abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:37:50 #251
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_200376088
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 21:41 schreef MaJo het volgende:

[..]

Er wordt helemaal niet gecontroleerd aan de grens. Mijn ouders zijn nu in Duitsland en pas in het hotel wordt het gecheckt.

Ik ben benieuwd hoe de landen gaan reageren op Nederland in het rood!
Ik zag vanmorgen aan de Belgisch/Franse grens nabij Tourcoing dat de Franse politie steekproeven deed, maar het waren allemaal Nederlandse nummerplaten ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 15 juli 2021 @ 14:03:44 #252
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_200376649
Zijn er nog meer landen die gezegd hebben dat we gewoon welkom zijn?
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 14:30:51 #253
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200377296
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik zag vanmorgen aan de Belgisch/Franse grens nabij Tourcoing dat de Franse politie steekproeven deed, maar het waren allemaal Nederlandse nummerplaten ...
Bedoel je dat het allemaal NL kentekens waren in het verkeer of dat alleen NL kentekens gecontroleerd werden?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200377370
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Bedoel je dat het allemaal NL kentekens waren in het verkeer of dat alleen NL kentekens gecontroleerd werden?
Pre Schengen vakantie gevoel, maakt het nog specialer :s) . Vriendin is helemaal gevaccineerd en ik heb een herstelbewijs+prik meer dan twee weken geleden. Alles afgedrukt en ingemapt - gele boekjes in de aanslag, printje van de overheidswebsite in de lokale taal. We gaan naar Azië Frankrijk.
Dobbert nu even niet de wereld rond.
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 14:35:02 #255
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200377408
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:33 schreef Theebag het volgende:

[..]

Pre Schengen vakantie gevoel, maakt het nog specialer :s) . Vriendin is helemaal gevaccineerd en ik heb een herstelbewijs+prik meer dan twee weken geleden. Alles afgedrukt en ingemapt - gele boekjes in de aanslag, printje van de overheidswebsite in het Frans. We gaan naar Azië Frankrijk.
Voegt toch een beetje iets exotisch toe :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200379067
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:33 schreef Theebag het volgende:

[..]

Pre Schengen vakantie gevoel, maakt het nog specialer :s) . Vriendin is helemaal gevaccineerd en ik heb een herstelbewijs+prik meer dan twee weken geleden. Alles afgedrukt en ingemapt - gele boekjes in de aanslag, printje van de overheidswebsite in de lokale taal. We gaan naar Azië Frankrijk.
_O-
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_200379124
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:03 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

_O-
Je weet het nooit met de lokale meneer de Agent :+
Dobbert nu even niet de wereld rond.
pi_200379145
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:07 schreef Theebag het volgende:

[..]

Je weet het nooit met de lokale meneer de Agent :+
Met die Fransen bedoel je :D

In Griekenland is je vaccinatiebewijs zelfs in het Nederlands oké. :') _O_
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:17:58 #259
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_200379336
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Bedoel je dat het allemaal NL kentekens waren in het verkeer of dat alleen NL kentekens gecontroleerd werden?
NL kentekens die gecontroleerd werden. Ik was daar zelf als Belg om naar de supermarkt te gaan (wat mag) , maar het viel mij zowel bij het doorgaan en terugkeren op dat ze telkens enkel Nederlanders aan de kant zetten die Frankrijk binnenreden.
Misschien omdat ze weten dat dit sowieso reizigers gaan zijn, ofwel omdat ze Nederland als een hoog risico beginnen te aanzien ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 16:20:42 #260
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200379393
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

NL kentekens die gecontroleerd werden. Ik was daar zelf als Belg om naar de supermarkt te gaan (wat mag) , maar het viel mij zowel bij het doorgaan en terugkeren op dat ze telkens enkel Nederlanders aan de kant zetten die Frankrijk binnenreden.
Misschien omdat ze weten dat dit sowieso reizigers gaan zijn, ofwel omdat ze Nederland als een hoog risico beginnen te aanzien ...
Een combinatie, denkelijk, sowieso is het overduidelijk dat het om toeristen gaat en Nederlandse toeristen zijn nu een hoger risico vermoedelijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:04:47 #261
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200380148
Levensgevaarlijk hier

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:09:19 #262
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200380217
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

NL kentekens die gecontroleerd werden. Ik was daar zelf als Belg om naar de supermarkt te gaan (wat mag) , maar het viel mij zowel bij het doorgaan en terugkeren op dat ze telkens enkel Nederlanders aan de kant zetten die Frankrijk binnenreden.
Misschien omdat ze weten dat dit sowieso reizigers gaan zijn, ofwel omdat ze Nederland als een hoog risico beginnen te aanzien ...
Paar Nederlandertjes aan de grens controleren gaat echt niet voorkomen dat een virus links- of rechtsom Frankrijk wel binnenkomt. Maar het staat natuurlijk 'daadkrachtig'.
pi_200381174
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:13 schreef bianconeri het volgende:
Wie boekt er nog met een reisorganisatie :')
Alleen oude mensen toch?

Veel te duur en omslachtig om daar mee te boeken.
Je komt ook met dit soort dingen te zitten.

Boek je gewoon lekker simpel zelf dan boeien die codes totaal niet. Vliegtuigen gaan toch wel.
Gewoon even testje doen en klaar.
Zo lang je geen quarantaine moet dikke prima.
Zou je verbazen, best veel mensen nog. Als je met vrienden een weekje wilt zuipen en zo goedkoop mogelijk wil zitten, is dat best een optie.

Ik boek zelf ook liever vliegtickets en AirBnB trouwens. Veel meer flexibiliteit qua omboeken. Mensen lopen daar nu vaak tegenaan. Reisorganisaties kunnen daar niet altijd flexibel in zijn, laat staan reisbureaus die daar weer tussen zitten. Die hebben niet even een blik vol vliegtuigstoelen en hotels beschikbaar waar jij even naar kunt omboeken als je reis de dag voor vertrek op oranje springt. Die hebben vaak maar 2 smaken: of zij annuleren en je mag een nieuwe boeking doen, of je moet gewoon gaan, anders kun je naar je geld fluiten.
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:11:25 #264
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_200381241
Is Vakantie zo dwangmatig geworden? VolksVriend de Jonge zeg al ruim een jaar "U hoeft toch niet weg? " :W

Blijf lekker thuis, veilig, dat is wat Uw Regering wil
pi_200381345
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 09:44 schreef Pisces29 het volgende:
Suf dat ze geen onderscheid maken in eilanden. Lanzarote had volgens mij prima cijfers. :)
Helaas alle eilanden buiten La Palma stijgen vrij snel:
Gisteren:

Vandaag:
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200381379
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:06 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Zou je verbazen, best veel mensen nog. Als je met vrienden een weekje wilt zuipen en zo goedkoop mogelijk wil zitten, is dat best een optie.

Ik boek zelf ook liever vliegtickets en AirBnB trouwens. Veel meer flexibiliteit qua omboeken. Mensen lopen daar nu vaak tegenaan. Reisorganisaties kunnen daar niet altijd flexibel in zijn, laat staan reisbureaus die daar weer tussen zitten. Die hebben niet even een blik vol vliegtuigstoelen en hotels beschikbaar waar jij even naar kunt omboeken als je reis de dag voor vertrek op oranje springt. Die hebben vaak maar 2 smaken: of zij annuleren en je mag een nieuwe boeking doen, of je moet gewoon gaan, anders kun je naar je geld fluiten.
Ik boek met vrienden/weekend ook altijd het liefst via Skyscanner/los hotel... Maar dit jaar (eigenlijk dinsdag) nog last minute geboekt via Kor en Don, maar vind het echt niet duur via een organisatie. Hotel los kon niet onder de 1000 voor 2personen. Ik lig op het moment van typen voor 550¤ p.p. 9 dagen op Gran Canaria, all inclusief. Ben normaal best van de actieve vakanties/reizen maar nu in deze tijd even luieren met alles voorzien is prima. Maatregelen zijn perfect hier, echt niets te klagen. Organisatie heeft vandaag alle reizigers informatie gedaan over het testen voor de terugreis, want dat is nu verplicht helaas. Zij betalen de kosten en regelen het voor ons. Ik ga nog even genieten van de zon hier!
It's nice to be important, but it's more important to be nice
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:26:37 #267
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_200381462
Volgende week woensdag naar Kroatië met de auto.

We gaan het meemaken allemaal.

Je bent nergens NIET welkom. Je komt binnen de EU altijd het land binnen, mits PCR/vaccinatiebewijs.

Ik ben volledig gevaccineerd, vrouw heeft 1 Pfizer gehad langer dan 22 dagen geleden.

Dit durfden we wel aan. En verschrikkelijk veel zin in. :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_200381564
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:26 schreef DonDruiper het volgende:
Volgende week woensdag naar Kroatië met de auto.

We gaan het meemaken allemaal.

Je bent nergens NIET welkom. Je komt binnen de EU altijd het land binnen, mits PCR/vaccinatiebewijs.

Ik ben volledig gevaccineerd, vrouw heeft 1 Pfizer gehad langer dan 22 dagen geleden.

Dit durfden we wel aan. En verschrikkelijk veel zin in. :)
Geniet ervan alvast! Houd de voorpret leuk :)
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_200381666
Het lastigste voor de reiswereld op dit moment is als landen weer met quarantaines aan komen zetten, zelfs voor (deels) gevaccineerden, herstelden en/of negatief getesten. Het is goed dat Spanje en Griekenland dat nu niet doen, kan me ook niet voorstellen dat die hun toerisme- en horecasector weer een jaar willen slachtofferen.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:11 schreef 5thencounter het volgende:
Is Vakantie zo dwangmatig geworden? VolksVriend de Jonge zeg al ruim een jaar "U hoeft toch niet weg? " :W

Blijf lekker thuis, veilig, dat is wat Uw Regering wil
Ja mooi hoe die retoriek evolueert. Hoeft niet, niet essentieel, je bent een aso als je het doet zolang er nog een pandemie gaande is...

Het schijnt echter (shocking, I know) te zijn dat mensen ook wel iets van perspectief willen, zoals "een mooie zomer". En dan zijn er allerlei mooie ideetjes zoals één pas voor de EU voor alle verschillende vormen van immuniteit/niet-besmettelijkheid.

Dan blijkt echter weer dat (opnieuw: shock, horror) je daarmee niet een permanent lage besmettingsgraad kunt garanderen, wat ook geen weldenkend mens had verwacht, maar wat blijkbaar toch moeilijk te verkroppen is vanuit het maakbaarheidsideaal en algemeen OH HANS geblaat. En nou worden er weer allerlei rare sprongen gemaakt.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:21 schreef ebtravel het volgende:

[..]

Ik boek met vrienden/weekend ook altijd het liefst via Skyscanner/los hotel... Maar dit jaar (eigenlijk dinsdag) nog last minute geboekt via Kor en Don, maar vind het echt niet duur via een organisatie. Hotel los kon niet onder de 1000 voor 2personen. Ik lig op het moment van typen voor 550¤ p.p. 9 dagen op Gran Canaria, all inclusief. Ben normaal best van de actieve vakanties/reizen maar nu in deze tijd even luieren met alles voorzien is prima. Maatregelen zijn perfect hier, echt niets te klagen. Organisatie heeft vandaag alle reizigers informatie gedaan over het testen voor de terugreis, want dat is nu verplicht helaas. Zij betalen de kosten en regelen het voor ons. Ik ga nog even genieten van de zon hier!
Heerlijk, groot gelijk in. Top dat organisaties die vakantie gewoon afmaken en de shit verder regelen. Ik was een paar weken geleden echt stomverbaasd door die verhalen over Belgische jongeren die massaal gerepatrieerd werden. Echt een ziekelijke paniekaanval op regeringsniveau.

Voordeel van all-in is nu ook wel dat je geen last hebt als ze onverhoopt toch weer lokale horeca gaan sluiten of zo. Of beperken voor mensen met negatieve test of volledig gevaccineerd.

Hoewel het in die landen op zich niet erg is als je niet binnen kunt eten/drinken als een land als Griekenland vaccinpaspoorten invoert in de horeca. Dat geldt toch niet voor hotels, en in de stad pak je gewoon lekker een terrasje. Heb eerder het idee dat Griekenland dat doet om kruisbesmetting tussen locals en toeristen te voorkomen, dan om het voor iedereen moeilijk te maken.
pi_200382500
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:06 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Zou je verbazen, best veel mensen nog. Als je met vrienden een weekje wilt zuipen en zo goedkoop mogelijk wil zitten, is dat best een optie.

Ik boek zelf ook liever vliegtickets en AirBnB trouwens. Veel meer flexibiliteit qua omboeken. Mensen lopen daar nu vaak tegenaan. Reisorganisaties kunnen daar niet altijd flexibel in zijn, laat staan reisbureaus die daar weer tussen zitten. Die hebben niet even een blik vol vliegtuigstoelen en hotels beschikbaar waar jij even naar kunt omboeken als je reis de dag voor vertrek op oranje springt. Die hebben vaak maar 2 smaken: of zij annuleren en je mag een nieuwe boeking doen, of je moet gewoon gaan, anders kun je naar je geld fluiten.
Klopt, heb het bij mijn moeder ook gezien maand geleden.
Ging uiteindelijk wel door, maar was zoveel gedoe en spanning.
Reisorganisaties ben je altijd zo afhankelijk en vaak gewoon duurder uit. Je hebt gewoon helemaal niets in de hand en vaak zijn het ook nog eens van die ouwe lullen resorts.

Ik heb zelf ook kort geleden nog een reis gemaakt en heb mij moment zorgen gemaakt omdat ik alles zelf geregeld had en ik wist toch wel dat mijn vliegtuig zou vliegen. Want gewone airliners die vliegen echt wel hoor.
pi_200382553
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Want gewone airliners die vliegen echt wel hoor.
Mwah. Ook wel gehad dat KLM er vluchten uit heeft gegooid. Maar verder wel eens. Je kunt beter zelf regelen van via zo'n reisorganisatie.
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 19:34:31 #272
236264 crew  capricia
pi_200382564
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mwah. Ook wel gehad dat KLM er vluchten uit heeft gegooid. Maar verder wel eens. Je kunt beter zelf regelen van via zo'n reisorganisatie.
Ligt helemaal aan het type vakantie of reis wat je wil ondernemen.
Definitely not CIA
pi_200382613
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mwah. Ook wel gehad dat KLM er vluchten uit heeft gegooid. Maar verder wel eens. Je kunt beter zelf regelen van via zo'n reisorganisatie.
Helemaal in het begin gebeurde dat wel idd.
En het komt nog wel voor dat ze eens van 3 of 4 vluchten per dag naar 1 of 2 vluchten gaan. Maar dat is nog eens anders dan dit.
pi_200382659
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:39 schreef Vasilevski het volgende:
Het lastigste voor de reiswereld op dit moment is als landen weer met quarantaines aan komen zetten, zelfs voor (deels) gevaccineerden, herstelden en/of negatief getesten. Het is goed dat Spanje en Griekenland dat nu niet doen, kan me ook niet voorstellen dat die hun toerisme- en horecasector weer een jaar willen slachtofferen.
[..]

Ja mooi hoe die retoriek evolueert. Hoeft niet, niet essentieel, je bent een aso als je het doet zolang er nog een pandemie gaande is...

Het schijnt echter (shocking, I know) te zijn dat mensen ook wel iets van perspectief willen, zoals "een mooie zomer". En dan zijn er allerlei mooie ideetjes zoals één pas voor de EU voor alle verschillende vormen van immuniteit/niet-besmettelijkheid.

Dan blijkt echter weer dat (opnieuw: shock, horror) je daarmee niet een permanent lage besmettingsgraad kunt garanderen, wat ook geen weldenkend mens had verwacht, maar wat blijkbaar toch moeilijk te verkroppen is vanuit het maakbaarheidsideaal en algemeen OH HANS geblaat. En nou worden er weer allerlei rare sprongen gemaakt.
[..]

Heerlijk, groot gelijk in. Top dat organisaties die vakantie gewoon afmaken en de shit verder regelen. Ik was een paar weken geleden echt stomverbaasd door die verhalen over Belgische jongeren die massaal gerepatrieerd werden. Echt een ziekelijke paniekaanval op regeringsniveau.

Voordeel van all-in is nu ook wel dat je geen last hebt als ze onverhoopt toch weer lokale horeca gaan sluiten of zo. Of beperken voor mensen met negatieve test of volledig gevaccineerd.

Hoewel het in die landen op zich niet erg is als je niet binnen kunt eten/drinken als een land als Griekenland vaccinpaspoorten invoert in de horeca. Dat geldt toch niet voor hotels, en in de stad pak je gewoon lekker een terrasje. Heb eerder het idee dat Griekenland dat doet om kruisbesmetting tussen locals en toeristen te voorkomen, dan om het voor iedereen moeilijk te maken.
En daarnaast: in Nederland zitten we met de vrienden wel gewoon bij elkaar of op het terras, in het buitenland/op vakantie zijn we met z'n tweetjes op onszelf. Maakt wel praatjes vanaf je bedje, en een keer een uitstapje op de boot; maar verder minder contact met mensen. Dus ben ik meer safe bezig dan in NL. Helemaal als je de reacties op NU leest, dat de vakantiegangers asociaal etc. zijn. Ik ben ik een oranje gebied versus zij in een rood land..
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_200382747
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mwah. Ook wel gehad dat KLM er vluchten uit heeft gegooid. Maar verder wel eens. Je kunt beter zelf regelen van via zo'n reisorganisatie.
Wel eens drama gehad met TAP (Portugese maatschappij) vorig jaar. De boeking was amper betaald of daar kwam al de mail dat de vlucht van Porto naar Amsterdam in de namiddag al verplaatst was naar 6.30 uur 's ochtends met 3 uur overstap in Lissabon. Dat je denkt: bied hem dan niet aan. :')

Ben zelf altijd wel flexibel dus dan is het wel chill. Ook in dit voorbeeld kom je uiteindelijk wel thuis, en zo'n AirBnB-host gaat ook niet cancellen omdat jouw land op 'rood' staat, dus dat is in deze tijd ook belangrijk. Terwijl een reisorganisatie vaak een keuze moet maken voor de hele meute, of het nu doorgaan is of annuleren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')