abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport dinsdag 29 juni 2021 @ 09:56:25 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_200122586
Maandag 28 juni was een gedenkwaardige avond. 14 doelpunten, penalties en de grote verrassing: Frankrijk kon naar huis. Eerst genoten van Kroatië - Spanje, een rollercoaster van emoties. Kroatië kwam op 1-0 nadat ze nog NIETS hadden laten zien, maar Unai Simon een klassiek foutje maakte. Hij liet een terugspeelbal onder de voet door rollen. Oeps, ineens 1-0 voor Kroatië.

Daarna had Spanje het even moeilijk, maar de 1-1 viel toch, zij het wat gelukkig. Daarna was Spanje lange tijd beter en liep het uit naar 3-1. Dat was wel gespeeld, dus. Haha, nee, fout. Kroatië scoorde in de laatste 10 minuten nog 2 keer en zo moest er toch nog verlengd worden. Laporte en Pau hebben echt nul communicatie, dat duo ziet er defensief echt niet uit. Orsic mocht eindelijk een half uurtje ballen en je vraagt je af waarom de buitenspeler van Dinamo Zagreb niet het hele toernooi al heeft mogen spelen, hij brengt meer creativiteit dan alles wat geen Modric of Perisic heet.

Nouja, Kroatië sleepte de verlenging uit het vuur, maar nadat Kramaric een grote kans miste ging het alsnog mis. 4-3, 5-3 voor Spanje en het laatste kwartier was uitspelen, de Kroaten waren echt op. Nou, dit kon vast niet overtroffen worden door Frankrijk en Zwitserland. Gelukkig kweekten de Zwitsers in de eerste helft verrassende wedstrijdspanning. Zuber was weer fabuleus op links en gaf een mooie voorzet. Wel verdedigd als een jonge juffrouw door die Franse verdediger, maar de bal lag er in.

Was het klaar? Nee, nog lang niet. In de tweede helft kregen de Zwitsers een pingel. Die ging vervolgens mis en vijf minuten later vonden Griez en Benz elkaar eindelijk eens goed aan. 2-1, ook nog 3-1 na een fantastische knal van Pogba. Wát een goal. Dat is wel gespeeld dan? Nouja, misschien had Frankrijk even naar de wedstrijd in Kopenhagen kunnen kijken, want het kan altijd nog. Het werd toch nog ineens 3-2. Frankrijk bracht Sissoko voor Griezmann, toch een soort Advocaatje. Het onvermijdelijke gebeurde: 3-3. Aan beide kanten had de winnende ook nog kunnen vallen in de reguliere speeltijd, maar het was daar: Pingels.

5-4 na 9 pingels, Zwitserland mocht eerst. En wie laat je de laatste nemen? Uiteraard, Mbappe. Oh ja, die zat totaal niet in de wedstrijd, kende louter missers en mislukte dribbels. Eigenlijk is het totaal niet zijn toernooi. Echt bizar hoe tegenvallend hij is, zeker als je het vergelijkt met bijvoorbeeld zijn CL-wedstrijden tegen Bayern. Misschien ligt dat toch aan de tactiek. En toen die pingel. Nee. Hij zat niet. Gepakt door Yann Sommer, wat een doelman is dat. Einde tijdperk Frankrijk, einde tijdperk Mbappe. De kritiek van de Franse pers zal niet mals zijn, van Zwitserland verliezen mag niet.

Oke, dus waar mensen Frankrijk - Spanje of misschien een replay van de WK-finale hadden verwacht, is het Spanje - Zwitserland. Twee teams die pas laat zijn gaan draaien: Spanje scoorde in de eerste 2 wedstrijden pas 1 keer, maar daarna 10 keer in twee wedstrijden. Ook Zwitserland scoorde 6 van de 7 goals in de afgelopen twee wedstrijden. De Spaanse defensie moet ook veel incasseren, maar ook Zwitserland heeft het wat dat betreft niet gemakkelijk. Dan verwacht je toch spektakel. Beide ploegen spelen ook allerminst saai en defensief - Zwitserland wilde echt wel voetballen tegen Frankrijk en Spanje wil nog meer domineren dan Frank de Boer, dan weet je het wel.

Historisch gezien een makkelijke overwinning voor Spanje, want Zwitserland won pas 1 keer. Het was net voor de tijd van deze gouden generatie en een overwinning die WIJ van het vlaggetje ook maar graag hadden geboekt. Senderos en Inler speelden nog, maar die hebben inmiddels afgezwaaid. Zelfs Shaqiri en Xhaka waren er niet bij. Ja, het was het WK 2010 en Zwitserland won doordat zij de enige frommelgoal scoorden in die wedstrijd. Op weg naar, en Gelson Fernandes werd niet afgestopt door de teen van Casillas. In de afgelopen Nations League werd het 1-0 en 1-1, ook daar had Spanje het dus niet al te gemakkelijk.

Dit Spanje moet zich nu toch echt een keer laten zien, om de critici definitief de mond te snoeren. Uiteindelijk hebben de meeste spelers nog wel een kans na dit EK, maar er zijn nog zoveel spelers die moeten laten zien dat ze het écht kunnen. Moratata, hij is misschien toch wel belangrijk, maar hij scoort toch zo moeizaam. Die kopbal recht op de rug en hand van de knipoogkroaat, dat kon toch niet. De defensie is al vaker lek gebleken en ook Gerard heeft zich nog niet kunnen bewijzen op dit EK. Unai mag zijn blunder ook nog wegpoetsen, al kwam hij ook met een paar mooie reddingen tegen Kroatië. Maar doe het alsjeblieft gewoon op het veld, en ga niet naderhand lopen roepen dat Raf een debiel is. Iets wat je ook voorafgaand aan het toernooi prima had kunnen roepen, trouwens.

Voor Zwitserland is het de laatste kans en voor een land dat steevast in de achtste finales sneuvelde is het toch mooi dat ze nu eindelijk een keer verder zijn. En dan ook nog tegen Frankrijk. Is dit het beste Zwitserse elftal van de laatste jaren? Ik vind van niet, maar defensief is het toch zeker wel beter dan ooit. Maar als Xhaka, Shaqiri en Seferovic afzwaaien is het aanvallend wel erg broos. Zuber is ook de jongste niet meer. Er zijn nog wel 1 of 2 toernooien, maar bij Shaqiri lijkt de conditie nu al op en Seferovic is nu ook al trager dan Daley Blind, ik vraag me af of die het nog 3 jaar volhouden. Misschien wel de laatste serieuze kans voor deze Zwitserse generatie. En het is ze wel gegund, zeker met hun spelopvatting.

Xhaka zal een groot gemis zijn voor de Zwitsers, ik verwacht dat dit wordt opgevangen door Zakaria. Zwitserland had nog niet genoeg spelers van Gladbach, kon er nog wel eentje bij. Met Zakaria speel je zeker iets defensiever, maar tegen Spanje verwacht je toch het spel niet te maken. Ik denk dat het geen probleem zal vormen.

Decor is Sint-Petersburg. Gaan we genieten? Laten we het hopen. Van de achtste finales hadden we het misschien niet direct verwacht, maar wat een topshow was het van Spanje en Zwitserland.





[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_200159577
Hup Zwitserland.
pi_200160906
quote:
Zwitserland speelt vrijdagavond in de kwartfinale van het EK tegen Spanje. Dat doen ze zonder aanvoerder Granit Xhaka, die geschorst is. Tóch hebben ze een geheim wapen in petto.

Namelijk: de fanatieke Zwitserse fan Luca Loutenbach. De supporter ging afgelopen maandag viraal tijdens de slotfase van Frankrijk-Zwitserland, toen de Zwitsers een 3-1-achterstand in de slotfase wisten om te buigen tot 3-3 en daarna via strafschoppen de wereldkampioen uitschakelden.

In minuut 89 keek hij vol emotie naar boven bij een 3-2 stand, hopend op een wonder. Twee minuten later werd hij door de regie wederom in beeld gebracht, de gelijkmaker was gevallen en Loutenbach was ineens vol furie en zonder T-shirt zijn land aan het aanmoedigen.


pi_200165088
O ja, deze ook vanavond. Wel weer vervelend verdeeld. Vanavond drie toplanden en morgen Tsjechië-Denemarken en Oekraïne-Engeland. :{

Ehm, doe Spanje dan maar. Ik zie ze nog wel heel ver komen, dat dacht ik na de eerste twee matches al. Net als Engeland. Slecht spelen, kritiek krijgen en toch ver komen. Zul je altijd zien. En dan hosanna juichen over Morata en Kane. That's life. That's football.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 10:30:35 #5
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_200165614
Ik juich voor Suisse.
Oh.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 10:51:47 #6
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_200165902
Zwitserland graag, de Spanjolen zijn weer in een rap tempo een dikke nek aan het kweken
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  vrijdag 2 juli 2021 @ 14:15:04 #7
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_200168522
Geen xhaka dus dat zal spanje worden
pi_200168955
Spanje is in het toernooi gegroeid. Begonnen met gelijke spelen en tegen Kroatie gaven de spelers hetgeen er nodig was in de verlenging. Spanje is voor mij nu de favoriet daar ik voorheen Portugal/Italie als winnaar aangaf.

Viva Espagna Oleeee
  vrijdag 2 juli 2021 @ 15:16:04 #9
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_200169121
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 14:15 schreef KingRoland het volgende:
Geen xhaka dus dat zal spanje worden
-O- Dat is een beste aderlating, had prachtige passes in zijn arsenaal tegen de Fransen.

[ Bericht 0% gewijzigd door kl1172 op 02-07-2021 15:25:18 ]
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 15:48:36 #10
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_200169556
Ik moet de eerste helft aan me voorbij laten gaan, jammer -O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_200170695
twitter


[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 16:45:42 ]
pi_200171196
Ibi. _O_
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_200171212
Ibi en Kenneth _O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:19:55 #14
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_200171213
we juichen allen voor zwitserland
pi_200171216
BUITENLANDSE bondscoach GEZOCHT.
pi_200171272
Present.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_200171288
goede verbinding.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_200171408
Xhaka is en blijft een waardeloze voetballer.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:43:16 #19
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200171477
Babyhoofd Ibigod
pi_200171540
twitter

twitter
pi_200171554
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik moet de eerste helft aan me voorbij laten gaan, jammer -O-
Wat staat er op het menu?
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:53:08 #22
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_200171595
Spanje ligt nou al d'r uit.
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_200171611
Sjef Voetballed.
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 17:55:07 #24
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_200171624
Arno zit een beetje op de praatstoel
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 17:55:21 #25
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_200171629
Jaaaaaaaa we gaan beginnen *O*
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')