Ach ach, wat een verdrietquote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
De moeder van mijn beste vriendin zit ook zo gevangen in haar eigen lichaam, enige wat ze nog kan is huilen (als in, er komen soms tranen uit haar ogen)Ze kan niet meer bewegen, zelfs niet haar wenkbrauwen, niks. Maar ademt wel nog zelfstandig. Er is nooit vastgelegd wat ze wel/niet meer weer wilde in een dergelijke toestand, dus ze 'leeft' al jaren zo in een verpleegtehuis
Ja, maar in dit geval zit er geen stekker in.. wat doe je dan hè. Zonder dat iemand toestemming kan geven, of het vantevoren heeft laten vastleggen, kun je ook niet zomaar euthanesie laten plegen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als je dit vraagt aan 1000 mensen zegt iedereen dat ze geen kasplantje willen zijn. Toch trekt de familie vaak de stekker niet uit.
Ze leeft al zeker 10 jaar zo, en is inmiddels rond de 70.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:05 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Ach ach, wat een verdrietWat moet dit vreselijk zijn.
Mag ik vragen hoe oud ze is en hoelang ze dit al moet ondergaan?
Voor zoiets zou de familie dus gemachtigd moeten zijn om euthanasie te laten plegen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja, maar in dit geval zit er geen stekker in.. wat doe je dan hè. Zonder dat iemand toestemming kan geven, of het vantevoren heeft laten vastleggen, kun je ook niet zomaar euthanesie laten plegen.
Wat in- en intriest ....quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
De moeder van mijn beste vriendin zit ook zo gevangen in haar eigen lichaam, enige wat ze nog kan is huilen (als in, er komen soms tranen uit haar ogen)Ze kan niet meer bewegen, zelfs niet haar wenkbrauwen, niks. Maar ademt wel nog zelfstandig. Er is nooit vastgelegd wat ze wel/niet meer weer wilde in een dergelijke toestand, dus ze 'leeft' al jaren zo in een verpleegtehuis
Ja ok, maar als iemand nog zelfstandig kan ademen kun je toch niet zomaar stoppen met diegene eten of drinken (al is het via infuus) te geven als arts omdat de familie dat wil.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Welnee, hij kan toch niet eten en zal toch wel aan een infuus liggen.
Je zal dikke mot met je familie gehad hebben, nee, dit is niet de manier. je zal dat toch echt zelf hebben moeten laten vastleggen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Voor zoiets zou de familie dus gemachtigd moeten zijn om euthanasie te laten plegen.
Ja. Maar goed, neem aan dat iemand zoals Peter R die regelmatig met de dood bedreigd werd zulke dingen wel heeft laten vastleggen. Voor in het geval dat.quote:
De rest van je leven Netflixenquote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:26 schreef Tourniquet het volgende:
Mentaal nog in orde zijn maar lichamelijk niets meer kunnen (ook niet communiceren) lijkt me echt m'n ergste nachtmerrie. Zit/lig je dan... brrrr.
Dat die iets wil zien dat er niet is. Medici waren er toen na testen van zijn hersenen wel over uit dat daar weinig meer gebeurde. Dat het lichaam beweegt of iets doet zijn vaak spiertrekkingen, etc. Uit religie trekken ze de stekker er niet uit maar het zou wel de beste keuze zijn.quote:
Dat zijn dingen die je soms wel weer opnieuw kan leren. Er is dus nog hoop.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:26 schreef Tourniquet het volgende:
Mentaal nog in orde zijn maar lichamelijk niets meer kunnen (ook niet communiceren) lijkt me echt m'n ergste nachtmerrie. Zit/lig je dan... brrrr.
Maar ik had het over een theoretische situatie waarbij dat niet meer kan. In de (verre) toekomst is iets als Neuralink dan wel een uitkomst.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:31 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Dat zijn dingen die je soms wel weer opnieuw kan leren. Er is dus nog hoop.
Ja heerlijk ik wou dat ik in een tijd leefde waar alles mogelijk was.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:35 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Maar ik had het over een theoretische situatie waarbij dat niet meer kan. In de (verre) toekomst is iets als Neuralink dan wel een uitkomst.
Wat wellicht ook kan helpen in deze, is shocktherapie; dat bijv Albert Verlinde even aan zijn bed komt zittenquote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:35 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Maar ik had het over een theoretische situatie waarbij dat niet meer kan. In de (verre) toekomst is iets als Neuralink dan wel een uitkomst.
Heb je goed gezien. Het bloed was uit zijn neus gelopen en bij zijn rechteroog in principe een klein plasje ontstaan omdat zijn hoofd licht naar rechts stond. Ik had me in eerste instantie vergist en dacht dat zijn wang geraakt zou zijn. Lijkt nu meer op dat de kogel van de zijkant net naast zijn rechteroor erin is gegaan. Dus hele goede kans dat de hersenschade nihil is. Maar goed, dit is natuurlijk allemaal speculatie totdat wij duidelijke informatie hierover krijgen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het enige wat ik heb gezien is dat er bloed uit z'n neus over z'n gezicht liep.
Ja ik had dat ook gezien op dat filmpje inderdaad. Wat moet dat ontzettend veel pijn doen trouwens. Krijg al hoofdpijn bij het idee.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:39 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Heb je goed gezien. Het bloed was uit zijn neus gelopen en bij zijn rechteroog in principe een klein plasje ontstaan omdat zijn hoofd licht naar rechts stond. Ik had me in eerste instantie vergist en dacht dat zijn wang geraakt zou zijn. Lijkt nu meer op dat de kogel van de zijkant net naast zijn rechteroor erin is gegaan. Dus hele goede kans dat de hersenschade nihil is. Maar goed, dit is natuurlijk allemaal speculatie totdat wij duidelijke informatie hierover krijgen.
Ik geloof er nog steeds sterk in dat hij met een niet al te grote schade hier vanaf zal komen.
Als je slaapt nietquote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:46 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Ja ik had dat ook gezien op dat filmpje inderdaad. Wat moet dat ontzettend veel pijn doen trouwens. Krijg al hoofdpijn bij het idee.
Kan soms heel raar lopen inderdaad. In mijn ouwe buurt was een vervelende gast het cafe uitgezet en die kwam een half uur later terug met een pistool en schoot zijn magazijn leeg door het raam. Een oud collega van me die binnen aan de bar zat, werd aan de zijkant van zijn hoofd getroffen, enkele centimeters onder zijn oog, en vervolgens verliet de kogel op dezelfde hoogte aan de andere kant zijn schedel weer. Dus een kogel doorboorde zijn schedel, maar raakte geen vitale organen, en hij is volledig hersteld en buiten de littekens merk je er helemaal niks meer van. Paar centimeter hoger en hij had blind kunnen zijn of de kogel had dwars door zijn slaap gegaan en had hij het niet meer kunnen navertellen. Je kan hier dus rustig spreken van een klein mirakel. De man die naast hem zat had minder geluk, die werd vol in de borst getroffen en overleed ter plekke.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:39 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Heb je goed gezien. Het bloed was uit zijn neus gelopen en bij zijn rechteroog in principe een klein plasje ontstaan omdat zijn hoofd licht naar rechts stond. Ik had me in eerste instantie vergist en dacht dat zijn wang geraakt zou zijn. Lijkt nu meer op dat de kogel van de zijkant net naast zijn rechteroor erin is gegaan. Dus hele goede kans dat de hersenschade nihil is. Maar goed, dit is natuurlijk allemaal speculatie totdat wij duidelijke informatie hierover krijgen.
Ik geloof er nog steeds sterk in dat hij met een niet al te grote schade hier vanaf zal komen.
Ja maar hij was wakker toen hij werd neergeschoten dus.quote:
Als je vol in je borst wordt geraakt kan je dat ook overleven.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kan soms heel raar lopen inderdaad. In mijn ouwe buurt was een vervelende gast het cafe uitgezet en die kwam een half uur later terug met een pistool en schoot zijn magazijn leeg door het raam. Een oud collega van me die binnen aan de bar zat, werd aan de zijkant van zijn hoofd getroffen, enkele centimeters onder zijn oog, en vervolgens verliet de kogel op dezelfde hoogte aan de andere kant zijn schedel weer. Dus een kogel doorboorde zijn schedel, maar raakte geen vitale organen, en hij is volledig hersteld en buiten de littekens merk je er helemaal niks meer van. Paar centimeter hoger en hij had blind kunnen zijn of de kogel had dwars door zijn slaap gegaan en had hij het niet meer kunnen navertellen. Je kan hier dus rustig spreken van een klein mirakel. De man die naast hem zat had minder geluk, die werd vol in de borst getroffen en overleed ter plekke.
Dit is natuurlijk niets meer dan wishfully thinking. Hij leeft hoogstwaarschijnlijk nog. Meer weten we niet.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:43 schreef Nattekat het volgende:
Als die kogel door de hersenen waren gegaan, hadden wij dat inmiddels wel geweten. Dat er nog geen nieuws is, kan eigenlijk alleen maar als goed nieuws gezien worden.
Echt heel erg, zeker als je haar ziet huilen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ze leeft al zeker 10 jaar zo, en is inmiddels rond de 70.
Daar kun je weleens gelijk in hebben.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 16:28 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat die iets wil zien dat er niet is. Medici waren er toen na testen van zijn hersenen wel over uit dat daar weinig meer gebeurde. Dat het lichaam beweegt of iets doet zijn vaak spiertrekkingen, etc. Uit religie trekken ze de stekker er niet uit maar het zou wel de beste keuze zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |