuk en het vlakkere stuk al weg te rijden. De eerste klim is er eentje van 11 kilometer aan 5%, dat zal veel jongens toch teveel van het goede zijn. Dit is de eerste afweging bij het kiezen van de geschikte vluchters. De tweede afweging is het weer. Of het nu gaat regenen of niet, het wordt sowieso koud. Van 30+ graden naar 15 graden, da's de helft dus. Mogelijk regen erbij en waarschijnlijk behoorlijk veel wind, brrr, ik trek m'n winterjas aan. De renners kunnen dat niet echt, dus wordt het weer afzien. De ene renner gaat daar beter mee om dan de ander, de figuren die we vorige week zaken hoeven nu niet noodzakelijkerwijs opnieuw aanwezig te zijn. Ik ga verder mijn hart vasthouden tijdens de afdalingen. Als het regen zijn ze allemaal lastig, vooral die van de Portet-d'Aspet natuurlijk. Regen, beetje olie erbij waarschijnlijk, oei oei oei. Als dat maar goed gaat allemaal. Die afdaling komt natuurlijk ook nog eens in de finale, waar de beste vluchters hun voorsprong willen uitbreiden en waar de gelosten terug gaan proberen te komen. Of dat een geniaal idee is weet ik niet, dat gaan we beleven. Maar, anyway, sowieso vluchters dus. Pogacar gaat z'n ploeg niet laten controleren, er komen nog twee zwaardere ritten aan. Ineos en Jumbo gaan het ook niet doen, lijkt me. Dus, de zoveelste kans voor de vluchters. Dat hebben we de afgelopen Tours niet vaak gezien. Nu al bijna meer zeges voor vluchters dan vorig jaar, en dan hebben we nog een week te gaan. Enfin, daar gaan we.
1. Aranburu. Dit probeerde ik al een keer, liep niet goed af. Maakt niet uit, de aanhouder wint, dat heeft Mollema wel bewezen. Het gaat waarschijnlijk regenen, er moet veel gedaald worden en we eindigen op een muurtje: dit schreeuwt Alex Aranburu. Helaas wint Alex weer niet nu ik hem heb genoemd, maar dat is het leven. Volgend jaar gaat hij naar Movistar en dan wint hij sowieso nooit meer een koers, erg teleurstellend.
2. Van Aert. Wout kan vandaag nog mooi wat puntjes oprapen voor de bergtrui en meteen ook weer een poging wagen om de rit te winnen. Al zou het weer hem misschien kunnen ontmoedigen, mocht het echt regenen dan wil je met het oog op Tokio natuurlijk geen risico's nemen in de afdalingen. Daardoor wint ie niet, is mijn oordeel.
3. Konrad. Die is al een paar keer hoog geëindigd in vergelijkbare etappes. Waarom niet nog een keer? Wellicht gaat hij zelfs een keer wat slimmer koersen waardoor hij zowaar in de buurt komt van de ritzege. Nee, haha, natuurlijk niet. Maar een derde plaats is ook leuk.
4. Mohoric. Fietst als een debiel naar beneden, waardoor hij genoeg voorsprong verzamelt om als een van de eersten aan de eerste klim te beginnen. Zit daardoor in de kopgroep, maar gaat de rit niet winnen wegens teveel klimwerk. Kan wel weer mooi wat tijd goedmaken in de afdalingen, al heeft hij in de Giro ook wel laten zien dat hij ook wel eens een fout maakt. Eigenlijk zou dit ook prima een dag voor Colbrelli kunnen worden, gezien de veranderde weersomstandigheden. Maarja, Sonny, ik weet niet of ik daar na die tweede week nog vertrouwen in heb.
5. Cort. Als hij niet weer eens op Uran moet passen tenminste. Anders sturen ze Higuita of Guerreiro weer eens mee, niet te peilen allemaal. Maar goed, we gaan het nog maar eens proberen met Cort. Je weet maar nooit. In principe wel een goede rit voor hem, als hij zijn klimmersbenen van de Ronde van Occitanië weer heeft gevonden.
Érg sympathiek.quote:
Sercu streed toch altijd om de groene trui, en heeft-ie dan maar een etappewinst gemaakt?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:44 schreef Felagund het volgende:
KONRAD Patrick is the 2nd stage winner in Tour de France with the name Patrick.
# YEAR STAGE WINNER
2 2021 Stage 16 KONRAD Patrick
1 1974 Stage 3 SERCU Patrick
Dank je wel Steef voor deze nutteloze statistiek.
Meintjes op achterstand zettenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Oké wat wordt hier dan mee bereikt?
Patje Sercu heeft 6 ritzeges in de Tourquote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:48 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Sercu streed toch altijd om de groene trui, en heeft-ie dan maar een etappewinst gemaakt?
Dat is altijd een goed idee.quote:
Nouja, de rest rijdt ook gewoon niet meer voor een klassement vanwege dat een 16e plaats echt NIETS zegt.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:51 schreef Dale__Cooper het volgende:
Uiteindelijk rijden er maar 10 of 11 mensen voor een klassement. Wat is dan een 8e of 9e plaats in het AK nog waard?
De elfde is Froome nog.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:51 schreef Dale__Cooper het volgende:
Uiteindelijk rijden er maar 10 of 11 mensen voor een klassement. Wat is dan een 8e of 9e plaats in het AK nog waard?
Ik zou er zelf voor tekenenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:51 schreef Dale__Cooper het volgende:
Uiteindelijk rijden er maar 10 of 11 mensen voor een klassement. Wat is dan een 8e of 9e plaats in het AK nog waard?
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:57 schreef Mansjester het volgende:
Ik snap het negativisme/cynisme niet zo hier. Is toch mooi dat JV iets probeert?
Stel je voor dat het andersom was en dat Vingegaard zat te slapen, dan was de wereld te klein
Is ook geen kritiek op de actie zelf toch? Alleen dat ze doorgingen toen iedereen mee bleek te zijnquote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:57 schreef Mansjester het volgende:
Ik snap het negativisme/cynisme niet zo hier. Is toch mooi dat JV iets probeert?
Stel je voor dat het andersom was en dat Vingegaard zat te slapen, dan was de wereld te klein
De nieuwe Arthur Vichot is daar.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:18 schreef wimderon het volgende:
Cosnefroy was de afgelopen 2 jaar ook rotslecht in de Tour, José.
Kwiat zegt het in ieder geval nog een paar x te gaan proberen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:15 schreef Mani89 het volgende:
Morgen gaat Ineos de koers weer hard maken, ofzo.
In de kopgroep dan, neem ik aan?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:27 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Kwiat zegt het in ieder geval nog een paar x te gaan proberen.
Yes.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In de kopgroep dan, neem ik aan?
Filmpje ook gezien?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Wat is dit voor een meltdown? @:showtimer
De Johan Derksen-schwalbe kwam ook weer voorbij. Nog net niet jankend zeggen dat het je allemaal niets interesseert wat de mensen zeggen. Waarom toch?quote:
Hij heeft een aai over de bol van Eddy nodig.quote:
Dus Ineos heeft nog hoop in Karrepats. Schattig, zeggen we dan.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 19:35 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij heeft de laatste tekst (over de komende dagen) inmiddels weggehaald
Heel mooi spontaan interview. Ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is in een Wanty truitje.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Wat is dit voor een meltdown? @:showtimer
Dit is toch prachtig. Sympathieke kerel. Hoogtepuntje van de Tour.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 19:11 schreef Mani89 het volgende:
Je zou kunnen zeggen dat het een beetje diep zat bij Jan.
https://sporza.be/nl/2021(...)e-rij~1626192695706/
Daar gaat hun verdienmodelquote:
Ze zijn inmiddels natuurlijk professioneel bezig dus dan mag je natuurlijk geen beelden van de wedstrijd uitzenden, iets wat ze wel doen. Gaat gewoon om geld.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:10 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Daar gaat hun verdienmodel
Sinds wanneer mag je niet meer filmen op de openbare weg?
Einde tijdperk. Gewoon logisch trouwens.quote:
Vraag me af hoe dat af loopt want tegelijkertijd is het dus openbare weg waar de ASO geen alleenrecht op heeft. En wat ze uitzenden zijn niet de beelden van de kop van de wedstrijd of zo. Ze zullen wel bakzeil halen maar vind het nogal zielig van de ASO.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:13 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ze zijn inmiddels natuurlijk professioneel bezig dus dan mag je natuurlijk geen beelden van de wedstrijd uitzenden, iets wat ze wel doen. Gaat gewoon om geld.
Ook filmpjes waar geen wedstrijdbeelden in zitten zijn geblokkeerd.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:13 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ze zijn inmiddels natuurlijk professioneel bezig dus dan mag je natuurlijk geen beelden van de wedstrijd uitzenden, iets wat ze wel doen. Gaat gewoon om geld.
Leg eens uit aan deze leek als je wil. Lijkt mij dat ze gewoon op de openbare weg filmen en hun content alleen maar promotie is voor de edele wielersport en dus in het voordeel van de ASO.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Einde tijdperk. Gewoon logisch trouwens.
Kop of staart van de wedstrijd maakt natuurlijk niets uit, het blijven wedstrijdbeelden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:18 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Vraag me af hoe dat af loopt want tegelijkertijd is het dus openbare weg waar de ASO geen alleenrecht op heeft. En wat ze uitzenden zijn niet de beelden van de kop van de wedstrijd of zo. Ze zullen wel bakzeil halen maar vind het nogal zielig van de ASO.
Omdat je simpelweg een licentie moet kopen om wedstrijdbeelden uit te mogen zenden, dat hebben ze juridisch ongetwijfeld vastgelegd.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:21 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Leg eens uit aan deze leek als je wil. Lijkt mij dat ze gewoon op de openbare weg filmen en hun content alleen maar promotie is voor de edele wielersport en dus in het voordeel van de ASO.
(de wedstrijdbeelden snap ik maar dat is al hun content dan? Ik kijk nooit)
Dat zal wel gemakzucht van Youtube zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:21 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ook filmpjes waar geen wedstrijdbeelden in zitten zijn geblokkeerd.
Het zijn eigen beelden van een openbare weg. Kan me wel voorstellen dat de ASO minder gelukkig is met de 175 meter wheelie vanwege veiligheidsissues.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Kop of staart van de wedstrijd maakt natuurlijk niets uit, het blijven wedstrijdbeelden.
Maar doen ze dit niet al jaren?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Omdat je simpelweg een licentie moet kopen om wedstrijdbeelden uit te mogen zenden, dat hebben ze juridisch ongetwijfeld vastgelegd.
Dat filmpjes waar geen wedstrijdbeelden in te zien zijn zijn verwijderd, slaat natuurlijk nergens op.
Ach helft van de opbrengsten naar de ASO en opgelostquote:
Toen waren ze waarschijnlijk nog vrij 'onbekend'. Nu hebben ze aan populariteit gewonnen dan is maat vol voor ASOquote:
Jan Gallopin. Kan straks tekenen bij Trek zekers?quote:
Zouden ze er zoveel voor vangen, doen die lui dit fulltime?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:26 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ach helft van de opbrengsten naar de ASO en opgelost
Het begon natuurlijk als een hobbyvlogje van Tietema maar is nu gewoon een professioneel iets waarmee Tietema en anderen hun boterham verdienen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Toen waren ze waarschijnlijk nog vrij 'onbekend'. Nu hebben ze aan populariteit gewonnen dan is maat vol voor ASO
Die drie gasten van Tour de Tietema zijn volgens mij in dienst van dat sportblad van Barbara Barend.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:27 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Zouden ze er zoveel voor vangen, doen die lui dit fulltime?
Is moeilijk in te schatten, zit veel verschil in per branche. Volgens socialblade gemiddeld paar honderd euro per filmpje tot nu toe maar dat loopt wel door en als een filmpje echt viral gaat kan het aantikkenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:27 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Zouden ze er zoveel voor vangen, doen die lui dit fulltime?
https://tourdetietema.nl/meesterknecht/quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Is moeilijk in te schatten, zit veel verschil in per branche. Volgens socialblade gemiddeld paar honderd euro per filmpje tot nu toe maar dat loopt wel door en als een filmpje echt viral gaat kan het aantikken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |