Leuk om te lezen hoe jullie dat doen.
@minilot een uur zoeken, ik was Banaan vijf a tien minuten kwijt en had echt een knoop in mijn maag. Hij was blijkbaar met een paar meisjes van vijf mee, die besloten wat anders te gaan doen, en Banaan bleef in de speeltuin. Drie straten verder.
Hij vond het toen zelf ook niet meer zo leuk. Hij had ook dorst en moest plassen. Dat heb ik hem dus ook duidelijk gemaakt, dat er niemand was die voor hem zorgde.
Ik probeer alsnog om geen keiharde afspraken te maken over wat mag, want hij gaat toch altijd net verder of langer weg. Ik probeer wel duidelijk te maken dat ik wil weten waar hij is en dat hij moet vertellen waar hij heen gaat.
Wij wonen in een woonerf. Voor ons huis mag hij zonder ons in de speeltuin. Daar kunnen we hem zien. Grootste risico is het fietspad met brommers/snelfietsers.
In de straat achter ons spelen veel kinderen samen maar daar heb ik totaal geen zicht op. Die kinderen halen ondanks toezicht echt wel wat rottigheid uit. Daar zou ik dus nog bij blijven totdat hij ouder is.
Hij mag wel in het steegje tussen deze twee straten want daar wonen vriendjes/speelgoed dat hij lenen mag. Of er wordt weer een tuin betegeld en dan rent hij daar steeds mee met de hovenier.
Laatst deed ik hem zijn dog tag om met o.a. mijn telefoonnummer maar die deed hij af. In zijn broekzak wou hij ook echt niet.
Voor ons wordt het dus wel een GPS tracker. Niet om de hele tijd te kijken waar hij is, maar wel dat als ik hem zoek ik weet welke kant ik op moet.