abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 juli 2021 @ 15:21:03 #1
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200345609
Etappe 16: Pas de la Case - Saint-Gaudens, 169 km

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eerste dag na de rustdag, dat kan een leuke dag zijn. Gooi een paar flinke bergen in het parcours en je kunt wellicht een favoriet door het ijs zien zakken die de rustdag slecht heeft verteerd. Er zitten nu wel een paar flinke bergen in het parcours, maar de finish is na de Portet-d'Aspet ver weg waardoor de klassementsrenners niets gaan ondernemen. Nee, dit wordt weer een dag voor de vluchters. Hierna twee zware aankomsten bergop, geen enkele favoriet gaat hier iets ondernemen. Scheelt ook wel dat er nog maar één favoriet is, de rest zijn volgzame figuranten. Dit is 100% een rit voor de vluchters en zo lijkt de rit ook ontworpen te zijn. In principe kan dit natuurlijk prima als tussendoortje, maar het is wel erg jammer dat het de dag na de rustdag is. Zoals gezegd, de dag om te testen of iedereen bij de pinken is. Dat zal nu niet gebeuren, vermoed ik. Het was zelfs leuker geweest als ze in Andorra la Vella waren gestart en waren begonnen met de Port d'Envalira, dat had een spetterend begin kunnen opleveren. Nu zal dat minder het geval zijn. Eigenlijk was het beter geweest om de volgorde om te wisselen, eerst de rit van morgen bijvoorbeeld en daarna pas deze rit. Heb je een echte bergrit direct na de rustdag, niet twee bergritten achter elkaar, etc. Al is die bergrit van morgen ook weer superkut vanwege die lange aanloop, het is allemaal ellende. Hoe moeilijk kan het zijn om een goede rit te ontwerpen? Deze rit had ook voor de klassementsrenners kunnen zijn als je na de Portet d'Aspet over de Menté gaat, maar dit is nu juist weer helemaal niets. Zucht, zoveel weggegooide potentie. Het is nu vooral de vraag waar de vlucht van de dag gaat ontstaan. Gaan er al wat jongens wegrijden in het stuk in dalende lijn en het deel in de vallei daarna? Dan krijgen we zwaargewichten vooraan. Of blijft alles bij elkaar tot de eerste klim, dan krijgen we juist weer klimmers. Vergelijkbaar met de rit die door Mollema werd gewonnen, ook daar bestond de kopgroep uiteindelijk bijna volledig uit klimmende types. Kan nu ook weer het geval zijn, het lijkt me simpelweg bijzonder moeilijk om hier in het dalende stuk en het vlakkere stuk al weg te rijden. De eerste klim is er eentje van 11 kilometer aan 5%, dat zal veel jongens toch teveel van het goede zijn. Dit is de eerste afweging bij het kiezen van de geschikte vluchters. De tweede afweging is het weer. Of het nu gaat regenen of niet, het wordt sowieso koud. Van 30+ graden naar 15 graden, da's de helft dus. Mogelijk regen erbij en waarschijnlijk behoorlijk veel wind, brrr, ik trek m'n winterjas aan. De renners kunnen dat niet echt, dus wordt het weer afzien. De ene renner gaat daar beter mee om dan de ander, de figuren die we vorige week zaken hoeven nu niet noodzakelijkerwijs opnieuw aanwezig te zijn. Ik ga verder mijn hart vasthouden tijdens de afdalingen. Als het regen zijn ze allemaal lastig, vooral die van de Portet-d'Aspet natuurlijk. Regen, beetje olie erbij waarschijnlijk, oei oei oei. Als dat maar goed gaat allemaal. Die afdaling komt natuurlijk ook nog eens in de finale, waar de beste vluchters hun voorsprong willen uitbreiden en waar de gelosten terug gaan proberen te komen. Of dat een geniaal idee is weet ik niet, dat gaan we beleven. Maar, anyway, sowieso vluchters dus. Pogacar gaat z'n ploeg niet laten controleren, er komen nog twee zwaardere ritten aan. Ineos en Jumbo gaan het ook niet doen, lijkt me. Dus, de zoveelste kans voor de vluchters. Dat hebben we de afgelopen Tours niet vaak gezien. Nu al bijna meer zeges voor vluchters dan vorig jaar, en dan hebben we nog een week te gaan. Enfin, daar gaan we.
1. Aranburu. Dit probeerde ik al een keer, liep niet goed af. Maakt niet uit, de aanhouder wint, dat heeft Mollema wel bewezen. Het gaat waarschijnlijk regenen, er moet veel gedaald worden en we eindigen op een muurtje: dit schreeuwt Alex Aranburu. Helaas wint Alex weer niet nu ik hem heb genoemd, maar dat is het leven. Volgend jaar gaat hij naar Movistar en dan wint hij sowieso nooit meer een koers, erg teleurstellend.
2. Van Aert. Wout kan vandaag nog mooi wat puntjes oprapen voor de bergtrui en meteen ook weer een poging wagen om de rit te winnen. Al zou het weer hem misschien kunnen ontmoedigen, mocht het echt regenen dan wil je met het oog op Tokio natuurlijk geen risico's nemen in de afdalingen. Daardoor wint ie niet, is mijn oordeel.
3. Konrad. Die is al een paar keer hoog geëindigd in vergelijkbare etappes. Waarom niet nog een keer? Wellicht gaat hij zelfs een keer wat slimmer koersen waardoor hij zowaar in de buurt komt van de ritzege. Nee, haha, natuurlijk niet. Maar een derde plaats is ook leuk.
4. Mohoric. Fietst als een debiel naar beneden, waardoor hij genoeg voorsprong verzamelt om als een van de eersten aan de eerste klim te beginnen. Zit daardoor in de kopgroep, maar gaat de rit niet winnen wegens teveel klimwerk. Kan wel weer mooi wat tijd goedmaken in de afdalingen, al heeft hij in de Giro ook wel laten zien dat hij ook wel eens een fout maakt. Eigenlijk zou dit ook prima een dag voor Colbrelli kunnen worden, gezien de veranderde weersomstandigheden. Maarja, Sonny, ik weet niet of ik daar na die tweede week nog vertrouwen in heb.
5. Cort. Als hij niet weer eens op Uran moet passen tenminste. Anders sturen ze Higuita of Guerreiro weer eens mee, niet te peilen allemaal. Maar goed, we gaan het nog maar eens proberen met Cort. Je weet maar nooit. In principe wel een goede rit voor hem, als hij zijn klimmersbenen van de Ronde van Occitanië weer heeft gevonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Slobeend op 13-07-2021 15:28:26 ]
pi_200345613
Baggerijn gaat een gouden zaak doen voor de helmpjes met twee man mee tov 0 van Vaughters.
pi_200345622
Jan voor de centen _O_
pi_200345626
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 15:21 schreef wimderon het volgende:
Baggerijn gaat een gouden zaak doen voor de helmpjes met twee man mee tov 0 van Vaughters.
Die waren ook massaal gelost
pi_200345629
Kan iedere renner verplicht een GPS tracker dragen zodat een simpel computer programma een perfect overzicht kan geven wie waar zit.

Zodat het tijdsverschil ook perfect berekend kan worden?
  dinsdag 13 juli 2021 @ 15:22:19 #6
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200345631
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 15:21 schreef showtimer het volgende:
Jan voor de centen _O_
WantyTactics.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 15:22:41 #7
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_200345639
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 15:22 schreef capuchon_jongen het volgende:
Kan iedere renner verplicht een GPS tracker dragen zodat een simpel computer programma een perfect overzicht kan geven wie waar zit.

Zodat het tijdsverschil ook perfect berekend kan worden?
(lol)
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 15:23:11 #8
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_200345647
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 15:22 schreef capuchon_jongen het volgende:
Kan iedere renner verplicht een GPS tracker dragen zodat een simpel computer programma een perfect overzicht kan geven wie waar zit.

Zodat het tijdsverschil ook perfect berekend kan worden?
Open er een topic over
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator dinsdag 13 juli 2021 @ 15:23:16 #9
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200345648
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 15:22 schreef capuchon_jongen het volgende:
Kan iedere renner verplicht een GPS tracker dragen zodat een simpel computer programma een perfect overzicht kan geven wie waar zit.

Zodat het tijdsverschil ook perfect berekend kan worden?
If only... ;)
pi_200345653
Ik vind dit oprecht een leuke groep
  dinsdag 13 juli 2021 @ 15:23:53 #11
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200345659
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 15:22 schreef capuchon_jongen het volgende:
Kan iedere renner verplicht een GPS tracker dragen zodat een simpel computer programma een perfect overzicht kan geven wie waar zit.

Zodat het tijdsverschil ook perfect berekend kan worden?
Het tijdsverschil perfect berekenen bestaat niet, of in ieder geval, is niet het meest inzichtelijke voor de koerssituatie.
  Moderator dinsdag 13 juli 2021 @ 15:24:08 #12
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_200345663
Jammer eigenlijk dat het stilvalt.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_200345666
Kef zit nog een minuutje achter het peloton.
pi_200345669
Gaudu mee?
pi_200345671
Gevaar voor een enorme flopshow.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 15:25:02 #16
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_200345674
Halve peloton tussen de wagens
pi_200345675
Redelijk matige kopgroep?
  dinsdag 13 juli 2021 @ 15:25:53 #18
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200345689
Flopgroep is vertrokken. Iedereen mag terugkeren in het peloton. -O-
  dinsdag 13 juli 2021 @ 15:25:56 #19
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_200345690


Niet mooi. :{
Put these foolish ambitions to rest.
pi_200345695
Hup Irizar!
pi_200345704
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 15:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
Gaudu mee?
De winnaar is bekend
pi_200345708
Vinden jullie dat normaal? Al die auto's tussen de renners door (zonet op die tussensprintpunt).
  dinsdag 13 juli 2021 @ 15:27:47 #23
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_200345713
Prima kopgroep. Rije.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator dinsdag 13 juli 2021 @ 15:27:47 #24
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_200345714
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 15:26 schreef showtimer het volgende:

[..]

De winnaar is bekend
Hey.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_200345716
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 15:26 schreef showtimer het volgende:

[..]

De winnaar is bekend
Of Konrad?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')