abonnement Unibet Coolblue
pi_201256282
@lunapuella Bohhh, wat een fijne, soepele afronding zo. O+ 5,5 jaar, pfoe!

Hier vandaag ook een mijlpaal: 1 jaar bv. Had ik nooit van mezelf gedacht/verwacht!
pi_201256430
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 08:38 schreef Lemijn het volgende:
(voormalig) Spectrakolfgebruikers:
- is iedereen er zo blij mee als ik me van een paar jaar geleden herinner? (type S9)
- is het slim om al een extra slangetje of ventiel mee te bestellen, gaan die dingen snel kapot?

Mijn Medela blijkt niet meer op te laden dus ik wil op korte termijn een nieuwe kopen.
Spectra s9 plus hier sinds 2017 in bezit. Bij de eerste een jaar gebruikt en nu bij de tweede ook weer een jaar gebruikt. Geen ervaring met een andere kolf, maar deze deed bij mij wat ie moest doen. Toen ik m bij de tweede weer wilde gebruiken kwam er geen vacuüm (enkelzijdig soms wel, dubbelzijdig niet). Ik had alles al gewisseld en kon niet achterhalen waar het aan lag en had bijna een nieuwe gekocht. Tot ik hier de geniale tip kreeg dat het ventiel los kan van de schilden. Dat had ik dus nog nooit gedaan. :@ Dat hielp even met goed reinigen, maar uiteindelijk wel dat ene ventiel vervangen en daar weer prima een jaar mee kunnen kolven. Dus nee ik zou niet meteen reserve onderdelen bestellen. Die zijn snel in huis en vaak is enkelzijdig kolven nog wel een alternatief.
pi_201262214
Fijn dat her stoppen zo goed gegaan is Luna!

Ik ben er ok mee hoor. Hij heeft gisteren nog 4x live gedronken bij me, de ene keer goed de andere keer matig sabbelen. Hij dronk steeds daarna nog 65-110 uit zijn fles dus had nog wel trek.

In totaal heeft hij 745cc kv gedronken. Hij is dus echt aan het aansterken.

Ik heb om de voeding aangelegd en had alleen s avonds om 22u stuwing, toen 100cc gekolfd in tien minuten :') die gaat de vriezer in voor als t echt op is aan de borst.
Kwak
  woensdag 8 september 2021 @ 08:13:12 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_201262232
Fijn dat het stoppen zo soepel ging, Luna! Geweldig lange periode, en nu je lijf weer van jou, yeah!

Kwak, ook goed te horen dat je er oké mee bent. En het is ook oké! En wat fijn dat pep ook gewoon lekker zijn flesjes drinkt en nog steeds dat lieve blije ventje is O+
disclaimer
pi_201284886
O+ O+ Wat prachtig Luna en dat is nog eens een berg herinneringen om uit te putten ja _O_
pi_201296524
Hi! Verse baby, nieuwe kansen. Helaas een kloon gebaard en dus wederom een tepel in puntje zuiger met een heel zuinig mondje. Wat doe je daar ook alweer mee? Beide tepels zien er alweer uit alsof ze van een skateboard zijn gevallen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 10 september 2021 @ 19:06:26 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_201296901
Oh god ja dat deed deze baby ook. Ik propte dan maar gewoon mijn tepel zo ver mogelijk zijn schedel in :')
disclaimer
pi_201296970
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:51 schreef Rebubbled het volgende:
Hi! Verse baby, nieuwe kansen. Helaas een kloon gebaard en dus wederom een tepel in puntje zuiger met een heel zuinig mondje. Wat doe je daar ook alweer mee? Beide tepels zien er alweer uit alsof ze van een skateboard zijn gevallen.

Teddy to the rescue O+
Protège moi de mes désirs.
pi_201296975
Gefeliciteerd Rebubbled! Jammer van de kloon op dit gebied. ;)

Vraagje: ik heb J twee weken geleden voor het laatst aangelegd. Sindsdien lek ik af en toe wat druppels, maar las dat dat normaal was. Maar nu heb ik sinds vanmiddag in een borst zo'n rotgevoel, alsof er een kleurtje verstopt zit. Wat moet ik hiermee? Het doet niet echt pijn, maar fijn voelt het niet. En weet niet of ik hiermee risico op ontsteking loop ofzo.
pi_201296984
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:08 schreef Gogo83 het volgende:
Gefeliciteerd Rebubbled! Jammer van de kloon op dit gebied. ;)

Vraagje: ik heb J twee weken geleden voor het laatst aangelegd. Sindsdien lek ik af en toe wat druppels, maar las dat dat normaal was. Maar nu heb ik sinds vanmiddag in een borst zo'n rotgevoel, alsof er een kleurtje verstopt zit. Wat moet ik hiermee? Het doet niet echt pijn, maar fijn voelt het niet. En weet niet of ik hiermee risico op ontsteking loop ofzo.
Probeer het eens weg te masseren onder de warme douche.
Protège moi de mes désirs.
pi_201300206
Rebubbled, ik probeerde de hap groter te maken door het kinnetje wat naar beneden te duwen op het moment dat baby ging aanhappen. Ik heb de video niet gezien, dus wellicht dubbele info, maar beter dubbel dan niet ;). Succes!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201300347
quote:
Teddy! O+
pi_201306691
Pff mijn tepels zijn aan gort en zo goed als afwezig door de enorme stuwing. Vanochtend wat succes gehad met een tepelhoedje aan de makkelijker aan te happen borst. Maar de rest van de dag kolf ik. Wat een drama weer. Als de lactatiekundige geen oplossing biedt is het gewoon einde verhaal dit keer hoor.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_201307250
Hier ging het net zo, en pas na 2/3/4 weken kon ik pijnloos aanleggen en pijnvrij voeden. Kleine mondjes zijn klote. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_201310781
quote:
Ja, Teddy!! O+ Die heeft mij zo goed geholpen. Deze manier van aanleggen werkte ook hier erg goed, @Rebubbled!

De plek in mijn borst is weer weg trouwens!
pi_201319335
Hopelijk gaat het snel wat beter rebubbled. Bij baby twee is voeden echt best wat weken pijnlijk geweest. Ook niet groot genoeg happen, echter hebben mijn tepels dat op 1 kloofje na gelukkig wel altijd doorstaan. Maar zelfs zonder kloven was het pijnlijk, laat staan met!

Ik kom wat tips vragen voor mijn 14 maander. Ik heb haar altijd gevolgd wat voeden betreft, maar ik ben best wel klaar met de nachtvoedingen. Ze drinkt nu rond 7; 12; 19; 23:00; 3:00 ongeveer. Soms zelfs nog ergens een keer extra.
Tijden kunnen ook een uurtje later zijn. Vooral de voeding tussen 3:00-5:00 breekt me op op dit moment. Vriend gaat er dan uit, maar niets helpt. Ze blijft gillen tot ik er ben. Ik heb vannacht gezegd dat hij maar water aan moet gaan bieden dan; ik wil gewoon niet meer iedere 3-4 uur voeden in de nacht. Vorige week ging het plots een weekje goed en nu is het weer als vanouds.

Heeft iemand nog tips?
  zondag 12 september 2021 @ 11:33:37 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_201320390
Mja, ik heb het opgelost door een fles kunstvoeding te gaan geven voor het slapen gaan en het jong slaapt sinds een week nu wel echt door. Als in, 13 uur onafgebroken (soms met 1 pitstop tussendoor). Maar dat is vast geen gewenst antwoord hier :@ :')
disclaimer
pi_201320461
Kunstvoeding is geen garantie voor doorslapen. Mijn oudste vroeg met 2 jaar nog een nachtvoeding. Uiteindelijk werd dat natuurlijk meer een gewenning dan daadwerkelijk honger, maar ze vroeg er wel vanaf haar geboorte elke nacht naar. Tenminste, na de eerste 3 maanden. Vanaf 4 maanden ben ik van bv overgestapt naar kv. Bij haar broertje is het met vlagen. Nu zijn we weer in een periode beland waar hij wel weer om een nachtvoeding vraagt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Sunshine1982 op 12-09-2021 11:49:56 ]
  zondag 12 september 2021 @ 11:44:00 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_201320514
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 11:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kunstvoeding is geen garantie voor doorslapen. Mijn oudste vroeg met 2 jaar nog een nachtvoeding. Uiteindelijk werd dat natuurlijk meer een gewenning dan daadwerkelijk honger, maar ze vroeg er wel vanaf haar geboorte elke nacht naar. Bij haar broertje is het met vlagen. Nu zijn we weer in een periode beland waar hij wel weer om een nachtvoeding vraagt.
Nee, uiteraard is het geen garantie. Garanties zijn er nooit. Ik deel alleen mijn ervaring ;)
disclaimer
pi_201320658
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 10:13 schreef Nolita het volgende:
Hopelijk gaat het snel wat beter rebubbled. Bij baby twee is voeden echt best wat weken pijnlijk geweest. Ook niet groot genoeg happen, echter hebben mijn tepels dat op 1 kloofje na gelukkig wel altijd doorstaan. Maar zelfs zonder kloven was het pijnlijk, laat staan met!

Ik kom wat tips vragen voor mijn 14 maander. Ik heb haar altijd gevolgd wat voeden betreft, maar ik ben best wel klaar met de nachtvoedingen. Ze drinkt nu rond 7; 12; 19; 23:00; 3:00 ongeveer. Soms zelfs nog ergens een keer extra.
Tijden kunnen ook een uurtje later zijn. Vooral de voeding tussen 3:00-5:00 breekt me op op dit moment. Vriend gaat er dan uit, maar niets helpt. Ze blijft gillen tot ik er ben. Ik heb vannacht gezegd dat hij maar water aan moet gaan bieden dan; ik wil gewoon niet meer iedere 3-4 uur voeden in de nacht. Vorige week ging het plots een weekje goed en nu is het weer als vanouds.

Heeft iemand nog tips?
Door blijven zetten, dat is de enige tip die ik je kan geven. Succes :*
Protège moi de mes désirs.
pi_201320703
Rond de 14 maanden hebben we de oudste een tijdje potjes gegeven als avondeten, met daarna nog yoghurt als toetje. Wij deden verder rapley eigenlijk, maar daarvan kon hij nog niet echt genoeg eten om er goed vol van te zitten. Maar met bv redde hij het gewoon ook niet. Dit zorgde ervoor dat hij nog maar 1 of soms 2x wakker werd ‘s nachts. Een hele verbetering ten opzichte van elke 1,5 uur.

En met water aanbieden is het soms nodig om een wat langere adem te hebben, een dag of 3-5 toch wel. Maar wellicht is 14 maanden ook nog wel wat jong om dat door te zetten. Het gaat makkelijker als ze wat beter communiceren.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 12 september 2021 @ 12:42:15 #222
208890 June.
Seriously?
pi_201321284
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 10:13 schreef Nolita het volgende:
Hopelijk gaat het snel wat beter rebubbled. Bij baby twee is voeden echt best wat weken pijnlijk geweest. Ook niet groot genoeg happen, echter hebben mijn tepels dat op 1 kloofje na gelukkig wel altijd doorstaan. Maar zelfs zonder kloven was het pijnlijk, laat staan met!

Ik kom wat tips vragen voor mijn 14 maander. Ik heb haar altijd gevolgd wat voeden betreft, maar ik ben best wel klaar met de nachtvoedingen. Ze drinkt nu rond 7; 12; 19; 23:00; 3:00 ongeveer. Soms zelfs nog ergens een keer extra.
Tijden kunnen ook een uurtje later zijn. Vooral de voeding tussen 3:00-5:00 breekt me op op dit moment. Vriend gaat er dan uit, maar niets helpt. Ze blijft gillen tot ik er ben. Ik heb vannacht gezegd dat hij maar water aan moet gaan bieden dan; ik wil gewoon niet meer iedere 3-4 uur voeden in de nacht. Vorige week ging het plots een weekje goed en nu is het weer als vanouds.

Heeft iemand nog tips?
Zelfde ervaring als SQ, in de avond een fles poeder erin. En in de nacht troosten met iets anders, speen, knuffel, jezelf, maar geen borst. En consequent blijven.

Moet je er geen probleem mee hebben om je dreumes kort te laten huilen, maar dat is voor ons wel de oplossing geweest.
Shine bright like a diamond.
pi_201323237
Nolita, hier heb ik net na de 12 maanden de nachtvoeding afgekapt. Voeden voor het slapen en telkens als ze wakker werd vriendelijk doch dringend geweigerd, water aangeboden en weer neergelegd. Dat accepteerde ze vrij snel en toen heeft ze maandenlang goed geslapen 's nachts. Rond 2 veranderde dat, maar dat had weer andere redenen.. :P
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 12 september 2021 @ 15:41:58 #224
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_201323775
Ik ben 4 nachten ergens anders gaan slapen. Eerste nachtvwas drama volgens mijn man, 2e al beter, daarna was het goed. Ook toen ik weer thuis sliep :Y
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 12 september 2021 @ 19:46:55 #225
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201328549
Mijn baby is 2,5 maand. Hij weigert al 2 weken heel vaak rechts te drinken tenzij ik hem fop met de rugbyhouding. Herkent iemand dat?

[ Bericht 83% gewijzigd door Lemijn op 13-09-2021 05:06:41 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')