https://www.parool.nl/ams(...)warsstraat~b13c1616/quote:Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Later meer...
https://www.geenstijl.nl/quote:Er is een man neergeschoten in Amsterdam en volgens de tamtam op Twitter - DUS ONBEVESTIGD - gaat het om Peter R. de Vries. Later meeerrrrrr. "Meerdere hulpdiensten zijn opgeroepen naar de plaats delict. De verdachte is voortvluchtig. Het slachtoffer is zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht."
Het is van alle tijden om ervaringen te delen met een ander. Vroeger was dat mondeling, al dan niet aangedikt en verbogen door eigen interpretatie. Tegenwoordig is dat met beeld waardoor de kans op verbuiging afneemt. Je moet alleen wel voldoende eelt op je ziel hebben om tegen de confronterende beelden te kunnen. En juist op dat vlak zie ik de maatschappij eerder verzachten dan verharden. Werd je vroeger op het NOS-journaal met ernstige beelden geconfronteerd met slechts een korte mededeling dat de volgende beelden schokkend kunnen zijn en vaak dat zelfs niet. Tegenwoordig is het zelfcensuur om de wereld mooier voor te spiegelen dan het in het werkelijkheid is.quote:Op woensdag 7 juli 2021 03:19 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ja, heeft alleen niet echt iets te maken met de verspreiding van technologie. Wat ik probeerde aan te geven.
Praat me niets aanquote:Op woensdag 7 juli 2021 03:36 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat een gezanik om die ene video. De mensen die er over klagen willen hem net zo goed zien.
Mensen kunnen natuurlijk wel strak voor zich kijken, doorlopen en net doen alsof er niks aan de hand is maar wie zijn we dan voor de gek aan het houden?quote:Op woensdag 7 juli 2021 04:58 schreef IxCalypso het volgende:
Mensen die stoppen bij een ongeluk en alleen maar kijken. Net zo bizar.
Ik heb dit al eerder ooit verteld op dit forum.
Mijn beste vriendin werd aangereden voor mijn ogen. Ernstig.
En in no time was er een crowd die niks deed. Niks!
Just watch (toen waren er nog geen phones gelukkig)
Ik denk heel eerlijk niet dat een ziekenhuis om 2 of 3 uur snachts met een update komt...quote:Op woensdag 7 juli 2021 05:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wekker ging net, direct gekeken hoe het met de Vries gaat. 'Gelukkig' vecht hij voor zijn leven. Ik had verwacht wat anders te lezen.
Dat is toch omdat "iedereen" hoopt dat de ander iets gaat doen en zichzelf niet ertoe kan bewegen zelf als 1e iets te doen?quote:Op woensdag 7 juli 2021 05:07 schreef IxCalypso het volgende:
Ik heb zelf ooit een ongeluk van iemand anders meegemaakt. Ook dat heb ik verteld hier.
Zelfde fenomeen hier. Iedereen stond met elkaar te praten, de enige die iets deed was ik.
Wel als de boodschap over zo veel posts verspreid staat terwijl het ook in een kwart ervan had gepast.quote:Op woensdag 7 juli 2021 05:28 schreef IxCalypso het volgende:
Iets waar ik en velen met mij me over opwind valt onder de noemer bagger?
Ja dat is voor veel mensen te eng. Er ligt iemand dood te gaan op de grond. Je moet nogal ballen hebben en ondernemend zijn en doelgericht ingesteld zijn om iets te kunnen doen.quote:
Mja blijft menseigen. Net zoals sterk afremmen om te kijken naar een ongeluk op een andere baan in tegengestelde richting. Dan botst zo een andere auto achterop die hetzelfde doet en niet naar voren kijkt.quote:
Mensen zouden idd een soort van training moeten hebben, wat te doen bij calamiteiten in het openbaar bijv. Maar ja, dat is ook weer stukje betutteling eigenlijk.quote:Op woensdag 7 juli 2021 05:35 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Mensen moeten zich eens gaan beseffen dat dat niet okay is. Als je er toevallig bent, doe dan iets, zo niet, loop er niet heen en ga al helemaal niet filmen.
Volkert is inmiddels weer vrij toch? Snap dat je dat hoopt maar ik reken er niet zo op. Zeker niet in Nederland.quote:Op woensdag 7 juli 2021 05:39 schreef roos94 het volgende:
Zeer sneu.
Peter is een mooie kerel. Je kunt veel zeggen maar hij heeft vele families van moord/vermissings verhalen jarenlang bijgestaan.
En hij is een taaie. Hij redt het wel. Dat ze die strontgezwellen maar levenslang in de tbs gooien.
En dan nog, de dader handelde waarschijnlijk in opdracht. Die heeft geen keuze en moet doen wat hem opgedragen is. De opdrachtgever gaat waarschijnlijk vrijuit.quote:Op woensdag 7 juli 2021 05:46 schreef einzeinz het volgende:
Als ze de dader vinden, is de kans zeer groot dat hij over 15 jaar alweer vrij rondloopt.
Dan maar hopen dat de schutter zijn opdrachtgever verlinkt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 05:48 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
En dan nog, de dader handelde waarschijnlijk in opdracht. Die heeft geen keuze en moet doen wat hem opgedragen is. De opdrachtgever gaat waarschijnlijk vrijuit.
Dit kende ik niet, wat een lefgozer. Ik zou zoiets niet durven.quote:Op woensdag 7 juli 2021 05:47 schreef IxCalypso het volgende:
Dit is wat Peter ook zo geweldig maakt.
Niet doen wat van je verwacht wordt.
Gaat niet gebeuren, en als dat al het geval is dan is dat meestal een tussenman. Bovendien is het vaak regeling dat als iemand niet praat hij na zijn straf, of tijdens het zitten financieele bijstand krijgt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 05:51 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dan maar hopen dat de schutter zijn opdrachtgever verlinkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |