Johan DeFarfalla trok hard aan zijn snaren, en daardoor had je een speciaal basgeluid. Maar 'beter', tgoh, dat ga je me niet horen zeggen. Wanneer was dat optreden met CoF? Want ze hebben nog getourd met Johan DeFarfalla in de band, samen met CoF. Voor hetzelfde geld was híj hetquote:Op maandag 30 mei 2005 09:52 schreef _Etter_ het volgende:
ben ik nou de enige die opeth na hun eerste 3 cd's een stuk minder vind geworden? ik denk dat dat voor een deel ook aan de bas ligt, de bassist die ze nu hebben is veel minder dan die oudere platen. Weet nog dat ze als voorprogramma van Cradle of Filth stonden in de Baroeg (en ze werden weggefloten) en dat daar een 6 snarige bassist aardig stond uit te leven.
ff opgezocht op de opeth site, was '96 na morningrise. Qua style vond ik niet het hardere aanslaan zo boeiend (valt volgens mij wel mee) maar dat de bas veel meer de melodie volgde.quote:Op maandag 30 mei 2005 13:03 schreef keitel het volgende:
[..]
Johan DeFarfalla trok hard aan zijn snaren, en daardoor had je een speciaal basgeluid. Maar 'beter', tgoh, dat ga je me niet horen zeggen. Wanneer was dat optreden met CoF? Want ze hebben nog getourd met Johan DeFarfalla in de band, samen met CoF. Voor hetzelfde geld was híj het
Still Life reken ik persoonlijk ook tot één van de betere Opeth albums.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 02:19 schreef Laton het volgende:
still life luister ik nu...
Vergeet je die platenwinkel niet?quote:damnation is ..eh "onderweg"
integendeel..ik luister slechts vinyl...en mp3;s ter ondersteuning van mijn aankoopkeuze.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 02:25 schreef Ascaroth het volgende:
[..]
Still Life reken ik persoonlijk ook tot één van de betere Opeth albums.
[..]
Vergeet je die platenwinkel niet?![]()
De klassieker is Morningrise, daarmee zijn ze doorgebroken. Je zegt toch ook niet dat de klassieker van Paradise lost, Icon isquote:Op dinsdag 31 mei 2005 02:17 schreef Ascaroth het volgende:
Blackwater Park is de 'klassieker', tevens een aanrader.
Verder zou ik Morningrise en Damnation aanbevelen, hoewel die laatste niet echt representatief is.
Met Morningrise zijn ze bekend geworden in een bepaalde metalhoek ja maar met Blackwater Park zijn ze doorgebroken naar een breed metalpubliek en zelfs bij niet-metalfans. Het is dan logisch dat het popjournaille Blackwater Park eerder als klassieker bestempelt. Dat is wel vaker zo met albums die een brug slaan tussen alternative en mainstream. Paradise Lost heeft 2 klassiekersquote:Op dinsdag 31 mei 2005 09:26 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
De klassieker is Morningrise, daarmee zijn ze doorgebroken. Je zegt toch ook niet dat de klassieker van Paradise lost, Icon is![]()
Mwoa, mwoa; de bassist had een heel ander geluid als de huidige. Qua spel verschillen de twee niet zo extreem veel. In deathmetal is het sowieso vrij gewoon dat een bassist de melodielijn volgt.quote:Op maandag 30 mei 2005 13:25 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
ff opgezocht op de opeth site, was '96 na morningrise. Qua style vond ik niet het hardere aanslaan zo boeiend (valt volgens mij wel mee) maar dat de bas veel meer de melodie volgde.
Maak je maar geen zorgenquote:We will never repeat ourselves.
Tja, idd! De laatste paar platen hebben ze toch gedaan met Wilson? (uber producer)quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Hoezo opnieuw zonder Steve Wilson? Hoop niet dat het te conservatief klinkt... dan zou Opeth voor mij meteen een stuk ongeloofwaardiger maken..
http://www.roadrunnerrecords.com/artists/Opeth/quote:By now, a handful of journalists from various metal publications in the US are heading back stateside from spending the weekend in Sweden with Opeth (hearing the new album, conducting interviews). Speaking of the band's upcoming debut on Roadrunner Records, their A&R Rep here - Mike Gitter - was in the studio with the band early last week, and has the following to say about what he's heard:
Heard four songs and was blown away....basically, they encompass all things Opeth with a confidence and aggressiveness that smells like a band's best record. Mikael Akerfeldt told the truth when he talked about a return to the heaviness Opeth is known for. The album's opener, "Ghost of Perdition" explodes into a god-like riff (replete with his unholy roar) before clobbering you with riffs and musical moves that stretch and break the limits of what can be done within the same song.
You can hear a band so self-assured it's frightening. Keyboardist Per Wiberg -- now a fulltime member of Opeth -- adds hugely to the band's sound without overwhelming or softening the intensity of things. Akerfeldt possesses a much stronger vocal range. And drummer Martin Lopez throws in a lot freer range of rhythms and percussion than you've ever heard in Opeth's sound in the past.
As strong as the sound and mix of the record was with Steven Wilson on the past three record, the sound of this record is crushing. The band, along with engineer/mixer Jens Borgen have crafted a sound that is totally intricate and in your face. I can't wait til the world hears this record.
Dadelijk gaan ze nog in dropped B spelen!!!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:20 schreef nipeng het volgende:
Opeth + de roadrunner saus
Ben benieuwd, ik hou wel van stevig.
quote:OPETH mainman Mikael Åkerfeldt recently spoke to U.K.'s Terrorizer magazine about the group's upcoming album, "Ghost Reveries", tentatively due on August 30 via Roadrunner Records. A few excerpts from the interview follow:
Terrorizer: Still working on the album?
Mikael: "We still have the cover to do and the booklet and photos and all sorts of things."
Terrorizer: But the album's almost completed?
Mikael: "You could probably say so. We've done the mixes for five heavy, long tracks, but we still have the mixes for three or four extra songs left to do. Everything's recorded. It's just that KATATONIA went into the studio directly after us, so we have to wait like a week or something to do the mixes for those last songs."
Terrorizer: Is there perhaps a certain organic quality which has been worked into the songs because of you having rehearsed for this album?
Mikael: "Yeah. It'd like to hope so, at least. I worked more with each song and each passage, so I feel the songs 100 per cent. They're much more well-structured this time around."
Terrorizer: There was a certain flow that you seemed to lose on some of the songs on "Deliverance". "Damnation" seemed to breathe properly, where "Deliverance" generally didn't.
Mikael: "I have to agree, because I think at the time we were recording I was so stressed that it was going to be an album at all; and since we were doing two albums, I think my heart was in the project of doing 'Damnation', because that was the odd thing. While I'm happy with 'Deliverance' overall, I think 'Damnation' is one of our best albums ever. 'Deliverance' is not our strongest album, but I think the song 'Deliverance' is one of our best songs. So I'm not slagging the album off, it's just the memory of the whole recording is so bad, and I know how I was functioning when I was doing those songs. I was under a lot of pressure and I just wanted it to be done. This time around I paid much more attention to the small details and put much more energy into making the songs like, full-on all the time, if you know what I mean. The new album never, ever gets boring. People should never think that OPETH are boring — and we were kind of treading that line on 'Deliverance', I guess."
Terrorizer: So are the lyrical themes of this new record moving into new and different territory too?
Mikael: "The lyrics are almost a regression, I think. I've gone back to the early influences of the band. I wanted to write like an occult kind of concept story. I didn't want to write a stupid Satanic lyric and it's not a Satanic album or anything, but I started with this idea of a concept, and that was like a red thread, if you know what I mean, throughout the story: that there is some occult undertone in it. The lyrics are almost like a cliché for death metal, but written how I write, so it's not just stupid. It's some good stories, I think. It's much more sinister than before: I haven't written lyrics like this in fifteen years. I hope they're better now than they were fifteen years ago!"
Maakt niet uit, zolang ze maar gave nummers blijven schrijven. Stemming van de gitaren boeit dan niet. Drop B staat niet automatisch gelijk aan Nu-metal, als dat je vrees is.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:22 schreef Ibanez het volgende:
Dadelijk gaan ze nog in dropped B spelen!!!![]()
![]()
Nee , das niet mijn vrees. ( ik kan 'numetal' acts waarderen zelfs!) Ik speel zelf ook in dropped b, hardcore-achtig, dus het is niet zo dat ik ermee zou zitten als zij dat ook deden.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:09 schreef ViolentGod het volgende:
[..]
Maakt niet uit, zolang ze maar gave nummers blijven schrijven. Stemming van de gitaren boeit dan niet. Drop B staat niet automatisch gelijk aan Nu-metal, als dat je vrees is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |