abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 juli 2021 @ 10:57:53 #1
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200197675
Welkom in het Peutertopic!!

... en weer verder!

Verjaardagen van de peuters

- LeSage: ‘Mijm’, september 2017
- PKM: “Banaan”, december 2017
- Elleska: L, mei 2018
- BellaaElisa: N, 7 februari 2018
- arvensis: U, maart 2018
- Donna: G, maart 2018
- Aure: Jip, juni 2018
- Takkie88: Sofie, augustus 2018
- NicolasJoy: S, augustus 2018
- Loj: “Li”, augustus 2018
- Aapieannie: V&J, 29 oktober 2018
- Solodelphi: A&M, december 2018
- Peejtur: L, maart 2019
- CaVaBien: M, april 2019
- Rebubbled: Lily, 29 april 2019
- douche-eendje: Bas, juni 2019
Protège moi de mes désirs.
  zondag 4 juli 2021 @ 11:06:20 #2
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_200197791
Ik vind het knap dat je het zelf zo ziet, PKM, alleen dan kan het ook veranderen.
Anders verandert er nooit wat en zeg je man over 30 jaar: 'zo is je moeder nou eenmaal'...

Ik vind het zelf ook lastig soms, en dan wijt ik het maar aan dat het vast makkelijker wordt als Koert gaat praten, dan kan hij in ieder geval zeggen wat hij wil. Maar voorlopig praat Koert alleen tegen de Google home }:|
Ik heb over een paar weken een afspraak op het consultatiebureau gemaakt, we zien niet veel vooruitgang en mocht hij echt achterlopen kunnen we er vroeg wat aan doen.
Al hoop ik vooral op geruststelling dat hij normaal praat voor zijn leeftijd :@
pi_200198338
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:06 schreef Ceviche het volgende:
Ik vind het knap dat je het zelf zo ziet, PKM, alleen dan kan het ook veranderen.
Anders verandert er nooit wat en zeg je man over 30 jaar: 'zo is je moeder nou eenmaal'...

Ik vind het zelf ook lastig soms, en dan wijt ik het maar aan dat het vast makkelijker wordt als Koert gaat praten, dan kan hij in ieder geval zeggen wat hij wil. Maar voorlopig praat Koert alleen tegen de Google home }:|
Ik heb over een paar weken een afspraak op het consultatiebureau gemaakt, we zien niet veel vooruitgang en mocht hij echt achterlopen kunnen we er vroeg wat aan doen.
Al hoop ik vooral op geruststelling dat hij normaal praat voor zijn leeftijd :@
Hoe oud is hij precies?
Ter geruststelling voor jou, Mars praatte nauwelijks bij 2 jaar, hij brabbelde ook niet. Bij 2,5 jaar nog altijd geen verbetering, ondanks wekelijks logopedie.
Wel dagelijks veeeeel huilen, veel frustratie, mijn easy peasy baby was veranderd is een zeer gefrustreerde, boze peuter. En ik in een vervelende moeder.
Toen ben ik op mijn strepen gaan staan en eiste ik een doorverwijzing, de logopediste en het CB ondersteunden dit.
Mars bleek niet te horen :@. Na een operatie in december kan ik inmiddels na een half jaar zeggen dat wij een ander kind hebben. Hij praat! Hij kan zich uiten, hij hoort, verstaat en begrijpt ons. Hij praat, zingt en neuriet nu de hele dag. O+
En: zijn enorme achterstand is hij aan het inlopen. De logopediste en het CB verwachten dat hij over een aantal maanden helemaal ‘bij’ is. We gaan volgende week voor de laatste keer naar de logopediste, dan is hij daar klaar. En dat had ik nooit meer durven hopen want zijn spraakontwikkeling is dus pas gestart bij 2 jaar en 9 maanden.
Dus goed dat je om hulp gaat vragen, misschien valt het allemaal mee bij Koert maar weet dus dat die ontwikkeling met reuze sprongen kan gaan.
pi_200198387
Lastig pkm. Maar goed dat je er wat van hebt gezegd. Misschien zet het ze toch aan het denken, zeker nu er even geen contact is.
Ik kan gelukkig heel goed met mijn ouders over dit soort dingen praten als ik liever heb dat ze iets anders doen. Zo heb ik laatst voor de oudste aangegeven liever niet zoveel snoep of ander lekkers meer als ze daar zijn. Natuurlijk mogen ze best wat lekkers maar het was soms wel heel veel. Nu geeft mn moeder ze gedroogd fruit, vinden ze ook lekker en omdat we het thuis niet hebben vinden ze het bij oma een echte traktatie.

Vincent is een zielig hoopje mens, is vannacht wel een paar keer wakker geweest maar heeft vervolgens tot 11 uur geslapen. Jeremy snapt er niks van, die staat nu elke keer speelgoed aan te bieden aan hem.
  zondag 4 juli 2021 @ 13:20:58 #5
346653 Ceviche
pi_200199394
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:47 schreef Malteser het volgende:

[..]

Hoe oud is hij precies?
Ter geruststelling voor jou, Mars praatte nauwelijks bij 2 jaar, hij brabbelde ook niet. Bij 2,5 jaar nog altijd geen verbetering, ondanks wekelijks logopedie.
Wel dagelijks veeeeel huilen, veel frustratie, mijn easy peasy baby was veranderd is een zeer gefrustreerde, boze peuter. En ik in een vervelende moeder.
Toen ben ik op mijn strepen gaan staan en eiste ik een doorverwijzing, de logopediste en het CB ondersteunden dit.
Mars bleek niet te horen :@. Na een operatie in december kan ik inmiddels na een half jaar zeggen dat wij een ander kind hebben. Hij praat! Hij kan zich uiten, hij hoort, verstaat en begrijpt ons. Hij praat, zingt en neuriet nu de hele dag. O+
En: zijn enorme achterstand is hij aan het inlopen. De logopediste en het CB verwachten dat hij over een aantal maanden helemaal ‘bij’ is. We gaan volgende week voor de laatste keer naar de logopediste, dan is hij daar klaar. En dat had ik nooit meer durven hopen want zijn spraakontwikkeling is dus pas gestart bij 2 jaar en 9 maanden.
Dus goed dat je om hulp gaat vragen, misschien valt het allemaal mee bij Koert maar weet dus dat die ontwikkeling met reuze sprongen kan gaan.
Inderdaad al een hele geruststelling dat het, als het komt, dan wel snel kan gaan. En herkenbaar, die frustratie uit beide kanten.
Maar wel apart dat ze er pas zo laat achter kwamen dat hij niet hoort. Was/is hij echt helemaal doof? Is dat niet gebleken uit die hoortest die ze met 2 weken krijgen? En de logopedist had ook niets gemerkt? Wat een onverwachte verrassing :o
Koert zingt wel een en ander mee en zegt een paar woorden, maar ongeveer net zoveel als een half jaar geleden. Dus in die zin is er niet veel vooruitgang.
  zondag 4 juli 2021 @ 13:22:17 #6
346653 Ceviche
pi_200199401
Wat sneu, Aapie. Hopelijk gaat het nu de goede kant op. Wat een zorgzame broer O+
pi_200201469
Hier gaat het slapen zoveel beter! Ten eerste, als ze ons roept zijn we met 30 seconde weer weg en hoeven niet meer een tweede, derde, vierde etc keer naar binnen, maar bovenal! Ze heeft nu drie nachten achter elkaar doorgeslapen.. Ik durf het bijna niet te zeggen. Zal er dan eindelijk een einde aan de maanden beroerd slapen komen? Twee maanden voor de baby er is en ons leven weer overhoop ligt.. *negeert dat feitje maar even voor de sanity.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_200204101
En hier precies hetzelfde verhaal als Malteser Ceviche. De middelste is pas tegen zijn derde verjaardag gaan praten, ook oorproblemen (en een spoedoperatie) Ik zou ook zeker bij twijfel daar nog even naar laten kijken.
Hier is de spraakachterstand trouwens nog wel steeds aanwezig. Het duurt bij hem echt nog wat langer voordat hij zin kan formuleren. Maar verder doet hij het supergoed en gaat hij met 6 jaar naar groep 4, dus komt goed :)

Beterschap aapie!
pi_200207406
Wij hebben 'n eerste verjaardagscadeau bedacht! Gisteren uren de step uit de buurt geleend... :9

pi_200207714
Hier staat ook een step op het lijstje! :D pasgeleden bij de decathlon even geprobeerd en ze zoefde er vlot vandoor.
pi_200207874
:W :W :W :W :W
Dag lieve allemaal! Vandaag is onze lieve Simon 4 jaar geworden. Hij heeft een hele leuke dag gehad met heel veel leuke cadeaus (o.a. een trampoline en een waterbaan), ook per post het één en ander gekregen.
Lekker taart gegeten, opa en oma op bezoek ondanks zijn verkoudheid, slingers, ballonnen, veel kaartjes. Aan het eind van de middag was ie helemaal overprikkeld :+

Wij schuiven een topic door! Heel veel dank voor alle ervaringen en (h)erkenning en jullie lieve, leuke en prachtige peuters. Geniet van ze, voor je het weet zijn ze 4 *) O+ !!!!

:W :W :W :W :W
pi_200208038
Gefeliciteerd Simon! Klinkt als een heerlijke dag O+
  zondag 4 juli 2021 @ 21:23:33 #13
346653 Ceviche
pi_200208373
Gefeliciteerd Tolstoi :)
pi_200208443
Gefeliciteerd @TolstoiFan ! :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_200208643
Ik heb een peuter die echt alle grenzen wil uittesten. Op vrijdag gestoken door een wesp en vandaag door een bij. ;(

Deze week moeten we een knutsel inleveren bij zijn peuterspeelzaal. Het is ineens een uitdaging want als ik het vraag is de reactie: nee want dat is van mij mij mij. :')
  zondag 4 juli 2021 @ 22:35:59 #16
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200209605
Huh? Ik zou zeggen de knutselen daar maar, en dan geven zij het mee naar huis? Vanwaar die omkering PKM :{w .

En gefeliciteerd *O* *O* *O* *O* Tolstoifan en kleuter!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 4 juli 2021 @ 22:36:28 #17
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200209612
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:27 schreef Rebubbled het volgende:
Hier gaat het slapen zoveel beter! Ten eerste, als ze ons roept zijn we met 30 seconde weer weg en hoeven niet meer een tweede, derde, vierde etc keer naar binnen, maar bovenal! Ze heeft nu drie nachten achter elkaar doorgeslapen.. Ik durf het bijna niet te zeggen. Zal er dan eindelijk een einde aan de maanden beroerd slapen komen? Twee maanden voor de baby er is en ons leven weer overhoop ligt.. *negeert dat feitje maar even voor de sanity.
Wat goed _O_ .
Even voor het vastleggen: hoeveel vreselijke nachten hebben jullie nou gehad voor je profijt had?
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200209973
Op het kdv hebben ze nu als thema logeren. En nu is er dus gevraagd om morgen een knuffel mee te nemen. Daar gaan ze een bedje voor knutselen en dan blijft de knuffel dus op het kdv logeren. Ik ben toch erg benieuwd of Sofie morgenmiddag haar knuffel daar wil achterlaten :P

Sofie zingt al heel lang zelfverzonnen liedjes maar sinds gister hoor ik ook ineens allemaal bestaande kinderliedjes voorbij komen. Het klinkt zo lief O+ Dat hoge stemmetje en ze staat zo haar best te doen O+
pi_200210270
Gefeliciteerd Simon!

Pkm huh, knutselen voor daar? Dat zou hier ook niet werken.

Takkie dat zouden mijn heren nooit doen. Knuffel is heilig en als ik even niet oplet staan ze er zelfs mee onder de douche haha!

Vincent lijkt zich gelukkig al beter te voelen met de medicijnen. Had einde van de middag alweer wat praatjes ook. Gelukkig geen gedoe met het innemen van het drankje, hij vraagt zelfs om meer als het lepeltje leeg is haha!
pi_200210475
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 22:36 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wat goed _O_ .
Even voor het vastleggen: hoeveel vreselijke nachten hebben jullie nou gehad voor je profijt had?
De eerste twee. 7x en 4x. :') Conclusie, ik maakte het te gezellig 's nachts en we moeten haar echt langer de kans geven om zelf weer te settlen. Het duurt nooit langer dan 4 minuten. En tijdens het luier verschonen een snack en melk, zodat ze geen broodjes meer wilt.

Bij ons begon een moeder tijdens de groepsouderavond op de voorschool ook over huiswerk en knutsels voor mee naar huis. Wat? Die kids zijn twee. Bizar.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 5 juli 2021 @ 01:19:21 #21
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200210845
Huiswerk? Cultuurverschil toevallig? Want anders is het helemaal onbegrijpelijk.

En @knuffel: daar zou een B-keus exemplaar wel voor gebruikt kunnen worden denk ik. Dan vind ik het wel een erg leuk idee. De favoriete slaapknuffel achtersten op de opvang is wel een beetje bruut ja :D (al zal Jacob er geen minuut minder om slapen trouwens, die is niet zo knuffel-vast).
pi_200211110
Sofie is ook niet zo knuffel vast. Maar iets wat van haar is achterlaten… dat is best lastig :P “is van MIJ!” })
pi_200211515
Wij hadden dit weekend ook een knutselopdracht thuis maar dat is voor een juf die weg gaat.

Voor de knuffel zou ik ook een willekeurige andere knuffel gebruiken. echt niet de slaapknuffel waar je snachts niet meer bij kan. Al hebben we van beide favoriete knuffels een reserve exemplaar die regelmatig worden omgeruild maar dan klopt het idee van logeren niet meer.

Gefeliciteerd @TolstoiFan *O*

Verder niet onthouden :Z Man moest voor het eerst in 1,5jaar weer een weekend overwerken waarbij een klus nachtwerk is geworden. Drama bij L want die is niet gewend dat papa savonds niet thuis is en wilde niet slapen maar ik was het ook duidelijk niet meer gewend, volgende keer is er een iets betere planning nodig. c_/
pi_200213104
Poeh @Elleska dat valt ook niet mee.
Mijn man wil eigenlijk zondag weg van 16:00 tot 21: 00 maar hij legt altijd peuter op bed en ik de baby. Daar ga ik niet mee instemmen want grote kans dat niemand slaapt, of dat ik de hele avond op bed moet zitten. :{w

Ik zie dat het er een beetje krom staat, onze knutsel is ook voor een vertrekkende juf. En knutsel is wel versimpeld naar kleurplaat.
We zijn in overeenkomst dat hij zelf zijn foto eraan vast mag nieten, toen was het goed. :)

Een knuffeltje achterlaten dat zou hij ook niet kunnen hoor, terwijl hij niet zoveel heeft met de meeste knuffels. Vorig jaar deed hij ook zo'n soort opdracht, maar kreeg het bedje mee naar huis. Lijkt me ook makkelijker. ;)
pi_200213966
quote:
3s.gif Op maandag 5 juli 2021 10:55 schreef PKM het volgende:
Poeh @Elleska dat valt ook niet mee.
Mijn man wil eigenlijk zondag weg van 16:00 tot 21: 00 maar hij legt altijd peuter op bed en ik de baby. Daar ga ik niet mee instemmen want grote kans dat niemand slaapt, of dat ik de hele avond op bed moet zitten.
Wij hebben normaal savonds ook een taakverdeling. Voor de coronacrisis had man vaak dit soort overwerkdingen en daar redde ik mij altijd prima mee.
Het is vooral dat ik even moet omschakelen en zorgen dat ik alles heb gedaan voordat ik L naar bed breng. Mocht hij dan moeilijk in slaap vallen zoals afgelopen weekend dan hoef ik daarna niets meer en als hij makkelijk in slaap valt heb ik dan een hele avond voor mezelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')