abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 augustus 2021 @ 18:56:48 #176
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_200760278
Ik vind het kind afhankelijk, Mijn oudste let heel erg goed op de kleintjes in een groep maar mijn 10jarige zou het echt niet door hebben als zijn broer naast hem in de sloot ligt. Ik zou niet zo goed durven vertrouwen op de oplettendheid van de groep en andere kinderen.
pi_200760797
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 18:48 schreef Lemijn het volgende:

Ik weet van @:_NIKKI_ dat ze haar kinderen gps trackers gaf, en daarmee vrijheid. Dat vond ik heel slim.
Wel slim en ongetwijfeld heel rustgevend, maar niet iets waar ik zelf voor zou kiezen.. Lijkt me namelijk bij uitstek iets waar je als ouder snel aan went en iets dat je daarom ook een tijd blijft gebruiken. Ik zie het voordeel ervan bij peuters nog wel, maar die knaap van mij gun ik binnenkort een OUD-topic verderop al wel de privacy van ergens heen kunnen gaan zonder dat ik dat ten alle tijden kan controleren. Beetje een principekwestie van me, maar het scheelt daarbij ongetwijfeld wel dat ik in een dorp woon hoor - Günther had laatst een speeldate met het zesjarige zoontje van een exvriendin van me in het centrum van Rotterdam en ondanks haast dubbel zo oud speelde dat jochie nooit zonder toezicht buiten en z'n klasgenootjes desgevraagd ook niet, waar ik gezien de locatie wel in kan komen :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_200761335
Hier speelt ze zeker nu heel vaak buiten met de buurkindjes (3 grote van 11-13 die voorzichtig en lief zijn met de kleintjes; 5 kleintjes tussen 1 en 6 jaar.) Als de grote erbij zijn laat ik haar wel even alleen, maar kijk ik wel regelmatig door het raam. Ik wil niet dat de grote het idee hebben dat ze moeten oppassen ofzo. In combinatie met de kleintjes is vaak 1 van de ouders erbij of meer, dan kletsen we gezellig wat. Tegenwoordig wil haar zusje van 1 ook mee dus ben ik er vaak gewoon bij.

Overigens is er vrijwel geen rustiger straatje dan de onze denk ik. Doodlopend met 3 huisjes en dus eigenlijk ook geen andere auto’s dan de buren die erop bedacht zijn.
Verder wat wandelaars en hondenbezitters uit de buurt die het allemaal prachtig vinden om te zien.

Enige risico is dat ze het bos ingaan of nog een heel stuk verder (achter het bos en een open stuk naar het water), maar dat gaat onze peuter niet doen, tenzij opgejut door anderen. Maar zoals ik al zei, als alleen de jongere kindjes buiten zijn is er altijd sowieso 1 ouder bij.

Maar ook geen ervaring met de straat uit of doorgaan dus, omdat de kinderen zich vooralsnog beperken tot de 3 huizen uit ons eigen straatje.
pi_200761536
Het enige moment dat kaptein zonder ons buiten is, is wanneer een van de andere buren er wel bij is. Hij is nogal een omgeleid projectiel en vind vooral pubers razend interessant en rent/fietst zo iedereen achterna. Vind hem veel te kwetsbaar/onoplettend om zo alleen buiten te laten. Wil ook niet van oudere kinderen verwachten dat ze wel op hem letten.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_200761574
Hier spelen ze wel eens voor in het speeltuintje als ik met de voortuin bezig ben. Verder nooit zonder toezicht. Ondanks rustig hofje is het maar een gangetje door naar een 50km weg.

In de buurtspeeltuin laat ik ze dan wel weer hun gang gaan, maar daar kunnen ze ook de speeltuin niet uit.

Oudste was 5 toen zij voor het eerst wat verder weg zonder toezich ging, en die komt ook netjes zeggen als ze ergens binnen gaan spelen.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 20:29:19 #181
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_200761961
Hier wordt überhaupt niet op straat gespeeld. Hele gezinnen trekken inclusief speelgoed en proviand naar de speeltuin in het stadspark. Daar spelen kinderen dan wel met elkaar (behalve die van mij :')) maar altijd met ouders erbij. Los van het feit dat onze straat zich er niet zo voor leent, vind ik het wel jammer dat er überhaupt geen buitenspeelcultuur is hier.
pi_200762808
Wij wonen in een vrij rustig hofje, nieuwbouwwijk, dus veel kinderen van 0-8 jaar, dat is heerlijk O+

Maar helaas wel wat doorgaand verkeer, dus we houden Pitbull (ruim 3,5) altijd in de gaten als-ie aan het rondcrossen is op z'n fiets, dan is sowieso één van ons ook buiten. Heeft naast leeftijd ook wel te maken met z'n karakter; hij kan nogal impulsief/ongeleid projectiel zijn.

Oudste (6) zou wel alleen buiten mogen spelen, maar in praktijk wil Pitbull dan uiteraard ook altijd naar buiten :+

Omdat de ouders hier in de buurt ook allemaal goed contact hebben, hebben we wel een "Where's my kid?" groepsapp, voor als de kinderen bij iemand binnen zitten en het etenstijd is :D
pi_200763219
Wij wonen aan een grasveld in een soort autovrij binnenpleintje (hoera ouderwetse bloemkoolwijk *O*). Daar is flink buitenspeelcultuur met de buurtkinderen. Ketel is toen hij bijna 4 was voor het eerst zonder ons gaan buitenspelen, met de twee jaar oudere buurjongen. Dat gaat nu al een hele tijd goed, ook met de grotere groep buurtkinderen. Was vooral vorig jaar in de eerste maanden van de lockdown heel fijn. Maar ze blijven ook gewoon netjes op het grasveld, en als ze bij iemand thuis/in de tuin/de speeltuin om de hoek gaan spelen komt hij het altijd netjes melden.

Welpje mag nog niet alleen naar buiten, maar die wordt volgende maand ook pas 3. Maar ook als hij wat ouder wordt mag hij pas later zonder toezicht denk ik, want hij is wat minder voorzichtig ingesteld dan zijn broer.
pi_200764357
Leuk om te lezen hoe jullie dat doen. @minilot een uur zoeken, ik was Banaan vijf a tien minuten kwijt en had echt een knoop in mijn maag. Hij was blijkbaar met een paar meisjes van vijf mee, die besloten wat anders te gaan doen, en Banaan bleef in de speeltuin. Drie straten verder. }:|
Hij vond het toen zelf ook niet meer zo leuk. Hij had ook dorst en moest plassen. Dat heb ik hem dus ook duidelijk gemaakt, dat er niemand was die voor hem zorgde.

Ik probeer alsnog om geen keiharde afspraken te maken over wat mag, want hij gaat toch altijd net verder of langer weg. Ik probeer wel duidelijk te maken dat ik wil weten waar hij is en dat hij moet vertellen waar hij heen gaat.

Wij wonen in een woonerf. Voor ons huis mag hij zonder ons in de speeltuin. Daar kunnen we hem zien. Grootste risico is het fietspad met brommers/snelfietsers.

In de straat achter ons spelen veel kinderen samen maar daar heb ik totaal geen zicht op. Die kinderen halen ondanks toezicht echt wel wat rottigheid uit. Daar zou ik dus nog bij blijven totdat hij ouder is.

Hij mag wel in het steegje tussen deze twee straten want daar wonen vriendjes/speelgoed dat hij lenen mag. Of er wordt weer een tuin betegeld en dan rent hij daar steeds mee met de hovenier.

Laatst deed ik hem zijn dog tag om met o.a. mijn telefoonnummer maar die deed hij af. In zijn broekzak wou hij ook echt niet.
Voor ons wordt het dus wel een GPS tracker. Niet om de hele tijd te kijken waar hij is, maar wel dat als ik hem zoek ik weet welke kant ik op moet.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_200768348
Wij laten Simon zeker niet zonder toezicht buiten spelen. Belangrijkste reden hiervoor is de erg drukke weg en ventweg waar wij aan wonen en de waterrijke wijk, waar wij in wonen.

Vanwege deze drukke weg spelen er in onze straat ook maar weinig kinderen buiten. Op andere plekken in de wijk gebeurt dat wel meer, want daar zijn rustigere autoluwe plekken.

Andere reden om hem nog niet zonder toezicht buiten te laten spelen is dat hij onder invloed van andere kinderen toch vaak dingen (na)doet, die wij niet OK vinden (zoals bv. zomaar de straat oversteken/rennen zonder te kijken).
pi_200778008
Ik laat Casper niet alleen buiten spelen zonder toezicht, we wonen in een hofje met 4 andere huizen en er wonen geen andere jonge kinderen (1 gezin waarvan de jongste 9 is). Casper is ook een ongeleid projectiel, die zou ik met 10 minuten al 6 straten verderop kunnen vinden als ie dat in de kop heeft :'). Zijn stiefzusje van ook ruim 3,5 is veel voorzichtiger en die zou sowieso niet binnen een straal van 20 meter van papa vandaan gaan :').

Wij komen net terug van vakantie, tot rust komen met een zwangerschap en 2 peuters is er niet bij maar we hebben een heerlijke week gehad. We hadden giraffen in de achtertuin (Beekse Bergen, huisje aan een savanne) maar het zwembad was unaniem het leukst van de vakantie :'). Volgend jaar blijven we wel thuis met 3x een tripje naar zwembad denk ik :P.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200778759
Bas is er sowieso nog te jong voor met net 2, maar gezien de waterrijke wijk waar wij wonen ben ik er straks pas gerust op als hij wat zwemdiploma's op zak heeft. Hier verder wel echt een buitenspeelcultuur in de wijk, veel jonge kindjes ook hier. Laatst stonden de buurmeisjes ook al aan de deur, of Bas buiten kwam spelen _O- . Dankzij de achterbuurman is het speelveldje sinds een week ook voorzien van een echte knikkerstoeptegel.

Wat een heerlijke foto LBF!
pi_200779631
Bij mij mag de 5,5 jarige nog niet alleen buiten spelen. Sowieso zijn er in onze straat geen kinderen van dezelfde leeftijd. Een straat verderop wel, maar dan kan ik ze niet meer zien. Onze straat en die straat verderop zijn wel éénrichting en rustig, maar de aansluitende wegen niet.
Voorlopig gewoon spelen als ik erbij ben en misschien komend jaar de kleuter maar eens alleen naar de klasgenootjes in de andere straat laten wandelen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_200779665
Ik heb er trouwens ook wel een klein trauma van. Mijn zusje zijn we vroeger ooit kwijt geweest. Mijn moeder was in alle staten. Ze durfde niet bij de buren in de vijver te kijken (we hadden een poortje daarheen). Toen ze daar gelukkig niet bleek te zijn vonden we haar fietsje om de hoek, maar mijn zusje was niet te vinden. Nog een paar hoeken verder zat ze op haar hurken te kijken naar een stratenmaker.
Die was al bang dat we haar kwijt waren en had haar constant aan de praat gehouden zodat ze niet verder zou verdwalen O+
Maar zo’n klein meisje van 3 jaar die op haar driewieler de wereld alleen verkende vonden wij allemaal niet zo chill thuis :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_200781570
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 18:04 schreef LeSage het volgende:
Ik heb er trouwens ook wel een klein trauma van. Mijn zusje zijn we vroeger ooit kwijt geweest. Mijn moeder was in alle staten. Ze durfde niet bij de buren in de vijver te kijken (we hadden een poortje daarheen). Toen ze daar gelukkig niet bleek te zijn vonden we haar fietsje om de hoek, maar mijn zusje was niet te vinden. Nog een paar hoeken verder zat ze op haar hurken te kijken naar een stratenmaker.
Die was al bang dat we haar kwijt waren en had haar constant aan de praat gehouden zodat ze niet verder zou verdwalen O+
Maar zo’n klein meisje van 3 jaar die op haar driewieler de wereld alleen verkende vonden wij allemaal niet zo chill thuis :D
Wat goed van die stratenmaker! ^O^

Wat hier overigens wel scheelt is dat onze peuterknaap desgevraagd z'n eigen voor- en achternaam opdreunt, de namen van mij en mijn man (niet dezelfde achternaam), hij weet onze straatnaam + huisnummer uit zijn hoofd en hij weet zo'n beetje vanaf elke straathoek in het hele dorp hoe hij naar huis moet lopen: dat scheelt natuurlijk wel qua in-alle-staten-wezen bij kwijt :)

En aaaah @LaBelleFleur27 dat snoetje! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_200781707
Dat weet U ook allemaal, dat zijn een van de eerste dingen die ik hem heb geleerd. Ik heb ook een zusje dat ooit kwijt was. :+
Wat hier meespeelt is enerzijds veel auto’s door de straat en anderzijds dat er vorig jaar een pedofiel is opgepakt en veroordeeld die een straat verder op woonde. Dat blijft wel in m’n achterhoofd zitten.

Maar ook al was dat niet gebeurd, dan nog hebben we veel auto’s hier en vind ik U. nog te jong om zonder ouderlijk toezicht buiten te spelen. Hij rent nog gerust naar een kat of een vogel toe zonder om zich heen te kijken, op de fiets zit hij alleen maar te dromen.. die vertrouw ik nog niet. :P
Protège moi de mes désirs.
pi_200782139
Mijn broertje was ooit een poos kwijt op een markt in Italië omdat ie opeens achter een man met ijsjes in zijn hand aan was gaan lopen _O-. Mijn moeder is er nog steeds 20 jaar ouder van geloof ik :')
pi_200782973
M is sowieso nog te klein om alleen buiten te spelen. Zij mag sinds kort alleen in de (afgesloten) achtertuin spelen, terwijl ik aan het koken ben in de keuken. Dat vind ik al een hele stap :P

Wij wonen in een soort hof waar geen auto's komen en waar een speeltuin is. Vanuit ons huis hebben we helaas net geen zicht op de speeltuin en daarnaast is er zo'n 100 meter verderop een vijvertje. Om die redenen zou ik haar voorlopig niet alleen durven te laten spelen buiten.

Daarnaast heb ik bepaalde angsten (waar ik mee moet leren omgaan) en ben ik daardoor een beetje te beschermend. Zo ben ik bang voor pedofielen, kinderlokkers, ongelukjes, andere gemene/ vervelende kinderen etc.
pi_200803608
Bijna jarig!

Elke ochtend met het wakker worden:
"Papa? Vandaag ben ik nog niet driejarig toch? Of morgen wel?"

Ennn.. Dikke schik. O+
pi_200804310
Vanochtend bij het wakker worden:
- Sofie, wat is het voor dag vandaag?
- S; ik ben jarig! Dan krijg ik ballonnen, en slingers, en taart en feest en cadeauen! En ik wil ontbijt op bed! O+

Een hele dag een hele blije lieve dankbare Sofie. Zo mooi om te zien hoe ze met elke cadeau gaat spelen, terwijl er nog cadeaus klaarliggen om uitgepakt te worden. En aan het eind van de dag met een diepe zucht ‘ik had een hele leuke verjaardag! Ik mocht kaarsjes uitblazen!’ O+
Zoveel liefde voor dit meisje O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200804433
Wat leuk NJ! O+

En gefeliciteerd met S takkie. Heerlijk om je kind zo te zien genieten!
pi_200809465
Gefeliciteerd Takkie!

En leuke foto’s NJ!
pi_200809791
Gefeliciteerd @Takkie88 !

Wat leek ze als baby al op het meisje die ze nu is zeg. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 8 augustus 2021 @ 10:09:58 #199
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_200810051
Gefeliciteerd takkie!
pi_200810698
Congrats @Takkie88 Tof ook hoe je die foto's bij elkaar hebt staan van alle jaren. *)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')