Ik moest erg lachen om je verhaal. Je zou het eens moeten filmenquote:Op zaterdag 31 juli 2021 17:12 schreef aapieannie het volgende:
We hebben ze nu een deel van het speelgoed op de kamer gezet. Ze mogen best nog even spelen voor ze gaan slapen namelijk, maar dan wel met spullen die daarvoor zijn bedoelt, en niet met de halve inboedel
Het zit in de (Fok)naamquote:Op zaterdag 31 juli 2021 15:34 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, vanmorgen met Bas bij het consultatiebureau geweest. Hij deed braaf en enthousiast alle dingen die gevraagd werden, heel schattig. Het blijft een kleine kabouter met zijn 84 cm, maar ach. Hij kletste de oren van mijn & de arts hoofd af en maakte nog indruk met zijn doei & handkus toen we weg liepen
![]()
Haha! Nou ik moet soms ook mijn lachen inhouden hoor als ik zie wat ze allemaal hebben uitgevroten samen.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:36 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Ik moest erg lachen om je verhaal. Je zou het eens moeten filmenGelukkig is het niet herkenbaar. Bas is best netjes met spullen.
Hij zit momenteel niet zo lekker in z’n vel. Naar het kdv is opeens elke keer huilen en ook thuis huilt hij meer dan normaal. Ik weet niet of het de naweeën zijn van het ziek zijn vorige week of een sprong of iets anders. Ik vind het zo sneu voor hem.
Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar Koert (2 jaar en 2 maanden) heeft dit ook ineens.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:36 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Ik moest erg lachen om je verhaal. Je zou het eens moeten filmenGelukkig is het niet herkenbaar. Bas is best netjes met spullen.
Hij zit momenteel niet zo lekker in z’n vel. Naar het kdv is opeens elke keer huilen en ook thuis huilt hij meer dan normaal. Ik weet niet of het de naweeën zijn van het ziek zijn vorige week of een sprong of iets anders. Ik vind het zo sneu voor hem.
Whehehe kleine charmeurquote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:38 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Het zit in de (Fok)naamBas zei laatst de assistente bij de kinderarts gedag (schönen Taahaaag!), zij zei Danke Schatz! En Bas: okee Schatzzz!
En dit zit misschien ook wel in de (fok)naam. Bas heeft eerder dit jaar een periode gehad waarin hij niet zo lekker ging op het kdv. Veel huilen, lastig te troosten. Het gaat nu aanzienlijk beter terwijl er geen dingen anders zijn gegaan daar. Wel leggen we hem nu 's ochtends al uit dat hij naar 'school' gaat. Tussendoor zijn we 2x op vakantie gegaan en praat hij aanzienlijk meer en beter, op het KDV praat hij nog altijd amper. Wel begint hij dus sinds deze week ineens tegen vreemde mensen te praten, wellicht dat hij zich nu eindelijk zeker genoeg voelt.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:36 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Maar je hebt helemaal geen botsauto's in de Eftelingquote:Op zondag 1 augustus 2021 12:36 schreef Pinnenmutske het volgende:
Doukje waande zich in de Efteling.
Ze zeulde mijn moeder met stoel en al door de woonkamer. Botsauto's.
Ach, Doukje is 3 en in haar beleving kan allesquote:Op zondag 1 augustus 2021 14:56 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Maar je hebt helemaal geen botsauto's in de Efteling
Hij wordt in oktober 3. Hij laat zich gelukkig wel makkelijk afleiden door de leidsters maar het is gewoon sneu. Het eerste wat hij zegt als hij wakker wordt is “Mamaaaaa ik ben klaar met slapen. Gaan we niet naar school?” Of “Is het al weekend?”quote:Op zondag 1 augustus 2021 00:31 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar Koert (2 jaar en 2 maanden) heeft dit ook ineens.
Altijd graag naar de gastouder gegaan, en nu is het bij het afzetten ineens drama. Verder blijft hij huilen en klagen als ik naar boven ben of even weg. Hij heeft zelfs het woord 'huis' leren zeggen, om aan te geven dat hij naar huis wil. En de hele tijd vragen naar mama. Nu weet ik wel dat ze weleens fases hebben waarin de ene ouder alles is, en daarna de andere ouder en periodes waarin dat afzetten bij de opvang wat lastiger is, maar het is wel even wennen.
Van de week bedacht hij zich halverwege dat hij naar de gastouder ging, wilde niet meer verder lopen, bleef maar huis zeggen.
De gastouder heeft hem moeten paaien met het opzetten van 'de wielen van de bus'. Toen was het weer goed
Ohjaa tandjeshoest. Dat heeft Zusje geloof ik. Ze slapen bij elkaar op de kamer en hoesten elkaar lekker wakker.quote:Op zondag 1 augustus 2021 08:22 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Whehehe kleine charmeur
[..]
En dit zit misschien ook wel in de (fok)naam. Bas heeft eerder dit jaar een periode gehad waarin hij niet zo lekker ging op het kdv. Veel huilen, lastig te troosten. Het gaat nu aanzienlijk beter terwijl er geen dingen anders zijn gegaan daar. Wel leggen we hem nu 's ochtends al uit dat hij naar 'school' gaat. Tussendoor zijn we 2x op vakantie gegaan en praat hij aanzienlijk meer en beter, op het KDV praat hij nog altijd amper. Wel begint hij dus sinds deze week ineens tegen vreemde mensen te praten, wellicht dat hij zich nu eindelijk zeker genoeg voelt.
Ik begreep ook van een vriendin die laatst een masterclass van haar werk had, dat ziek zijn en een ontwikkelingssprong ook nog wel eens samen kan gaan. Dus wellicht heeft jouw Bas ook wel een combinatie te pakken
Hier weer tandjeshoest en poep. Wat een nacht.![]()
Wij hebben een weekbord, dat was op die leeftijd heel handig. Het wordt nou niet echt meer gebruikt maar misschien wel weer als hij naar school mag.quote:Op maandag 2 augustus 2021 14:13 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Hij wordt in oktober 3. Hij laat zich gelukkig wel makkelijk afleiden door de leidsters maar het is gewoon sneu. Het eerste wat hij zegt als hij wakker wordt is “Mamaaaaa ik ben klaar met slapen. Gaan we niet naar school?” Of “Is het al weekend?”
Ik denk dat dat hier ook was, die onrust. Hij is in november 2019 begonnen op het KDV op de dinsdag. In Maart de eerste lockdown en dat ging toen nog prima voor mijn man, thuis werken met een baby die 5 uur per dag slaapt. Toen van het najaar de 2e lockdown, zaten wij beide in de cruciale sector. Bas zat ineens op een samengevoegde groep en de kindjes waar hij veel en graag mee speelt waren er allemaal niet. Ook andere leidsters. Hij was toen net 1. De problemen bij hem begonnen toen de groepen weer terug naar normaal gingen. Wij zijn toen echt een standaard ritueeltje ook gaan doen met wegbrengen en dat ging heel goed. Tot vorige weekquote:Op maandag 2 augustus 2021 14:17 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Ohjaa tandjeshoest. Dat heeft Zusje geloof ik. Ze slapen bij elkaar op de kamer en hoesten elkaar lekker wakker.
Een van de juffen van Bas zei ook al dat er misschien een sprong in zijn ontwikkeling aan zit te komen. Maar zijn hele crèchetijd is zo onrustig geweest door Corona. En toen waren we zelf een maand weg. En nu is het straks 2 weken zomersluiting, en dan gaat hij weer een week naar de crèche en dan hebben we weer een maand vakantie. Geen idee nog wat we dan gaan doen. Maar dan zal hij daarna weer moeten wennen. Gelukkig () komt Zusje dan ook al bijna. Die gaat per half oktober wennen.
Wij hebben ook zon planbord. Niet hele dagen volledig ingepland maar wel welke dagen vrij zijn en welke dagen opvangdagen zijn. Ook zetten we erop wie hem komt halen en soms als we iets bijzonders gaan doen zoals bijv tandarts oid.quote:Op maandag 2 augustus 2021 14:39 schreef PKM het volgende:
[..]
Wij hebben een weekbord, dat was op die leeftijd heel handig. Het wordt nou niet echt meer gebruikt maar misschien wel weer als hij naar school mag.
Zaterdag wou hij ineens niet meer naar judo. Je kunt hem er niet aan zijn haren mee naartoe trekken dus we hebben hem maar gelaten.
Eind van de dag had hij toch spijt. Les geleerd hoop ik.
Dat soort wisselingen vond kapitein ook altijd moeilijk op die leeftijd, soms begon de opvang in een ander lokaal omdat de groepen rustig waren en werden samengevoegd. Mooi niet dat we hem dat andere lokaal in kregen zonder verzetquote:Op maandag 2 augustus 2021 14:49 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik denk dat dat hier ook was, die onrust. Hij is in november 2019 begonnen op het KDV op de dinsdag. In Maart de eerste lockdown en dat ging toen nog prima voor mijn man, thuis werken met een baby die 5 uur per dag slaapt. Toen van het najaar de 2e lockdown, zaten wij beide in de cruciale sector. Bas zat ineens op een samengevoegde groep en de kindjes waar hij veel en graag mee speelt waren er allemaal niet. Ook andere leidsters. Hij was toen net 1. De problemen bij hem begonnen toen de groepen weer terug naar normaal gingen. Wij zijn toen echt een standaard ritueeltje ook gaan doen met wegbrengen en dat ging heel goed. Tot vorige week.
Vorige week bracht mijn man hem weg en mocht hij Bas buiten overdragen aan de leidsters wegens mooi weer ipv het normale binnen. Hij was zo boos omdat het anders was dat hij zichzelf een blauwe plek heeft geslagen tegen zijn hoofd op het hek.
Wat knap van U! Geven ze zo’n kleintje verdoving of hoe doen ze dat eigenlijkquote:Op maandag 2 augustus 2021 21:30 schreef arvensis het volgende:
Ook is zijn half afgebroken tandje is weer heel gemaakt door de tandarts. Hij heeft z’n angst voor de tandarts het afgelopen half jaar ook helemaal overwonnen. Ben zo trots op hem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 05-08-2021 18:39:50 ]Let me see you stripped down to the bone
Wel slim en ongetwijfeld heel rustgevend, maar niet iets waar ik zelf voor zou kiezen.. Lijkt me namelijk bij uitstek iets waar je als ouder snel aan went en iets dat je daarom ook een tijd blijft gebruiken. Ik zie het voordeel ervan bij peuters nog wel, maar die knaap van mij gun ik binnenkort een OUD-topic verderop al wel de privacy van ergens heen kunnen gaan zonder dat ik dat ten alle tijden kan controleren. Beetje een principekwestie van me, maar het scheelt daarbij ongetwijfeld wel dat ik in een dorp woon hoor - Günther had laatst een speeldate met het zesjarige zoontje van een exvriendin van me in het centrum van Rotterdam en ondanks haast dubbel zo oud speelde dat jochie nooit zonder toezicht buiten en z'n klasgenootjes desgevraagd ook niet, waar ik gezien de locatie wel in kan komenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 18:48 schreef Lemijn het volgende:
Ik weet van @:_NIKKI_ dat ze haar kinderen gps trackers gaf, en daarmee vrijheid. Dat vond ik heel slim.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat goed van die stratenmaker!quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:04 schreef LeSage het volgende:
Ik heb er trouwens ook wel een klein trauma van. Mijn zusje zijn we vroeger ooit kwijt geweest. Mijn moeder was in alle staten. Ze durfde niet bij de buren in de vijver te kijken (we hadden een poortje daarheen). Toen ze daar gelukkig niet bleek te zijn vonden we haar fietsje om de hoek, maar mijn zusje was niet te vinden. Nog een paar hoeken verder zat ze op haar hurken te kijken naar een stratenmaker.
Die was al bang dat we haar kwijt waren en had haar constant aan de praat gehouden zodat ze niet verder zou verdwalen![]()
Maar zo’n klein meisje van 3 jaar die op haar driewieler de wereld alleen verkende vonden wij allemaal niet zo chill thuis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |