abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 juli 2021 @ 16:25:37 #126
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200541147
Wat ik me afvraag, wat moet ik me voorstellen bij een testbatterij :? Een reeks verschillende testjes?

En taakjes is inderdaad een jeukwoord :P opdrachten, taken, testonderdelen oid zouden alternatieven kunnen zijn.

Ik denk trouwens dat als je ook wilt dat ouders met een lager dan gemiddeld niveau deelnemen dat hij nog simpeler/overzichtelijker moet. (Evt aangevuld door een simpele infographic oid).
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_200541308
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 16:25 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat ik me afvraag, wat moet ik me voorstellen bij een testbatterij :? Een reeks verschillende testjes?

En taakjes is inderdaad een jeukwoord :P opdrachten, taken, testonderdelen oid zouden alternatieven kunnen zijn.

Ik denk trouwens dat als je ook wilt dat ouders met een lager dan gemiddeld niveau deelnemen dat hij nog simpeler/overzichtelijker moet. (Evt aangevuld door een simpele infographic oid).
Een testbatterij is inderdaad precies wat je zegt, een aantal verschillende taken die we achter elkaar afnemen.

Dank voor de suggestie voor alternatieve bewoordingen!

Ja, ik ben dat met je eens. Het lastige is dat je eigenlijk niet aparte brieven/folders wil (je kan niet echt mensen eerst vragen naar hun opleidingsniveau en dan een bepaalde brief/folder meegeven :+ ) maar je wil ook de algemene brief/folder niet zo simpel maken dat hoger opgeleide ouders weer afhaken. Ik ga er nog even op puzzelen, samen met de suggesties van Lemijn en Tink later ook. De ethische toetsingscommissie gaat er ook nog naar kijken, die gaat ongetwijfeld ook nog om aanpassingen vragen. Misschien dat we uiteindelijk toch nog een aparte simpele tekst maken die we op de website zetten en dan daarnaar verwijzen in de brief oid.. al mis je dan nog steeds degenen die geen internet hebben.
  zondag 25 juli 2021 @ 18:46:13 #128
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200542694
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 16:42 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Een testbatterij is inderdaad precies wat je zegt, een aantal verschillende taken die we achter elkaar afnemen.

Dank voor de suggestie voor alternatieve bewoordingen!

Ja, ik ben dat met je eens. Het lastige is dat je eigenlijk niet aparte brieven/folders wil (je kan niet echt mensen eerst vragen naar hun opleidingsniveau en dan een bepaalde brief/folder meegeven :+ ) maar je wil ook de algemene brief/folder niet zo simpel maken dat hoger opgeleide ouders weer afhaken. Ik ga er nog even op puzzelen, samen met de suggesties van Lemijn en Tink later ook. De ethische toetsingscommissie gaat er ook nog naar kijken, die gaat ongetwijfeld ook nog om aanpassingen vragen. Misschien dat we uiteindelijk toch nog een aparte simpele tekst maken die we op de website zetten en dan daarnaar verwijzen in de brief oid.. al mis je dan nog steeds degenen die geen internet hebben.
Ik denk dat je hoogopgeleide mensen niet perse afschrikt met duidelijkere taal, andersom weer wel.

Wat trouwens al erg kan helpen om te verduidelijken is tussenkopjes. (Wie zijn we we, wat zoeken we, waarom zoeken we die, wat levert het op voor u ect.). Dat maakt het voor mensen met een wat lager begripsniveau wat makkelijker te behappen.
pi_200542861
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 18:46 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik denk dat je hoogopgeleide mensen niet perse afschrikt met duidelijkere taal, andersom weer wel.

Wat trouwens al erg kan helpen om te verduidelijken is tussenkopjes. (Wie zijn we we, wat zoeken we, waarom zoeken we die, wat levert het op voor u ect.). Dat maakt het voor mensen met een wat lager begripsniveau wat makkelijker te behappen.
Daar heb je wel een punt.
Dat laatste hebben we in de folder inderdaad al behoorlijk zo gedaan, aparte kopjes voor wat is het doel van het onderzoek, wie kan meedoen, wat vragen we van u als u meedoet, wat gebeurt er bij het bezoek, wat krijgt u er voor terug. De teksten die ik hier heb gepost zijn dan van het kopje wat is het doel van het onderzoek. Maar in de brief ga ik nog eens kijken of we dat duidelijk genoeg doen!
  zondag 25 juli 2021 @ 19:05:23 #130
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200542974
Ik heb twaalf jaar gewerkt met mensen met een LVB, en heb oneindig veel brieven uitgelegd :P t viel me vooral op dat ze soms al afhaakten op stukken tekst die optisch lang leken (simpel geschreven of niet) of waar in het begin meteen een paar vage/ingewikkelde termen stonden.

Verder, als er duidelijk instaat "whats in it for me?" Kan dat voor die doelgroep een goede motivator zijn om mee te doen (mensen met een lager gemiddeld iq zijn vaker iets meer op zichzelf en op snel resultaat gericht en hebben wat minder boodschap aan dingen doen "voor de wetenschap, voor de samenleving" o.i.d).
pi_200543430
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:05 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb twaalf jaar gewerkt met mensen met een LVB, en heb oneindig veel brieven uitgelegd :P t viel me vooral op dat ze soms al afhaakten op stukken tekst die optisch lang leken (simpel geschreven of niet) of waar in het begin meteen een paar vage/ingewikkelde termen stonden.

Verder, als er duidelijk instaat "whats in it for me?" Kan dat voor die doelgroep een goede motivator zijn om mee te doen (mensen met een lager gemiddeld iq zijn vaker iets meer op zichzelf en op snel resultaat gericht en hebben wat minder boodschap aan dingen doen "voor de wetenschap, voor de samenleving" o.i.d).
Wat een fijne info, hier kan ik echt wat mee!

Ik vind het zo lief dat jullie allemaal zo meedenken O+
  zondag 25 juli 2021 @ 20:03:30 #132
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_200543726
Ik ben nu wel heel benieuwd in wat voor setting dit onderzoek is en of mijn peuter ook mee kan doen :P
pi_200544063
Ha, dat snap ik :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kans is groot dat je met je peuter mee zou kunnen doen als je dat zou willen, we gaan als het goed is kinderen zien in allerlei delen van het land. De enige criteria om mee te kunnen doen, zijn dat je peuter tussen 2.5-4 jaar is op moment van testen en dat de ouder goed genoeg Nederlands spreekt om te begrijpen wat het onderzoek inhoudt en zo 'geinformeerde toestemming' kan geven voor deelname aan het onderzoek. Als we echt gaan starten met de werving (we hopen zo eind oktober de eerste kinderen te kunnen gaan testen) dan kan ik dat hier nog wel even aangeven als je/jullie dat leuk vinden, dan zou ik geïnteresseerden de informatiebrief en folder kunnen sturen :)
  zondag 25 juli 2021 @ 21:00:44 #134
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_200544691
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 20:23 schreef vlindertje89 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kans is groot dat je met je peuter mee zou kunnen doen als je dat zou willen, we gaan als het goed is kinderen zien in allerlei delen van het land. De enige criteria om mee te kunnen doen, zijn dat je peuter tussen 2.5-4 jaar is op moment van testen en dat de ouder goed genoeg Nederlands spreekt om te begrijpen wat het onderzoek inhoudt en zo 'geinformeerde toestemming' kan geven voor deelname aan het onderzoek. Als we echt gaan starten met de werving (we hopen zo eind oktober de eerste kinderen te kunnen gaan testen) dan kan ik dat hier nog wel even aangeven als je/jullie dat leuk vinden, dan zou ik geïnteresseerden de informatiebrief en folder kunnen sturen :)
Ik (en mijn peuter denk ik ook) heb daar wel interesse in :Y dus ik hoop dat je het ons tzt nog laat weten :)
pi_200545052
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 20:23 schreef vlindertje89 het volgende:
SPOILER
Lijkt mij ook leuk om mee te doen als het tijd- en planningtechnisch haalbaar is!
  zondag 25 juli 2021 @ 21:27:39 #136
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200545153
Lijkt mij ook interessant ja, mijn peuter is in december 2,5 dus als het haalbaar is tegen die tijd :).
pi_200545436
Ik kom dan zeker nog even hier terug als we ethische goedkeuring hebben en kunnen gaan starten! Wat leuk jullie enthousiasme *) O+ dan kunnen jullie dan meteen zien hoe de brief er uiteindelijk uit is komen te zien haha!
pi_200584534
edit, verkeerde topic
freedom is just another word for nothing left to lose
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 30 juli 2021 @ 14:55:19 #139
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_200637480
Even trots, een shirtje gemaakt voor mijn tuta ventje. Volgende gaat met tractors zijn O+

Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_200640392
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 14:55 schreef Ynske het volgende:
Even trots, een shirtje gemaakt voor mijn tuta ventje. Volgende gaat met tractors zijn O+

[ afbeelding ]
Superleuk!
  FOK!fossiel vrijdag 30 juli 2021 @ 19:26:34 #141
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200642544
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik kom dan zeker nog even hier terug als we ethische goedkeuring hebben en kunnen gaan starten! Wat leuk jullie enthousiasme *) O+ dan kunnen jullie dan meteen zien hoe de brief er uiteindelijk uit is komen te zien haha!
Als ik nog een kleine toevoeging mag doen. Ik zou even een ander woord verzinnen voor testbatterij. Voor mij is het duidelijk dat je daarmee een verzameling van testen bedoeld, maar ik denk dat er wel een risico is dat mensen het woord te letterlijk nemen/lezen wat verwarring opwekt. Zeker bij mensen die de taal iets minder machtig zijn, zijn figuurlijke uitdrukkingen natuurlijk lastiger :)

(Heb niet alles doorgelezen dus misschien was het al genoemd hoor :) )
Chick on a mission
pi_200643288

Bekend verschijnsel met jullie peuters? -O-
pi_200643436
Gelukkig niet! :9
pi_200644960
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:27 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Euhm ja.
Tot nu toe beperkt het zich tot het behang op de overloop en bij de trap, dat er toch al af moet. Ik vrees wel voor het behang in de slaapkamer.

In zijn kamer is de muur gesausd. Je wilt niet weten hoe dat eruit ziet, hij trekt er soms zijn nagels over. :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 22:09:54 #145
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200644981
quote:
[ afbeelding ]
Ja en nee. U. heeft laatst het hele huis rood gekleurd met een stempel en een stift…
Protège moi de mes désirs.
pi_200645397
quote:
[ afbeelding ]
Nee bij mijn peuter niet, als dreumes daarentegen...
pi_200646313
quote:
[ afbeelding ]
Oh jahoor.. we zijn aan het overwegen zelfs de bedden uit de kamer te halen en dan maar met matras op de grond.. ze slopen namelijk ook elke keer hun lattenbodem erui voor de helft want dan kan je zo leuk van je matras glijden ipv gewoon slapen.
De muren zijn al kaal, en de kastjes die er hingen zijn inmiddels ook weg. We dachten daar kunnen ze niet bij, maar ze gebruiken elkaar als krukje om vervolgens wel alles eruit te kunnen trekken. De kledingkast zit met 4 sloten dicht omdat anders alle kleding na elk slaapje weer terug de kast in moet..
pi_200650061
_O- Duidelijke antwoorden!
Ja hij sloopt ook boeken en speelgoed (stickers moeten altijd van het speelgoed af), maar verder pakt hij gewoon dingen die hij niet mag hebben, zonder ze verder kapot te maken. Vaak geeft hij het juist trots aan ons af, dat hij ons "geholpen" heeft datgene te pakken.
Maar we hebben ook een lange periode gehad waarin we van alles kwijt waren, en dat hij al die spullen in bepaalde kastjes had gezet. :')
Een bankpasje zijn we overigens al zeker een jaar kwijt, maar daar hebben we een andere voor aangevraagd.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 08:59:27 #149
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200650147
Nee, gelukkig (nog) niet. Mijn peuter is nogal van het nette type, ruimt ook op _O- . We hebben een knoeidoekje voor hem in de salontafel liggen vanwege open beker en soms knoeien. Dat ruimt hij dan zelf op. Knoeide ik van de week per ongeluk, komt hij aanrennen met het doekje 'mama doekje, ik helpen *) '
  zaterdag 31 juli 2021 @ 09:15:50 #150
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200650437
Mijn peuter is echt een engeltje wat dat betreft, die weet dat hij niet aan de muren mag komen en doet dat ook daadwerkelijk niet :o. Verder is hij graag bij ons in de buurt en speelt hij niet graag alleen op z'n kamer waardoor ie ook niet echt de kans neemt om daar iets te slopen/verbouwen zonder dat we het zien. Moet zeggen dat we op dat vlak ook wel redelijk consequent zijn, potloden/krijtjes ect gaan na het spelen weer terug in een kastje waardoor het ook niet bij verveling voor het grijpen ligt. Hij kan er wel gewoon bij in de kast, maar kennelijk werkt het genoeg als het niet in het zicht ligt hier.

Verder is hij qua gedrag/opstandigheid wel een flinke kluif ;) maar slopen doet ie niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')