Hoe oud is hij precies?quote:Op zondag 4 juli 2021 11:06 schreef Ceviche het volgende:
Ik vind het knap dat je het zelf zo ziet, PKM, alleen dan kan het ook veranderen.
Anders verandert er nooit wat en zeg je man over 30 jaar: 'zo is je moeder nou eenmaal'...
Ik vind het zelf ook lastig soms, en dan wijt ik het maar aan dat het vast makkelijker wordt als Koert gaat praten, dan kan hij in ieder geval zeggen wat hij wil. Maar voorlopig praat Koert alleen tegen de Google home![]()
Ik heb over een paar weken een afspraak op het consultatiebureau gemaakt, we zien niet veel vooruitgang en mocht hij echt achterlopen kunnen we er vroeg wat aan doen.
Al hoop ik vooral op geruststelling dat hij normaal praat voor zijn leeftijd
Inderdaad al een hele geruststelling dat het, als het komt, dan wel snel kan gaan. En herkenbaar, die frustratie uit beide kanten.quote:Op zondag 4 juli 2021 11:47 schreef Malteser het volgende:
[..]
Hoe oud is hij precies?
Ter geruststelling voor jou, Mars praatte nauwelijks bij 2 jaar, hij brabbelde ook niet. Bij 2,5 jaar nog altijd geen verbetering, ondanks wekelijks logopedie.
Wel dagelijks veeeeel huilen, veel frustratie, mijn easy peasy baby was veranderd is een zeer gefrustreerde, boze peuter. En ik in een vervelende moeder.
Toen ben ik op mijn strepen gaan staan en eiste ik een doorverwijzing, de logopediste en het CB ondersteunden dit.
Mars bleek niet te horen. Na een operatie in december kan ik inmiddels na een half jaar zeggen dat wij een ander kind hebben. Hij praat! Hij kan zich uiten, hij hoort, verstaat en begrijpt ons. Hij praat, zingt en neuriet nu de hele dag.
![]()
En: zijn enorme achterstand is hij aan het inlopen. De logopediste en het CB verwachten dat hij over een aantal maanden helemaal ‘bij’ is. We gaan volgende week voor de laatste keer naar de logopediste, dan is hij daar klaar. En dat had ik nooit meer durven hopen want zijn spraakontwikkeling is dus pas gestart bij 2 jaar en 9 maanden.
Dus goed dat je om hulp gaat vragen, misschien valt het allemaal mee bij Koert maar weet dus dat die ontwikkeling met reuze sprongen kan gaan.
Wat goedquote:Op zondag 4 juli 2021 15:27 schreef Rebubbled het volgende:
Hier gaat het slapen zoveel beter! Ten eerste, als ze ons roept zijn we met 30 seconde weer weg en hoeven niet meer een tweede, derde, vierde etc keer naar binnen, maar bovenal! Ze heeft nu drie nachten achter elkaar doorgeslapen.. Ik durf het bijna niet te zeggen. Zal er dan eindelijk een einde aan de maanden beroerd slapen komen? Twee maanden voor de baby er is en ons leven weer overhoop ligt.. *negeert dat feitje maar even voor de sanity.
De eerste twee. 7x en 4x.quote:Op zondag 4 juli 2021 22:36 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Wat goed.
Even voor het vastleggen: hoeveel vreselijke nachten hebben jullie nou gehad voor je profijt had?
Wij hebben normaal savonds ook een taakverdeling. Voor de coronacrisis had man vaak dit soort overwerkdingen en daar redde ik mij altijd prima mee.quote:Op maandag 5 juli 2021 10:55 schreef PKM het volgende:
Poeh @Elleska dat valt ook niet mee.
Mijn man wil eigenlijk zondag weg van 16:00 tot 21: 00 maar hij legt altijd peuter op bed en ik de baby. Daar ga ik niet mee instemmen want grote kans dat niemand slaapt, of dat ik de hele avond op bed moet zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |