naatje_1 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:12 |
Etappe 5: Changé - Laval Espace Mayenne, 27,3 km (ITT)
SPOILER Zo, dat was wel even een statement dat ze maakten he? David Lappartient zal een slechte nacht hebben gehad. De renners besloten na de start één minuut stil te staan. Daarna fietsten ze een kilometer of 10 heel rustig, waarna de rit toch weer verder ging alsof er niets aan de hand was. Een totaal nutteloos statement. Doe het goed, of doe het niet. Men schijnt gevraagd te hebben om een aanpassing van de driekilometerregel, wat ook weer een bijzonder slecht idee is. Verplaatsen van het probleem, zonder op zoek te gaan naar een oplossing. Maar goed, die flopdiscussie bewaren we wel voor een volgende keer. Gisteren zagen we in ieder geval geen valpartijen, dus de renners kunnen het echt wel. Als ze goed geschrokken zijn letten ze ineens wel op, delen ze net een kwakje minder uit, etc. Het gaat om de mentaliteit van de renners, buiten het feit dat de parcoursen soms ook beter kunnen worden uitgetekend. Op het parcours van gisteren viel uiteindelijk niet veel aan te merken, vooral omdat iedereen op de fiets bleef zitten. Nadat het protest voorbij was reden twee renners weg, Brent Van Moer en Pierre-Luc Perichon. De geoefende kijker weet inmiddels dat de alarmbellen meteen moeten gaan rinkelen als Van Moer in de vlucht zit, hij is heel snel de nieuwe Thomas De Gendt aan het worden. Het peloton gaf de twee daarom niet zoveel voorsprong, veel meer dan een minuut of vier kan het nooit geweest zijn. De voorsprong werd ook vrij snel teruggebracht, en alsnog werd het spannend. Toen Van Moer nog maar een seconde of 50 overhad besloot hij Perichon achter te laten en solo verder te gaan. Met iets meer dan 10 kilometer te gaan begon het er plotseling goed uit te zien voor de jonge Belg, zijn voorsprong liep zelfs op. Met meer dan een minuut begon hij aan de laatste kilometers, vooral ook omdat er in het peloton niemand leek te willen rijden. Dat gebeurde uiteindelijk wel, waarna de voorsprong toch ook opeens weer snel begon te slinken. Alle hens aan dek in het peloton, totale paniek. Alle ploegen moesten opeens al hun mannetjes op kop zetten. In de laatste vijf kilometer mocht Brent Van Moer tien seconden per kilometer verliezen, maar het op hol geslagen peloton, de knikjes op en af en het kleine beetje tegenwind deden de nieuwe Thomas De Gendt de das om. In de slotkilometer werd hij gegrepen, sterker nog, in de laatste 200 meter werd hij gegrepen. Altijd een jammerlijk scenario. We hadden amper tijd om te letten op het andere scenario dat zich ontvouwde. In de chaos wist Alpecin toch weer een treintje op poten te zetten. Ze zouden ditmaal voor Philipsen gaan, mag je achteraf een fout noemen. Maarja, dat is het risico dat ze vooraf namen door gewoon gezellig iedereen mee te nemen. Merlier zette Philipsen af en die begon er op 200 meter van het eind aan. Normaal gesproken geen probleem, maar deze finish liep omhoog. Daardoor werd het een te lange sprint en kon hij in extremis nog geremonteerd worden door twee renners. Nacer Bouhanni, bijvoorbeeld. Voor deze Tour kwam hij nooit verder dan de vierde plaats, nu wordt hij achter elkaar derde en tweede. Uiteraard was hij nog steeds niet tevreden, want Nacer wilde winnen. Dat zat er niet in, want, hoe is het mogelijk, Mark Cavendish was de snelste van de dag. Mark Cavendish, moedergods. In 2008 won hij zijn eerste Tourrit en in de tussenliggende jaren was het in totaal 30 keer prijs. Het record van Mercxk jongens, het record van Merckx. Merckx won er 34 en na de afgelopen jaren leek Cavendish nooit meer in de buurt te gaan komen. Vier jaar op rij reed hij geen deuk in een pakje boter. Het Epstein-barrvirus hielp niet mee, enkele zware valpartijen hielpen ook niet mee. Daarna ging het mentaal ook steeds minder. Einde carrière, dachten we vorig jaar met z'n allen. Was ook volkomen logisch geweest, zelfs een renner als Cavendish kan niet wegkomen met vier resultaatloze jaren. Maar daar was mensenmens PatLef. Als Cavendish zelf voor een sponsor zorgde wilde hij hem wel opvissen. Nou, de rest is geschiedenis. Wat bij Dimension Data en Bahrein niet lukte is Lefevere en zijn staf binnen een paar maanden wel gelukt, Cavendish is weer op niveau. We mogen ons zeker de vraag stellen hoe dat kan. Vertrouwen, ja, allicht. Een geweldige ploeg om hem heen, tuurlijk. Maar het is echt wel meer dan dat. Af en toe een spuit van José of Yvan, om maar een voorzichtige suggestie te doen. Hoe dan ook, een emotionele zege voor Cavendish, zoals we de afgelopen dagen bijna alleen maar emotionele zeges hebben gezien. Niemand geloofde meer in hem, maar hij heeft de haters mooi op hun plek gezet. Ook mijn ongelijk is ruimschoots aangetoond, voor het seizoen begon had ik dit absoluut niet verwacht. Hoewel het ook wel allemaal enorm meezit bij Cavendish. Eigenlijk zou hij de Tour niet eens rijden, maar door de faalangst van Sam Bennett is hij er ineens toch bij. En eigenlijk had hij veel problemen moeten hebben met Ewan, maar die valt dan pardoes weg. Cav staat nu op 31 en met een stuk of zes sprintkansen te gaan mag Eddy Merckx peentjes beginnen zweten. Vandaag zal het een snipperdag zijn voor Eddy, er gaat een tijdrit verreden worden. Vroeg op de Tour een redelijk lange tijdrit, dat is wel weer eens mooi meegenomen. Hoewel je na de afgelopen dagen ook zou kunnen betogen dat de tijdrit misschien nóg eerder had moeten komen. Door de tijdsverschillen die vandaag gaan ontstaan kunnen we waarschijnlijk toch weer een paar renners gaan wegstrepen. Er gaan grote verschillen ontstaan, en die verschillen zullen dan in de bergen gerepareerd moeten worden. Is het idee. Laten we hopen dat die theorie in het weekend ergens op gebaseerd blijkt te zijn. In de tussentijd gaan we vooral genieten van deze tijdrit, weer eens wat anders dan een massasprint. De winnaar zal niet met een vingertje voor de mond over de streep komen, of beginnen te klagen over haters. Even geen voetbalperikelen in de wielrennerij, heerlijk.   Een heuglijk feit voor de renners: we hebben Bretagne verlaten. De tijdrit begint in Changé, een plaats met 6300 inwoners in het departement van de Mayenne, dat hoort bij de regio Pays de la Loire. Het is voor het eerst dat de Tour in Changé is, wat niet geheel onlogisch is als ik lees dat dit überhaupt pas de vierde stad is in de Mayenne waar een rit van start gaat in de ganse geschiedenis van de Tour. Niet het meest populaire departement dus, terwijl ze hier echt wel wat met de koers hebben. Boucles de la Mayenne, ik bedoel maar. Een prachtige koers, die soms passeert in Changé. In 2019 bijvoorbeeld nog, toen won de Uruguayaan Mauricio Moreira voor Julien Duval en Wouter Wippert. Ondanks deze overwinning werd Moreira heel snel afgeschreven door Caja Rural. Ten onrechte, want momenteel is hij namens Efapel heel Portugal omver aan het schroeien. Wisten jullie trouwens dat de Mayenne ook het grondgebied is van Marc Madiot? Zijn geboorteplaats ligt hier nog wel een aardig eind vandaan, maar toch, de onvermijdelijke act zal ongetwijfeld aanwezig zijn. Goed, ja, Changé. Ze hebben er een paar kasteeltjes, of wat er voor door moet gaan. Het Château du Ricoudet, gelegen ten noorden van de stad aan het water. In het centrum van Changé staat dan weer een voormalig kasteel, dat tegenwoordig het Hôtel de Ville is. Naast dit vrij fraaie gebouw staat een grote kerk, die van Saint-Pierre. Verder is er een park, dat van Ondines. Hier staat een van de oudste levensbomen van Europa. Ja, de levensboom. Een conifeer, maar dan anders. Een ander hoogtepunt dat Changé weet te bieden is een wandelroute die leidt langs de negen lavoirs, openbare wasplaatsen, die het dorp rijk is. Nouja, goed, je moet wat. In Changé vinden we het hoofdkantoor van Séché Environnement, een naam die de echte wielerliefhebber moet kennen. De ploeg die we nu kennen als Arkéa-Samsic ging van 2013 tot en met 2015 door het leven als Bretagne-Séché Environnement, zo'n beetje rond de tijd dat Eduardo Sepulveda daar de kopman was. In dat shirtje van Bretagne-Séché Environnement werd hij uit de Tour gegooid nadat hij een stukje in de auto had gezeten, iconisch dus. Verder is er niets iconisch aan Changé, maar om het gezellig te houden gaan we toch even afsluiten met een toepasselijk nummer.  De tijdrit begint op een brede weg naast de kerk van Sint-Pieter. Bijna meteen nadat de renners van het startpodium zijn gerold slaan ze rechtsaf, waarna de weg gelijk wat vals plat omhoog gaat. De volgende bocht naar rechts volgt een meter of 200 later, waarna we 400 meter rechtdoor rijden richting een rotonde. Het gaat hier lichtjes naar beneden, waardoor dit zowaar een hinderlijk punt zou kunnen zijn. Voorbij de rotonde gaat het ook nog even naar beneden, maar al snel gaat het weer omhoog. De komende kilometer gaat er geklommen worden aan meer dan 6% gemiddeld blijkbaar, met onderweg één scherpe bocht naar links. Voor de rest loopt het behoorlijk rechtdoor tot op de top. De Côte de La Dombrie, een bewijs dat het geen volledig vlakke tijdrit is.  Voorbij het klimmetje fietsen we ook nog even rechtdoor. We rijden over een viaduct, waarna we een bochtig stukje parcours bereiken. De renners duiken een bos in, eerst in dalende lijn. Ze pakken een scherpe bocht naar links mee, even later volgt er een scherpe rechts bocht, maar tegen die tijd loopt de weg weer omhoog. Na deze bocht omhoog blijft de weg wat vals plat omhoog lopen, terwijl de renners van de ene flauwe bocht naar de volgende fietsen. Buiten het bos volgt er een rechte duik naar beneden, richting Saint-Germain-le-Fouilloux. Bij het binnenrijden van dit dorpje, het is weer vlak, slaan we na 4,7 kilometer direct rechtsaf. Na deze bocht rijden de renners drie kilometer min of meer rechtdoor over een behoorlijk vlakke weg. Er zitten wel wat flauwe bochten in, maar niets waarvoor je echt je stuurmanskunsten moet aanspreken. Het loopt heel lichtjes op en af, maar nee, met al die monsterverzetten op zo'n tijdritfiets is dit gewoon vlak. Buiten Saint-Jean-sur-Mayenne komen de coureurs uit bij een rotonde, waar ze linksaf slaan. Het gaat nu een halve kilometer rechtdoor tot aan de volgende rotonde, waar we dan weer rechtdoor gaan, of met een beetje fantasie wat schuin naar rechts. Vervolgens rijden we over een brede weg door Saint-Jean-sur-Mayenne, waar een lopende bocht naar links ligt en even later een scherpere bocht naar rechts. Na deze bocht rijden we over de Mayenne, aan de andere kant van het water wordt na 8,8 kilometer de eerste tussentijd opgenomen. Tussendoor fietsen we nog langs een kicken kapelletje.  Voorbij het eerste tussenpunt loopt de brede weg anderhalve kilometer vals plat omhoog. Het begint recht, maar daarna komen we een paar flauwe bochten tegen. Omdat de weg zo breed is gaat het hier alsnog relatief rechtdoor, dwars door de open velden van de Mayenne. De wind zou hier eventueel ook nog invloed kunnen hebben, dus. Het klimmetje heeft weinig om het lijf, het gaat een kilometertje aan een procent of vier omhoog. Na dit klimmetje is het een kilometer recht en vlak, totdat we Louverné binnenfietsen. In Louverné komen we drie rotondes tegen, dat wordt een interessante passage. De eerste rotonde valt mee, daar rijdt men zo goed als rechtdoor. De tweede rotonde is een stuk groter, daar moet echt gestuurd worden. De linkerkant lijkt me hier de betere kant, maar wat weet ik. We rijden na deze rotonde dwars door het centrum van Louverné, waarna we na wat flauwe bochten aan de rand van het dorp de derde rotonde tegenkomen. Hier moet je zeker langs links passeren, dan valt ie wel mee. Vervolgens rijden we een kilometer zo goed als rechtdoor, in licht dalende lijn. Een lange en lopende bocht naar links staat als volgende op het programma, hier loopt de weg weer licht omhoog. Zodra de weg weer recht wordt volgt er bijna meteen een scherpe bocht naar rechts, hierna gaat het drie kilometer relatief rechtdoor over een glooiende weg. Drie korte knikjes omhoog en omlaag, maar niets wat echt de moeite waard is. Een paar flauwe bochtjes onderweg, maar ook dat stelt niets voor. We komen uit in Bonchamp-lès-Laval, waar we aan de buitenrand van het dorp een rotonde tegenkomen. Niet de moeilijkste rotonde van allemaal, daarna rijden we rechtdoor het centrum binnen over een weg die vals plat omhoog loopt. In het centrum komen we de volgende rotonde tegen, waar het weer rechtdoor gaat. Ook niet de lastigste rotonde, bijna direct na de rotonde volgt het tweede tussenpunt. Na 17,2 kilometer, op tien kilometer van de finish, krijgen we de tweede tussentijd van de renners mee. Stukje sfeer.Na dit tweede en laatste tussenpunt volgt er een technisch rondje dwars door Bonchamp-lès-Laval. Philippe Dalibard komt blijkbaar uit deze plaats, de recordwinnaar van Tro Bro Leon. Voorbij het tussenpunt komen we een drempeltje tegen, lijkt me ook maar een gedoe met zo'n tijdritfiets. We rijden vervolgens langs de kerk en het gemeentehuis, op dit punt volgt er een lichte chicane, stukje naar links en dan meteen weer naar rechts. Paar - keurige - steentjes ook hier. Hierna gaat het even rechtdoor, vooraleer er een scherp bochtje naar rechts volgt. We rijden nu rechtdoor tot aan de volgende rotonde, waar we opnieuw rechtsaf slaan. Een makkelijkere bocht, van die rotonde hebben we ook niet veel last. Het ging 500 meter rechtdoor, maar na deze bocht is het slechts 200 meter fietsen voordat de volgende bocht in beeld komt. Een scherpere naar links, waarna het een kilometer rechtdoor zal gaan over een brede en vlakke weg langs een wijk in aanbouw. De weg voert naar een rotonde op een industrieterrein, bij deze rotonde gaat het schuin naar links. In licht dalende lijn duiken we vervolgens richting de volgende rotonde, een meter of 700 verderop. Dit wordt wel weer een punt van aandacht, want bij deze grote rotonde gaat er flink gestuurd mogen worden. We verlaten de rotonde uiteindelijk aan de rechterkant, waarna we richting finishplaats Laval de komende 2,5 kilometer dezelfde weg gaan volgen. Deze weg loopt een kilometertje wat vals plat omhoog, terwijl we een flauwe bocht naar links tegenkomen. Maar goed, vooral rechtdoor zonder vele gedoe. Na het stuk omhoog gaat het ook weer een kleine kilometer vals plat naar beneden, vooral rechtdoor. Bijna beneden volgt er een lopende bocht naar rechts, waarna er een lastige bocht naar rechts op het parcours ligt. Vooral lastig omdat er direct na de bocht vluchtheuvels zijn te vinden, een beetje goed insturen is dus de opdracht. Na deze bocht gaat het een halve kilometer rechtdoor, tot op vier kilometer van de finish. Het gaat nu 500 meter rechtdoor in dalende lijn, richting de Pont Aristide Briand. Aan de andere kant van deze brug gaat de technische finale van deze tijdrit beginnen.  Aan de andere kant van de brug volgt er meteen een chicane, het gaat eerst naar links en snel weer naar rechts. Daarna pakken we een lange en lopende bocht naar rechts mee, als de weg weer wat rechter wordt is het nog drie kilometer fietsen tot de finish. Even later komen we een rotonde tegen, waar we langs de linkerkant moeten passeren. Het gaat behoorlijk rechtdoor, tot op iets meer dan twee kilometer van het eind. Wel veel vluchtheuvels hier, het is dus maar goed dat we dit parcours niet hoeven af te werken met een voltallig peloton. De renners rijden onder een spoorbrug door en komen daarna een frappante bocht tegen. Het gaat scherp naar rechts, direct daarna loopt de weg omhoog. Er volgt een bocht naar links en daarna meteen weer naar rechts, terwijl het zelfs vrij steil omhoog gaat. In principe praten we over een kleine kilometer aan 3%, maar in de eerste 300 meter gaat het aan meer dan 5% omhoog, jawadde! In de eerste bocht gaat het zelfs even aan bijna 9% omhoog, maar de afvlakking wordt dus snel ingezet. Met twee kilometer te gaan begint het alweer iets meer af te vlakken, in de voorlaatste kilometer gaan we vooral veel bochten tegenkomen. Paar meter rechtdoor, dan een bocht naar rechts, bijna meteen naar links, dan bijna meteen weer naar rechts en een hectometer later gaat het weer naar links. Al deze bochten in een meter of 400, wel lachen. Na die laatste bocht rijden we wel zo goed als rechtdoor de laatste kilometer binnen, terwijl het weer vlak is geworden. Eenmaal in de slotkilometer gaan we ook nog het een en ander meemaken. De weg is wel breed, maar loopt een tijdje naar beneden. Een lange en lopende bocht naar rechts, met daarna een lopende bocht naar links en vervolgens een scherpe bocht naar links, waar het ook wat smaller wordt. Bijna direct daarna slaan we weer linksaf, en dan nog eens. We komen uit bij Espace Mayenne, een bouwwerk dat in 2019 nog niet bestond. We werken dus een technische finale af in de buitenwijken van Laval om een nieuwe creatie van deze stad in het zonnetje te zetten, oh, wat moeten we toch een medelijden hebben met de parcoursbouwers. Nou, goed, in de allerlaatste meters van de rit gaat het nog twee keer naar rechts, waarna we finishen langs een parkeerplaats, leuk.   We finishen dus in de buurt van de Espace Mayenne, een groot nieuw evenementencentrum voor ál uw evenementen. Culturele evenementen zoals concerten en shows, 'professionele' evenementen zoals beurzen, congressen, seminars, productlanceringen of gewoon een luxueus dinertje voor de VIPS. Sportevenementen, niet te vergeten! Nationale en internationale wedstrijden, Amerikaans korfbal bijvoorbeeld, of gewoon de koers, want in de buurt ligt blijkbaar ook een velodroompje. Een futuristisch gebouw, dat blijkbaar zoveel geld heeft gekost dat het in beeld moet worden gebracht. Even een stukkie van hun officiële site hoor, zo krakkemikkig mogelijk vertaald: Het is ontstaan uit de gezamenlijke wens van de Departementale Raad van Mayenne en Laval Agglomeration om moderne en functionele uitrusting te verwerven die bijdraagt tot de animatie en invloed van hun grondgebied. Gevestigd op 8,5 hectare, in het hart van de agglomeratie Laval met gemakkelijke toegang via de snelweg A81 op 5 minuten en het TGV-station op 10 minuten afstand, verwelkomt de site u in zijn binnenruimtes van 5.000 m² voor de organisatie van uw evenementen voor 50 en 4.700 mensen. Het heeft grote buitenruimtes van meer dan 10.000 m² die de installatie van uw tijdelijke structuren en uw evenementenruimten mogelijk maken. In de buurt van de camping profiteert u van een breed scala aan moderne en gastvrije hotelinrichtingen, waardoor u verzekerd bent van een accommodatiecapaciteit van 1600 bedden op de bestemming. Een ruime keuze aan restaurants is ook bereikbaar op loopafstand van de camping en het stadscentrum. Nou, dolletjes.  Laval is verder een stad met bijna 50.000 inwoners in de Mayenne, Pays de la Loire. Het is pas de tweede keer dat de Tour hier passeert, debuteren deed Laval in 1999. Toen won Tom Steels de massasprint in deze stad, waarna we een dag later weer in Laval zouden vertrekken. Die rit zou eindigen in Blois, waar Mario Cipollini won, met een gemiddelde snelheid van 50.355km/u is dat nog steeds de snelste rit in lijn in de historie van de Tour. Een stukje geschiedenis begon dus in Laval, een stad waar in het verleden wel meer schijnt te zijn gebeurd.Laval was eerst de zetel van een baronie en vanaf 1429 van een graafschap. Het oude kasteel dateert uit de dertiende en veertiende eeuw, met een donjon uit de twaalfde eeuw. Het nieuwe kasteel werd gebouwd in Renaissancestijl. De graven behoorden tot de huizen van Montmorency, Montfort en Coligny. Tijdens de Franse Revolutie was Laval een van de bolwerken van de opstand in de Vendée en in de stad en omgeving vonden hevige gevechten plaats in 1793. Het kasteel deed later dienst als gevangenis en tegenwoordig is het de thuisbasis van een museum, Museum of Naive Art and Singular Arts. Gelegen aan de Rue du Douanier Rousseau, want het museum is er vooral gekomen dankzij de werken van Henri Rousseau, kunstschilder die bekend werd door zijn postimpressonistische schilderijen in een naïeve of primitieve stijl. Deze schilder, met de bijnaam Le Douanier, was uit Laval afkomstig. De lokale economie moet het vooral van zuivel hebben, daarom wordt de stad ook wel de Cité du Lait genoemd. Er is een museum dat dezelfde naam draagt, daar kun je dus alles vinden over de geschiedenis van koeien, melk, kaas en noem het allemaal maar op. Er is ook nog een kathedraaltje, de Cathédrale de la Trinité de Laval. Ziet er wel prima uit, net als een kapelletje aan de andere kant van de Mayenne, de Chapelle Saint-Julien. Daar weer tegenover komen we een oud badhuis tegen, stammend uit de tijd dat nog bijna niemand in de stad over een eigen badkamer beschikte. Allemaal de moeite waard, Laval kan dus wel leuk zijn voor een middagje. De Tour is nog niet vaak op dat idee gekomen, terwijl er toch wat bekende wielrenners uit de stad komen. Wat te denken van Jacky Durand, de man van ontelbare ontsnappingen is uit Laval afkomstig. Drie ritzeges in de Tour, winst in de Ronde van Vlaanderen en een tijdje de gele trui gedragen, niet slecht. Franck Renier en Ludovic Turpin heb je ook nog, maar dat waren dan weer niet echt memorabele renners. François Pervis komt ook uit deze buurt, die werd een paar keer wereldkampioen op de baan. Speciaal voor hem hebben ze dat velodrome bij de Espace Mayenne aangelegd, zou je kunnen denken. Laval beschikt ook over een voetbalclub, Stade Lavallois. Ver afgezakt tegenwoordig, maar in het verleden hebben hier toch wat bekende voetballers gespeeld. Francis Coquelin bijvoorbeeld, maar met name Pierre-Emerick Aubameyang. Beide heren zijn geboren in Laval, vooral Aubameyang is toch een grote voetballer geworden. Alhoewel, hij kan er geen reet van, maar hij scoort wel veel.  In Laval kunnen ze ook jaarlijks genieten van de Boucles de la Mayenne. Meestal begint deze wedstrijd met een korte proloog in de straten van Laval, altijd een gevaarlijke onderneming. De laatste jaren vooral een kolfje naar de hand van Dorian Godon, al schrijven we hem niet meteen op voor deze rit. De laatste etappe van de Boucles de la Mayenne eindigt meestal ook in Laval. Zoals dit jaar, toen won Arnaud Demare hier in de sprint. Mathieu van der Poel won hier ook wel eens, heel wat jaren daarvoor lukte het Jacky Durand om in zijn eigen stad te winnen. Maar goed, genoeg over die B-koers, tijd voor de A-koers. In startplaats Changé en in finishplaats Laval wordt het overdag een graadje of 19 à 20. Er is kans op regen, maar daar lijkt verder nog weinig over te zeggen te zijn. Het kan de hele middag regenen, er kunnen wat buitjes vallen, het kan droog blijven, niemand die het weet. De wind lijkt in ieder wel redelijk constant te zijn, gedurende de hele middag uit het noordwesten met steeds dezelfde matige kracht. Desondanks een factor om rekening mee te houden. In de eerste vijf kilometer van de tijdrit vooral tegenwind, daarna tot aan het tweede tussenpunt vooral wind in de rug. In de laatste tien kilometer staat het weer wat meer tegen, de indeling is dus niet onbelangrijk. Toch nog maar wat energie bewaren voor dat laatste stuk. Voor we Laval bereiken is het terrein nog een tijdje wat meer open en zou je dus eventueel last van de wind kunnen hebben, al gaat er in de praktijk waarschijnlijk niet enorm veel wind zijn. We gaan het allemaal beleven vanaf 12:15, want op dat tijdstip rolt Amund Grondahl Jansen als eerste van het startpodium. Dat was ooit een goede renner bij Jumbo, niets meer van over. De PLAYER is meteen live, de NOS en Sporza schuiven om 13:20 aan. Om 13:21 gaat Thomas De Gendt van start, dat is dan wel weer een goede timing. Merkwaardig genoeg starten de renners om de anderhalve minuut, geen idee waarom. Zomaar wat namen: Walscheid om 13:28, Campenaerts en Ion Izagirre kort achter elkaar om 13:55:30 en 13:57, Bissegger om 14:19:30, McNulty om 14:22:30, Küng om 15:31:30 en nouja, tegen die tijd mag je ondertussen wel aan het kijken zijn. Mathieu van der Poel gaat waarschijnlijk voor het laatst in de gele trui van start, zijn opdracht begint om 16:50. De laatste 23 renners - een vrij willekeurig getal - starten om de twee minuten. De organisatie gaat uit van een aankomst om 17:22, Mathieu mag deze tijdrit dus gaan afwerken in 32 minuten. Lijkt me redelijk rap, maar goed. https://www.tissottiming.(...)0105FFFFFFFFFFFFFF02 Op zich is dit een hartstikke leuke rit. Een tijdrit vroeg op de Tour is eigenlijk altijd goed. Een acceptabele lengte ook nog eens, al was het beter geweest als ie nog een paar kilometer langer was, maarja, die tijd is voorbij. Het gaat geen volledig vlakke tijdrit zijn, de renners komen meteen aan het begin en aan het eind toch wat stevig klimwerk tegen. Dat klimmetje in de voorlaatste kilometer gaat wel tegenvallen waarschijnlijk, vanuit stilstand een tijdje zo steil omhoog is altijd lastig. Tussendoor gaat het nog een paar keer op en af, wat me toch vooral goed nieuws lijkt voor de klassementsrenners. Niet een half uur lang rechtdoor stampen op je grootste verzet, nee, tempowisselingen, op af, links rechts, etc. Want dat komt er ook nog eens bij kijken, het wordt op sommige momenten toch redelijk technisch. Het begin van de tijdrit is vrij technisch, daarna is het wel een paar kilometer wat makkelijker. Maar goed, dan kom je weer in een dorpje uit met een paar rotondes en moet er toch weer flink gestuurd worden. Een van de lastigere delen van de tijdrit is de passage bij het tweede tussenspunt, in dat dorpje is het behoorlijk bochtig. Daarna is het natuurlijk nog lastig aan het eind, die laatste drie kilometer zijn geen feest. Maar oké, tussendoor ook wel wat werk rechtdoor. Gematigd technisch, laten we het zo noemen. Gematigd lastig, gematigd land, alles redelijk gematigd. De specialisten gaan hier nog net de bovenhand nemen, verwacht ik. Maar enkele klassementsrenners gaan ver vooraan eindigen, ben daar maar niet bang voor. Het is wel een tijdrit met veel potentiële kanshebbers. De eerste paar namen kan ik zo bedenken, maar daarna verschijnt er een enorme lijst met renners die niet te peilen zijn. Astana schijnt met een nieuwe fiets te gaan rijden, dus misschien herhalen Lutsenko en Izagirre wel weer hun kunststukje van de Dauphiné, of ze krijgen juist weer last van een aanlopende rem. Uran was briljant in Zwitserland, maar dat was weer een andere tijdrit met een lange klim onderweg. Hoe gaat het met de blessures van Roglic en Thomas? Mag Soren Kragh Andersen zijn favoriete houding aannemen op de fiets of wordt de ploeg dan weer boos? Nou, enzovoort. Gelukkig zijn er ook een paar zekerheidjes, gok ik. Een van die zekerheidjes lijkt met dat Mathieu het geel gaat verliezen. Qua wattages zou hij die trui kunnen houden, maar hij zit nooit op de tijdritfiets en dus is zijn houding verre van optimaal. Alleen al door die waardeloze aerodynamica gaat hij minstens een halve minuut verspelen, een mens kan nu eenmaal niet alles trainen. Er zijn jongens die dat wel tot in de puntjes hebben verzorgd, en die gaan met de prijzen lopen. 1. Van Aert. Zijn voorbereiding op de Tour was niet ideaal vanwege een blindedarmontsteking. Daardoor heeft hij ook niet al zijn trainingen kunnen afwerken, maar wél zijn trainingen op de tijdritfiets. Die waren het belangrijkst, met het oog op Tokio. Tijd voor extra trainingen op explosiviteit was er niet meer, waardoor hij tijdens de eerste dagen net wat minder leek te zijn. Maar als het goed is zou hij dus nog wel een fatsoenlijke tijdrit uit de benen moeten kunnen schudden. De motivatie zal groot zijn, want er staat een gele trui op het spel. Eigenlijk moet hij ook winnen en de gele trui pakken, anders staat Jumbo massaal voor lul. Als het vandaag niet lukt had hij beter gewoon op Roglic kunnen wachten. Al is achteraf altijd mooi wonen natuurlijk, de kans is ook vrij groot dat het een slechte tijdrit wordt voor Roglic en dat het allemaal helemaal niets uitmaakt. 2. Küng. Op een ploegentijdrit na heeft hij nog nooit een tijdrit gewonnen in een grote ronde, sterker nog, meestal valt hij zelfs gewoon tegen. Maar goed, zoveel specialisten staan er vandaag niet aan de start dus onze Zwitserse vriend zou een eind moeten kunnen komen. Best wat behoorlijke tijdritten gereden dit jaar, alleen in de Ronde van Romandië was hij wat minder op dreef. In de Ronde van Zwitserland won hij dan de eerste tijdrit, terwijl hij tiende wist te worden in de tweede tijdrit die hem een stuk minder lag. Goed Zwitsers kampioenschap gereden en nu klaar om te vlammen, denk ik. 3. Bissegger. Bissinger, zoals menig commentator hem noemt. Stefan draagt een gek helmpje en zit als gegoten op de tijdritfiets. Hij won de tijdrit in Parijs-Nice en haalde nog heel wat ereplaatsen binnen. Zijn tweede tijdrit in Zwitserland was dan wel weer erg matig, maar goed, geen vergelijkbaar parcours. Hij debuteert in de Tour, dus het is een beetje de vraag of hij hier meteen gaat presteren, maar het lijkt me wel dat dit zijn grote doel is. Gisteren ook rustig aan gedaan, alles op deze rit. 4. Asgreen. Deceuninck heeft ook nog altijd wat kleppers achter de hand. Asgreen, Cattaneo, Alaphilippe, kunnen allemaal hoge ogen gaan gooien. Maar dit lijkt toch vooral een kolfje naar de hand van Asgreen. Hij werd derde in de tijdrit van de Dauphiné achter twee opgevoerde Astanabrommers, reed op het Deens kampioenschap Mikkel Bjerg naar huis en heeft de eerste dagen van deze Tour laten zien over goede benen te beschikken. We schrijven hem op. 5. Alaphilippe. Normaal zou je voor iemand als Roglic gaan, maar dat durf ik na zijn valpartijen niet meer. Thomas, hetzelfde verhaal. Ik denk nu zelfs eerder aan Pogacar. Normaal gesproken zou hij tijdens een iets vlakkere tijdrit tijd verliezen ten opzichte van Roglic en Thomas, nu gaat hij alleen maar verder uitlopen. Wellicht haalt hij zelfs de top 5, maar ik denk dat Alaphilippe hem toch net te snel af gaat zijn. Beetje terugdenken aan de tijdrit op een bepaalde plaats in de Tour van 2019, toen kon ie ineens uit het niets iedereen naar huis fietsen. Wel iets meer hoogtemeters toen, maar alsnog. Hij gaat weer schroeien hoor. En Yvan zag dat het goed was. Tussenpunt 1 eindstand:
 |
Dale__Cooper | woensdag 30 juni 2021 @ 17:13 |
Het wonderkind. |
Halcon | woensdag 30 juni 2021 @ 17:13 |
Wanne geweldenaar die Pogacar. |
GotenSSJ | woensdag 30 juni 2021 @ 17:13 |
Kung gelooft er ook geen klote van zo te zien  |
-XOR- | woensdag 30 juni 2021 @ 17:13 |
Kung keek als Veldkamp in '94 |
Mykonos | woensdag 30 juni 2021 @ 17:13 |
Goede reactie van Küng, die denkt er het zijne van. |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 17:13 |
Arme, arme, arme Küng. |
naatje_1 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:13 |
Heeft iemand tussenpunt 2 eindstand, voeg ik die toe aan de OP |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 17:13 |
Goed, Vuelta jongens, wie zijn de kanshebbers? Oh, wacht, die pakt hij ook nog even mee. |
Momo | woensdag 30 juni 2021 @ 17:13 |
quote:
|
Remco | woensdag 30 juni 2021 @ 17:13 |
Pogacar ziet eruit alsof die in het peloton is gefinished in een sprint etappe. |
Rellende_Rotscholier | woensdag 30 juni 2021 @ 17:14 |
MatxinGOAT
En de toespeling van Wuyts. |
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:14 |
Tadej heeft een engelenaanblik. |
Toby56 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:14 |
Ik denk dat Poga geel gaat pakken. |
Dale__Cooper | woensdag 30 juni 2021 @ 17:14 |
quote: En de lachwekkend correctie van Jose  |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 17:14 |
Tadej Pogacar is de nieuwe Lance Armstrong. |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 17:14 |
Waarom zou Mathieu in een tijdrit investeren |
Doevelaer | woensdag 30 juni 2021 @ 17:14 |
Wuyts  |
Mykonos | woensdag 30 juni 2021 @ 17:14 |
Ik had niet gedacht dat ik ooit zin zou hebben in Evenepoel in topvorm, maar als de Poog meedoet, dan graag ook een goede Remco.
Waarbij Teddy dan ook nog een punch/sprint heeft, dus hij is alsnog completer dan Remco. |
Momo | woensdag 30 juni 2021 @ 17:14 |
|
Zwansen | woensdag 30 juni 2021 @ 17:15 |
Wout oogt een beetje dik (aldus iemand van 80+ kilo op de bank).  |
Mexicanobakker | woensdag 30 juni 2021 @ 17:15 |
quote: Jij denkt dat ie zijn ploeggenoten aanzet tot het gebruiken van doping ja? |
franklop | woensdag 30 juni 2021 @ 17:15 |
Dit kan toch niet jongens |
Faraday01 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:15 |
quote: Hoe saai zou hij dat wel niet vinden  |
Dale__Cooper | woensdag 30 juni 2021 @ 17:15 |
quote: Check. |
Felagund | woensdag 30 juni 2021 @ 17:15 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 17:14 schreef Mykonos het volgende:Ik had niet gedacht dat ik ooit zin zou hebben in Evenepoel in topvorm, maar als de Poog meedoet, dan graag ook een goede Remco. Waarbij Teddy dan ook nog een punch/sprint heeft, dus hij is alsnog completer dan Remco. Pogacar kan volgens mij ook beter dalen dan Remco? |
Remco | woensdag 30 juni 2021 @ 17:15 |
Wout gaat een beetje vierkant door de bochten |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 17:15 |
Flip lijkt wat verdwaald vandaag |
The_Undertone | woensdag 30 juni 2021 @ 17:15 |
Lachwekkend dit |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 17:16 |
Gaat Pogi behoudens Mathieu en Wout een voorsprong van een minuut hebben op de rest, meer dan? |
Mexicanobakker | woensdag 30 juni 2021 @ 17:16 |
quote: Dat is niet zo lastig. |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 17:16 |
Wilco ging daar bijna op zijn plaat. |
Remco | woensdag 30 juni 2021 @ 17:16 |
Oef Wilco |
Momo | woensdag 30 juni 2021 @ 17:16 |
|
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 17:16 |
De immer onder de druk bezwijkende Kelderman hahahahaha |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 17:16 |
Wat ik alleen niet snap, is dat Pogacar met deze krankzinnige wattages niet iedereen steeds lost op elke heuvel en berg. Hij heeft krabbelaar Roglic volgens mij nog nooit gelost? |
TargaFlorio | woensdag 30 juni 2021 @ 17:16 |
Kelderman  |
maxi-mus | woensdag 30 juni 2021 @ 17:16 |
Heeft iemand nog die reactie van Sjors toen hij het ook niet geloofde van Froome? |
Van_Poppel | woensdag 30 juni 2021 @ 17:16 |
Pfff, wat een tsjook |
Halcon | woensdag 30 juni 2021 @ 17:16 |
quote: Ja,
Maar goed, dat kan ik waarschijnlijk ook nog wel. |
naatje_1 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:16 |
Man man man man man Kelderman |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 17:16 |
De hype is not real. |
Mykonos | woensdag 30 juni 2021 @ 17:16 |
Niet te filmen weer, deze wanprestatie van Wilco. |
Slobeend | woensdag 30 juni 2021 @ 17:16 |
Wilco waarom |
Toby56 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:16 |
Wilco valt mij vies tegen; Helaas. |
-XOR- | woensdag 30 juni 2021 @ 17:16 |
Wivco zit in ieder geval niet aan de dope. |
Zwansen | woensdag 30 juni 2021 @ 17:16 |
Matig van Wilco, maar alsnog verliest ie weinig tijd op de klassementsmannen. |
Pino112 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:17 |
Jonas sneller dan Wout  |
Zorro | woensdag 30 juni 2021 @ 17:17 |
30 sec voor Wout, als Matje daar bij blijft houdt ie geel  |
Mexicanobakker | woensdag 30 juni 2021 @ 17:17 |
Thieu gaat het redden dan |
Halcon | woensdag 30 juni 2021 @ 17:17 |
quote: Pogacar piekt natuurlijk richting de Tour en het draait bij Pogacar om de Tour. Niet om het Sloveens kampioenschap tijdrijden.
Thijs Zonneveld  |
Felagund | woensdag 30 juni 2021 @ 17:17 |
Als Van der Poel rond de tijd van Wout blijft rijden dan haalt hij het gewoon.  |
Toby56 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:17 |
Mathieu moet HARD doorfietsen. |
Halcon | woensdag 30 juni 2021 @ 17:17 |
Blijft Wilco keer op z'n fiets zitten, verknalt 'ie het zo in de tijdrit. |
Sabata | woensdag 30 juni 2021 @ 17:17 |
Wivco geheel volgens mijn verwachtingen tot nu toe vrees ik. |
Mykonos | woensdag 30 juni 2021 @ 17:17 |
Toch 3 Jumbos top-10, dat valt nog mee gezien alle ellende. |
Dale__Cooper | woensdag 30 juni 2021 @ 17:18 |
11 seconden voor 4,5 km nog. |
Felagund | woensdag 30 juni 2021 @ 17:18 |
quote: Kan zich beter richten op ritzeges nu! |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 17:18 |
Als Mathieu dit verdedigt . |
capuchon_jongen | woensdag 30 juni 2021 @ 17:18 |
Faalhaas Van Aert 
Pogacar deelt hier een tik uit |
naatje_1 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:18 |
quote: Nah. Denk het niet. Niet ten opzichte van de Poog |
Zelva | woensdag 30 juni 2021 @ 17:18 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 17:17 schreef Halcon het volgende:[..] Pogacar piekt natuurlijk richting de Tour en het draait bij Pogacar om de Tour. Niet om het Sloveens kampioenschap tijdrijden. Thijs Zonneveld 

Als je zo kunt rondrijden, pak je dat Sloveense kampioenschap ook wel op halve kracht. |
-XOR- | woensdag 30 juni 2021 @ 17:18 |
quote: Gaat zich heruitvinden als massasprinter. |
TargaFlorio | woensdag 30 juni 2021 @ 17:18 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 17:17 schreef Halcon het volgende:[..] Pogacar piekt natuurlijk richting de Tour en het draait bij Pogacar om de Tour. Niet om het Sloveens kampioenschap tijdrijden. Thijs Zonneveld  Wie zegt inderdaad dat hij daar voluit is gegaan? Misschien gewoon laatste puntjes op die i gezet wat betreft materiaal. |
Halcon | woensdag 30 juni 2021 @ 17:18 |
quote: Sowieso. Wilco als klassementsrenner in de Tour is toch kansloos. |
maxi-mus | woensdag 30 juni 2021 @ 17:18 |
Mathieu had dit spel hier gewonnen als hij zich iets meer op de tijdrit had gericht. |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 17:19 |
De naar het Sloveens kampioenschap tijdrijden piekende Jan Polanc. |
Zorro | woensdag 30 juni 2021 @ 17:19 |
Ik dacht iets van 29 sec achter Poog op de 3km |
Slobeend | woensdag 30 juni 2021 @ 17:19 |
quote:  |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 17:19 |
10 seconden in 3.6 km speling, dat zou als hij niet instort genoeg zijn. |
Mykonos | woensdag 30 juni 2021 @ 17:19 |
quote: Ik snap dat 3 disciplines druk is, maar 1 keertje in een windtunnel zitten moet toch nog wel lukken? |
naatje_1 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:19 |
quote: Gaat hij zich na Tokio op richten |
Momo | woensdag 30 juni 2021 @ 17:19 |
Ja dit wordt krap voor Mathieu |
Felagund | woensdag 30 juni 2021 @ 17:19 |
quote: Moet genoeg zijn. |
PSVCL | woensdag 30 juni 2021 @ 17:19 |
helaas. net niet |
Zwansen | woensdag 30 juni 2021 @ 17:19 |
quote: Lekker ben jij.  |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 17:19 |
Gaat secondenspel worden, oe. |
maxi-mus | woensdag 30 juni 2021 @ 17:19 |
quote: Zal wel voor later zijn, had tot nu toe natuurlijk ook niet veel meerwaarde. |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 17:20 |
quote: Hijzelf. |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 17:20 |
Is Ineos/Sky ooit zo op z’n reet geslagen in een tijdrit? |
capuchon_jongen | woensdag 30 juni 2021 @ 17:20 |
quote: Ik had er gewoon meer van verwacht, mag het? |
Halcon | woensdag 30 juni 2021 @ 17:20 |
quote: Alsof dat Sloveense kampioenschap hem en UAE iets boeit. |
TargaFlorio | woensdag 30 juni 2021 @ 17:20 |
quote: Geloof daar niks van. |
Dale__Cooper | woensdag 30 juni 2021 @ 17:20 |
quote: Precies, totaal ook niet in lijn met al zijn andere tijdritten. |
Zelva | woensdag 30 juni 2021 @ 17:21 |
quote: Waarom rijdt ie hem dan? |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 17:21 |
quote: En dan had hij gewonnen denk je? |
Van_Poppel | woensdag 30 juni 2021 @ 17:21 |
Dat bochtenwerk speelt in Van der Poels voordeel. |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 17:21 |
quote: Hij starte nota bene veel te snel in het eerste deel. |
TargaFlorio | woensdag 30 juni 2021 @ 17:21 |
quote: Uitzwaaiwedstrijd in eigen land. |
maxi-mus | woensdag 30 juni 2021 @ 17:21 |
quote: Om in vorm te komen voor deze. |
Slobeend | woensdag 30 juni 2021 @ 17:21 |
Ik wist het. |
Mykonos | woensdag 30 juni 2021 @ 17:21 |
quote: Nee, maar wel een stuk(je) sneller geweest vermoedelijk. |
capuchon_jongen | woensdag 30 juni 2021 @ 17:21 |
quote: Soort training, materiaal testen enzo |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 17:21 |
quote: Niet echt de stijl van een wereldtopper om niet voluit te gaan in dat soort wedstrijden. |
Zwansen | woensdag 30 juni 2021 @ 17:22 |
Wat een wereldtijdrit rijdt Mathieu hier zeg.
Sneller dan bijna alle toppers.  |
Remco | woensdag 30 juni 2021 @ 17:22 |
Dat virtuele klassement is net de streep bij schaatsen |
Pino112 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:22 |
Gvd fietsen Mathieu |
naatje_1 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:22 |
Poog heeft geel hoor |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 17:22 |
5 seconden verloren in 2600 meter, dan zou het genoeg moeten zijn. Als het 2 seconden is, dan niet. |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 17:22 |
Tjeugod |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 17:22 |
 |
TargaFlorio | woensdag 30 juni 2021 @ 17:22 |
 |
noodgang | woensdag 30 juni 2021 @ 17:22 |
Ja!! |
Van_Poppel | woensdag 30 juni 2021 @ 17:22 |
JAAAAAAAAAAAAAA  |
boekenplank. | woensdag 30 juni 2021 @ 17:22 |
 |
Slobeend | woensdag 30 juni 2021 @ 17:22 |
Netjes  |
Halcon | woensdag 30 juni 2021 @ 17:23 |
quote: Om 'n keer 'n tijdrit te rijden, materiaal te testen, etc. Misschien als gebaar naar de organisatie en Sloveense wielerfans?
Waarom zou je als de Tour je doel is in volle voorbereiding je heel erg druk maken over het Sloveens kampioenschap? |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 17:23 |
8 seconden. |
PSVCL | woensdag 30 juni 2021 @ 17:23 |
sooww |
Mexicanobakker | woensdag 30 juni 2021 @ 17:23 |
Leuk voor Thieu |
Pino112 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:23 |
Soow  |
Zorro | woensdag 30 juni 2021 @ 17:23 |
Thieu  |
kanovinnie | woensdag 30 juni 2021 @ 17:23 |
wat een man, die van der poel |
Felagund | woensdag 30 juni 2021 @ 17:23 |
quote:
 |
maxi-mus | woensdag 30 juni 2021 @ 17:23 |
Wat een held.  |
Sabata | woensdag 30 juni 2021 @ 17:23 |
Vijfde! |
superniger | woensdag 30 juni 2021 @ 17:23 |
GENOT |
skysherrif | woensdag 30 juni 2021 @ 17:23 |
MATHIEGOD JAAAAAAAAAAA |
-XOR- | woensdag 30 juni 2021 @ 17:23 |
 |
Mykonos | woensdag 30 juni 2021 @ 17:23 |
Dit doen zonder ooit op de discipline te trainen is toch ook wel straf. |
Dale__Cooper | woensdag 30 juni 2021 @ 17:23 |
Erg knap. |
Faraday01 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:23 |
Bizar dit zonder voorbereiding |
Rellende_Rotscholier | woensdag 30 juni 2021 @ 17:23 |
Stop Mathieu in een windtunnel en hij gaat tijdritten winnen.  |
Momo | woensdag 30 juni 2021 @ 17:23 |
Wout en Mathieu in dezelfde seconde |
capuchon_jongen | woensdag 30 juni 2021 @ 17:23 |
Is er bonificatie?  |
TargaFlorio | woensdag 30 juni 2021 @ 17:23 |
Pogacar zal dit niet erg vinden. |
TheArt | woensdag 30 juni 2021 @ 17:23 |
Vs. Wout:
P1: +0.00 P2: +0.95 Finish: +0.90
Bizar  |
Felagund | woensdag 30 juni 2021 @ 17:24 |
quote: Nee, natuurlijk niet. |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 17:24 |
 |
naatje_1 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:24 |
quote: Die is gelukkig niet goed oud geworden |
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:24 |
Hahaha het doet pijn bij Wuyts  |
Zwansen | woensdag 30 juni 2021 @ 17:24 |
Wuyts ‘zwakt’ de prestatie een beetje af door te stellen dat hij niet is geopereerd.  |
Mexicanobakker | woensdag 30 juni 2021 @ 17:24 |
Kan Thieu de Tour winnen? |
TheVulture | woensdag 30 juni 2021 @ 17:24 |
Mathieu  |
Mykonos | woensdag 30 juni 2021 @ 17:24 |
Toch wel erg zielig voor mooie jongen Küng. |
maxi-mus | woensdag 30 juni 2021 @ 17:24 |
quote: Dit lijkt mij dan ook wel weer iets waar hij geen reet aan vindt. |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 17:24 |
Pogacar verliest de Tour alleen met een positieve coronatest |
Faraday01 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:24 |
quote: Moet hij vooral wat aan zijn bovenlichaam doen, maar ja MTB |
maxi-mus | woensdag 30 juni 2021 @ 17:25 |
quote: Wat zei hij? |
capuchon_jongen | woensdag 30 juni 2021 @ 17:25 |
quote: Of dopingtest kan ook nog, maar het zou me verbazen. |
TargaFlorio | woensdag 30 juni 2021 @ 17:25 |
Mathieu en Teddy kunnen het goed met elkaar vinden.
quote: Dit soort vragen ga je krijgen.  |
PSVCL | woensdag 30 juni 2021 @ 17:25 |
quote:  |
Mexicanobakker | woensdag 30 juni 2021 @ 17:25 |
quote: Of een andere positieve test hahaaahaha |
Tjacka | woensdag 30 juni 2021 @ 17:25 |
quote: Nee |
Rellende_Rotscholier | woensdag 30 juni 2021 @ 17:25 |
Goede bromance wel tussen Mathieu en Pogacar. |
-XOR- | woensdag 30 juni 2021 @ 17:26 |
Benieuwd of Ganna zou hebben gewonnen van Poga. |
DeeBee | woensdag 30 juni 2021 @ 17:26 |
Stefan Schumacher flashbacks.
Dit kan écht niet. |
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:26 |
quote: De Cauwer stak de loftrompet af over de prestatie van Mathieu en compleet random komt Wuyts er doorheen fietsen door te zeggen “Maar Mathieu heeft geen operatie gehad en twee weken stil gezeten”. |
capuchon_jongen | woensdag 30 juni 2021 @ 17:26 |
The goal was not lose time.
Je doel meer dan goed bereikt. |
Rellende_Rotscholier | woensdag 30 juni 2021 @ 17:27 |
quote: Ik zie het ook niet snel gebeuren nee, maar het is wel mooi om te weten. Toch een onbekende factor hoe goed hij kan tijdrijden, we weten nu genoeg. |
maxi-mus | woensdag 30 juni 2021 @ 17:27 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 17:26 schreef Mani89 het volgende:[..] De Cauwer stak de loftrompet af over de prestatie van Mathieu en compleet random komt Wuyts er doorheen fietsen door te zeggen “Maar Mathieu heeft geen operatie gehad en twee weken stil gezeten”. Las ook dat MTB'en goed was voor de tijdrit. |
maxi-mus | woensdag 30 juni 2021 @ 17:27 |
quote: HIJ kan alles. |
Faraday01 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:27 |
quote: Waardering van elkaars talent?
Wordt leuk om te zien tot waar hij aan wil haken richting het weekend |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 17:27 |
 |
Mykonos | woensdag 30 juni 2021 @ 17:27 |
Vingegaard 3e is toch ook onder de radar wel weer vrij bizar. |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 17:27 |
Wat een voorsprong voor Pogi. |
Rellende_Rotscholier | woensdag 30 juni 2021 @ 17:27 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 17:26 schreef Mani89 het volgende:[..] De Cauwer stak de loftrompet af over de prestatie van Mathieu en compleet random komt Wuyts er doorheen fietsen door te zeggen “Maar Mathieu heeft geen operatie gehad en twee weken stil gezeten”. Ja dat was wel vrij salty. |
Dale__Cooper | woensdag 30 juni 2021 @ 17:28 |
Goed dat ze Vingegaard hebben laten wachten eergisteren. |
Faraday01 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:28 |
quote: Ze hebben 2 pionnen echt nodig om iets te kunnen proberen |
Rellende_Rotscholier | woensdag 30 juni 2021 @ 17:29 |
quote: En Wout juist niet, haha. |
De_Verschoppeling | woensdag 30 juni 2021 @ 17:29 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 17:26 schreef Mani89 het volgende:[..] De Cauwer stak de loftrompet af over de prestatie van Mathieu en compleet random komt Wuyts er doorheen fietsen door te zeggen “Maar Mathieu heeft geen operatie gehad en twee weken stil gezeten”. Op tijd met pensioen.
MvdP en Poga fenomenen, daar steken in Aert en Evenepoel met de jaren schriller bij af. |
Zwansen | woensdag 30 juni 2021 @ 17:29 |
Benieuwd of Mathieu na overmorgen nog geel heeft. Denk op de rustdag afstappen. Dan heeft hij sowieso geen geel meer lijkt me. |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 17:29 |
 |
Frozen-assassin | woensdag 30 juni 2021 @ 17:30 |
Had Pogchamp weer niet zo goed verwacht jemig |
showtimer | woensdag 30 juni 2021 @ 17:30 |
quote: Dat zijn gewoon afspraken. Jonas stond klaar met zijn fiets net zoals op de eerste dag. |
capuchon_jongen | woensdag 30 juni 2021 @ 17:30 |
We kunnen dit subforum afsluiten. Pogacar wint met 10 minuten voorsprong
Het was een leuke tour  |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 17:30 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 17:26 schreef Mani89 het volgende:[..] De Cauwer stak de loftrompet af over de prestatie van Mathieu en compleet random komt Wuyts er doorheen fietsen door te zeggen “Maar Mathieu heeft geen operatie gehad en twee weken stil gezeten”. Durfde het niet te benoemen uit angst weggezet te worden als Belgen-hater, maar het was wel vrij opvallend ja. |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 17:30 |
Pogacar is een reptiel. |
noodgang | woensdag 30 juni 2021 @ 17:30 |
Hoeveel minuten voorsprong gaat Poga hebben in Parijs? |
Remco | woensdag 30 juni 2021 @ 17:31 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 17:29 schreef Zwansen het volgende:Benieuwd of Mathieu na overmorgen nog geel heeft. Denk op de rustdag afstappen. Dan heeft hij sowieso geen geel meer lijkt me. Je gaat niet uit de tour stappen met de gele trui om je schouders |
TargaFlorio | woensdag 30 juni 2021 @ 17:31 |
quote: 40-45 minuten |
maxi-mus | woensdag 30 juni 2021 @ 17:31 |
Wees nou maar voorzichtig met de gele trui al aan Pogacar te geven uiteindelijk |
naatje_1 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:31 |
quote: De Tour gaat nu pas echt beginnen en héél leuk worden, want nu moeten de klassementsmannen wel uit hun stulp kruipen om de Poog aan te vallen |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 17:32 |
Renaat, kom even bij zinnen lieverd. |
naatje_1 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:32 |
quote: En dit inderdaad. De befaamde derde week... |
Frozen-assassin | woensdag 30 juni 2021 @ 17:32 |
Je hebt ook hoop tijd nodig om volgende ITT te compenseren dus kom maar op met de bruggenhoofden en het isoleren van Pogacar |
maxi-mus | woensdag 30 juni 2021 @ 17:32 |
Misschien de eerste tijdrit die hij voluit rijdt, geen verbazing bij Wout. |
hhh38 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:33 |
Vingegaard jongens, dat kan toch niet? |
noodgang | woensdag 30 juni 2021 @ 17:33 |
Wout gaat sprinten |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 17:33 |
Arme Wout. De Wout van vorig jaar had hier geel gehad, dat denk ik wel. |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 17:33 |
Het parcours is wel echt om een beroerte van te krijgen. |
hhh38 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:33 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 17:31 schreef naatje_1 het volgende:[..] De Tour gaat nu pas echt beginnen en héél leuk worden, want nu moeten de klassementsmannen wel uit hun stulp kruipen om de Poog aan te vallen Ze hebben nog niet eens in hun stulp kunnen zitten, het is dag 5 |
showtimer | woensdag 30 juni 2021 @ 17:34 |
quote: Nu pas? |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 17:35 |
quote: Isoleren gaat echter niet heel makkelijk worden, best een aardig team. Ik denk dat in dit decennium vorig jaar dé mogelijkheid was om Pogacar van Tourwinst af te houden. |
skysherrif | woensdag 30 juni 2021 @ 17:35 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 17:31 schreef naatje_1 het volgende:[..] De Tour gaat nu pas echt beginnen en héél leuk worden, want nu moeten de klassementsmannen wel uit hun stulp kruipen om de Poog aan te vallen Welke klassementsrenners hebben we nog over die dit kunnen |
Zwansen | woensdag 30 juni 2021 @ 17:36 |
quote: Vorig jaar fietst ie na 3 weken iedereen naar huis in de tijdrit. Nu is hij nog veel frisser en in de eerste twee etappes al laten zien heel goed te zijn. Dit is toch alles behalve een verrassing.
Ohja, en een jaartje ouder.  |
Frozen-assassin | woensdag 30 juni 2021 @ 17:36 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 17:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:[..] Isoleren gaat echter niet heel makkelijk worden, best een aardig team. Ik denk dat in dit decennium vorig jaar dé mogelijkheid was om Pogacar van Tourwinst af te houden. Beetje hoge gehalte 'als het draait ' bij de knechten. Eerste bergetappe zullen ze moeten laten zien wat het is. |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 17:36 |
quote: Tja, de prestaties van Flip en Mathieu waren ook wel buitencategorie, zou je Wout daar boven plaatsen? |
De_Verschoppeling | woensdag 30 juni 2021 @ 17:36 |
quote: Uran en Higuita. Wonderduo. |
capuchon_jongen | woensdag 30 juni 2021 @ 17:36 |
Merlier versus Van Aert in de sprint morgen
De belgen gaan elkaar dood doen. |
Zelva | woensdag 30 juni 2021 @ 17:36 |
quote: Retorische vragen  |
showtimer | woensdag 30 juni 2021 @ 17:37 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 17:36 schreef Zwansen het volgende:[..] Vorig jaar fietst ie na 3 weken iedereen naar huis in de tijdrit. Nu is hij nog veel frisser en in de eerste twee etappes al laten zien heel goed te zijn. Dit is toch alles behalve een verrassing. Ohja, en een jaartje ouder.  Bij de een is het ongeloofwaardig bij de ander is het fantastisch. What else is new? |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 17:37 |
 |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 17:37 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 17:36 schreef Zwansen het volgende:[..] Vorig jaar fietst ie na 3 weken iedereen naar huis in de tijdrit. Nu is hij nog veel frisser en in de eerste twee etappes al laten zien heel goed te zijn. Dit is toch alles behalve een verrassing. Ohja, en een jaartje ouder.  Nee deze argumentatie moet andersom, juist specialisten doen het vaak relatief beter in zo'n tijdrit in het begin t.o.v. eentje op het eind. En klassementsrenners dus vice versa. |
Felagund | woensdag 30 juni 2021 @ 17:38 |
quote: Als er twee Belgen vechten om een been, gaat een Brit/Hollander er mee heen? |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 17:38 |
|
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 17:38 |
quote: Klopt ja, het is een vreemdelingenlegioen. Maar wel goed geprepareerd denk ik. |
Mexicanobakker | woensdag 30 juni 2021 @ 17:38 |
quote: Ik dacht vooral dat die ook in de lappenmand zat. |
-XOR- | woensdag 30 juni 2021 @ 17:39 |
quote: Niet dat hij vorig jaar zoveel aan zijn knechten dankte. |
naatje_1 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:39 |
quote: Carapaz was ijzersterk in de bergen, ik zie hem bijvoorbeeld nog wel wat pijlen afschieten. En laten we de slechte dagen niet uit het oog verliezen. |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 17:39 |
quote: Überhaupt toch een beetje afwachten hoe Pogacar met de druk (niet dat hij die kent) van de leiderstrui omgaat. Mensen die naar hem kijken en zo, hij als reageerder. |
showtimer | woensdag 30 juni 2021 @ 17:40 |
quote: Maar daags nadien/voordien viel het tegen, de Wout van vorig jaar had daar volgens mij prima tussendoor kunnen fietsen en dan heb ik het nog niet over de bonis van de laatste dagen. |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 17:40 |
quote: Die was daar in de Dauphiné al wel doorheen aan het komen. Alleen Padun (de enige concurrent van Pogacar de komende jaren) kon hem voorblijven in die ene rit. |
Zwansen | woensdag 30 juni 2021 @ 17:40 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 17:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:[..] Nee deze argumentatie moet andersom, juist specialisten doen het vaak relatief beter in zo'n tijdrit in het begin t.o.v. eentje op het eind. En klassementsrenners dus vice versa. Ah, vandaar dat Jos van Emden de laatste TT van Dumoulin in 2017 won?  |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 17:40 |
|
Momo | woensdag 30 juni 2021 @ 17:41 |
|
hhh38 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:42 |
quote: Die waren toen ook een stuk minder |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 17:42 |
Wat heeft dit jochie gewonnen? |
maxi-mus | woensdag 30 juni 2021 @ 17:43 |
Oh deze bedoelde ik. Waarvan akte. |
Remco | woensdag 30 juni 2021 @ 17:43 |
Wat raar eigenlijk die dubbele nabeschouwing op de NOS. Eerst Herman en Stef in Frankrijk en dan nog Jeroen Stomphorst en dikke Danny in de studio, waardoor er 2x exact hetzelfde wordt gezegd. |
superniger | woensdag 30 juni 2021 @ 17:43 |
Dikke Danny.  |
Faraday01 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:44 |
quote: Heeft gewerkt  |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 17:44 |
quote: Nouja, dat is het algemene idee, is natuurlijk niet zo dat dat altijd geldt. Overigens heb ik er nooit een analyse ofzo van gezien, dus misschien is het een urban myth. |
-XOR- | woensdag 30 juni 2021 @ 17:48 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 17:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:[..] Nouja, dat is het algemene idee, is natuurlijk niet zo dat dat altijd geldt. Overigens heb ik er nooit een analyse ofzo van gezien, dus misschien is het een urban myth. In mijn beleving is de laatste tijdrit ook altijd wat langer |
JohnDDD | woensdag 30 juni 2021 @ 17:53 |
MVP kan als ik dit zo zie ook een prima klassement rijden in de Tour. Die man kan alles met dat enorme vermogen van 'm. Als hij wil, kan hij de Tour ooit winnen.
Pogacar nu al 1,5 - 2 minuten op de concurrentie. Strijd is al gestreden. |
-XOR- | woensdag 30 juni 2021 @ 17:57 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 17:53 schreef JohnDDD het volgende:MVP kan als ik dit zo zie ook een prima klassement rijden in de Tour. Die man kan alles met dat enorme vermogen van 'm. Als hij wil, kan hij de Tour ooit winnen. Pogacar nu al 1,5 - 2 minuten op de concurrentie. Strijd is al gestreden. Als Thomas, G. de tour kan winnen liggen er voor Matje (en WvA) ook mogelijkheden, dan kan alles. |
DecoAoreste | woensdag 30 juni 2021 @ 18:03 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 17:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:[..] Die was daar in de Dauphiné al wel doorheen aan het komen. Alleen Padun (de enige concurrent van Pogacar de komende jaren) kon hem voorblijven in die ene rit. Padun is op basis van 2 heel goede etappes ineens kandidaat-Tourwinnaar? En Bernal en Evenepoel bestaan niet?
Denk wel dat Pogacar de komende jaren dé te kloppen man is hoor, daar niet van. |
Rellende_Rotscholier | woensdag 30 juni 2021 @ 18:04 |
quote: Dit is wel vrij absurd ja eigenlijk, even in een avondje wat in elkaar knutselen.  |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 18:04 |
Je krijgt nog 1.28 voor een eurootje op Pogacar bij BWin. Na 5 etappes . |
hhh38 | woensdag 30 juni 2021 @ 18:10 |
quote: Klinkt als Nils |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 18:12 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 18:03 schreef DecoAoreste het volgende:[..] Padun is op basis van 2 heel goede etappes ineens kandidaat-Tourwinnaar? En Bernal en Evenepoel bestaan niet? Denk wel dat Pogacar de komende jaren dé te kloppen man is hoor, daar niet van. Gebbetje he  |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 18:14 |
quote: Wordt ingewikkeld gedaan over tijdrijden, maar uiteindelijk is het gewoon hard trappen. |
Faraday01 | woensdag 30 juni 2021 @ 18:17 |
quote: Heeft ook nog nooit de windtunnel bezocht. En wat is er waar van het verhaal op Sporza dat ze wielen bij Ineos gehaald hebben? en waar kwam die helm vandaan? |
showtimer | woensdag 30 juni 2021 @ 18:18 |
quote: Dat is een schaatser @El-Stinho |
TargaFlorio | woensdag 30 juni 2021 @ 18:18 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 17:43 schreef Remco het volgende:Wat raar eigenlijk die dubbele nabeschouwing op de NOS. Eerst Herman en Stef in Frankrijk en dan nog Jeroen Stomphorst en dikke Danny in de studio, waardoor er 2x exact hetzelfde wordt gezegd. Dit ja  |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 18:19 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 18:17 schreef Faraday01 het volgende:[..] Heeft ook nog nooit de windtunnel bezocht. En wat is er waar van het verhaal op Sporza dat ze wielen bij Ineos gehaald hebben?  en waar kwam die helm vandaan? Stond in de T vanochtend, Roodhooft heeft via Wurf tweedehands Ineos-wielen geregeld en ze door een of andere hotelier van Andorra naar de startplaats laten rijden. |
Faraday01 | woensdag 30 juni 2021 @ 18:23 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 18:19 schreef Szura het volgende:[..] Stond in de T vanochtend, Roodhooft heeft via Wurf tweedehands Ineos-wielen geregeld en ze door een of andere hotelier van Andorra naar de startplaats laten rijden. Sta je dan als WT ploeg die tonnen investeert in het tijdrijden. Bij Alpecin MacGyveren ze gewoon wat... |
Momo | woensdag 30 juni 2021 @ 18:23 |
Stefan Küng: "There is a 2nd ITT at the end of the Tour and maybe Pogacar will get tired then." |
Steven184 | woensdag 30 juni 2021 @ 18:26 |
quote: Bizar wel |
Faraday01 | woensdag 30 juni 2021 @ 18:28 |
Hoe staat de Canyon tijdritfiets bekend? Het zal geen slechte fiets zijn, maar is het top of net daaronder? |
Rellende_Rotscholier | woensdag 30 juni 2021 @ 18:42 |
quote: Victor Campenaerts vindt dit geen leuke opmerking want jij weet heel goed hoe het in mekaar zit. |
Ericr | woensdag 30 juni 2021 @ 18:55 |
quote: https://www.cyclingnews.c(...)ghts-to-keep-yellow/
Was echt een allegaartje qua materiaal |
TLC | woensdag 30 juni 2021 @ 19:05 |
MvDP 
19 seconden sneller dat de nummer 2 die Pogacar, weten we zeker dat hij niet stiekem met een E-bike deze tijdrit gedaan heeft ? |
Mykonos | woensdag 30 juni 2021 @ 19:05 |
quote: Mathieu van der Poel staat nog altijd aan de leiding in de Tour de France. Dankzij een verrassende vijfde plek in de daguitslag wist hij Tadej Pogačar achter zich te houden in het klassement. Het verschil bedraagt slechts acht seconden, maar dat is voldoende om nog zeker twee dagen in het geel te blijven. Op de persconferentie was hij vol lof over de inspanningen van zijn ploeg.
Deze prestatie hadden velen niet van je verwacht. Heb je jezelf ook verbaasd? “Allereerst wil ik de ploeg bedanken. Zij hebben gisteravond tot heel laat doorgewerkt om mijn positie op de fiets te verbeteren. Dit heeft veel beter uitgepakt dan wij hadden verwacht. Vandaag had ik een van de beste dagen ooit op die fiets. Ik voelde mij heel sterk. De gele trui geeft mij vleugels. Het was heel speciaal om in deze trui langs het Franse publiek te rijden. Ik ben heel trots op deze prestatie. Dit ga ik mij nog heel lang herinneren.”
Vandaag was pas de tweede keer dit jaar dat ik op de tijdritfiets zat. De enige andere tijdrit was tijdens de Ronde van Zwitserland. Verder heb ik de tijdritfiets niet aangeraakt dit jaar. Deze overwinning komt voor een groot deel op het conto van Christoph Roodhooft (manager) en Kristof De Kegel (trainer). Zij hebben tot laat aan de fiets gewerkt. En het was Roodhooft in het bijzonder die erin geloofde dat ik vandaag de gele trui kon behouden. Ik moet hem daarvoor bedanken.”
Wat heb je aan de fiets aangepast? “Het was al langer een wens van mij om aandacht te besteden aan mijn tijdrit. Een betere tijdritprestatie kan ook het verschil maken in kortere rittenkoersen zoals de BinckBank Tour. We hebben onder andere het stuur aangepast. Dit was niet volledig custom made, maar wel iets aerodynamischer. Ook hebben we het stuur wat hoger gemonteerd voor een iets comfortabelere positie, én natuurlijk de andere helm en de wielen. Maar ook het parcours paste goed bij mij, met af en toe wat herstelmogelijkheden.”
Na afloop was je opnieuw aan het lachen met Tadej Pogačar. Hij was duidelijk blij voor je dat je de gele trui hebt behouden. Wat bespraken jullie daar? “Wij hebben een heel goede relatie. Ik mag hem heel graag. Hij is een supervriendelijke jongen. We sturen elkaar af en toe berichtjes op Instagram. Het is onvoorstelbaar wat hij allemaal bereikt op de fiets. Deze tijdrit winnen als klassementsman is enorm. Hij verdient het.”
Hoe lang verwacht je de trui nog te kunnen houden? “Voor vandaag wist ik dat het zou draaien om de watts en aerodynamica. Maar in de bergetappes is het niet realistisch om de trui te behouden tegenover mannen als Pogačar. Misschien kan ik de trui nog twee dagen vasthouden en daarna zal ik ‘m moeten afstaan aan een klimmer.”
|
TLC | woensdag 30 juni 2021 @ 19:07 |
Wie was eigenlijk de laatste Nederlander die zo lang het geel wist te houden ? Breukink of zo ? |
Marcoss | woensdag 30 juni 2021 @ 19:08 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 17:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:[..] Die was daar in de Dauphiné al wel doorheen aan het komen. Alleen Padun (de enige concurrent van Pogacar de komende jaren) kon hem voorblijven in die ene rit. Vingegaard (net als Padun) wel vanuit de vlucht toen |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 19:09 |
quote:
 |
Felagund | woensdag 30 juni 2021 @ 19:11 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 19:07 schreef TLC het volgende:Wie was eigenlijk de laatste Nederlander die zo lang het geel wist te houden ? Breukink of zo ? Gerrie Kneteman (1981) had ook vier dagen de gele trui. |
Marcoss | woensdag 30 juni 2021 @ 19:11 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 19:07 schreef TLC het volgende:Wie was eigenlijk de laatste Nederlander die zo lang het geel wist te houden ? Breukink of zo ? Breukink heeft hem ook maar een dag gehad, geloof ik, dan hield Teunissen het nog langer vol |
Faraday01 | woensdag 30 juni 2021 @ 19:15 |
quote: Een aantal materiaalsponsoren zullen hier niet zo blij mee zijn. Daar zal gisterenavond flink over gebeld zijn.
Wel mooi dat de Roodhooftjes het gewoon doen om de trui een paar dagen te kunnen houden. Commerciële waarde hiervan is natuurlijk enorm dus de hoofdsponsoren zijn gelukkig en dat is veel waard. |
Marcoss | woensdag 30 juni 2021 @ 19:17 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 19:15 schreef Faraday01 het volgende:[..] Een aantal materiaalsponsoren zullen hier niet zo blij mee zijn. Daar zal gisterenavond flink over gebeld zijn. Wel mooi dat de Roodhooftjes het gewoon doen om de trui een paar dagen te kunnen houden. Commerciële waarde hiervan is natuurlijk enorm dus de hoofdsponsoren zijn gelukkig en dat is veel waard. Zag in een ander artikel dat ze dat wel nagevraagd hadden bij de sponsoren ja. |
Faraday01 | woensdag 30 juni 2021 @ 19:20 |
quote: Dat is op eieren lopen want je zegt eigenlijk dat de aero spullen die ze leveren niet goed genoeg zijn  |
Ericr | woensdag 30 juni 2021 @ 19:21 |
quote: En daarvoor Joop maar die staat qua dagen hoe dan ook op eenzame hoogte. |
Blik | woensdag 30 juni 2021 @ 19:24 |
Benieuwd of dit nog een staartje krijgt. Wint hier minimaal 2 seconden mee. De mannen op het podium keken elkaar ook weifelend aan toen die opeens ervandoor ging |
Felagund | woensdag 30 juni 2021 @ 19:25 |
quote: 10 dagen is dat inderdaad, dat wordt heel lastig, normaal gesproken verliest hij zaterdag de trui en moet hij vrijdag ook oppassen. |
Faraday01 | woensdag 30 juni 2021 @ 19:27 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 19:25 schreef Felagund het volgende:[..] 10 dagen is dat inderdaad, dat wordt heel lastig, normaal gesproken verliest hij zaterdag de trui en moet hij vrijdag ook oppassen. Hij heeft nog een paar jaar te gaan. |
Rellende_Rotscholier | woensdag 30 juni 2021 @ 19:27 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 19:25 schreef Felagund het volgende:[..] 10 dagen is dat inderdaad, dat wordt heel lastig, normaal gesproken verliest hij zaterdag de trui en moet hij vrijdag ook oppassen. Vrijdag moet hij à la Greg zelf in de aanval gaan. |
Felagund | woensdag 30 juni 2021 @ 19:28 |
quote: Dit ging over aantal gele truien achter elkaar, maar ik zie hem inderdaad ook in komende jaren nog wel eens de gele trui pakken. |
Felagund | woensdag 30 juni 2021 @ 19:30 |
quote: Aanval is de beste verdediging inderdaad, en misschien kan hij dan de etappe ook nog winnen. |
Marcoss | woensdag 30 juni 2021 @ 19:32 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 19:24 schreef Blik het volgende:[ twitter ] Benieuwd of dit nog een staartje krijgt. Wint hier minimaal 2 seconden mee. De mannen op het podium keken elkaar ook weifelend aan toen die opeens ervandoor ging Maar start de tijd op het moment dat hij officieel moet starten of vanaf het moment dat hij vertrekt?
Maar heb dat altijd wel bijzonder gevonden, soms worden tijdritten (of zelfs rondes) beslist op honderdsten, terwijl je aan de andere kant zo omgaat met starts van tijdritten. |
Faraday01 | woensdag 30 juni 2021 @ 19:33 |
quote: Vrijdag is een smerig ritje kan wel eens oorlog worden op dat laatste bergje van tweede categorie.
edit: ze hebben er een bonussprint voor 8 seconden bovenop gelegd En laat Pog nu op 8 seconden staan haha |
Marcoss | woensdag 30 juni 2021 @ 19:33 |
quote: Vrijdag leek me eigenlijk de ideale rit voor Mathieu om de trui terug te pakken als hij dichtbij genoeg stond. Dat is iets anders gelopen, maar normaal gesproken moet die rit hem wel liggen. |
Rellende_Rotscholier | woensdag 30 juni 2021 @ 19:39 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 19:33 schreef Faraday01 het volgende:[..] Vrijdag is een smerig ritje  kan wel eens oorlog worden op dat laatste bergje van tweede categorie. edit: ze hebben er een bonussprint voor 8 seconden bovenop gelegd  En laat Pog nu op 8 seconden staan haha Nouja, vrijdag lijkt me een dag voor de vluchters normaliter. Wie gaat er nu 250 kilometer controleren? Meest ideale scenario zou zijn om Mathieu in een vlucht te gooien met een ploeggenoot, maar oké, het is geen PCM natuurlijk. |
crv | woensdag 30 juni 2021 @ 19:39 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 19:24 schreef Blik het volgende:[ twitter ] Benieuwd of dit nog een staartje krijgt. Wint hier minimaal 2 seconden mee. De mannen op het podium keken elkaar ook weifelend aan toen die opeens ervandoor ging 10 minuten tijdstraf geven |
Blik | woensdag 30 juni 2021 @ 19:39 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 19:32 schreef Marcoss het volgende:[..] Maar start de tijd op het moment dat hij officieel moet starten of vanaf het moment dat hij vertrekt? Maar heb dat altijd wel bijzonder gevonden, soms worden tijdritten (of zelfs rondes) beslist op honderdsten, terwijl je aan de andere kant zo omgaat met starts van tijdritten. Goede vraag, heb eigenlijk geen idee hoe ze dat timen… |
Felagund | woensdag 30 juni 2021 @ 19:40 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 19:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:[..] Nouja, vrijdag lijkt me een dag voor de vluchters normaliter. Wie gaat er nu 250 kilometer controleren? Meest ideale scenario zou zijn om Mathieu in een vlucht te gooien met een ploeggenoot, maar oké, het is geen PCM natuurlijk. Ik zie het hem zo doen eigenlijk. |
TLC | woensdag 30 juni 2021 @ 19:42 |
Morgen Ide Schelling weer in de kopgroep want er is 1 puntje te verdienen voor de bolletjes. |
Momo | woensdag 30 juni 2021 @ 19:42 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 19:32 schreef Marcoss het volgende:[..] Maar start de tijd op het moment dat hij officieel moet starten of vanaf het moment dat hij vertrekt? Maar heb dat altijd wel bijzonder gevonden, soms worden tijdritten (of zelfs rondes) beslist op honderdsten, terwijl je aan de andere kant zo omgaat met starts van tijdritten. Eigenlijk zou je eens soort correctie moeten geven. Je hebt een startmoment. Je mag tot 3 seconden eerder of later dan dat weg maar dat haal je er op het eind weer er van af. |
Faraday01 | woensdag 30 juni 2021 @ 19:44 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 19:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:[..] Nouja, vrijdag lijkt me een dag voor de vluchters normaliter. Wie gaat er nu 250 kilometer controleren? Meest ideale scenario zou zijn om Mathieu in een vlucht te gooien met een ploeggenoot, maar oké, het is geen PCM natuurlijk. Stel dat hij mee schuift, wie gaat er achteraan rijden? Iedereen weet dat hij het in de Alpen laat lopen en anders toch niet uit gaat rijden dus al geven ze hem een kwartier dan maakt het niets uit.
Kopgroepje met van Aert en van der Poel zou wel genot zijn. En dan Van Moer of de Gendt erbij en nog een aantal nobuddies. |
Dagoduck | woensdag 30 juni 2021 @ 19:45 |
"Podjakar" aldus presentator van RTL Nieuws.  |
Idisrom | woensdag 30 juni 2021 @ 19:46 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 17:53 schreef JohnDDD het volgende:MVP kan als ik dit zo zie ook een prima klassement rijden in de Tour. Die man kan alles met dat enorme vermogen van 'm. Als hij wil, kan hij de Tour ooit winnen. Pogacar nu al 1,5 - 2 minuten op de concurrentie. Strijd is al gestreden. Nee, hij is gewoon veel te zwaar voor de bergen, daar gaat hij tientallen minuten verspelen. Niet erg hoor, zolang wij maar van de andere disciplines van Mathieu voluit kunnen genieten. |
Marcoss | woensdag 30 juni 2021 @ 19:47 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 19:44 schreef Faraday01 het volgende:[..] Stel dat hij mee schuift, wie gaat er achteraan rijden? Iedereen weet dat hij het in de Alpen laat lopen en anders toch niet uit gaat rijden dus al geven ze hem een kwartier dan maakt het niets uit. Kopgroepje met van Aert en van der Poel zou wel genot zijn. En dan Van Moer of de Gendt erbij en nog een aantal nobuddies. Zal er ook wel vanaf hangen wanneer hij af wil stappen. Als hij op de 1e rustdag af wil stappen, kan hij best vrijdag losgaan. Als hij nog een week langer doorgaat, is het ook niet heel verstandig om zo vaak volle bak te gaan. |
Faraday01 | woensdag 30 juni 2021 @ 19:50 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 19:47 schreef Marcoss het volgende:[..] Zal er ook wel vanaf hangen wanneer hij af wil stappen. Als hij op de 1e rustdag af wil stappen, kan hij best vrijdag losgaan. Als hij nog een week langer doorgaat, is het ook niet heel verstandig om zo vaak volle bak te gaan. Mee eens, de economische manier is een kleiner groepje weg laten rijden en dan samen met DQS ze binnen bereik houden zodat Flip en Matje kunnen ontploffen in de finale. Geen idee wat verstandig is, 1e rustdag of nog een paar dagen verder doen. In ieder geval voor de Pyreneeën als ze verstandig zijn. |
Marcoss | woensdag 30 juni 2021 @ 19:50 |
quote: Na een sterke tijdrit in het Critérium du Dauphiné had Kelderman meer verwacht van de eerste rit tegen de klok in deze Tour. „Ik had gedacht hoger te kunnen eindigen. Maar we moesten mijn tijdrithouding iets aanpassen door mijn verwondingen aan mijn elleboog en dat heeft zeker niet geholpen. Ik voelde dat ik ietwat scheef op de fiets zat. Maar het is wat het is en ik wil niet naar excuses zoeken. Mijn wattages waren goed en we moeten bekijken waar ik de tijd heb verloren.”
|
Idisrom | woensdag 30 juni 2021 @ 20:01 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 19:32 schreef Marcoss het volgende:[..] Maar start de tijd op het moment dat hij officieel moet starten of vanaf het moment dat hij vertrekt? Maar heb dat altijd wel bijzonder gevonden, soms worden tijdritten (of zelfs rondes) beslist op honderdsten, terwijl je aan de andere kant zo omgaat met starts van tijdritten. Ik denk wel (maar ik heb er geen bron voor) dat het nu zo werkt met een meetmoment op de startlijn.. In de tijd van Jan Janssen werden de wielrenners van achter zo stevig beet gehouden, dat zij onmogelijk te vroeg van start konden gaan. |
wimderon | woensdag 30 juni 2021 @ 20:06 |
quote: Heeft hij één van zijn twee eerdere tijdritten op een wegfiets afgewerkt? |
wimderon | woensdag 30 juni 2021 @ 20:08 |
quote: Als in relatief korte inspanning aan hoog vermogen. Helemaal geen gekke opmerking.
Maar ja, Wuyts zegt het dus dan gaan we even selectief quoten om er toch wat belachelijks van te maken. |
Marcoss | woensdag 30 juni 2021 @ 20:08 |
quote: Zwitserland was de 1e keer, zei hij, dus blijkbaar in de Tirreno geen tijdritfiets gebruikt dan inderdaad
Of hij is die alweer vergeten |
Idisrom | woensdag 30 juni 2021 @ 20:23 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 20:08 schreef Marcoss het volgende:[..] Zwitserland was de 1e keer, zei hij, dus blijkbaar in de Tirreno geen tijdritfiets gebruikt dan inderdaad Of hij is die alweer vergeten Die tijdrit op de slotdag stelt geen rit (reet) voor. |
Neef_Wuppie | woensdag 30 juni 2021 @ 20:27 |
We kunnen wel stellen dat Pogy de Tour heeft gewonnen. |
Zwansen | woensdag 30 juni 2021 @ 20:39 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 19:46 schreef Idisrom het volgende:[..] Nee, hij is gewoon veel te zwaar voor de bergen, daar gaat hij tientallen minuten verspelen. Niet erg hoor, zolang wij maar van de andere disciplines van Mathieu voluit kunnen genieten. Mathieu is ongeveer 75 kilo. Indurain woog 80?  |
kanovinnie | woensdag 30 juni 2021 @ 20:42 |
quote: Ik ben er wat te jong voor, maar waren dat geen andere tijden? Zowel qua doping als concurentie? |
Frozen-assassin | woensdag 30 juni 2021 @ 20:45 |
Dag na vrijdag is het Romme en dan Colombiere. Zondag is het naar Tignes. Dan denk ik dat je als klassementsploeg liever niet je ploeg oprookt voor 250km achtervolgen. |
hhh38 | woensdag 30 juni 2021 @ 20:45 |
quote: Armstrong woog ook ongeveer 75 kilo, maar dat was pre-anorexia tijdperk. Ullrich was helemaal een ander verhaal natuurlijk  |
Zwansen | woensdag 30 juni 2021 @ 20:46 |
quote: Zeker hele andere tijden, maar ik denk dat er toen ook gewoon een level playing field was (iedereen gebruikte doping). Sterker nog, Indurain is nooit gepakt en tijdens zijn carrière ook nooit in opspraak geraakt volgens mij. 
Maar goed, Indurain was een bizarre uitzondering. |
La_Tramposa | woensdag 30 juni 2021 @ 20:47 |
Volgens mij staat Mathieu nu nog wel wat lichter dan eerder. |
kanovinnie | woensdag 30 juni 2021 @ 20:48 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 19:15 schreef Faraday01 het volgende:[..] Een aantal materiaalsponsoren zullen hier niet zo blij mee zijn. Daar zal gisterenavond flink over gebeld zijn. Wel mooi dat de Roodhooftjes het gewoon doen om de trui een paar dagen te kunnen houden. Commerciële waarde hiervan is natuurlijk enorm dus de hoofdsponsoren zijn gelukkig en dat is veel waard. En vervolgens rij je in een tijdritpak van le coq ipv je eigen sponsor. Of eventueel een custom made pakje van bioracer oid.  |
Momo | woensdag 30 juni 2021 @ 20:51 |
|
Faraday01 | woensdag 30 juni 2021 @ 20:54 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 20:48 schreef kanovinnie het volgende:[..] En vervolgens rij je in een tijdritpak van le coq ipv je eigen sponsor. Of eventueel een custom made pakje van bioracer oid.  Pak wordt geleverd door de organisatie dus daar konden ze niets aan doen. Schijnt dat die pakken van Le coq minder zijn dan de pakken van de meeste ploegen. |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 20:54 |
PatLef zat na een paar bakkies zelf achter het stuur? |
kanovinnie | woensdag 30 juni 2021 @ 20:55 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 20:54 schreef Faraday01 het volgende:[..] Pak wordt geleverd door de organisatie dus daar konden ze niets aan doen. Schijnt dat die pakken van Le coq minder zijn dan de pakken van de meeste ploegen. Ja klopt. Dat bedoel ik. Je moet met dat pak rijden als je in geel rijd. En dat is een nadeel.
Best suf eigenlijk dat de grootste wielerkoers ter wereld met een slecht snelrijpak op de proppen komt. Maar je ziet ook met de groene trui/bolletjestrui enzo dat die minder goed zitten. |
Momo | woensdag 30 juni 2021 @ 20:55 |
 |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 20:55 |
Op dit moment ziet de gok van Jumbo aangaande Van Aert / Roglic / Vingegaard er echt grandioos slecht uit. |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 20:56 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 20:54 schreef Faraday01 het volgende:[..] Pak wordt geleverd door de organisatie dus daar konden ze niets aan doen. Schijnt dat die pakken van Le coq minder zijn dan de pakken van de meeste ploegen. Dat is ook al jaren zo amateuristisch. Laat ploegen op basis van een basisontwerp zelf zo’n geel pak prepareren inclusief de juiste sponsors erop voor het geval dat, zodat ze dat kunnen dragen ipv spul van de organisatie. |
La_Tramposa | woensdag 30 juni 2021 @ 20:56 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 20:55 schreef kanovinnie het volgende:[..] Ja klopt. Dat bedoel ik. Je moet met dat pak rijden als je in geel rijd. En dat is een nadeel. Best suf eigenlijk dat de grootste wielerkoers ter wereld met een slecht snelrijpak op de proppen komt. Maar je ziet ook met de groene trui/bolletjestrui enzo dat die minder goed zitten. Ik weet niet eens of het per se slecht is, maar het is in ieder geval niet op de rijder afgestemd op maat gemaakt, zoals de eigen pakken. |
Idisrom | woensdag 30 juni 2021 @ 20:57 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 20:45 schreef hhh38 het volgende:[..] Armstrong woog ook ongeveer 75 kilo, maar dat was pre-anorexia tijdperk. Ullrich was helemaal een ander verhaal natuurlijk  In Zwitserland reed Mathieu in de etappe waarvan de bergen op het einde zaten ,in de laatste 28 kilometer meer dan 20 minuten langzamer dan Carapaz en de zijnen
Edit: ik bedoelde Carapaz natuurlijk (i.p.v. Caparaz)
[ Bericht 4% gewijzigd door Idisrom op 30-06-2021 21:02:51 ] |
kanovinnie | woensdag 30 juni 2021 @ 20:57 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 20:56 schreef La_Tramposa het volgende:[..] Ik weet niet eens of het per se slecht is, maar het is in ieder geval niet op de rijder afgestemd op maat gemaakt, zoals de eigen pakken. Dus slecht  |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 20:58 |
quote: Maar kennen we het hele verhaal over Vingegaard in de derde etappe? Heeft hij echt gewacht op Roglic of zat hij al bij/achter de val? Kan zijn dat ik dat verhaal gemist heb. |
Faraday01 | woensdag 30 juni 2021 @ 20:59 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 20:57 schreef Idisrom het volgende:[..] In Zwitserland reed Mathieu in de etappe waarvan de bergen op het einde zaten ,in de laatste 28 kilometer meer dan 20 minuten langzamer dan Caparaz en de zijnen Niet helemaal vergelijkbaar want hij zat in een vlucht om bij te trainen en liet daarna lopen. |
Rellende_Rotscholier | woensdag 30 juni 2021 @ 21:00 |
quote: Niet alleen op dit moment. |
kanovinnie | woensdag 30 juni 2021 @ 21:08 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 20:56 schreef Szura het volgende:[..] Dat is ook al jaren zo amateuristisch. Laat ploegen op basis van een basisontwerp zelf zo’n geel pak prepareren inclusief de juiste sponsors erop voor het geval dat, zodat ze dat kunnen dragen ipv spul van de organisatie. Maja, dat vind le coq weer niet zo leuk. |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 21:09 |
quote: Jumbo gaat ten onder aan de kabel. Van Aert had het net ook alweer over meedoen aan de sprint en een nog niet uit zijn hoofd gezette gele droom. Prioriteiten zijn zoek. Dat lijkt me wel het laatste waar een gehavende ploeg als Jumbo op dit moment op zit te wachten. |
Beregd | woensdag 30 juni 2021 @ 21:15 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 21:09 schreef Koffieplanter het volgende:[..] Jumbo gaat ten onder aan de kabel. Van Aert had het net ook alweer over meedoen aan de sprint en een nog niet uit zijn hoofd gezette gele droom. Prioriteiten zijn zoek. Dat lijkt me wel het laatste waar een gehavende ploeg als Jumbo op dit moment op zit te wachten. Ritwinst lijkt nog het hoogst haalbare. Dan kijk je toch snel naar Van Aert |
Momo | woensdag 30 juni 2021 @ 21:18 |
|
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 21:20 |
Vingegaard gaat echt vliegen ja. |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 21:20 |
quote: De positie van Roglic is lang niet zo slecht als het lijkt. Geel in Parijs is een utopie, maar als je alle dikkertjes wegdenkt staat Roglic nu vierde op een twintigtal seconden van Uran, dat is prima speelbaar. Als Vingegaard niet opgeofferd werd (*aanname) in derde rit hadden ze nog de Baskenland kaart kunnen spelen ook. |
Halcon | woensdag 30 juni 2021 @ 21:20 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 21:09 schreef Koffieplanter het volgende:[..] Jumbo gaat ten onder aan de kabel. Van Aert had het net ook alweer over meedoen aan de sprint en een nog niet uit zijn hoofd gezette gele droom. Prioriteiten zijn zoek. Dat lijkt me wel het laatste waar een gehavende ploeg als Jumbo op dit moment op zit te wachten. Nee.
Roglic gaat de Tour dit jaar niet winnen. Hij heeft al 'n flinke achterstand op iemand die vermoedelijk toch al sterker is en is al 'n belangrijke knecht kwijt.
Dan kun je beter ook gaan voor wat ritten en ander leuks. |
Zelva | woensdag 30 juni 2021 @ 21:20 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 17:39 schreef naatje_1 het volgende:[..] Carapaz was ijzersterk in de bergen, ik zie hem bijvoorbeeld nog wel wat pijlen afschieten. En laten we de slechte dagen niet uit het oog verliezen. Heb je een voorbeeld van een slechte dag van Pogacar? |
La_Tramposa | woensdag 30 juni 2021 @ 21:21 |
quote: Kan die niet nog voor groen gaan? |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 21:23 |
quote: Ja!
https://firstcycling.com/race.php?r=14005&y=2017&e=02 |
Halcon | woensdag 30 juni 2021 @ 21:23 |
quote: Ja, en Roglic kan proberen zo kort mogelijk te eindigen, ze kunnen voor ritten gaan, etc.
Het zou onnozel zijn om in deze uitgangspositie alles op te offeren voor het klassement van Roglic. Hij kan best top 3 rijden nog, maar winnen lukt normaal gesproken niet meer. |