Een testbatterij is inderdaad precies wat je zegt, een aantal verschillende taken die we achter elkaar afnemen.quote:Op zondag 25 juli 2021 16:25 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat ik me afvraag, wat moet ik me voorstellen bij een testbatterijEen reeks verschillende testjes?
En taakjes is inderdaad een jeukwoordopdrachten, taken, testonderdelen oid zouden alternatieven kunnen zijn.
Ik denk trouwens dat als je ook wilt dat ouders met een lager dan gemiddeld niveau deelnemen dat hij nog simpeler/overzichtelijker moet. (Evt aangevuld door een simpele infographic oid).
Ik denk dat je hoogopgeleide mensen niet perse afschrikt met duidelijkere taal, andersom weer wel.quote:Op zondag 25 juli 2021 16:42 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Een testbatterij is inderdaad precies wat je zegt, een aantal verschillende taken die we achter elkaar afnemen.
Dank voor de suggestie voor alternatieve bewoordingen!
Ja, ik ben dat met je eens. Het lastige is dat je eigenlijk niet aparte brieven/folders wil (je kan niet echt mensen eerst vragen naar hun opleidingsniveau en dan een bepaalde brief/folder meegeven) maar je wil ook de algemene brief/folder niet zo simpel maken dat hoger opgeleide ouders weer afhaken. Ik ga er nog even op puzzelen, samen met de suggesties van Lemijn en Tink later ook. De ethische toetsingscommissie gaat er ook nog naar kijken, die gaat ongetwijfeld ook nog om aanpassingen vragen. Misschien dat we uiteindelijk toch nog een aparte simpele tekst maken die we op de website zetten en dan daarnaar verwijzen in de brief oid.. al mis je dan nog steeds degenen die geen internet hebben.
Daar heb je wel een punt.quote:Op zondag 25 juli 2021 18:46 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik denk dat je hoogopgeleide mensen niet perse afschrikt met duidelijkere taal, andersom weer wel.
Wat trouwens al erg kan helpen om te verduidelijken is tussenkopjes. (Wie zijn we we, wat zoeken we, waarom zoeken we die, wat levert het op voor u ect.). Dat maakt het voor mensen met een wat lager begripsniveau wat makkelijker te behappen.
Wat een fijne info, hier kan ik echt wat mee!quote:Op zondag 25 juli 2021 19:05 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb twaalf jaar gewerkt met mensen met een LVB, en heb oneindig veel brieven uitgelegdt viel me vooral op dat ze soms al afhaakten op stukken tekst die optisch lang leken (simpel geschreven of niet) of waar in het begin meteen een paar vage/ingewikkelde termen stonden.
Verder, als er duidelijk instaat "whats in it for me?" Kan dat voor die doelgroep een goede motivator zijn om mee te doen (mensen met een lager gemiddeld iq zijn vaker iets meer op zichzelf en op snel resultaat gericht en hebben wat minder boodschap aan dingen doen "voor de wetenschap, voor de samenleving" o.i.d).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kans is groot dat je met je peuter mee zou kunnen doen als je dat zou willen, we gaan als het goed is kinderen zien in allerlei delen van het land. De enige criteria om mee te kunnen doen, zijn dat je peuter tussen 2.5-4 jaar is op moment van testen en dat de ouder goed genoeg Nederlands spreekt om te begrijpen wat het onderzoek inhoudt en zo 'geinformeerde toestemming' kan geven voor deelname aan het onderzoek. Als we echt gaan starten met de werving (we hopen zo eind oktober de eerste kinderen te kunnen gaan testen) dan kan ik dat hier nog wel even aangeven als je/jullie dat leuk vinden, dan zou ik geïnteresseerden de informatiebrief en folder kunnen sturen![]()
quote:Op zondag 25 juli 2021 20:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Ha, dat snap ikIk (en mijn peuter denk ik ook) heb daar wel interesse inSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kans is groot dat je met je peuter mee zou kunnen doen als je dat zou willen, we gaan als het goed is kinderen zien in allerlei delen van het land. De enige criteria om mee te kunnen doen, zijn dat je peuter tussen 2.5-4 jaar is op moment van testen en dat de ouder goed genoeg Nederlands spreekt om te begrijpen wat het onderzoek inhoudt en zo 'geinformeerde toestemming' kan geven voor deelname aan het onderzoek. Als we echt gaan starten met de werving (we hopen zo eind oktober de eerste kinderen te kunnen gaan testen) dan kan ik dat hier nog wel even aangeven als je/jullie dat leuk vinden, dan zou ik geïnteresseerden de informatiebrief en folder kunnen sturendus ik hoop dat je het ons tzt nog laat weten
![]()
quote:Op zondag 25 juli 2021 20:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Ha, dat snap ikLijkt mij ook leuk om mee te doen als het tijd- en planningtechnisch haalbaar is!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kans is groot dat je met je peuter mee zou kunnen doen als je dat zou willen, we gaan als het goed is kinderen zien in allerlei delen van het land. De enige criteria om mee te kunnen doen, zijn dat je peuter tussen 2.5-4 jaar is op moment van testen en dat de ouder goed genoeg Nederlands spreekt om te begrijpen wat het onderzoek inhoudt en zo 'geinformeerde toestemming' kan geven voor deelname aan het onderzoek. Als we echt gaan starten met de werving (we hopen zo eind oktober de eerste kinderen te kunnen gaan testen) dan kan ik dat hier nog wel even aangeven als je/jullie dat leuk vinden, dan zou ik geïnteresseerden de informatiebrief en folder kunnen sturen
Superleuk!quote:Op vrijdag 30 juli 2021 14:55 schreef Ynske het volgende:
Even trots, een shirtje gemaakt voor mijn tuta ventje. Volgende gaat met tractors zijn
[ afbeelding ]
Als ik nog een kleine toevoeging mag doen. Ik zou even een ander woord verzinnen voor testbatterij. Voor mij is het duidelijk dat je daarmee een verzameling van testen bedoeld, maar ik denk dat er wel een risico is dat mensen het woord te letterlijk nemen/lezen wat verwarring opwekt. Zeker bij mensen die de taal iets minder machtig zijn, zijn figuurlijke uitdrukkingen natuurlijk lastigerquote:Op zondag 25 juli 2021 21:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik kom dan zeker nog even hier terug als we ethische goedkeuring hebben en kunnen gaan starten! Wat leuk jullie enthousiasme![]()
dan kunnen jullie dan meteen zien hoe de brief er uiteindelijk uit is komen te zien haha!
Euhm ja.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 20:27 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Bekend verschijnsel met jullie peuters?
Ja en nee. U. heeft laatst het hele huis rood gekleurd met een stempel en een stift…quote:Op vrijdag 30 juli 2021 20:27 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Nee bij mijn peuter niet, als dreumes daarentegen...quote:Op vrijdag 30 juli 2021 20:27 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Oh jahoor.. we zijn aan het overwegen zelfs de bedden uit de kamer te halen en dan maar met matras op de grond.. ze slopen namelijk ook elke keer hun lattenbodem erui voor de helft want dan kan je zo leuk van je matras glijden ipv gewoon slapen.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 20:27 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |