tja, als sociale vaardigheden niet belangrijk waren, zou het verder ook niks uitmaken je druk te maken over wat andere mensen of de maatschappij van je vind..quote:Op vrijdag 9 juli 2021 12:42 schreef Vimbavimba het volgende:
Al die mensen/maatschappij die sociale vaardigheden zo ontzettend zo belangrijk vinden.
Het lijkt net of de maatschappij van je verlangt dat dat een 8 is, terwijl een zesje voldoende is.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 12:50 schreef RM-rf het volgende:
[..]
tja, als sociale vaardigheden niet belangrijk waren, zou het verder ook niks uitmaken je druk te maken over wat andere mensen of de maatschappij van je vind..
juist het gegeven dat dat erg veel uitmaakt voor een eventuele succes, betekent dat je die sociale vaardigheden zullt moeten trainen om meer succes te hebben en is de kans groot dat je niet ver komt als je aangeeft 'de maatschappij te haten', of je erg negatief naar anderen opstelt...
Sociaal gedrag is verder gewoon een middel je eigen belangen te beschermen.. sommige hebben er meer talent voor dan anderen, net zoals bij andere capaciteiten er ook mensen zijn die wat minder goed bedeeld zijn.
Het komt uiteindelijk aan op wat je zelf ermee doet, zowel met je talenten als datgeen waar je wat meer moeite in hebt
Waarom?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:08 schreef Vimbavimba het volgende:
[..]
Het lijkt net of de maatschappij van je verlangt dat dat een 8 is, terwijl een zesje voldoende is.
Ha die Bimba,quote:Op vrijdag 9 juli 2021 12:42 schreef Vimbavimba het volgende:
Al die mensen/maatschappij die sociale vaardigheden zo ontzettend zo belangrijk vinden. En als je dat niet kan ontwikkelen, of nooit het redelijke niveau kan bereiken omdat je autisme hebt. Terwijl je bij een capaciteitentest hoog scoort op verbaal gebied en hooggemiddeld non-verbaal. De normgroep was hbo-studenten.
Ik heb me er bij neergelegd en ga een ad-opleiding doen (2jaar hbo, tussen mbo en hbo-bachelor in) daarna nog eventueel 2,5 om zo een hbo-bachelor te halen. Geen zin om uit te vallen omdat de druk te hoog is. Wel zin in de ad-opleiding trouwens.
Het is een samenwerkingsverband met 17,5 miljoen mensen. Daarin is communicatie gewoonweg héél belangrijk.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 12:42 schreef Vimbavimba het volgende:
Al die mensen/maatschappij die sociale vaardigheden zo ontzettend zo belangrijk vinden.
Is dat zo, of heb je jezelf dat idee een beetje aangepraat?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:08 schreef Vimbavimba het volgende:
[..]
Het lijkt net of de maatschappij van je verlangt dat dat een 8 is, terwijl een zesje voldoende is.
Vind ook dat er tegenwoordig erg veel druk wordt uitgeoefend op mensen. En op nagenoeg alle gebieden. Vaak verpakt in adviezen en dringende adviezen. En je moet het ook nog allemaal zijn. Als je op 2-3 gebieden goed functioneert, moet je vooral aan die andere werken. Je moet PERFECT zijnquote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:08 schreef Vimbavimba het volgende:
[..]
Van wie moet dat?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 19:48 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Vind ook dat er tegenwoordig erg veel druk wordt uitgeoefend op mensen. En op nagenoeg alle gebieden. Vaak verpakt in adviezen en dringende adviezen. En je moet het ook nog allemaal zijn. Als je op 2-3 gebieden goed functioneert, moet je vooral aan die andere werken. Je moet PERFECT zijn
IK denk dat het zelfs een stuk moeilijker is. Mannen zijn makkelijker, zowel naar mannen als vrouwen. Vrouwen zijn sociaal en aardig naar "interessante" mannen maar zelden ook naar de wat mindere mannen.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:36 schreef Gruj0 het volgende:
Nu horen we ook eens van een vrouw dat het lang niet altijd mee valt om sociaal gezien goed te vallen.
Dan heb je nog nooit in de bouw gewerkt!quote:Op vrijdag 9 juli 2021 18:05 schreef Nobu het volgende:
Ga in de bouw werken, daar heeft niemand sociale vaardigheden.
Moeten? Zo duidelijk wordt dat niet gesteld, maar dagelijks worden we overstroomd met allerlei goede tips en adviezen, uiteraard uitsluitend voor je eigen bestwil. (truc nummer 1 uit het Grote Boek hoe laat ik anderen doen wat IK wil).quote:
Ik quote letterlijk "je MOET perfect zijn". Vandaar dat ik vraag van wie dat moet.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 20:25 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Moeten? Zo duidelijk wordt dat niet gesteld, maar dagelijks worden we overstroomd met allerlei goede tips en adviezen, uiteraard uitsluitend voor je eigen bestwil. (truc nummer 1 uit het Grote Boek hoe laat ik anderen doen wat IK wil).
Het gaat allemaal wat subtieler, maar toch nog heel duidelijk.
Vooral van mensen op fok. Men heeft letterlijk altijd iets te “adviseren” . Nooit is iemand het met een ander eens wat diegene doet, altijd moet er nog iets worden genoemd wat de ander zogenaamd verkeerd doet, zonder interesse in of diegene dat misschien allang heeft gedaan/geprobeerd of dat het niet werkte. En als ze echt niks meer van het (veelal zelf verzonnen) gedrag van een ander kunnen bekritiseren, dan gaat men maar over op het bekritiseren van de mindset/denkwijze. Hoewel je ook users hebt die natuurlijk gelijk al iemands mindset beginnen te bekritiseren.quote:
Mja maar het is dan ook een forum. Mensen komen met vragen of problemen, dan geef je toch advies? Wil daarom niet zeggen dat het het juiste advies is maar dat is in het echte leven ook niet zo.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 10:13 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Vooral van mensen op fok. Men heeft letterlijk altijd iets te “adviseren” . Nooit is iemand het met een ander eens wat diegene doet, altijd moet er nog iets worden genoemd wat de ander zogenaamd verkeerd doet, zonder interesse in of diegene dat misschien allang heeft gedaan/geprobeerd of dat het niet werkte. En als ze echt niks meer van het (veelal zelf verzonnen) gedrag van een ander kunnen bekritiseren, dan gaat men maar over op het bekritiseren van de mindset/denkwijze.
.. dan kan je die nep-verwachtingen loslaten en lekker leven hoe het voor jou het prettigst is.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 10:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De maatschappij is inderdaad een grote leugen van doen alsof geworden.
Als je dat eenmaal beseft, weet je ook dat het tot een hard einde gaat komen in afzienbare tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |