Wordt dat ook ergens vermeld? Dat dit forum alleen bedoeld is voor het vragen en krijgen van advies en dat men al het advies moet uitvoeren, ook als het al 200 keer geprobeerd is? Zo ja dan had ik daar gewoon al die tijd overheen gelezen, excuses.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 10:18 schreef Lenny77 het volgende:
Mja maar het is dan ook een forum. Mensen komen met vragen of problemen, dan geef je toch advies? Wil daarom niet zeggen dat het het juiste advies is maar dat is in het echte leven ook niet zo.
Als je alleen verhalen wil vertellen dan kan je altijd een blog maken of boek schrijven.
Euh, letterlijk hierboven in de banner van R&P? --> Heb je relatieproblemen, of zit je in een diep psychologisch gat? Stort hier je hart uit, en heb steun aan de reacties van anderen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 10:21 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Wordt dat ook ergens vermeld? Dat dit forum alleen bedoeld is voor het vragen en krijgen van advies en dat men al het advies moet uitvoeren, ook als het al 100 keer geprobeerd is? Zo ja dan had ik daar gewoon al die tijd overheen gelezen, excuses.
Heel heel moeilijk als je veel druk ervaart uit je omgeving.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 10:20 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
.. dan kan je die nep-verwachtingen loslaten en lekker leven hoe het voor jou het prettigst is.
Zo kan het ook
Ja maar is dat zo? Je hoeft niet los te komen van de maatschappij: je trekt gewoon je schouders op bij de dingen die ze van je verwachten.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 10:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Heel heel moeilijk als je veel druk ervaart uit je omgeving.
De meeste mensen blijven er mee zitten, alleen als je heel rijk bent of heel veel mazzel hebt kun je er van los komen.
Het houd immers in dat je los moet komen van de maatschappij zelf.
Ik denk dat de ggz wel kon sluiten als het zo eenvoudig was.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 10:30 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja maar is dat zo? Je hoeft niet los te komen van de maatschappij: je trekt gewoon je schouders op bij de dingen die ze van je verwachten.
Ik heb het nu even niet over werk en belastingen betalen ofzo he, meer over druk over een sociaal leven, sociaal gedrag, over hoe jij je leven verder invult, over hoe je de dingen des levens bekijkt enz. Daar heeft toch niemand iets mee te maken?
Ok.. maar ben je het er dan helemaal niet mee eens dat we het onszelf ook gewoon te moeilijk maken?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 11:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat de ggz wel kon sluiten als het zo eenvoudig was.
Je leeft niet alleen op de planeet, ik vind het echt te simpel door te stellen dat het aan jezelf ligt.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:01 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ok.. maar ben je het er dan helemaal niet mee eens dat we het onszelf ook gewoon te moeilijk maken?
Ik zit niet op social media, ik kijk niet naar foto's van mensen die het zo 'leuk' hebben, ik hoef geen 500 vrienden te hebben maar ben intens dankbaar voor mijn enige echt goede vriendin. Ik hoef me niet te kleden zoals de mode het voorschrijft, het boeit me niet wat Temptation Island nu weer doet,..
Ik leef mijn eigen leventje en vecht tegen mijn eigen demonen, ik neem die van anderen er niet nog eens bovenop.
Ja dat bedoel ik: dit dus.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Misschien zit daar het probleem, altijd maar meer willen hebben, meer geld, meer vrienden, meer aandacht etc.
Ik begrijp waar je vandaan komt, maar het is belangrijk dat je gewoon goed voor jezelf leert op te komen daarin. Dan hoef je namelijk niet persé sociaal te zijn. Het is echter wel zo dat sociale mensen meestal ook beter hun mond durven open te trekken.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:08 schreef Vimbavimba het volgende:
[..]
Het lijkt net of de maatschappij van je verlangt dat dat een 8 is, terwijl een zesje voldoende is.
Nou.... er zijn ook mannen die héél goed ruzie kunnen maken en vals kunnen zijn. Dat soort mensen heb je bij beide seksen. Is een stuk karakter.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 20:20 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
IK denk dat het zelfs een stuk moeilijker is. Mannen zijn makkelijker, zowel naar mannen als vrouwen. Vrouwen zijn sociaal en aardig naar "interessante" mannen maar zelden ook naar de wat mindere mannen.
Maar vrouwen naar vrouwen is een heel ander verhaal. Vrouwen zijn veel sneller op hun tenen getrapt, en ook zijn er meer gebieden waarin hun tenen zeer gevoelig zijn. Mannen vergeven en vergeten veel sneller een ruzie. Vrouwen veel minder gauw. Zelfs onder lagere school meisjes suddert vaak een klein ruzietje nog 'n haf jaar door.
![]()
Niet iedereen met autisme is hier goed in of heeft dit als interesse.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:24 schreef FlippingCoin het volgende:
Toevallig geen interesse in software ontwikkeling?
Ja dat weet ik ook wel; maar mijn vriendin was laatst aan het kijken naar software engineering omscholingstrajecten, en die kwam de organisatie itvitae tegen, deze richt zich speciaal op mensen met autisme. Verder geen ervaring mee doordat ze geen autisme heeft waardoor ze hier sowieso niet voor in aanmerking komt.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:22 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Niet iedereen met autisme is hier goed in of heeft dit als interesse.
Ik zou me als ik jou was eens verdiepen in mindfulness. Daarmee leer je beter om te gaan met dat soort stress. De positieve effecten zijn wetenschappelijk aangetoond, het is geen kwakzalverij. Leestip: https://www.bol.com/nl/nl(...)ife/1001004002100969quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:08 schreef Vimbavimba het volgende:
[..]
Het lijkt net of de maatschappij van je verlangt dat dat een 8 is, terwijl een zesje voldoende is.
Dit met droge ogen terwijl ze meestal zelf maar drie te bieden hebben.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:08 schreef Vimbavimba het volgende:
[..]
...en het geweld.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:10 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Nou.... er zijn ook mannen die héél goed ruzie kunnen maken en vals kunnen zijn. Dat soort mensen heb je bij beide seksen. Is een stuk karakter.
Heb je altijd; uitzonderingen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:10 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Nou.... er zijn ook mannen die héél goed ruzie kunnen maken en vals kunnen zijn. Dat soort mensen heb je bij beide seksen. Is een stuk karakter.
Nou. ik vind dat mind fullness maar niks. Ben daar, denk ik te praktisch, pragmatisch voor. Ik vergelijk het met andere dingen waar ik meer mee gedaan heb. De positieve effecten kunnen er best wel zijn maar mijn mening is dat nagenoeg alles werkt als je maar iets DOET. Dat is ook mijn ervaring in het leven. Als je ermee bezig bent is altijd goed. En hoe, dat is niet zo belangrijk. Als je maar iets aan je probleem doet, er actief mee bezig bent. Op de een of andere manier werkt "aktief ermee bezig zijn" altijd. Denk hierbij; er leiden meer wegen naar Rome.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:46 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik zou me als ik jou was eens verdiepen in mindfulness. Daarmee leer je beter om te gaan met dat soort stress. De positieve effecten zijn wetenschappelijk aangetoond, het is geen kwakzalverij. Leestip: https://www.bol.com/nl/nl(...)ife/1001004002100969
Snap ik, mindfulness is ook zeker niet voor iedereen.quote:Op zondag 11 juli 2021 11:12 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Nou. ik vind dat mind fullness maar niks. Ben daar, denk ik te praktisch, pragmatisch voor. Ik vergelijk het met andere dingen waar ik meer mee gedaan heb. De positieve effecten kunnen er best wel zijn maar mijn mening is dat nagenoeg alles werkt als je maar iets DOET. Dat is ook mijn ervaring in het leven. Als je ermee bezig bent is altijd goed. En hoe, dat is niet zo belangrijk. Als je maar iets aan je probleem doet, er actief mee bezig bent. Op de een of andere manier werkt "aktief ermee bezig zijn" altijd. Denk hierbij; er leiden meer wegen naar Rome.
Ik heb mijn mening gebaseerd op een boek dat ik onlangs gekocht heb, ook bij Knolbom,
Auteur de Antwerpse psychiater Edel Maex, Titel boek Mindfulness, In de maalstroom van je leven. ISBN nr. 978-90-209-6156--2. Het is de 17-de bijdruk !! En (inderdaad) met een nawoord van Jon-Kabat-Zinn, die het door jou genoemde boek heeft geschreven. Is dat in het Engels? Dit van mij is in het Nederlands.
In het boek staan ook praktische oefeningen om te doen.
Werkelijk, ik vind het zo wazig, voor mij is er niet door te komen.
DAAROM ... de eerste die het hebben wil stuur ik het toe. Gratis, in bubbeltjes enveloppe met 4 postzegels erop. Moet dus wel bereid zijn om zijn NAW (Naam Adres Woonplaats) gegevens naar mij te zenden via een dm. Ik stuur het anoniem, zonder afzender.
Dus de eerste die hier in het topic !! reageert dat ie het wil hebben. Zijn NAW stuurt hij of zij me dan maar per dm of zo.
Waarom? Vind het jammer om dit boek bij het oud papier te doen. Ben dom geweest, had beter eerst in de bieb het kunnen gaan bekijken of laten komen vanuit de centrale. Maar ja, hoop dat iemand er nog profijt van heeft, iemand die echt interesse heeft in mindfulness. Geef je niet op voor het boek alleen om het te hebben, gun het dan iemand die echt iets ermee wil doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |