5% van 60-64 heeft een tweede prik gehad? Wat gaat hier fout?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:07 schreef _serial_ het volgende:
De vaccinatieupdate uit het RIVM is binnen, door mij aangevuld met bevolkingsaantallen.
We gaan lekker hoor
[ afbeelding ]
*kuch* ongevaccineerd of niet volledig gevaccineerdquote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:08 schreef macca728 het volgende:
Volgens het RIVM stijgen de besmettingen bij alle leeftijden.
Dan werkt het vaccin toch niet goed ?
Gelezen. Ik zie behalve wat gerant niets relevants eigenlijk.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Lees het stukje van @:Red_85 zou ik zeggen.
Met 1 prik hadden we nu klaar geweest.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:07 schreef _serial_ het volgende:
De vaccinatieupdate uit het RIVM is binnen, door mij aangevuld met bevolkingsaantallen.
We gaan lekker hoor
[ afbeelding ]
Dat is vertekend, een groot deel van de 60-64 is geprikt door huisarts, die cijfers staan onderin genoemd.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:08 schreef popje het volgende:
[..]
5% van 60-64 heeft een tweede prik gehad? Wat gaat hier fout?
Waren twee stages overdekt. Toen het keihard ging regenen ging vrijwel iedereen ook naar die stages, op een gegeven moment stonden we met een paar duizend man gepropt onder een tent met nauwelijks ventilatie, waar er zo weinig ruimte was dat je bijna verdrukt werdquote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:53 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
In de buitenlucht, maar toch besmet
Ja.. +1 is ook stijging.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:08 schreef macca728 het volgende:
Ja bullshit, 87% is gevaccineerd van boven de 50, 2xquote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
*kuch* ongevaccineerd of niet volledig gevaccineerd
Nee hoor. kijk maar in het lijstje wat ik net post.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja bullshit, 87% is gevaccineerd van boven de 50, 2x
Nee pure angst zaaien lijkt het.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja.. +1 is ook stijging.
Weer naar je toe lullen van statistieken.
We zien hier duidelijk een piek van 10-29 jarigen. Dat is duidelijk en niet anders maken dan het is.
Raarquote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee hoor. kijk maar in het lijstje wat ik net post.
Niet alles boven de 50 is al dubbel gevaccineerd.
quote:
De GGD kan geen uitsluitsel geven?quote:Organisator Reza Fathi van Verknipt noemt de de besmetting ‘natuurlijk verschrikkelijk’. Na de oorzaak kan hij slechts gissen. ,,We hebben alles gedaan volgens de regels, en nog meer dan dat. Ik heb de GGD gevraagd wat de oorzaak kan zijn, maar zij konden mij geen uitsluitsel geven.’’
Fathi sluit niet uit dat de bezoekers in de periode tussen een negatieve testuitslag en het bezoek aan het festival besmet zijn geraakt.’’ Tussen een test en het festivalbezoek mocht maximaal 40 uur zitten.
Gedeeltelijk. heeft ook gedeeltelijk met jezelf te maken hoe snel je een afspraak maakt voor jezelf.quote:
Yep. Die verdeling begint steeds schever te lopen. Maar voor de goede orde kun je 1 september wel aanhouden als deadline dat iedereen klaar moet zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gedeeltelijk. heeft ook gedeeltelijk met jezelf te maken hoe snel je een afspraak maakt voor jezelf.
Ik ken genoeg 50ers die nog voor de 2e moeten, ik ben 40 en heb de 2e vandaag gehad
En het is ook nog eens regio afhankelijk hoe druk het daar is.
Kan, maar nu ga je er vanuit dat iedere besmette meteen iemand anders aangestoken heeft, en ook nog eens op verknipt heeft rondgelopen, dat is natuurlijk ook niet zo.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
[..]
De GGD kan geen uitsluitsel geven?
Een sneltest met sensitiviteit van 80%, levert veel vals negatieven op. Mensen die ervan uit gaan dat ze negatief zijn, en zich er naar gedragen. Stel dat 3000 potentiele bezoekers een sneltest hebben gedaan, terwijl de rest gevaccineerd was of recent hersteld. Van de 3000 zou twee weken geleden ongeveer 5% positief moeten zijn, oftewel 150 man. 30 Daarvan zouden dus onterecht een negatieve testuitslag hebben gekregen. En die 30 hebben waarschijnlijk in dat weekend 3 miljard knuffels uitgedeeld.
Ja dan is echt iedereen volledig gevaccineerd, maar elke dag verbetert de situatie, dus redenen om maar maatregelen aan te houden verminderen wat mij betreft ook met de dag.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Yep. Die verdeling begint steeds schever te lopen. Maar voor de goede orde kun je 1 september wel aanhouden als deadline dat iedereen klaar moet zijn.
In elk geval moet je hele andere waarden voor de verhouding besmettingen-ziekenhuisopnames gaan hanteren.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dan is echt iedereen volledig gevaccineerd, maar elke dag verbetert de situatie, dus redenen om maar maatregelen aan te houden verminderen wat mij betreft ook met de dag.
En hoeveel van de 20% vals-negatief is ook werkelijk besmettelijk? Het zijn natuurlijk niet 20% willekeurige mensen, maar personen met een zeer lage virale lading.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
[..]
De GGD kan geen uitsluitsel geven?
Een sneltest met sensitiviteit van 80%, levert veel vals negatieven op. Mensen die ervan uit gaan dat ze negatief zijn, en zich er naar gedragen. Stel dat 3000 potentiele bezoekers een sneltest hebben gedaan, terwijl de rest gevaccineerd was of recent hersteld. Van de 3000 zou twee weken geleden ongeveer 5% positief moeten zijn, oftewel 150 man. 30 Daarvan zouden dus onterecht een negatieve testuitslag hebben gekregen. En die 30 hebben waarschijnlijk in dat weekend 3 miljard knuffels uitgedeeld.
En die discussie was n.a.v. de stelling dat 'we' dankzij onze vaccinaties daardoor zo een voorspoedig leven hebben.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij stelt dat 4 tot 5 miljard mensen zonder toegang tot goede zorg of enig vaccinatie zitten, dat is aantoonbaar onzin, omdat 80% minimaal één vaccinatie gehad heeft. En 20% van de wereldbevolking is een stuk minder dan 4 of 5 miljard.
Dit is toch een grap zeg?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:39 schreef matthijst het volgende:
[..]![]()
Het wordt pas echt mooi als de eerste verplicht ingeënte zorgmedewerker van een jaar of 20 aan het vaccin overlijdt.
Nazi praktijken, dat gedwongen vaccineren. Nog even en dan mag je met een ster over straat.
Er is nog nooit een vaccin voor een dergelijke ziekte geweest want 100% werkt. Dat moet je dus ook gaan kijken wat het gevolg van de besmetting is naast uitsluitend wat virale load uitstoten of lichte klachten. En dat doen we nu nog een beetje te weinig. In dit hele gebeuren is het of positief of negatief en dat lijkt zo ongeveer het enige cijfer te zijn waar het nog om gaat.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:08 schreef macca728 het volgende:
Oh wait, it's 100 times more. One hundred times in a few miles #HerdImmunityquote:Infections on both sides of the German/Dutch border are 100% apart. That is a consequence of policy, not "a mistake".
Met een sensitiviteit van 80% van de test zou dat inhouden dat er dus zo'n 160 fout negatieve uitslagen waren.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 16:34 schreef Felixa het volgende:
Volgens het weekrapport va het RIVM waren er "maar" 643 positieve testen bij Testen Voor Toegang (week 28/6-4/7).
Dat is dus maar 7,5% van het totaal van afgelopen week.
Zie pagina 57:
https://www.rivm.nl/sites(...)ks_20210706_1204.pdf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |