abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200901142
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 20:00 schreef Malteser het volgende:

[..]
Mars begreep onze opdrachten, maar sprak nauwelijks terug. Hij bleek echt niet goed te horen. De kno arts gaf als voorbeeld:
Kind heeft een lege verpakking vast, jij zegt als ouder “gooi het maar in de prullenbak”. Kind verstaat “ooi aa inne ak” en weet wat er bedoeld wordt want ze snappen dat de lege verpakking in de prullenbak moet.
Mars verstond dus wel klanken (voornamelijk klinkers) maar nauwelijks woorden, maar was wel in staat om logische verbanden te leggen. Daarmee dachten wij dus dat hij hoorde, omdat hij ons begreep.
Frustratie zat hem bij Mars in het feit dat wij hem totaal niet begrepen. Man oh man, wat heeft dat mannetje veel gehuild tussen 1,5 en 2,5 jaar.
Bedankt voor je heldere uitleg!
Zei Mars wel enkele woordjes? Vincent zegt bijvoorbeeld wel papa mama zus oma opa tuin poes, dat soort dingen. Jeremy spreekt hij uit als baani en vogel blijft hij stug pieppiep noemen.
Ik bel sowieso maandag de huisarts wel even om het te bespreken!
pi_200901499
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 22:09 schreef aapieannie het volgende:

[..]
Bedankt voor je heldere uitleg!
Zei Mars wel enkele woordjes? Vincent zegt bijvoorbeeld wel papa mama zus oma opa tuin poes, dat soort dingen. Jeremy spreekt hij uit als baani en vogel blijft hij stug pieppiep noemen.
Ik bel sowieso maandag de huisarts wel even om het te bespreken!
Jawel, woorden zoals papa, mama, uit, bah, opa, oma, enz. En daar kwam af en toe wel wat nieuws bij maar duidelijk niet de ontwikkeling zoals je die zou verwachten.
En hij leerde zichzelf dingen fout aan, beetje zoals het voorbeeld wat jij noemt met de naam. Dat deed Mars ook. Toen de kno arts zei dat hij het waarschijnlijk zo gehoord had en zo dus opgeslagen had, vielen er bij ons wel veel kwartjes. Na zijn operatie merkte je snel dat hij dingen ineens wel goed hoorde, bijna al zijn versprekingen zijn verdwenen.

Onze huisarts deed/kon er overigens niet veel mee maar ik wilde toch een doorverwijzing en toen we eenmaal bij kno arts waren, lag hij in no time op de operatietafel.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:21:38 #228
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_200902023
Die woordjes zijn ongeveer ook de woordenschat van Koert.
Hij is nu 2 jaar en 3 maanden en zegt nu mama, papa, huis, die, ja, nee, bal, uit (en ik vergeet er vast een paar), en een aantal woorden spreekt hij niet goed uit, en het valt mij op dat hij voornamelijk klinkers zegt.
1,2,3 is ee, tee, ie. Lit en dit is (licht en dicht) en dat zegt hij toch ook al een bijna een jaar.
Hij zingt ook liedjes, maar dat blijft ook hangen op oo, ou, ie eh tee (hoofd schouders knie en teen :+ )
De jeugdverpleegkundige op het CB zag, behalve het praten dan, niets afwijkends bij hem dus dat is wel fijn en maandag hebben we een gesprek met de jeugdarts, kijken wat die ervan vindt.
Koert is nog niet heel oud dus wellicht verwachten we gewoon teveel, maar het is zo onlogisch omdat hij bijvoorbeeld wel letters en getallen kent. Waarom kent hij wel de letters van brood maar kan hij niet het woord zeggen, bijvoorbeeld. Zou dingen zoveel makkelijker maken.
pi_200902142
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 22:40 schreef Malteser het volgende:

[..]
Jawel, woorden zoals papa, mama, uit, bah, opa, oma, enz. En daar kwam af en toe wel wat nieuws bij maar duidelijk niet de ontwikkeling zoals je die zou verwachten.
En hij leerde zichzelf dingen fout aan, beetje zoals het voorbeeld wat jij noemt met de naam. Dat deed Mars ook. Toen de kno arts zei dat hij het waarschijnlijk zo gehoord had en zo dus opgeslagen had, vielen er bij ons wel veel kwartjes. Na zijn operatie merkte je snel dat hij dingen ineens wel goed hoorde, bijna al zijn versprekingen zijn verdwenen.

Onze huisarts deed/kon er overigens niet veel mee maar ik wilde toch een doorverwijzing en toen we eenmaal bij kno arts waren, lag hij in no time op de operatietafel.
Klinkt wel herkenbaar ja. Bedankt voor je uitgebreidde reactie. Ik geloof dat we wat te doen hebben!

@Ceviche Vincent is nu 2 jaar en 10 maanden dus dat is wel een verschil. En zeker nu Jeremy ineens grote sprongen maakt is het verschil hier thuis enorm groot. Met 2 jaar en 3 maanden maakte het cb hier zich ook nog geen zorgen hoor. Maar we merken en zien gewoon dat hij zichzelf heel erg in de weg zit.
In het geval van koert zou ik het nog heel even afwachten :)
pi_200903476
Ik ben dus net mijn bed uitgestuurd door peuter _O-

Zoals ze zelf zei: “bed te klein, mama weg, ik bij papa blijven”.
Dus nu lig ik in haar bed, met peppa pig (bleh) en kaketoeknuffel, bij de jongens op de kamer. Bizar hoe vertrouwd de slaapgeluiden van de jongens nog klinken!

En ik zie dat de augustus/september 2018 lading peuters (bijna) jarig zijn O+ alvast/nog gefeliciteerd :) Hier is de uitnodiging ook al verstuurd, het wordt een kaketoe feestje ;)

Verder Js praatte niet en begreep ook alles. Beetje Malteser verhaal, pas nu hebben we ook door dat hij gewoon eigenlijk bizar slim is, al zit spraak nog steeds in zijn frustratiezone met bijna 7 jaar.
En Li speelt ook nog niet echt alleen buiten. Maar ik vraag vooral Ow soms wel even op te letten als ik binnen iets wil doen.
pi_200904689
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 23:33 schreef aapieannie het volgende:

[..]
Klinkt wel herkenbaar ja. Bedankt voor je uitgebreidde reactie. Ik geloof dat we wat te doen hebben!

@:Ceviche Vincent is nu 2 jaar en 10 maanden dus dat is wel een verschil. En zeker nu Jeremy ineens grote sprongen maakt is het verschil hier thuis enorm groot. Met 2 jaar en 3 maanden maakte het cb hier zich ook nog geen zorgen hoor. Maar we merken en zien gewoon dat hij zichzelf heel erg in de weg zit.
In het geval van koert zou ik het nog heel even afwachten :)
Succes!
pi_200907692
Ik snap sowieso niet waarom gehoor niet vaker wordt gecontroleerd bij het CB. De ogen worden naar mijn idee veel meer gecontroleerd.
Helemaal bij doorverwijzing naar logopedie wegens te weinig spraak zou ik een controle van het gehoor logisch vinden want oefenen is totaal nutteloos wanneer het gehoor niet in orde is.
pi_200908080
Ik hou jullie wel op de hoogte. We hebben een hele lieve huisarts die vaak heel fijn meedenkt. Ik denk dat als ik maandag ochtend bel, we een uur later al terecht kunnen.
En dan zien we verder wel wat eruit komt rollen.

Voor nu lezen we gewoon lekker veel boekjes, blijven benoemen van dingen enzo.
pi_200908317
Eens dat het CB wel wat meer op oren zou mogen controleren.

@Ceviche in principe lijken het me genoeg woorden. Maar omdat je aangeeft dat de uitspraak niet verbetert zou ik denk ik wel een bezoek aan de KNO-arts willen. In het slechtste geval hoor je dat zijn gehoor in ieder geval in orde is en hoef je je minder zorgen te maken. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_200918524
Ik ga zo mijn peuter maar eens wakker maken. Gisteravond in zijn nieuwe kamer in een 1persoonsbed gelegd, hij slaapt gewoon meer dan klokje rond. Lekker kind is het toch ook O+. Hij was maar wat blij met de auto's en de bus op de muur.
pi_200932329
Lekker hoor @douche-eendje .

Ik had peuter vannacht juist bij me in bed. Helemaal in paniek want hij zag licht als zijn ogen dicht waren. Leg dat maar eens uit om 1:00. :')
pi_200945035

Oudjaarsavond!
pi_200992892
Nog gefeliciteerd nj!
Heeft grote S een fijn feestje gehad?

Nou ik ben met Vincent naar de huisarts geweest en zn oren zijn schoon en niet rood. Dag erna begint meneer promt halve zinnen te praten...nog niet alles heel duidelijk maar hij kan zich ineens beter verstaanbaar maken.

Gister waren we bij de tandarts. De jongens gingen super stoer alleen op de stoel en de mondjes gingen vrijwillig wijd open!
pi_200993074
Nog gefeliciteerd @NicolasJoy ! *O*

Banaan vraagt ondertussen bijna dagelijks naar zijn verjaardag en naar school gaan. Duurt helaas nog wel even. Op zijn verlanglijst heeft hij een droogblazer, zoals ze bij Ikea op de wc's hebben. :D
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:18:13 #240
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_200993326
Wat een origineel cadeau PKM :D

Bas is ook heel erg bezig met zijn verjaardag want ik was van de week jarig. Gisteren hebben we muffins gebakken DUS nu is hij jarig DUS waar is de trein die hij voor zijn verjaardag wil :'( ? Peuters O+
pi_201001024
Dat bezig zijn met jarig zijn is hier ook aanwezig momenteel. Zondag was de oudste jarig en de slingers hangen nog. Horen elke dag de vraag of ze ook jarig zijn en kado's krijgen haha! Even wachten nog hoor mannen, de tijd gaat al snel genoeg.
pi_201003064
Gefeliciteerd nog NJ! *O*
pi_201003552
Kaptein is ook al weken steeds heel verdrietig dat iedereen jarig is behalve hij :'(

Nog twee weken doorbijten vriendje :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201003569
Dank!

Ze was (is..) op en top jarig! Al twee maanden ging het nergens anders over. Ze heeft dinsdag het huis vol visite gehad, (veel te) veel cadeautjes gekregen, taart gegeten, met de ballonnen gespeeld! Woensdag op de opvang op de tafel mogen dansen, trakteren.. Vervolgens gisteren moeders jarig, dus weer feest met óók cadeautjes en visite voor haar. Dan hebben we dit weekend nog visite, want covid, dus visite verdeeld.. Het is goed dat we komende week vakantie hebben, we moeten bijkomen! :9

Oja, en kleine S. is ook nog bijna jarig. :+ Wat een leven!
pi_201005346
Gefeliciteerd O+

Li is ook helemaal bezig met haar verjaardag. Li bijna jarig en krijg dan groot koos (veel cadeautjes). Zo schattig!
Ik moet dit weekend maar eens een cadeau gaan bestellen ;)

Wel zielig trouwens, op haar echte verjaardag moet ze naar het kdv en zijn wij weer gestart met het echte leven, dus halen we haar ook pas laat op. Gelukkig snapt ze dat nog niet echt, alleen mijn hormonen wel ;)
pi_201005412
L was laatst heel boos omdat een kindje 3 jaar was geworden. Dat mocht niet want hij was 3 jaar.
Verder is hij er niet mee bezig, naar school gaan dat is veel belangrijker. Gelukkig is de peuterspeelzaal daarvoor ook nog goed en daar mag hij maandag weer heen want de vakantie zit er voor ons alweer op.
pi_201005844
Gefeliciteerd nog NJ! Wat fijn dat ze zo genoten heeft.

Onze peuter is ook al sinds ze 3 is bezig met haar 4de verjaardag en dat ze dan naar school mag. Nog 1,5 week en dan is het zover al moet ze voor school nog een weekje langer geduld hebben. Wij hebben bewust vrij genomen om haar verjaardag samen te kunnen vieren nu ze nog niet op school zit, dus ik snap je hormonen wel loj.
Ze heeft me een moreel dilemma bezorgd. Vorig jaar kreeg ze een nieuwe jurk voor haar verjaardag. Dat werd ‘de verjaardagsjurk’ die naar iedere verjaardag aan moest. Ik wilde met haar online een nieuwe verjaardagsjurk uitzoeken, maar nu wil ze een hysterische met eenhoorns erop. Ergens gun ik het haar, maar de wetenschap dat die dan elke verjaardag aan moet vind ik niet zo top. :@
pi_201005868
Gefeliciteerd met de jarigen! *G*

Pitbull is ook erg bezig met z'n verjaardag (in december pas :+ ), want "dan ben ik 4 en dan mag ik echt naar school!" O+

Vandaag uitgelegd dat hij nu niet zomaar 3 is, maar 3-en-een-half-en-dan-nog-een-beetje, en daar was-ie erg mee in z'n nopjes (voor nu) _O-
pi_201005961
Het Blijf van mijn kontje is begonnen bij Doukje.

Ook sexy kontje.

Volgens mij hoorde ze dat ergens op school of van de zus en broer.
Werewolf
pi_201013182
quote:
3s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:09 schreef PKM het volgende:
Lekker hoor @:douche-eendje .

Ik had peuter vannacht juist bij me in bed. Helemaal in paniek want hij zag licht als zijn ogen dicht waren. Leg dat maar eens uit om 1:00. :')
Ow hemel, fijn inderdaad :').

Gefeliciteerd NJ!

Bas is gisteren weer bij de oogarts geweest en zijn oogafwijking is helemaal weg *O*, zo fijn. Volgend jaar nog een keer een extra controle.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')