Gisterenavond weer flink wakker geworden door tumult!
Mijn vriendin die thuiskwam van haar late dienst moest ze omrijden voor een een blokkade van politieauto's toen het verkeer werd omgeleid.
Ze vroeg of ik daar vroeger niet had gewoond.
Inderdaad erg typerend voor mijn oude buurt.
Elk nieuw verkeersbord zat daar binnen de kortste keren vol kogelgaten.

![?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp]()
quote:
Politie controleert een voertuig op de kruising van de Grotebrugse Grintweg en de Peppellaan in Tiel. Ze dachten dat hier mogelijk de verdachte van een bedreiging in zou zitten, maar dit was niet het geval. © Persbureau Heitink
quote:
Flink aantal agenten zoekt in Tiel naar verdachte van bedreiging in Maurik, mogelijk vuurwapen in het spel
TIEL - In de Bomenbuurt in Tiel waren donderdag aan het begin van de avond veel politieagenten aanwezig. Zij waren daar omdat er een bedreiging had plaatsgevonden in Maurik. Een 35-jarige man uit Maurik is aangehouden.
Redactie 01-07-21, 20:21
Rond 18.00 uur controleerden agenten met kogelvrije vesten een flat aan de Wilglaan in Tiel. Op het kruispunt van de Grotebrugse Grintweg en de Peppellaan in Tiel werd een auto tegengehouden en doorzocht. De politie dacht dat in deze auto mogelijk een verdachte van een bedreiging aan de Goudenregenstraat in Maurik zou zitten. Bij die bedreiging was mogelijk een vuurwapen gebruikt, maar dat is niet aangetroffen.
De verdachte zat niet in de gecontroleerde auto, maar is uiteindelijk in Maurik aangehouden. De controle in de flat had ook met de zoektocht naar de verdachte te maken, maar meer kon een woordvoerder van de politie daar later op de avond niet over zeggen.
Er zouden minstens zes politievoertuigen in de wijk aanwezig zijn geweest. Dit zorgde met name in de buurt van de flat voor een hoop bekijks van omwonenden.
https://www.gelderlander.(...)n-het-spel~a9e72163/[ Bericht 1% gewijzigd door Werkman op 02-07-2021 09:25:07 ]