Dat lijkt me helemaal afhankelijk van de manier van afnemen van product of dienst. Mijn post zag (m.i. evident) op het feit dat je doorgaans een jaarabonnement afsluit.quote:Op maandag 12 juli 2021 20:13 schreef Adames het volgende:
[..]
Nuts en telecom hebben sowieso bedenktijd.
Klantvriendelijk zou ik het ook niet noemen. Maar die hebben tijd geīnvesteerd in TS en een overeenkomst gesloten. Dat werkt twee kanten op. Ze zouden uit coulance iets kunnen doen, maar dat doen ze ogenschijnlijk niet. Helaas.quote:Op maandag 12 juli 2021 21:11 schreef jameshond7 het volgende:
Of het wettelijk is of niet, het getuigt niet echt van klantvriendelijkheid. Het is niet zo dat de sportschool in dat uurtje tijd al allemaal kosten heeft zitten maken
Dit. Verschil tussen koop op afstand en koop buiten verkoopruimtequote:Op maandag 12 juli 2021 20:10 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
In de MediaMarkt kan kloppen, als het bijvoorbeeld geen verkoper is van de MediaMarkt maat van Vodafone.
Het ging zo. Ik liep naar binnen en gaf aan mij te willen inschrijven. Ik werd verwezen naar de ‘kiosk’, een soort paal naast de entreebalie met een scherm waar je het inschrijfproces doorliep. Daarna kon ik met mijn pasje door de draaideur naar binnen en de school verkennen.quote:Op maandag 12 juli 2021 21:16 schreef baskick het volgende:
[..]
Klantvriendelijk zou ik het ook niet noemen. Maar die hebben tijd geīnvesteerd in TS en een overeenkomst gesloten. Dat werkt twee kanten op. Ze zouden uit coulance iets kunnen doen, maar dat doen ze ogenschijnlijk niet. Helaas.
Ik denk niet dat het kwalificeert als overeenkomst op afstand:quote:Op maandag 12 juli 2021 21:28 schreef julian6 het volgende:
[..]
Het ging zo. Ik liep naar binnen en gaf aan mij te willen inschrijven. Ik werd verwezen naar de ‘kiosk’, een soort paal naast de entreebalie met een scherm waar je het inschrijfproces doorliep. Daarna kon ik met mijn pasje door de draaideur naar binnen en de school verkennen.
Wel een georganiseerd systeem, maar gelijktijdige persoonlijke aanwezigheid.quote:de overeenkomst die tussen de handelaar en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand zonder gelijktijdige persoonlijke aanwezigheid van handelaar en consument en waarbij, tot en met het moment van het sluiten van de overeenkomst, uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer middelen voor communicatie op afstand;
Dat mag zeker, wel als de verkoper (in dit geval Basic-Fit) het vertrouwen had dat er toestemming van de ouders was. Zeker als het om een 17-jarige gaat.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:31 schreef Snolkelderij het volgende:
Ben je jonger dan 18? Dan mag je dit soort contracten niet afsluiten zonder toestemming van je ouders.
Stuitent hoe slecht mensen zich inlezen of voorbereiden als ze een overeenkomst afsluitenquote:Op maandag 12 juli 2021 18:56 schreef julian6 het volgende:
Helder, ik kom er niet vanaf dus. En ik maar denken dat je als consument goed beschermd was tegenwoordig
Zijn consumenten ook, maar er zijn grenzen.quote:Op maandag 12 juli 2021 18:56 schreef julian6 het volgende:
Helder, ik kom er niet vanaf dus. En ik maar denken dat je als consument goed beschermd was tegenwoordig
Je bent als Nederlandse consument inderdaad erg goed beschermd.quote:Op maandag 12 juli 2021 18:56 schreef julian6 het volgende:
Je buddy kan gratis mee met je bij Basic Fit dus opgelost!quote:Op maandag 12 juli 2021 19:31 schreef julian6 het volgende:
[..]
Ik was in de veronderstelling dat mijn collega (wie een tijd terug aangaf met fitness te zijn begonnen) bij de basic fit sportte maar dit blijkt fit4free te zijnVandaar dat ik ervanaf wilde. Nu ga ik nog steeds sporten maar met een buddy is het makkelijker vol te houden.
[..]
Een tijd geleden had ik een telefoonabbo afgesloten in de Media Markt en daar had ik naar mijn idee wel gewoon een bedenktermijn. Nu wist ik wel dat sportscholen berucht zijn als het gaat om wurgcontracten maar ik dacht dat die 14 dagen termijn bij contracten die je aangaat in álle gevallen gold. Een les rijker geworden vandaag
Ik heb ze gemaild met een verzoek van deze strekking. Als ik een (forse) annuleringsvergoeding moet betalen vind ik dat geen probleem. Ik wacht het af.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 13:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
In dit soort gevallen heb je inderdaad geen rechten.
Maw afgesloten voor een jaar is ook daadwerkelijk een jaar er aan vastzitten.
Soms uit coulance willen ze nog wel akkoord gaan met vroegtijdige opzegging, maar dan komt er wel een vergoeding om de hoek kijken.
Dus of je er netto wat aan zou hebben als ze dat al zouden doen, denk het niet.
Ter hoogte van 12 maal je maandbedrag ofzo.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:44 schreef julian6 het volgende:
[..]
Ik heb ze gemaild met een verzoek van deze strekking. Als ik een (forse) annuleringsvergoeding moet betalen vind ik dat geen probleem. Ik wacht het af.
Bijdehandquote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:49 schreef baskick het volgende:
[..]
Ter hoogte van 12 maal je maandbedrag ofzo.
Meestal is het wel zoiets ja, ze hoeven natuurlijk geen geld te missen omdat jij niet oplet wat je doet en je zonder controle vast legt voor een jaar.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:49 schreef baskick het volgende:
[..]
Ter hoogte van 12 maal je maandbedrag ofzo.
props voor Basic-fitquote:Hi Julian,
Ik begrijp jouw verhaal heel goed, en tevens heb je ook op de dag zelf nog opgezegd. Jouw herroeping is in goede orde ontvangen en verwerkt in onze ledenadministratie.
Hier een overzicht van jouw opzegging:
[…]
Als je al een betaling aan Basic-Fit hebt gedaan, dan zal het volledige bedrag binnen 15 werkdagen worden teruggestort naar het bij Basic-Fit bekende rekeningnummer.
Het is niet nodig om je Basic-Fit lidkaart retour te sturen of in te leveren op de club als je al een lidkaart hebt opgehaald. De lidkaart is door de herroeping automatisch geblokkeerd.
Als je in de toekomst wel wilt gaan sporten, dan ben je uiteraard van harte welkom bij Basic-Fit!
Laat het me gerust weten als je nog andere vragen hebt of raadpleeg onze FAQ.
Met sportieve groet,
Basic-Fit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |