Heb 3 zadels geprobeerd en daar zat een damesfietszadel bij. Had het daar ook bij.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 18:02 schreef vannelle het volgende:
Dan neem je een "dameszadel", dan heb je die punt niet tussen je benen.
Helpt bij mij ook niet echt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:11 schreef einzeinz het volgende:
Broek is in solden gekocht, wordt niet terug genomen.
Heb ondertussen een zadelhoes gekocht. Verkoper in de winkel zei dat het daarmee wel opgelost zal zijn.
Een zadelhoes is ter bescherming tegen regen etc. Niet om op te zitten want zorgt voor extra schuiven en dus extra slijtage.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:11 schreef einzeinz het volgende:
Broek is in solden gekocht, wordt niet terug genomen.
Heb ondertussen een zadelhoes gekocht. Verkoper in de winkel zei dat het daarmee wel opgelost zal zijn.
Dit is een geval van penny wise, pound foolish. Hoeveel broeken kun je voor honderd euro kopen?quote:Op woensdag 7 juli 2021 22:48 schreef einzeinz het volgende:
Ik vind 100 euro nogal veel voor een zadel.
Srs?quote:Op woensdag 7 juli 2021 22:49 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik heb een aparte fietsbroek en doe mijn goede broek pas aan op het werk.
Hebben waarschijnlijk slankere bovenbenen? Of O-benen?quote:Op woensdag 7 juli 2021 23:02 schreef einzeinz het volgende:
ik heb vrienden die ook dagelijks fietsen en die nooit slijtage hebben aan hun broeken. Hoe doen zij dit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zadel lager zetten🤣quote:Op woensdag 7 juli 2021 23:02 schreef einzeinz het volgende:
ik heb vrienden die ook dagelijks fietsen en die nooit slijtage hebben aan hun broeken. Hoe doen zij dit?
Nee andersom. Dunne zadels zijn voor racefietsen waar je veel meer voorover zit.quote:Op donderdag 8 juli 2021 09:12 schreef einzeinz het volgende:
Is een dunner zadel beter dan een bredere op een stadsfiets?
Er is nu een zadelhoes over maar ik heb de indruk dat ik nog meer wrijving heb. Maar die gast zei 'die zadelhoes zal nu een gat hebben, je broek niet meer'.quote:Op donderdag 8 juli 2021 13:17 schreef Koekoekskind het volgende:
Zou een zadelhoes de slijtage wat kunnen verminderen?
Edit: Spuitelf![]()
Mijn buurman zei me dat ik voor een dun zadel moet gaan omdat het contactoppervlak minder is. Hij had er vroeger ook last van.quote:Op donderdag 8 juli 2021 13:51 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nee andersom. Dunne zadels zijn voor racefietsen waar je veel meer voorover zit.
Waarom vraag je dingen als je alles zelf toch beter weet. Ga dan maar lekker fietsen op je stadsfiets met een race zadel, kom er maar achter.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 07:52 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Mijn buurman zei me dat ik voor een dun zadel moet gaan omdat het contactoppervlak minder is. Hij had er vroeger ook last van.
Maar hij is daarna gestopt met fietsen en had het werkelijk nooit meer. Nu is hij 64 jaar dus de kans dat hij nog gaat fietsen is klein.
Tips heb je inmiddels wel gekregen toch. Koop een goed zadel dat bij je lichaam past en waar je stabiel en comfortabel op zit. Of koop elke twee maanden een nieuwe broek, jouw keuze.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 09:06 schreef einzeinz het volgende:
Nee, ik wil tips. Die buurman zegt toch ook maar wat
Vreemd. Ik heb er enorm veel last van en kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 18:25 schreef LPFAN het volgende:
Bijzonder, ik fiets ook veel maar hier nog nooi last van gehad. Zit je wel goed op je fiets?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |