abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200275363
Hi,

Ik heb al jaren tinnitus, kan er prima mee leven. Na een eerste vaccin merk ik dat het een stuk erger is geworden. Wat rond gegoogled en besloten dat ik de gok niet ga wagen en geen tweede vaccin neem.

Iemand ook tinnitus ontwikkeld na een vaccin of dat het is verergerd?
pi_200275395
Je hebt tinnitus niet gekregen door je vaccin, toch?
pi_200275481
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 22:23 schreef Rupibma het volgende:
Hi,

Ik heb al jaren tinnitus, kan er prima mee leven. Na een eerste vaccin merk ik dat het een stuk erger is geworden. Wat rond gegoogled en besloten dat ik de gok niet ga wagen en geen tweede vaccin neem.

Iemand ook tinnitus ontwikkeld na een vaccin of dat het is verergerd?
Lees dit helaas veel te vaak. Ook op TinnitusTalk.com genoeg nieuwe instromers met deze klacht.
Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.
pi_200275490
Hier een Tinnitus medegenoot, niks gemerkt na het vaccin gelukkig.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_200275614
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 22:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Je hebt tinnitus niet gekregen door je vaccin, toch?
Nope, het is wel erger geworden. Dat komt 100% door het vaccin.
pi_200275652
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 22:28 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]

Lees dit helaas veel te vaak. Ook op TinnitusTalk.com genoeg nieuwe instromers met deze klacht.
Tja, kijk gelukkig kan ik het redelijk goed negeren. Ik merk het eigenlijk alleen als ik alleen ben. Maar ik vind het wel echt zuur voor die nieuwe groep, zullen vast erg gestresst zijn.
pi_200275670
quote:
2s.gif Op donderdag 8 juli 2021 22:33 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor een rare reactie?
Medicijnen/vaccins kunnen tinnitus wel degelijk verergeren.
Yup, kreeg het door medicijnen. Heb zelfs 2 soorten, door twee verschillende medicijnen.
pi_200275674

Springt er ook best wel uit op VAERS.
Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.
pi_200275711
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 22:35 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[ afbeelding ]

Ja, las ook dat het na een tweede nog erger kan worden. Ik skip dus.
pi_200275718
quote:
Dat weet ik, maar ik kies er voor geen tweede te nemen.
pi_200275739
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 22:35 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[ afbeelding ]

VAERS data kun je niet gebruiken om een causaal verband aan te tonen
pi_200275787
Collega kreeg het meteen na vaccinatie, terwijl dienhet nog nooit eerder gehad heeft. Het is te hopen voor hem dat het bij 1x blijft.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_200275788
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 22:39 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Was een losse opmerking dat de thematiek van het topic volgde.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2021 23:08:54 ]
pi_200275809
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 22:37 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar ik kies er voor geen tweede te nemen.
Afweging die je zelf moet maken. Geen idee wat voor risico covid voor jou meebrengt
pi_200275846
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 22:41 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Afweging die je zelf moet maken. Geen idee wat voor risico covid voor jou meebrengt
Ik heb over een paar weken een afspraak bij een KNO arts, zal het met hem bespreken. Het is pulsatiel, daar kan men nog weleens wat aan doen.
pi_200275850
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 22:38 schreef devlinmr het volgende:

[..]

VAERS data kun je niet gebruiken om een causaal verband aan te tonen
Klopt. Het zijn anecdotes en niet-geverifieerd. Dit zijn gewoon gebruikers-rapportages. Ik zie het echter wel als een indicatie.

Voor mij als Tinnituspatient een reden om de kat nog even uit de boom te kijken. Tinnitus is erg genoeg dat ik zelfs een kleine kans op verergering graag links laat liggen.
pi_200275898
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 22:43 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]

Klopt. Het zijn anecdotes en niet-geverifieerd. Dit zijn gewoon gebruikers-rapportages. Ik zie het echter wel als een indicatie.

Voor mij als Tinnituspatient een reden om de kat nog even uit de boom te kijken. Tinnitus is erg genoeg dat ik zelfs een kleine kans op verergering graag links laat liggen.
Ik snap je. Vandaar dat ik ook wilde polsen hoe het op fok zit en ook als kleine waarschuwing naar mijn mede Tinnitus mensen.
pi_200275964
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 22:45 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Ik snap je. Vandaar dat ik ook wilde polsen hoe het op fok zit en ook als kleine waarschuwing naar mijn mede Tinnitus mensen.
Dank voor de waarschuwing. :) Heel veel succes! Ik hoop dat het minder wordt, want het kan wel degelijk (maar kan soms lange tijd duren).

Sterkte!
pi_200275984
Sterkte maar weer TS, ik hoop dat je toch nog overweegt de tweede prik te nemen.
pi_200276010
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 22:50 schreef TARDIS het volgende:
Sterkte maar weer TS, ik hoop dat je toch nog overweegt de tweede prik te nemen.
Ik durf niet meer tbh, maar ik ben benieuwd wat de kno arts gaat zeggen. Ik vermoed niets, want ben meestal beter geïnformeerd dan zij over tinnitus. 🤓
pi_200276311
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 22:33 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Nope, het is wel erger geworden. Dat komt 100% door het vaccin.
100% ja?
  donderdag 8 juli 2021 @ 23:16:21 #23
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200276323
Het lichaam is een kwetsbare balans en vooral bij mensen die ergens (al) iets hebben.
Het is niet zo moeilijk een verband te maken. Wanneer je gaat spelen met het lichaam moeten mensen niet verbaasd zijn dat er iets gebeurd.

@Rupibma, welk type vaccin gaat het bij jou om ?
Gezien de tijdsduur van optreden bijwerking, vermoed ik niet 123 dat oorzaak moet worden gezocht in afweer van SpikeEiwitten zelf.

Kan mij voorstellen dat Moderna/Pfizer vanwege de lichaamsvreemde (en relatief, agressieve) draagstoffen, een soort van allergisch reactie veroorzaken die persoonsafhankelijk triggert. Die kans lijkt mij iets minder bij vector vaccins, die echter weer andere merites kan geven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator donderdag 8 juli 2021 @ 23:17:28 #24
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_200276337
ik moet wel zeggen dat ik last had gekregen van m'n oren na mijn tweede prik. Ik heb Pzifer gekregen
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  donderdag 8 juli 2021 @ 23:19:43 #25
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_200276374
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 22:50 schreef TARDIS het volgende:
Waarom?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')