abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200296076
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:18 schreef Lenny77 het volgende:
Mja maar het is dan ook een forum. Mensen komen met vragen of problemen, dan geef je toch advies? Wil daarom niet zeggen dat het het juiste advies is maar dat is in het echte leven ook niet zo.
Als je alleen verhalen wil vertellen dan kan je altijd een blog maken of boek schrijven.
Wordt dat ook ergens vermeld? Dat dit forum alleen bedoeld is voor het vragen en krijgen van advies en dat men al het advies moet uitvoeren, ook als het al 200 keer geprobeerd is? Zo ja dan had ik daar gewoon al die tijd overheen gelezen, excuses.

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 10-07-2021 10:26:36 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  Moderator zaterdag 10 juli 2021 @ 10:26:45 #27
441859 crew  Lenny77
pi_200296125
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:21 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Wordt dat ook ergens vermeld? Dat dit forum alleen bedoeld is voor het vragen en krijgen van advies en dat men al het advies moet uitvoeren, ook als het al 100 keer geprobeerd is? Zo ja dan had ik daar gewoon al die tijd overheen gelezen, excuses.
Euh, letterlijk hierboven in de banner van R&P? --> Heb je relatieproblemen, of zit je in een diep psychologisch gat? Stort hier je hart uit, en heb steun aan de reacties van anderen.
Nergens staat dat je iets moet uitvoeren en dat beweert ook niemand. Het wordt geadviseerd door users.

Woordenboek: Een forum of een discussieforum op internet is een online, interactieve omgeving, meestal gewijd aan een bepaald thema, waar men publieke berichtjes kan posten waarop anderen kunnen reageren, zodat er discussie en uitwisseling kan ontstaan.

Uiteindelijk voer je gewoon uit waar je zelf zin in hebt of doe je niets ermee he. Je polst gewoon eens hoe een andere grote groep over iets denkt (hopelijk met wat ervaring), maar zelfs dan is niemand verplicht hiermee iets te doen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_200296128
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:20 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

.. dan kan je die nep-verwachtingen loslaten en lekker leven hoe het voor jou het prettigst is.

Zo kan het ook :P
Heel heel moeilijk als je veel druk ervaart uit je omgeving.
De meeste mensen blijven er mee zitten, alleen als je heel rijk bent of heel veel mazzel hebt kun je er van los komen.
Het houd immers in dat je los moet komen van de maatschappij zelf.
  Moderator zaterdag 10 juli 2021 @ 10:30:16 #29
441859 crew  Lenny77
pi_200296160
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Heel heel moeilijk als je veel druk ervaart uit je omgeving.
De meeste mensen blijven er mee zitten, alleen als je heel rijk bent of heel veel mazzel hebt kun je er van los komen.
Het houd immers in dat je los moet komen van de maatschappij zelf.
Ja maar is dat zo? Je hoeft niet los te komen van de maatschappij: je trekt gewoon je schouders op bij de dingen die ze van je verwachten.
Ik heb het nu even niet over werk en belastingen betalen ofzo he, meer over druk over een sociaal leven, sociaal gedrag, over hoe jij je leven verder invult, over hoe je de dingen des levens bekijkt enz. Daar heeft toch niemand iets mee te maken?
pi_200297063
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:30 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ja maar is dat zo? Je hoeft niet los te komen van de maatschappij: je trekt gewoon je schouders op bij de dingen die ze van je verwachten.
Ik heb het nu even niet over werk en belastingen betalen ofzo he, meer over druk over een sociaal leven, sociaal gedrag, over hoe jij je leven verder invult, over hoe je de dingen des levens bekijkt enz. Daar heeft toch niemand iets mee te maken?
Ik denk dat de ggz wel kon sluiten als het zo eenvoudig was.
  Moderator zaterdag 10 juli 2021 @ 12:01:08 #31
441859 crew  Lenny77
pi_200297205
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik denk dat de ggz wel kon sluiten als het zo eenvoudig was.
Ok.. maar ben je het er dan helemaal niet mee eens dat we het onszelf ook gewoon te moeilijk maken?
Ik zit niet op social media, ik kijk niet naar foto's van mensen die het zo 'leuk' hebben, ik hoef geen 500 vrienden te hebben maar ben intens dankbaar voor mijn enige echt goede vriendin. Ik hoef me niet te kleden zoals de mode het voorschrijft, het boeit me niet wat Temptation Island nu weer doet,..
Ik leef mijn eigen leventje en vecht tegen mijn eigen demonen, ik neem die van anderen er niet nog eens bovenop.
pi_200297260
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:01 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ok.. maar ben je het er dan helemaal niet mee eens dat we het onszelf ook gewoon te moeilijk maken?
Ik zit niet op social media, ik kijk niet naar foto's van mensen die het zo 'leuk' hebben, ik hoef geen 500 vrienden te hebben maar ben intens dankbaar voor mijn enige echt goede vriendin. Ik hoef me niet te kleden zoals de mode het voorschrijft, het boeit me niet wat Temptation Island nu weer doet,..
Ik leef mijn eigen leventje en vecht tegen mijn eigen demonen, ik neem die van anderen er niet nog eens bovenop.
Je leeft niet alleen op de planeet, ik vind het echt te simpel door te stellen dat het aan jezelf ligt.
Natuurlijk leggen we, tot op zekere hoogte, een soort van druk op onze eigen schouders, maar dat komt natuurlijk ook doordat je gedrag kopieert en spiegelt.

Er is nou eenmaal een soort maatschappelijke “norm” en daar leven we naar op.

Dit merk je op heel veel vlakken, alles van een mooie (qua uiterlijk) partner willen hebben of een groter huis/auto dan de buurman etc, zeg maar het oppervlakkige in het leven.

Tot de wat diepgaandere dingen zoals jezelf pushen een carrière te maken of te hebben want oh jee als je niet zo ver komt in het leven.

Hoewel naar mijn mening bijna alles wel materialisme omvat.

Misschien zit daar het probleem, altijd maar meer willen hebben, meer geld, meer vrienden, meer aandacht etc.
  Moderator zaterdag 10 juli 2021 @ 12:10:34 #33
441859 crew  Lenny77
pi_200297332
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Misschien zit daar het probleem, altijd maar meer willen hebben, meer geld, meer vrienden, meer aandacht etc.
Ja dat bedoel ik: dit dus.
Ik lig niet wakker van de auto van de buren of hun vakantie, vrienden,..

En ik zeg niet dat het de schuld is van de mensen zelf: je wordt doodgeslagen met hoe het zogezegd hoort! En ik kan me voorstellen dat dat wel kan wegen.
Alleen hou ik me daar niet mee bezig. Zeer bevrijdend ^O^
pi_200298967
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 14:08 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Het lijkt net of de maatschappij van je verlangt dat dat een 8 is, terwijl een zesje voldoende is.
Ik begrijp waar je vandaan komt, maar het is belangrijk dat je gewoon goed voor jezelf leert op te komen daarin. Dan hoef je namelijk niet persé sociaal te zijn. Het is echter wel zo dat sociale mensen meestal ook beter hun mond durven open te trekken.

Ik ken een vrouw die sociaal ook niet super vaardig is, maar zij komt enorm goed voor haarzelf op, is straight to the point en doet haar werk enorm goed. Daarom hebben anderen toch enorm respect voor haar.
pi_200299071
Het antwoord is: je ziet het verkeerd.

Verkeerde verwachtingen van mensen vanuit jezelf beredeneerd hebben je ongelukkig gemaakt.
Verplaats je in een ander -als je durft!- en er gaat een wereld voor je open.

De maatschappij is niet kut. De maatschappij is!

(OK. ...soms best wel kut, maar er zijn legio aanwijzingen dat het in jouw geval aan jouw belevenis te wijten is).

Zie de ander. Zie jezelf.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 14:57:41 #36
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200299208
Heb je al eens overwogen om al je verplichtingen overboord te kieperen? Als de maatschappij jou zo tot last is, mag de maatschappij ook wel wat belasting gaan betalen. Storneer alles en betaal niks meer, laat ze vervolgens maar piepen over hoe jij hier zogenaamd het meeste last van gaat hebben. Jij weet beter.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  zaterdag 10 juli 2021 @ 15:01:22 #37
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_200299242
Reageer nou eens op mijn post dan man mens
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_200299346
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 20:20 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

IK denk dat het zelfs een stuk moeilijker is. Mannen zijn makkelijker, zowel naar mannen als vrouwen. Vrouwen zijn sociaal en aardig naar "interessante" mannen maar zelden ook naar de wat mindere mannen.
Maar vrouwen naar vrouwen is een heel ander verhaal. Vrouwen zijn veel sneller op hun tenen getrapt, en ook zijn er meer gebieden waarin hun tenen zeer gevoelig zijn. Mannen vergeven en vergeten veel sneller een ruzie. Vrouwen veel minder gauw. Zelfs onder lagere school meisjes suddert vaak een klein ruzietje nog 'n haf jaar door.

o|O o|O
Nou.... er zijn ook mannen die héél goed ruzie kunnen maken en vals kunnen zijn. Dat soort mensen heb je bij beide seksen. Is een stuk karakter.
pi_200299452
Ook als je wel sociale vaardigheden hebt, bereik je niet zomaar alles. Heb zelf wel prima sociale vaardigheden, maar ben alsnog bijna twee jaar werkloos geweest icm depressie, waarna ik langzaam weer heb moeten opbouwen van 12 uur per week werken naar nu 32.

Wat ik bedoel is, staar je niet blind op een ding en ga je zelf daardoor onzeker voelen of denken dat alles daarmee opgelost is. Je hebt zo te lezen zelf al een goed pad gekozen (die opleiding) en een doel (eventuele bachelor), bent jezelf bewust van wat je aankan (uitvallen ivm hoge druk) en zoekt daarbinnen naar mogelijkheden.
pi_200299525
quote:
16s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 14:24 schreef FlippingCoin het volgende:
Toevallig geen interesse in software ontwikkeling?
Niet iedereen met autisme is hier goed in of heeft dit als interesse.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 16:48:15 #41
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_200300757
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 15:22 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Niet iedereen met autisme is hier goed in of heeft dit als interesse.
Ja dat weet ik ook wel; maar mijn vriendin was laatst aan het kijken naar software engineering omscholingstrajecten, en die kwam de organisatie itvitae tegen, deze richt zich speciaal op mensen met autisme. Verder geen ervaring mee doordat ze geen autisme heeft waardoor ze hier sowieso niet voor in aanmerking komt.

Maar goed zulke dingen zullen er allicht meer zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_200301476
quote:

[..]

Het lijkt net of de maatschappij van je verlangt dat dat een 8 is, terwijl een zesje voldoende is.
Ik zou me als ik jou was eens verdiepen in mindfulness. Daarmee leer je beter om te gaan met dat soort stress. De positieve effecten zijn wetenschappelijk aangetoond, het is geen kwakzalverij. Leestip: https://www.bol.com/nl/nl(...)ife/1001004002100969
pi_200302873
quote:

[..]

Dit met droge ogen terwijl ze meestal zelf maar drie te bieden hebben.

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 15:10 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Nou.... er zijn ook mannen die héél goed ruzie kunnen maken en vals kunnen zijn. Dat soort mensen heb je bij beide seksen. Is een stuk karakter.
...en het geweld.
  zondag 11 juli 2021 @ 09:36:39 #44
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_200308839
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 15:10 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Heb je altijd; uitzonderingen.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 11 juli 2021 @ 11:12:42 #45
450228 LeesFoknl
pi_200309679
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 17:46 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Ik zou me als ik jou was eens verdiepen in mindfulness. Daarmee leer je beter om te gaan met dat soort stress. De positieve effecten zijn wetenschappelijk aangetoond, het is geen kwakzalverij. Leestip: https://www.bol.com/nl/nl(...)ife/1001004002100969
Nou. ik vind dat mind fullness maar niks. Ben daar, denk ik te praktisch, pragmatisch voor. Ik vergelijk het met andere dingen waar ik meer mee gedaan heb. De positieve effecten kunnen er best wel zijn maar mijn mening is dat nagenoeg alles werkt als je maar iets DOET. Dat is ook mijn ervaring in het leven. Als je ermee bezig bent is altijd goed. En hoe, dat is niet zo belangrijk. Als je maar iets aan je probleem doet, er actief mee bezig bent. Op de een of andere manier werkt "aktief ermee bezig zijn" altijd. Denk hierbij; er leiden meer wegen naar Rome.

Ik heb mijn mening gebaseerd op een boek dat ik onlangs gekocht heb, ook bij Knolbom,
Auteur de Antwerpse psychiater Edel Maex, Titel boek Mindfulness, In de maalstroom van je leven. ISBN nr. 978-90-209-6156--2. Het is de 17-de bijdruk !! En (inderdaad) met een nawoord van Jon-Kabat-Zinn, die het door jou genoemde boek heeft geschreven. Is dat in het Engels? Dit van mij is in het Nederlands.
In het boek staan ook praktische oefeningen om te doen.
Werkelijk, ik vind het zo wazig, voor mij is er niet door te komen.

DAAROM ... de eerste die het hebben wil stuur ik het toe. Gratis, in bubbeltjes enveloppe met 4 postzegels erop. Moet dus wel bereid zijn om zijn NAW (Naam Adres Woonplaats) gegevens naar mij te zenden via een dm. Ik stuur het anoniem, zonder afzender.

Dus de eerste die hier in het topic !! reageert dat ie het wil hebben. Zijn NAW stuurt hij of zij me dan maar per dm of zo.

Waarom? Vind het jammer om dit boek bij het oud papier te doen. Ben dom geweest, had beter eerst in de bieb het kunnen gaan bekijken of laten komen vanuit de centrale. Maar ja, hoop dat iemand er nog profijt van heeft, iemand die echt interesse heeft in mindfulness. Geef je niet op voor het boek alleen om het te hebben, gun het dan iemand die echt iets ermee wil doen.
pi_200317252
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 11:12 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Nou. ik vind dat mind fullness maar niks. Ben daar, denk ik te praktisch, pragmatisch voor. Ik vergelijk het met andere dingen waar ik meer mee gedaan heb. De positieve effecten kunnen er best wel zijn maar mijn mening is dat nagenoeg alles werkt als je maar iets DOET. Dat is ook mijn ervaring in het leven. Als je ermee bezig bent is altijd goed. En hoe, dat is niet zo belangrijk. Als je maar iets aan je probleem doet, er actief mee bezig bent. Op de een of andere manier werkt "aktief ermee bezig zijn" altijd. Denk hierbij; er leiden meer wegen naar Rome.

Ik heb mijn mening gebaseerd op een boek dat ik onlangs gekocht heb, ook bij Knolbom,
Auteur de Antwerpse psychiater Edel Maex, Titel boek Mindfulness, In de maalstroom van je leven. ISBN nr. 978-90-209-6156--2. Het is de 17-de bijdruk !! En (inderdaad) met een nawoord van Jon-Kabat-Zinn, die het door jou genoemde boek heeft geschreven. Is dat in het Engels? Dit van mij is in het Nederlands.
In het boek staan ook praktische oefeningen om te doen.
Werkelijk, ik vind het zo wazig, voor mij is er niet door te komen.

DAAROM ... de eerste die het hebben wil stuur ik het toe. Gratis, in bubbeltjes enveloppe met 4 postzegels erop. Moet dus wel bereid zijn om zijn NAW (Naam Adres Woonplaats) gegevens naar mij te zenden via een dm. Ik stuur het anoniem, zonder afzender.

Dus de eerste die hier in het topic !! reageert dat ie het wil hebben. Zijn NAW stuurt hij of zij me dan maar per dm of zo.

Waarom? Vind het jammer om dit boek bij het oud papier te doen. Ben dom geweest, had beter eerst in de bieb het kunnen gaan bekijken of laten komen vanuit de centrale. Maar ja, hoop dat iemand er nog profijt van heeft, iemand die echt interesse heeft in mindfulness. Geef je niet op voor het boek alleen om het te hebben, gun het dan iemand die echt iets ermee wil doen.
Snap ik, mindfulness is ook zeker niet voor iedereen.

Ik ben overigens net als jij een pragmaticus en de reden waarom het voor mij wel werkt is denk ik omdat ik eerst met een tienweekse cursus in groepsverband ben begonnen. Dat is denk ik wat fijner ipv eerst een boek lezen, zeker als je praktisch bent ingesteld. Voordeel is ook dat je met elkaar je ervaringen kunt delen wat weer extra kan motiveren.

Daarbij ben ik er ook met een vrij open geest ingegaan zonder er al teveel verwachtingen van te hebben. Het enige wat ik van te voren wist is dat er voldoende wetenschappelijk bewijs is van de positieve effecten waarbij er zelfs schijnbaar op den duur veranderingen in de hersenen meetbaar zijn. Met name in de aansturing van het gedeelte wat voor angst en stress zorgt.

Ik ben er nu al meer dan een half jaar mee bezig maar het vereist wel veel discipline om telkens weer die meditatie oefeningen te blijven doen.
  maandag 12 juli 2021 @ 09:55:28 #47
450228 LeesFoknl
pi_200326545
Meditatie oefeningen okay, maar die heb ik vervangen door, verruild voor seks. Werkt beter, allerlei geluks hormonen en zo komen dan los. Vroeger "mediteerde" ik wel met de vrouw 2-3 x per dag, nu iets minder ....

*O* :Z ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')