abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200215791
NJ, Juul heeft vorige week van ons een Puky step gehad voor haar verjaardag, dikke hit! Wij zochten een degelijk ding en dat is deze wel.
pi_200216039
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:29 schreef exode het volgende:
NJ, Juul heeft vorige week van ons een Puky step gehad voor haar verjaardag, dikke hit! Wij zochten een degelijk ding en dat is deze wel.
Ziet er inderdaad stevig uit! Voor de variant gegaan met één of twee wielen achter? Of is het om te bouwen?
pi_200216178
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:53 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ziet er inderdaad stevig uit! Voor de variant gegaan met één of twee wielen achter? Of is het om te bouwen?
2 wielen, 1 zou ze wel kunnen maar is echt veel minder stabiel. Op deze rijdt ze makkelijk weg EN er is geen standaard ofzo nodig.
pi_200222103
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 13:20 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Inderdaad al een hele geruststelling dat het, als het komt, dan wel snel kan gaan. En herkenbaar, die frustratie uit beide kanten.
Maar wel apart dat ze er pas zo laat achter kwamen dat hij niet hoort. Was/is hij echt helemaal doof? Is dat niet gebleken uit die hoortest die ze met 2 weken krijgen? En de logopedist had ook niets gemerkt? Wat een onverwachte verrassing :o
Koert zingt wel een en ander mee en zegt een paar woorden, maar ongeveer net zoveel als een half jaar geleden. Dus in die zin is er niet veel vooruitgang.
Nee, hij is niet doof dus slaagde destijds als baby ook voor de gehoortest. Ik PB je even.
pi_200253983
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onze vakantie zit er bijna weer op, helaas. Foto is een goede samenvatting van de afgelopen 3 weken: een smerige en tevreden Bas die de tijd van zijn leven heeft hier. En wat doet vakantie hem goed zeg, zijn woordenschat ging ineens weer met sprongen vooruit.
Ik denk zomaar dat we over een jaar of 2 weer naar deze camping gaan. Morgen nog een dagje dierentuin om het af te sluiten, vrijdag inpakken en weer maar huis
  woensdag 7 juli 2021 @ 19:28:08 #31
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200254573
Wow wij kochten een 16 inch fiets voor de kapitein en binnen vijf minuten kon hij los fietsen :o uiteraard is het remmen ect nog even lastig, maar hij hield goed zn balans en fietste zo een heel end weg.

Drie hoera'tjes voor loopfietsen O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:46:33 #32
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_200255660
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:28 schreef littledrummergirl het volgende:
Wow wij kochten een 16 inch fiets voor de kapitein en binnen vijf minuten kon hij los fietsen :o uiteraard is het remmen ect nog even lastig, maar hij hield goed zn balans en fietste zo een heel end weg.

Drie hoera'tjes voor loopfietsen O+
Wat knap joh! Bas kan nog steeds niet fatsoenlijk loopfietzen :') Hij loopt met de fiets tussen z’n benen. Ik zag het hem vandaag op de crèche ook doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:48:06 #33
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200255684
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:46 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Wat knap joh! Bas kan nog steeds niet fatsoenlijk loopfietzen :') Hij loopt met de fiets tussen z’n benen. Ik zag het hem vandaag op de crèche ook doen.
SPOILER
Hoe oud is hij? Kaptein ging ook pas vrij laat echt zitten en rennen, eerst gewoon rennen en met zn handen voortduwen.
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:50:40 #34
475804 1inamelon
pi_200255716
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:48 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Hoe oud is hij? Kaptein ging ook pas vrij laat echt zitten en rennen, eerst gewoon rennen en met zn handen voortduwen.
2 jaar en 8 maanden. Voor m’n gevoel racen hier kinderen van 1,5 al met een loopfiets door de straat.
pi_200255819
@1inamelon been gebroken, hoe dan? :o Wat kunnen ze veel brokken maken he.

Na lang twijfelen vond ik het ook wel tijd worden voor een step. Hij is best handig maar moet nog leren steppen dus heb toch met twee wielen aan de achterkant gekozen. Lekker getweedehandst, dan maakt het ook niet zo uit als hij het niks vindt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 7 juli 2021 @ 21:00:42 #36
475804 1inamelon
pi_200255949
quote:
3s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:56 schreef PKM het volgende:
@:1inamelon been gebroken, hoe dan? :o Wat kunnen ze veel brokken maken he.

Na lang twijfelen vond ik het ook wel tijd worden voor een step. Hij is best handig maar moet nog leren steppen dus heb toch met twee wielen aan de achterkant gekozen. Lekker getweedehandst, dan maakt het ook niet zo uit als hij het niks vindt.
Hij ging van de glijbaan en z’n been bleef hangen :X Ik gleed achter hem aan. Zal zijn geschreeuw nooit vergeten :'(
  woensdag 7 juli 2021 @ 21:07:43 #37
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200256101
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:50 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

2 jaar en 8 maanden. Voor m’n gevoel racen hier kinderen van 1,5 al met een loopfiets door de straat.
Kaptein was denk ik 2.5 ofzo toen hij het een beetje door ging krijgen :Y
Hij heeft ook vrij lang zon trikenachtig ding gehad.
  woensdag 7 juli 2021 @ 21:08:57 #38
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200256130
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:00 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Hij ging van de glijbaan en z’n been bleef hangen :X Ik gleed achter hem aan. Zal zijn geschreeuw nooit vergeten :'(
Brrrrr :X durven jullie nu weer te glijden?
  woensdag 7 juli 2021 @ 21:32:14 #39
475804 1inamelon
pi_200256823
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:08 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Brrrrr :X durven jullie nu weer te glijden?
Hij springt en klimt wel weer probleemloos. Glijden hebben we nog niet geprobeerd. Hij wil sowieso liever in de zandbak :7
  woensdag 7 juli 2021 @ 21:41:32 #40
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_200257208
Brrr 1inamelon! Dat is schrikken :o
Fijn dat hij weer springt en klimt.
  woensdag 7 juli 2021 @ 21:51:12 #41
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200257433
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:00 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Oef, schrikken! Dat geluid zal inderdaad door merg en been gaan..

Maar gelukkig vergeten kindjes snel. O+ Beterschap!
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 7 juli 2021 @ 21:52:23 #42
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200257457
We waren laatst in de dierentuin. Het aquarium was gesloten en ik had U. verteld dat dat komt door corona.

Zegt ie vandaag: “we hebben geen visjes gezien omdat het dicht was omdat er ‘conona’ is”. _O- O+
  woensdag 7 juli 2021 @ 22:27:04 #43
346653 Ceviche
pi_200258429
@lunapuella

Is er al iets meer bekend bij jullie?
pi_200258572
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 22:27 schreef Ceviche het volgende:
@:lunapuella

Is er al iets meer bekend bij jullie?
Over Welpjes spraak? We wachten op een plekje bij de behandelgroep, dat is op zijn vroegst na de zomer. En tussendoor blijven we logopedie doen.
pi_200258656
Oh brrr, dat klinkt heftig ja! :X
Gelukkig herstellen ze vaak snel, die kleintjes.

Loopfiets is hier ook echt een hit ja, al tijden. In het begin ook vooral lopen met zo'n plastic fietsje tussen z'n beentjes :+ maar inmiddels is het echt een racemonster, vooral van het bergje naast ons huis 8-)

Een van de leidsters bij de peuters sprak me vorige week aan, of Pitbull thuis ook "zo van het sorteren was, en alles netjes op een rijtje leggen enzo". Uhh ja, neurotische trekjes hebben we hier allemaal wel ja :+
En waar hij thuis mee speelde, en dat hij soms een beetje vastloopt qua praten, maar dat het vooral "heel goed gaat, en niks om ons zorgen over te maken".

Geen idee waar ze precies naartoe wilde :D maar ik vermoed dat ze een observatie momentje hebben gehad ofzo :D
  woensdag 7 juli 2021 @ 23:30:16 #46
346653 Ceviche
pi_200260358
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 22:31 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Over Welpjes spraak? We wachten op een plekje bij de behandelgroep, dat is op zijn vroegst na de zomer. En tussendoor blijven we logopedie doen.
Ah okee, ik ging er vanuit dat dat bij wijze van spreken al meteen gestart werd :@ verkeerde aanname.
pi_200261620
Gelukkig rent en springt hij alweer 1inamelon! Geeft hem groor gelijk dat de zandbak nog even de veilige keuze is voor nu :+

Ceviche Vincent en Jeremy worden in oktober 3 en beginnen nu net een beetje beter te kletsen. Er komt nu dagelijks wel een nieuw woordje bij, en een kort gesprekje is ook wel mogelijk. Ze begrijpen alles wat we van ze vragen en voeren kleine opdrachtjes moeiteloos uit. Met 2.5 hadden we een belafspraak met het cb over de spraak omdat ze bij de tweejaar afspraak nog maar weinig zeiden.

Wel lastig eigenlijk, peuters die er qua lengte uitzien als bijna 4 jarigen, maar nog niet zoveel en duidelijk praten. Ik krijg regelmatig de vraag of ze niet naar school moeten en zie mensen echt schrikken als ik zeg dat ze twee zijn. Ik heb zelf niet het idee dat ze extreem groot zijn, ze dragen nu beide maat 104 en hebben schoenmaat 25/25.

Het laat praten zit hier trouwens wel bij vriend in de familie, een van zijn ooms was al 4 toen hij oas echt begon te praten..
pi_200262675
quote:
6s.gif Op donderdag 8 juli 2021 03:07 schreef aapieannie het volgende:
Ceviche Vincent en Jeremy worden in oktober 3 en beginnen nu net een beetje beter te kletsen. Er komt nu dagelijks wel een nieuw woordje bij, en een kort gesprekje is ook wel mogelijk. Ze begrijpen alles wat we van ze vragen en voeren kleine opdrachtjes moeiteloos uit. Met 2.5 hadden we een belafspraak met het cb over de spraak omdat ze bij de tweejaar afspraak nog maar weinig zeiden.

Wel lastig eigenlijk, peuters die er qua lengte uitzien als bijna 4 jarigen, maar nog niet zoveel en duidelijk praten. Ik krijg regelmatig de vraag of ze niet naar school moeten en zie mensen echt schrikken als ik zeg dat ze twee zijn. Ik heb zelf niet het idee dat ze extreem groot zijn, ze dragen nu beide maat 104 en hebben schoenmaat 25/25.

Het laat praten zit hier trouwens wel bij vriend in de familie, een van zijn ooms was al 4 toen hij oas echt begon te praten..
Dan zijn ze wel echt groot ja. Pitbull wordt in december 4 en heeft nu maat 110, schoenmaat 27. En wij horen ook constant dat hij zo groot is :) en al een jaar 'dat-ie bijna naar school mag' :+

Ik herken wel dat het lastig is als mensen je kind ouder schatten inderdaad, al praat Pitbull juist belachelijk goed. Maar dat zorgt soms juist voor onbegrip als-ie dan eens zo'n heerlijke peuterbui heeft :X
Want hij is groot én hij praat goed, dan moet-ie ook maar alles snappen en overal tegen kunnen ofzo, dat idee ;)

Al moet ik eerlijk bekennen dat wij ons soms ook schuldig maken aan die redenering hoor :+
pi_200262705
Daar lopen wij ook tegen aan, Twist. Niet alleen door buitenaf, maar ook wij verwachten soms te veel van U. Omdat hij al heel goed praat sinds een jonge leeftijd ga je ook meer verwachten. Ik moet me er echt steeds aan herinneren dat hij pas 3 is. Wat is 3 nou op een mensenleven, zo klein nog. O+

Qua maat zit hij trouwens nog steeds in (98/)104 en schoenmaat 26, dus dat valt wel mee. Maar z’n koppie lijkt ook ouder dan hij is.
pi_200262819
Ja, en bij onze oudste (6) doen we het soms ook hoor :@
Maar dat is echt omdat ze het ene moment discussies voeren waar je gewoon stil van wordt en het volgende moment van die typische peuter/kleuter/kind buien of reacties hebben.

Gisteren nog: discussie over wie er mocht kiezen wat ze keken op TV. Gaan ze dus eerst kijken wiens filmpje bovenaan stond in de 'nog af te kijken' lijst, want die had dan blijkbaar de dag ervoor als laatste gekozen (Pitbull). Dus Minion mocht kiezen. Maar die koos een langer filmpje, dus dan mocht Pitbull er daarna 2 van hem kijken, want dat was eerlijker. Zoiets duurt dan rustig 5-10 minuten voordat ze eruit zijn, maar het ging heerlijk democratisch, dus prima :D

En een half uur later allebei boos/huilen want ze wilden bij het toetje allebei de blauwe lepel en "het is niet eerlijk / hij mag altijd kiezen / zij was niet meer lief / etc." :X }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')