abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 juli 2021 @ 15:34:37 #151
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200657458
Zo, vanmorgen met Bas bij het consultatiebureau geweest. Hij deed braaf en enthousiast alle dingen die gevraagd werden, heel schattig. Het blijft een kleine kabouter met zijn 84 cm, maar ach :+. Hij kletste de oren van mijn & de arts hoofd af en maakte nog indruk met zijn doei & handkus toen we weg liepen _O-
pi_200659014
We hebben ze nu een deel van het speelgoed op de kamer gezet. Ze mogen best nog even spelen voor ze gaan slapen namelijk, maar dan wel met spullen die daarvoor zijn bedoelt, en niet met de halve inboedel :+
  zaterdag 31 juli 2021 @ 18:36:44 #153
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_200660120
quote:
6s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 17:12 schreef aapieannie het volgende:
We hebben ze nu een deel van het speelgoed op de kamer gezet. Ze mogen best nog even spelen voor ze gaan slapen namelijk, maar dan wel met spullen die daarvoor zijn bedoelt, en niet met de halve inboedel :+
Ik moest erg lachen om je verhaal. Je zou het eens moeten filmen :P Gelukkig is het niet herkenbaar. Bas is best netjes met spullen.

Hij zit momenteel niet zo lekker in z’n vel. Naar het kdv is opeens elke keer huilen en ook thuis huilt hij meer dan normaal. Ik weet niet of het de naweeën zijn van het ziek zijn vorige week of een sprong of iets anders. Ik vind het zo sneu voor hem.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 18:38:24 #154
475804 1inamelon
pi_200660145
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 15:34 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, vanmorgen met Bas bij het consultatiebureau geweest. Hij deed braaf en enthousiast alle dingen die gevraagd werden, heel schattig. Het blijft een kleine kabouter met zijn 84 cm, maar ach :+. Hij kletste de oren van mijn & de arts hoofd af en maakte nog indruk met zijn doei & handkus toen we weg liepen _O-
Het zit in de (Fok)naam *) Bas zei laatst de assistente bij de kinderarts gedag (schönen Taahaaag!), zij zei Danke Schatz! En Bas: okee Schatzzz! :')
pi_200664235
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 18:36 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Ik moest erg lachen om je verhaal. Je zou het eens moeten filmen :P Gelukkig is het niet herkenbaar. Bas is best netjes met spullen.

Hij zit momenteel niet zo lekker in z’n vel. Naar het kdv is opeens elke keer huilen en ook thuis huilt hij meer dan normaal. Ik weet niet of het de naweeën zijn van het ziek zijn vorige week of een sprong of iets anders. Ik vind het zo sneu voor hem.
Haha! Nou ik moet soms ook mijn lachen inhouden hoor als ik zie wat ze allemaal hebben uitgevroten samen.
Oudste speelt ook nog voor ze gaat slapen, maar die laat de boel wel heel.
De mannen zijn echte rouwdouwers en alles moet hard en wild. En daarbij een gezonde portie nieuwschierigheid, dus alles moet uit elkaar om te zien hoe het werkt.

Bijkomstig voordeel van deze nieuwschierigheid is dat ze elkaar aan en uit kunnen kleden, want super handig zo'n broer om mee te oefenen.

Het slopen beperkt zich wel tot hun eigen kamer, in de overige kamers weten ze dondersgoed wat wel en niet mag.
  zondag 1 augustus 2021 @ 00:31:44 #156
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_200665690
quote:

[..]

Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar Koert (2 jaar en 2 maanden) heeft dit ook ineens.
Altijd graag naar de gastouder gegaan, en nu is het bij het afzetten ineens drama. Verder blijft hij huilen en klagen als ik naar boven ben of even weg. Hij heeft zelfs het woord 'huis' leren zeggen, om aan te geven dat hij naar huis wil. En de hele tijd vragen naar mama. Nu weet ik wel dat ze weleens fases hebben waarin de ene ouder alles is, en daarna de andere ouder en periodes waarin dat afzetten bij de opvang wat lastiger is, maar het is wel even wennen.
Van de week bedacht hij zich halverwege dat hij naar de gastouder ging, wilde niet meer verder lopen, bleef maar huis zeggen.
De gastouder heeft hem moeten paaien met het opzetten van 'de wielen van de bus'. Toen was het weer goed :+
pi_200668182
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 18:38 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Het zit in de (Fok)naam *) Bas zei laatst de assistente bij de kinderarts gedag (schönen Taahaaag!), zij zei Danke Schatz! En Bas: okee Schatzzz! :')
Whehehe kleine charmeur O+
quote:

[..]

En dit zit misschien ook wel in de (fok)naam. Bas heeft eerder dit jaar een periode gehad waarin hij niet zo lekker ging op het kdv. Veel huilen, lastig te troosten. Het gaat nu aanzienlijk beter terwijl er geen dingen anders zijn gegaan daar. Wel leggen we hem nu 's ochtends al uit dat hij naar 'school' gaat. Tussendoor zijn we 2x op vakantie gegaan en praat hij aanzienlijk meer en beter, op het KDV praat hij nog altijd amper. Wel begint hij dus sinds deze week ineens tegen vreemde mensen te praten, wellicht dat hij zich nu eindelijk zeker genoeg voelt.
Ik begreep ook van een vriendin die laatst een masterclass van haar werk had, dat ziek zijn en een ontwikkelingssprong ook nog wel eens samen kan gaan. Dus wellicht heeft jouw Bas ook wel een combinatie te pakken :*

Hier weer tandjeshoest en poep. Wat een nacht. c_/ :Z
pi_200672360
Doukje waande zich in de Efteling.

Ze zeulde mijn moeder met stoel en al door de woonkamer. Botsauto's.
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_200675703
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:36 schreef Pinnenmutske het volgende:
Doukje waande zich in de Efteling.

Ze zeulde mijn moeder met stoel en al door de woonkamer. Botsauto's.
Maar je hebt helemaal geen botsauto's in de Efteling :P
pi_200694868
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:56 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Maar je hebt helemaal geen botsauto's in de Efteling :P
Ach, Doukje is 3 en in haar beleving kan alles ;)

Trotse tante
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
  maandag 2 augustus 2021 @ 14:13:15 #161
475804 1inamelon
pi_200695493
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 00:31 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar Koert (2 jaar en 2 maanden) heeft dit ook ineens.
Altijd graag naar de gastouder gegaan, en nu is het bij het afzetten ineens drama. Verder blijft hij huilen en klagen als ik naar boven ben of even weg. Hij heeft zelfs het woord 'huis' leren zeggen, om aan te geven dat hij naar huis wil. En de hele tijd vragen naar mama. Nu weet ik wel dat ze weleens fases hebben waarin de ene ouder alles is, en daarna de andere ouder en periodes waarin dat afzetten bij de opvang wat lastiger is, maar het is wel even wennen.
Van de week bedacht hij zich halverwege dat hij naar de gastouder ging, wilde niet meer verder lopen, bleef maar huis zeggen.
De gastouder heeft hem moeten paaien met het opzetten van 'de wielen van de bus'. Toen was het weer goed :+
Hij wordt in oktober 3. Hij laat zich gelukkig wel makkelijk afleiden door de leidsters maar het is gewoon sneu. Het eerste wat hij zegt als hij wakker wordt is “Mamaaaaa ik ben klaar met slapen. Gaan we niet naar school?” Of “Is het al weekend?” :')
  maandag 2 augustus 2021 @ 14:17:27 #162
475804 1inamelon
pi_200695585
quote:
17s.gif Op zondag 1 augustus 2021 08:22 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Whehehe kleine charmeur O+
[..]

En dit zit misschien ook wel in de (fok)naam. Bas heeft eerder dit jaar een periode gehad waarin hij niet zo lekker ging op het kdv. Veel huilen, lastig te troosten. Het gaat nu aanzienlijk beter terwijl er geen dingen anders zijn gegaan daar. Wel leggen we hem nu 's ochtends al uit dat hij naar 'school' gaat. Tussendoor zijn we 2x op vakantie gegaan en praat hij aanzienlijk meer en beter, op het KDV praat hij nog altijd amper. Wel begint hij dus sinds deze week ineens tegen vreemde mensen te praten, wellicht dat hij zich nu eindelijk zeker genoeg voelt.
Ik begreep ook van een vriendin die laatst een masterclass van haar werk had, dat ziek zijn en een ontwikkelingssprong ook nog wel eens samen kan gaan. Dus wellicht heeft jouw Bas ook wel een combinatie te pakken :*

Hier weer tandjeshoest en poep. Wat een nacht. c_/ :Z
Ohjaa tandjeshoest. Dat heeft Zusje geloof ik. Ze slapen bij elkaar op de kamer en hoesten elkaar lekker wakker.

Een van de juffen van Bas zei ook al dat er misschien een sprong in zijn ontwikkeling aan zit te komen. Maar zijn hele crèchetijd is zo onrustig geweest door Corona. En toen waren we zelf een maand weg. En nu is het straks 2 weken zomersluiting, en dan gaat hij weer een week naar de crèche en dan hebben we weer een maand vakantie. Geen idee nog wat we dan gaan doen. Maar dan zal hij daarna weer moeten wennen. Gelukkig ( ;( ) komt Zusje dan ook al bijna. Die gaat per half oktober wennen.
pi_200696173
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:13 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Hij wordt in oktober 3. Hij laat zich gelukkig wel makkelijk afleiden door de leidsters maar het is gewoon sneu. Het eerste wat hij zegt als hij wakker wordt is “Mamaaaaa ik ben klaar met slapen. Gaan we niet naar school?” Of “Is het al weekend?” :')
Wij hebben een weekbord, dat was op die leeftijd heel handig. Het wordt nou niet echt meer gebruikt maar misschien wel weer als hij naar school mag.

Zaterdag wou hij ineens niet meer naar judo. Je kunt hem er niet aan zijn haren mee naartoe trekken dus we hebben hem maar gelaten.
Eind van de dag had hij toch spijt. Les geleerd hoop ik. ^O^
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_200696434
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:17 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Ohjaa tandjeshoest. Dat heeft Zusje geloof ik. Ze slapen bij elkaar op de kamer en hoesten elkaar lekker wakker.

Een van de juffen van Bas zei ook al dat er misschien een sprong in zijn ontwikkeling aan zit te komen. Maar zijn hele crèchetijd is zo onrustig geweest door Corona. En toen waren we zelf een maand weg. En nu is het straks 2 weken zomersluiting, en dan gaat hij weer een week naar de crèche en dan hebben we weer een maand vakantie. Geen idee nog wat we dan gaan doen. Maar dan zal hij daarna weer moeten wennen. Gelukkig ( ;( ) komt Zusje dan ook al bijna. Die gaat per half oktober wennen.
Ik denk dat dat hier ook was, die onrust. Hij is in november 2019 begonnen op het KDV op de dinsdag. In Maart de eerste lockdown en dat ging toen nog prima voor mijn man, thuis werken met een baby die 5 uur per dag slaapt. Toen van het najaar de 2e lockdown, zaten wij beide in de cruciale sector. Bas zat ineens op een samengevoegde groep en de kindjes waar hij veel en graag mee speelt waren er allemaal niet. Ook andere leidsters. Hij was toen net 1. De problemen bij hem begonnen toen de groepen weer terug naar normaal gingen. Wij zijn toen echt een standaard ritueeltje ook gaan doen met wegbrengen en dat ging heel goed. Tot vorige week :').
Vorige week bracht mijn man hem weg en mocht hij Bas buiten overdragen aan de leidsters wegens mooi weer ipv het normale binnen. Hij was zo boos omdat het anders was dat hij zichzelf een blauwe plek heeft geslagen tegen zijn hoofd op het hek :X .
pi_200703015
quote:
3s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:39 schreef PKM het volgende:

[..]

Wij hebben een weekbord, dat was op die leeftijd heel handig. Het wordt nou niet echt meer gebruikt maar misschien wel weer als hij naar school mag.

Zaterdag wou hij ineens niet meer naar judo. Je kunt hem er niet aan zijn haren mee naartoe trekken dus we hebben hem maar gelaten.
Eind van de dag had hij toch spijt. Les geleerd hoop ik. ^O^
Wij hebben ook zon planbord. Niet hele dagen volledig ingepland maar wel welke dagen vrij zijn en welke dagen opvangdagen zijn. Ook zetten we erop wie hem komt halen en soms als we iets bijzonders gaan doen zoals bijv tandarts oid.

Ons bord (met weekindeling) is van de xenos, magneetjes van kinderplanborden.nl
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_200703066
quote:
17s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:49 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik denk dat dat hier ook was, die onrust. Hij is in november 2019 begonnen op het KDV op de dinsdag. In Maart de eerste lockdown en dat ging toen nog prima voor mijn man, thuis werken met een baby die 5 uur per dag slaapt. Toen van het najaar de 2e lockdown, zaten wij beide in de cruciale sector. Bas zat ineens op een samengevoegde groep en de kindjes waar hij veel en graag mee speelt waren er allemaal niet. Ook andere leidsters. Hij was toen net 1. De problemen bij hem begonnen toen de groepen weer terug naar normaal gingen. Wij zijn toen echt een standaard ritueeltje ook gaan doen met wegbrengen en dat ging heel goed. Tot vorige week :').
Vorige week bracht mijn man hem weg en mocht hij Bas buiten overdragen aan de leidsters wegens mooi weer ipv het normale binnen. Hij was zo boos omdat het anders was dat hij zichzelf een blauwe plek heeft geslagen tegen zijn hoofd op het hek :X .
Dat soort wisselingen vond kapitein ook altijd moeilijk op die leeftijd, soms begon de opvang in een ander lokaal omdat de groepen rustig waren en werden samengevoegd. Mooi niet dat we hem dat andere lokaal in kregen zonder verzet :{

Toen we hem daar thuis vast een beetje op voorbereidden " het kan straks zijn dat je naar het blauwe lokaal gaat. Maar wat hetzelfde is is dat juf tralala er is, en je mag je knuffel meenemen"

Dat hielp,soms,een beetje :')
pi_200703137
Zo’n planbord is wel een goed idee, alhoewel hier alleen maandag een strijd is.

@PKM judo? Hoe oud is hij? :)

Hier gaat de ontwikkeling weer hard. Waar het vorig jaar mede door corona+lockdown+mijn zwangerschap stil stond omdat ik hem niet kon bieden wat hij nodig had, gaat hij nu als een speer. Hij kent al heel veel letters, oefent met zijn naam schrijven, durft meer dingen, ik zie hem weer open bloeien. :)

Ook is zijn half afgebroken tandje is weer heel gemaakt door de tandarts. Hij heeft z’n angst voor de tandarts het afgelopen half jaar ook helemaal overwonnen. Ben zo trots op hem. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_200709971
@arvensis hij is 3,5 en doet tuimeljudo in een groep tot 7 jaar oud.

De enige voorwaarde was dat hij kàn luisteren. En dat kan hij.
Het is wel te merken dat hij nog erg jong is want als twee anderen oefenen dan wil hij bij hun voeten zitten wat natuurlijk niet mag.
Meestal vindt hij het wel heel leuk. ^O^

Leuke ontwikkelingen trouwens die je noemt. Banaan weigert absoluut om te schrijven en letterherkenning is er maar beperkt. Het heeft nu ook zijn interesse niet.
Wel zat hij pas geleden met dingen als "in beschuit zit ook een s" waar hij eerder vooral met de beginletter bezig was.

Gisteren had hij een hovenier gevonden want er werd weer eens een tuin dicht getegeld. Hij pakte zijn kruiwagen en ging helpen scheppen. Hij was helemaal in zijn element. O+

[ Bericht 35% gewijzigd door PKM op 03-08-2021 10:40:55 ]
pi_200710483
@PKM leuk, hoor! Na de vakantie ga ik me ook even oriënteren op sporten. Ik wil hem sowieso op zwemles hebben.

Hij begon ook met de eerste letters. We hebben eerst geoefend met de eerste letters van familieleden. Die kan hij nu ook lezen. Maar zijn interesse ligt nu vooral bij automerken. :')

Bmw, Porche, Renault en “ringauto” (audi) zijn zijn favoriet. :D
pi_200710888
Haha leuk, automerken zijn hier ook een ding. Vooral Volkswagen en Toyota.

Laatst ook een periode waarin hij geïnteresseerd was in ruitenwissers en waarom die allemaal anders zijn. :') En zo is er ook een enorme fascinatie voor wc-blokjes, vorm, geur, merk, en van welke winkel komt die? En waarom zitten er 2 in die verpakking? :{
pi_200714804
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 21:30 schreef arvensis het volgende:
Ook is zijn half afgebroken tandje is weer heel gemaakt door de tandarts. Hij heeft z’n angst voor de tandarts het afgelopen half jaar ook helemaal overwonnen. Ben zo trots op hem. :)
Wat knap van U! Geven ze zo’n kleintje verdoving of hoe doen ze dat eigenlijk :) ?

PKM, wat stoer dat hij al op judo zit 8-)

Hier lijkt het na weken aanklooien met buikgriep, verkoudheden en longontsteking bij C eindelijk weer wat beter te gaan (scheer je weg fokwet :{w ). Het enige wat nog steeds hardnekkig aanwezig is is de verlatingsangst, ze vraagt echt 100 keer per dag of ik altijd weer terugkom en of ik haar niet zal achterlaten, ook als ze bij me is. Laatste weken voor de vakantie naar de psz brengen was echt vreselijk drama, achterlaten als mijn moeder oppast is huilen, bij mijn schoonouders gaat redelijk want die passen wekelijks op maar daar vraagt ze het dus ook best vaak en als ik op zaterdag werk vraagt ze het geregeld aan haar vader :') Ze is verder wel kalm en gezellig als ik weg ben overigens, dus in die zin maak ik me nu nog geen zorgen, maar ik merk wel dat ik er veel over pieker en dat het me dwarszit. Hoef niet perse adviezen maar ik wilde het gewoon even van me afschrijven, het is echt iets van de laatste 2 maanden, maar ik kan me niet heugen dat er iets gebeurd is waardoor dit ontstaan is bij haar :{
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_200715545
@rena Nee, gelukkig niet. We hebben echt een fijne tandarts (in Maurik, aanrader ;)) die alle tijd heeft genomen om een band op te bouwen met hem. Steeds iets meer doen. Twee weken geleden was hij zo ver dat z’n tandjes gepolijst mochten worden dus meteen een afspraak gemaakt voor het helen van het tandje.
Hij vond het heel spannend, maar liet alles toe.

Ah, vervelend zeg, dat ze zo ziek is geweest. En verlatingsangst begint hier ook weer. Gelukkig heb ik vanaf maandag 5 weken vakantie.
pi_200759699
Judo, dat klinkt gaaf zeg! *O* Lijkt me ook wel een erg snoezig gezicht, zo van die judoënde peuterkuikens O+

Ondertussen zie ik mijnes momenteel amper :') Günther is recent opgenomen in de buitenspeelclan van de kinderen hier in de straat (jongens en meisjes van een jaar of drie tot een jaar of tien) en ik hoor en zie alleen af en toe nog flarden van 'm als -ie z'n fiets komt halen om door de brandgangen te racen, om boterhammen te verorberen bij plotselinge honger en zo af en toe een gebruld 'we zijn voor!' of 'we gaan naar de speeltuin' of 'haaaaaaaai mama, ik moet je hoepel meenemen voor bij de meiden in de tuin op de hoeoeoeok, ok doei!' :D Behalve op zondag dan, want we wonen tussen nogal wat gereformeerden dus één dag in de week behaagt het de jongeman om bij z'n ouders in de buurt te spelen :+ Ook al een paar keer ineens allerlei mij onbekende kinderen in huis gehad - ik ben nogal een antisociale kluizenaar, dus dat is wel wennen :')

Hoe gaan jullie hier met buitenspelen om? Wij zijn de knakker laatst voor het eerst (zowat een uur!) kwijt geweest en toen bleek hij een heel eind verderop met meisjes en een kat en een lekker ijsje in de achtertuin van mij niet bekende overburen te zitten en dat maakte me wel in één klap twintig jaar ouder :') Sinds daar toch wel wat van geschrokken komt Günther het momenteel, voor zover ik weet althans, wel zeggen als hij wat verder weg gaat of ergens naar binnen maar het blijft toch nog maar een gup van drie natuurlijk dus maar semi-betrouwbaar.. :)

Al met al vind ik het wél een toffe nieuwe fase, maar ook wel eentje met heel verse uitdagingen. Benieuwd hoe de lui hier in dit topic met de wat oudere peuters omspringen met samenspelen met andere kinderen zonder toezicht. :Y

En eens wat recenter beeldmateriaal: Günther krijgt op de Kromme Rijn roeiles van vaderlief O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 05-08-2021 18:39:50 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_200759773
Ik persoonlijk zou mijn peuter van 3 nog niet alleen buiten laten spelen, daar vind ik hem nog te jong voor. U. is een slim ventje en spreekt ook al goed, maar hij blijft pas 3. Dus nog even wachten hier. :)
  donderdag 5 augustus 2021 @ 18:48:41 #175
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200760104
Mijnes speelt heel sporadisch met een oudere buurjongen in het gangetje, maar dat echte 'op straat spelen met z'n allen' waaraan ik nogal dierbare herinneringen heb uit mijn eigen jeugd zie ik hier niet. Bij zijn vader in de straat gebeurt dat wel en die gaat mee naar buiten, onkruid wieden in de voortuin of zo. Wat ik zelf zou doen hangt denk ik nogal af van de betrouwbaarheid van mijn eigen kind en de mate van onverstandige ideeën van de rest van de groep. En van waar je woont natuurlijk - onze straat is rustig maar aangrenzende straten niet. Dat beperkt de mogelijkheden wat mij betreft.

Ik weet van @_NIKKI_ dat ze haar kinderen gps trackers gaf, en daarmee vrijheid. Dat vond ik heel slim.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 5 augustus 2021 @ 18:56:48 #176
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_200760278
Ik vind het kind afhankelijk, Mijn oudste let heel erg goed op de kleintjes in een groep maar mijn 10jarige zou het echt niet door hebben als zijn broer naast hem in de sloot ligt. Ik zou niet zo goed durven vertrouwen op de oplettendheid van de groep en andere kinderen.
pi_200760797
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 18:48 schreef Lemijn het volgende:

Ik weet van @:_NIKKI_ dat ze haar kinderen gps trackers gaf, en daarmee vrijheid. Dat vond ik heel slim.
Wel slim en ongetwijfeld heel rustgevend, maar niet iets waar ik zelf voor zou kiezen.. Lijkt me namelijk bij uitstek iets waar je als ouder snel aan went en iets dat je daarom ook een tijd blijft gebruiken. Ik zie het voordeel ervan bij peuters nog wel, maar die knaap van mij gun ik binnenkort een OUD-topic verderop al wel de privacy van ergens heen kunnen gaan zonder dat ik dat ten alle tijden kan controleren. Beetje een principekwestie van me, maar het scheelt daarbij ongetwijfeld wel dat ik in een dorp woon hoor - Günther had laatst een speeldate met het zesjarige zoontje van een exvriendin van me in het centrum van Rotterdam en ondanks haast dubbel zo oud speelde dat jochie nooit zonder toezicht buiten en z'n klasgenootjes desgevraagd ook niet, waar ik gezien de locatie wel in kan komen :Y
pi_200761335
Hier speelt ze zeker nu heel vaak buiten met de buurkindjes (3 grote van 11-13 die voorzichtig en lief zijn met de kleintjes; 5 kleintjes tussen 1 en 6 jaar.) Als de grote erbij zijn laat ik haar wel even alleen, maar kijk ik wel regelmatig door het raam. Ik wil niet dat de grote het idee hebben dat ze moeten oppassen ofzo. In combinatie met de kleintjes is vaak 1 van de ouders erbij of meer, dan kletsen we gezellig wat. Tegenwoordig wil haar zusje van 1 ook mee dus ben ik er vaak gewoon bij.

Overigens is er vrijwel geen rustiger straatje dan de onze denk ik. Doodlopend met 3 huisjes en dus eigenlijk ook geen andere auto’s dan de buren die erop bedacht zijn.
Verder wat wandelaars en hondenbezitters uit de buurt die het allemaal prachtig vinden om te zien.

Enige risico is dat ze het bos ingaan of nog een heel stuk verder (achter het bos en een open stuk naar het water), maar dat gaat onze peuter niet doen, tenzij opgejut door anderen. Maar zoals ik al zei, als alleen de jongere kindjes buiten zijn is er altijd sowieso 1 ouder bij.

Maar ook geen ervaring met de straat uit of doorgaan dus, omdat de kinderen zich vooralsnog beperken tot de 3 huizen uit ons eigen straatje.
pi_200761536
Het enige moment dat kaptein zonder ons buiten is, is wanneer een van de andere buren er wel bij is. Hij is nogal een omgeleid projectiel en vind vooral pubers razend interessant en rent/fietst zo iedereen achterna. Vind hem veel te kwetsbaar/onoplettend om zo alleen buiten te laten. Wil ook niet van oudere kinderen verwachten dat ze wel op hem letten.
pi_200761574
Hier spelen ze wel eens voor in het speeltuintje als ik met de voortuin bezig ben. Verder nooit zonder toezicht. Ondanks rustig hofje is het maar een gangetje door naar een 50km weg.

In de buurtspeeltuin laat ik ze dan wel weer hun gang gaan, maar daar kunnen ze ook de speeltuin niet uit.

Oudste was 5 toen zij voor het eerst wat verder weg zonder toezich ging, en die komt ook netjes zeggen als ze ergens binnen gaan spelen.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 20:29:19 #181
475804 1inamelon
pi_200761961
Hier wordt überhaupt niet op straat gespeeld. Hele gezinnen trekken inclusief speelgoed en proviand naar de speeltuin in het stadspark. Daar spelen kinderen dan wel met elkaar (behalve die van mij :')) maar altijd met ouders erbij. Los van het feit dat onze straat zich er niet zo voor leent, vind ik het wel jammer dat er überhaupt geen buitenspeelcultuur is hier.
pi_200762808
Wij wonen in een vrij rustig hofje, nieuwbouwwijk, dus veel kinderen van 0-8 jaar, dat is heerlijk O+

Maar helaas wel wat doorgaand verkeer, dus we houden Pitbull (ruim 3,5) altijd in de gaten als-ie aan het rondcrossen is op z'n fiets, dan is sowieso één van ons ook buiten. Heeft naast leeftijd ook wel te maken met z'n karakter; hij kan nogal impulsief/ongeleid projectiel zijn.

Oudste (6) zou wel alleen buiten mogen spelen, maar in praktijk wil Pitbull dan uiteraard ook altijd naar buiten :+

Omdat de ouders hier in de buurt ook allemaal goed contact hebben, hebben we wel een "Where's my kid?" groepsapp, voor als de kinderen bij iemand binnen zitten en het etenstijd is :D
pi_200763219
Wij wonen aan een grasveld in een soort autovrij binnenpleintje (hoera ouderwetse bloemkoolwijk *O*). Daar is flink buitenspeelcultuur met de buurtkinderen. Ketel is toen hij bijna 4 was voor het eerst zonder ons gaan buitenspelen, met de twee jaar oudere buurjongen. Dat gaat nu al een hele tijd goed, ook met de grotere groep buurtkinderen. Was vooral vorig jaar in de eerste maanden van de lockdown heel fijn. Maar ze blijven ook gewoon netjes op het grasveld, en als ze bij iemand thuis/in de tuin/de speeltuin om de hoek gaan spelen komt hij het altijd netjes melden.

Welpje mag nog niet alleen naar buiten, maar die wordt volgende maand ook pas 3. Maar ook als hij wat ouder wordt mag hij pas later zonder toezicht denk ik, want hij is wat minder voorzichtig ingesteld dan zijn broer.
pi_200764357
Leuk om te lezen hoe jullie dat doen. @minilot een uur zoeken, ik was Banaan vijf a tien minuten kwijt en had echt een knoop in mijn maag. Hij was blijkbaar met een paar meisjes van vijf mee, die besloten wat anders te gaan doen, en Banaan bleef in de speeltuin. Drie straten verder. }:|
Hij vond het toen zelf ook niet meer zo leuk. Hij had ook dorst en moest plassen. Dat heb ik hem dus ook duidelijk gemaakt, dat er niemand was die voor hem zorgde.

Ik probeer alsnog om geen keiharde afspraken te maken over wat mag, want hij gaat toch altijd net verder of langer weg. Ik probeer wel duidelijk te maken dat ik wil weten waar hij is en dat hij moet vertellen waar hij heen gaat.

Wij wonen in een woonerf. Voor ons huis mag hij zonder ons in de speeltuin. Daar kunnen we hem zien. Grootste risico is het fietspad met brommers/snelfietsers.

In de straat achter ons spelen veel kinderen samen maar daar heb ik totaal geen zicht op. Die kinderen halen ondanks toezicht echt wel wat rottigheid uit. Daar zou ik dus nog bij blijven totdat hij ouder is.

Hij mag wel in het steegje tussen deze twee straten want daar wonen vriendjes/speelgoed dat hij lenen mag. Of er wordt weer een tuin betegeld en dan rent hij daar steeds mee met de hovenier.

Laatst deed ik hem zijn dog tag om met o.a. mijn telefoonnummer maar die deed hij af. In zijn broekzak wou hij ook echt niet.
Voor ons wordt het dus wel een GPS tracker. Niet om de hele tijd te kijken waar hij is, maar wel dat als ik hem zoek ik weet welke kant ik op moet.
pi_200768348
Wij laten Simon zeker niet zonder toezicht buiten spelen. Belangrijkste reden hiervoor is de erg drukke weg en ventweg waar wij aan wonen en de waterrijke wijk, waar wij in wonen.

Vanwege deze drukke weg spelen er in onze straat ook maar weinig kinderen buiten. Op andere plekken in de wijk gebeurt dat wel meer, want daar zijn rustigere autoluwe plekken.

Andere reden om hem nog niet zonder toezicht buiten te laten spelen is dat hij onder invloed van andere kinderen toch vaak dingen (na)doet, die wij niet OK vinden (zoals bv. zomaar de straat oversteken/rennen zonder te kijken).
pi_200778008
Ik laat Casper niet alleen buiten spelen zonder toezicht, we wonen in een hofje met 4 andere huizen en er wonen geen andere jonge kinderen (1 gezin waarvan de jongste 9 is). Casper is ook een ongeleid projectiel, die zou ik met 10 minuten al 6 straten verderop kunnen vinden als ie dat in de kop heeft :'). Zijn stiefzusje van ook ruim 3,5 is veel voorzichtiger en die zou sowieso niet binnen een straal van 20 meter van papa vandaan gaan :').

Wij komen net terug van vakantie, tot rust komen met een zwangerschap en 2 peuters is er niet bij maar we hebben een heerlijke week gehad. We hadden giraffen in de achtertuin (Beekse Bergen, huisje aan een savanne) maar het zwembad was unaniem het leukst van de vakantie :'). Volgend jaar blijven we wel thuis met 3x een tripje naar zwembad denk ik :P.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200778759
Bas is er sowieso nog te jong voor met net 2, maar gezien de waterrijke wijk waar wij wonen ben ik er straks pas gerust op als hij wat zwemdiploma's op zak heeft. Hier verder wel echt een buitenspeelcultuur in de wijk, veel jonge kindjes ook hier. Laatst stonden de buurmeisjes ook al aan de deur, of Bas buiten kwam spelen _O- . Dankzij de achterbuurman is het speelveldje sinds een week ook voorzien van een echte knikkerstoeptegel.

Wat een heerlijke foto LBF!
pi_200779631
Bij mij mag de 5,5 jarige nog niet alleen buiten spelen. Sowieso zijn er in onze straat geen kinderen van dezelfde leeftijd. Een straat verderop wel, maar dan kan ik ze niet meer zien. Onze straat en die straat verderop zijn wel éénrichting en rustig, maar de aansluitende wegen niet.
Voorlopig gewoon spelen als ik erbij ben en misschien komend jaar de kleuter maar eens alleen naar de klasgenootjes in de andere straat laten wandelen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_200779665
Ik heb er trouwens ook wel een klein trauma van. Mijn zusje zijn we vroeger ooit kwijt geweest. Mijn moeder was in alle staten. Ze durfde niet bij de buren in de vijver te kijken (we hadden een poortje daarheen). Toen ze daar gelukkig niet bleek te zijn vonden we haar fietsje om de hoek, maar mijn zusje was niet te vinden. Nog een paar hoeken verder zat ze op haar hurken te kijken naar een stratenmaker.
Die was al bang dat we haar kwijt waren en had haar constant aan de praat gehouden zodat ze niet verder zou verdwalen O+
Maar zo’n klein meisje van 3 jaar die op haar driewieler de wereld alleen verkende vonden wij allemaal niet zo chill thuis :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_200781570
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 18:04 schreef LeSage het volgende:
Ik heb er trouwens ook wel een klein trauma van. Mijn zusje zijn we vroeger ooit kwijt geweest. Mijn moeder was in alle staten. Ze durfde niet bij de buren in de vijver te kijken (we hadden een poortje daarheen). Toen ze daar gelukkig niet bleek te zijn vonden we haar fietsje om de hoek, maar mijn zusje was niet te vinden. Nog een paar hoeken verder zat ze op haar hurken te kijken naar een stratenmaker.
Die was al bang dat we haar kwijt waren en had haar constant aan de praat gehouden zodat ze niet verder zou verdwalen O+
Maar zo’n klein meisje van 3 jaar die op haar driewieler de wereld alleen verkende vonden wij allemaal niet zo chill thuis :D
Wat goed van die stratenmaker! ^O^

Wat hier overigens wel scheelt is dat onze peuterknaap desgevraagd z'n eigen voor- en achternaam opdreunt, de namen van mij en mijn man (niet dezelfde achternaam), hij weet onze straatnaam + huisnummer uit zijn hoofd en hij weet zo'n beetje vanaf elke straathoek in het hele dorp hoe hij naar huis moet lopen: dat scheelt natuurlijk wel qua in-alle-staten-wezen bij kwijt :)

En aaaah @LaBelleFleur27 dat snoetje! O+
pi_200781707
Dat weet U ook allemaal, dat zijn een van de eerste dingen die ik hem heb geleerd. Ik heb ook een zusje dat ooit kwijt was. :+
Wat hier meespeelt is enerzijds veel auto’s door de straat en anderzijds dat er vorig jaar een pedofiel is opgepakt en veroordeeld die een straat verder op woonde. Dat blijft wel in m’n achterhoofd zitten.

Maar ook al was dat niet gebeurd, dan nog hebben we veel auto’s hier en vind ik U. nog te jong om zonder ouderlijk toezicht buiten te spelen. Hij rent nog gerust naar een kat of een vogel toe zonder om zich heen te kijken, op de fiets zit hij alleen maar te dromen.. die vertrouw ik nog niet. :P
pi_200782139
Mijn broertje was ooit een poos kwijt op een markt in Italië omdat ie opeens achter een man met ijsjes in zijn hand aan was gaan lopen _O-. Mijn moeder is er nog steeds 20 jaar ouder van geloof ik :')
pi_200782973
M is sowieso nog te klein om alleen buiten te spelen. Zij mag sinds kort alleen in de (afgesloten) achtertuin spelen, terwijl ik aan het koken ben in de keuken. Dat vind ik al een hele stap :P

Wij wonen in een soort hof waar geen auto's komen en waar een speeltuin is. Vanuit ons huis hebben we helaas net geen zicht op de speeltuin en daarnaast is er zo'n 100 meter verderop een vijvertje. Om die redenen zou ik haar voorlopig niet alleen durven te laten spelen buiten.

Daarnaast heb ik bepaalde angsten (waar ik mee moet leren omgaan) en ben ik daardoor een beetje te beschermend. Zo ben ik bang voor pedofielen, kinderlokkers, ongelukjes, andere gemene/ vervelende kinderen etc.
pi_200803608
Bijna jarig!

Elke ochtend met het wakker worden:
"Papa? Vandaag ben ik nog niet driejarig toch? Of morgen wel?"

Ennn.. Dikke schik. O+
pi_200804310
Vanochtend bij het wakker worden:
- Sofie, wat is het voor dag vandaag?
- S; ik ben jarig! Dan krijg ik ballonnen, en slingers, en taart en feest en cadeauen! En ik wil ontbijt op bed! O+

Een hele dag een hele blije lieve dankbare Sofie. Zo mooi om te zien hoe ze met elke cadeau gaat spelen, terwijl er nog cadeaus klaarliggen om uitgepakt te worden. En aan het eind van de dag met een diepe zucht ‘ik had een hele leuke verjaardag! Ik mocht kaarsjes uitblazen!’ O+
Zoveel liefde voor dit meisje O+

SPOILER
pi_200804433
Wat leuk NJ! O+

En gefeliciteerd met S takkie. Heerlijk om je kind zo te zien genieten!
pi_200809465
Gefeliciteerd Takkie!

En leuke foto’s NJ!
pi_200809791
Gefeliciteerd @Takkie88 !

Wat leek ze als baby al op het meisje die ze nu is zeg. O+
  zondag 8 augustus 2021 @ 10:09:58 #199
475804 1inamelon
pi_200810051
Gefeliciteerd takkie!
pi_200810698
Congrats @Takkie88 Tof ook hoe je die foto's bij elkaar hebt staan van alle jaren. *)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')