abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 6 juli 2021 @ 10:28:05 #201
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200226222
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 23:06 schreef H_T het volgende:

[..]

Ik zou ook niet direct een forum weten om naartoe te gaan als FOK! er mee ophoudt. Voor een deel zou Reddit kunnen voldoen, voor een ander deel weer niet. Ik hoop in elk geval dat je je draai nog/weer gaat vinden :) En als we je kunnen helpen door bijvoorbeeld nog wat vragen extra te beantwoorden dan doen we dat graag :)
Zeg nou niet zulke enge dingen ;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 6 juli 2021 @ 10:31:33 #202
382129 crew  Donna
pi_200226285
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 21:12 schreef H_T het volgende:

[..]

Er zijn hier inderdaad veel slowchats en reeksen, maar er zijn wel degelijk ook gewoon losse topics :) Net even gekeken en die verdeling lijkt ook aardig te verschillen per subforum. In OUD (Ouders) zie ik veel reeksen, in WGR (Werk, Geldzaken en Recht) weer meer losse topics met een duidelijker onderwerp. Zoals in wel meer opzichten zitten daar subtiele verschillen in tussen de subfora :)
:Y
pi_200226359
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 21:38 schreef Snolkelderij het volgende:

[..]

Precies dit!
Maar dat maakt dus dat ik mijn draai nog niet kan vinden. Soms wel hoor, ik zie vaker topics met een prettige sfeer en inhoud.
Maar ik zag dat veel Viva dames nu de voorkeur lijken te geven aan een ander forum. Ik ben echter bang dat dat te zoet wordt.
Voorlopig ben ik nog ontheemd, met een beetje Fok en een beetje Reddit. Maar ik waardeer enorm het warme welkom hier! ^O^
Je mag ook altijd een nieuw topic openen ook als er een reeks is die er wat op lijkt. Omdat je die niet kent of omdat je daar je vraag niet kwijt wil.

Meestal vloeit een reeks voort uit een topic dat iemand gestart is. Vroegah werd je nog al eens vrij kortzichtig naar een reeks gestuurd -en je topic dus gesloten- als je vraag losjes gerelateerd was aan het onderwerp van de reeks, heb ik het idee, dat is nu wel minder.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_200226421
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 21:27 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik ook niet hoor. :) Het is ook vreselijk onhandig om nuttige info terug te zoeken in een slowchat, dus worden veel vragen tig keer opnieuw gesteld. :')
[..]

Dat veel mensen hun vaste slowchat niet meer uitkomen en alles daar plempen is zo gegroeid in de loop der tijd. Het is in ieder geval geen opgelegd beleid. Zoals gezegd juicht de crew losse topics juist toe, om meerdere redenen. :Y)

Omdat het buiten de SC Sodom en Gomorra is en dat is zo gegroeid doordat dat werd en wordt toegestaan en werd en wordt toegejuichd *O*

Doen alsof het fok zomaar is overkomen is naïef imo.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Moderator dinsdag 6 juli 2021 @ 11:11:28 #205
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200226881
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 10:41 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Omdat het buiten de SC Sodom en Gomorra is en dat is zo gegroeid doordat dat werd en wordt toegestaan en werd en wordt toegejuichd *O*

Doen alsof het fok zomaar is overkomen is naïef imo.
En iedereen in de SC is veranderd in een zoutpilaar toen ze even buiten keken, of wil je de bijbelse analogie niet zo letterlijk nemen?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 6 juli 2021 @ 11:21:31 #206
269689 crew  Viv
pi_200227028
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 10:41 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Omdat het buiten de SC Sodom en Gomorra is en dat is zo gegroeid doordat dat werd en wordt toegestaan en werd en wordt toegejuichd *O*

Doen alsof het fok zomaar is overkomen is naïef imo.
Slowchats vervullen simpelweg een andere functie dan losse topics.

Slowchats zorgen voor binding met een subforum, de deelnemers vormen een eigen community en blijven zo in contact met elkaar.

Losse topics zijn praktischer als je een specifiek onderwerp uitgebreider wil bespreken, met een breder publiek wil delen en/of makkelijker terug wil kunnen vinden.

Voor beide vormen is hier ruimte. Alles binnen de slowchats posten zou niet wenselijk zijn, maar alles in losse topics ook niet.

Die sneer mag je achterwege laten overigens. :*
pi_200227121
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 11:21 schreef Viv het volgende:

[..]

Slowchats vervullen simpelweg een andere functie dan losse topics.

Slowchats zorgen voor binding met een subforum, de deelnemers vormen een eigen community en blijven zo in contact met elkaar.

Losse topics zijn praktischer als je een specifiek onderwerp uitgebreider wil bespreken, met een breder publiek wil delen en/of makkelijker terug wil kunnen vinden.

Voor beide vormen is hier ruimte. Alles binnen de slowchats posten zou niet wenselijk zijn, maar alles in losse topics ook niet.

Die sneer mag je achterwege laten overigens. :*
Waarom ervaar je label je wat afwijkt van je eigen mening als een sneer? Een vervelende manier van omgaan met kritiek vind ik. En een hele vervelende manier van discussiëren. Zeker voor iemand met enige macht.

Van wikipedia:
quote:
Tone policing (also tone trolling, tone argument, and tone fallacy) is an ad hominem (personal attack) and anti-debate tactic based on criticizing a person for expressing emotion. Tone policing detracts from the validity of a statement by attacking the tone in which it was presented rather than the message itself.[1]

The notion of tone policing became widespread in U.S. social activist circles by the mid-2010s. It was widely disseminated in a 2015 comic issued by the Everyday Feminism website. Many activists[who?] argued that tone policing was regularly employed against feminist and anti-racism advocates, criticizing the way that they presented their arguments rather than engaging with the arguments themselves.

Tone policing has been described by one writer as "when someone (usually a privileged person) in a conversation or situation about oppression shifts the focus of the conversation from the oppression being discussed to the way it is being discussed. Tone policing prioritizes the comfort of the privileged person in the situation over the oppression of the disadvantaged person."[2]
Collins Dictionary:
quote:
the rejection of an argument on the grounds of the tone in which it is delivered rather than on the grounds of its content


[ Bericht 19% gewijzigd door DancingPhoebe op 06-07-2021 11:34:26 ]
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 6 juli 2021 @ 11:33:11 #208
269689 crew  Viv
pi_200227197
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 11:26 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Waarom ervaar je alles wat afwijkt van je eigen mening als een sneer? Een vervelende manier van omgaan met kritiek vind ik. En een hele vervelende manier van discussiëren. Zeker voor iemand met enige macht.

Van wikipedia:
[..]

Collins Dictionary:
[..]

Je hoeft iemand niet naïef te noemen om je punt te maken. Bovendien ben ik eerst uitgebreid inhoudelijk op je punt ingegaan alvorens ik over de toon van de muziek begon.
pi_200227278
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 11:33 schreef Viv het volgende:

[..]

Je hoeft iemand niet naïef te noemen om je punt te maken. Bovendien ben ik eerst uitgebreid inhoudelijk op je punt ingegaan alvorens ik over de toon van de muziek begon.
Dit vind je uitgebreid op kritiek ingaan? Ik vind het namelijk gewoon een verhaaltje over slowchats en de rol die jij vindt die ze hebben, terwijl mijn kritiek ging over wat er allemaal kan en mag en gebeurt op Fok in 2021 (and before).
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 6 juli 2021 @ 11:40:28 #210
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200227347
Is dit de SC van het VF of is dit feedback?
Protège moi de mes désirs.
pi_200227379
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 11:40 schreef arvensis het volgende:
Is dit de SC van het VF of is dit feedback?
Geen idee, de moderator blijft maar reageren dus dan zal het denk ik wel goed zijn?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Admin dinsdag 6 juli 2021 @ 13:23:36 #212
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_200228654
Dit is slowchat en géén feedback.

-----------------------------------------------------------------------------

Kijk, streep, vanaf hier gaan we onmeunig slowchatten.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 6 juli 2021 @ 13:24:17 #213
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_200228665
Hoeveel mensen in deze slowchat zijn daadwerkelijk VIVA-ers?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator dinsdag 6 juli 2021 @ 13:30:07 #214
382129 crew  Donna
pi_200228731
Ik! Maar ik ben hier niet nieuw.
  Admin dinsdag 6 juli 2021 @ 14:03:53 #215
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_200229288
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 13:30 schreef Donna het volgende:
Ik! Maar ik ben hier niet nieuw.
Al bijna 10 jaar zit je hier joh :)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator dinsdag 6 juli 2021 @ 14:04:33 #216
382129 crew  Donna
pi_200229295
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:03 schreef yvonne het volgende:

[..]

Al bijna 10 jaar zit je hier joh :)
Ja klopt!
  Admin dinsdag 6 juli 2021 @ 14:13:07 #217
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_200229429
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:04 schreef Donna het volgende:

[..]

Ja klopt!
Lees je weleens je oude topics terug? Soms zie ik weleens topica van jaren terug en dan denk ik met regelmaat, owowowowowowowowowow _O-
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator dinsdag 6 juli 2021 @ 14:31:01 #218
382129 crew  Donna
pi_200229713
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:13 schreef yvonne het volgende:

[..]

Lees je weleens je oude topics terug? Soms zie ik weleens topica van jaren terug en dan denk ik met regelmaat, owowowowowowowowowow _O-
Hahaha, opzich valt het wel mee. Ik zat altijd vrij veilig in het haak topic, later kwamen daar wat series bij. Heb geloof ik niet zo heel veel rare dingen gezegd hier. :')
pi_200235365
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 13:24 schreef yvonne het volgende:
Hoeveel mensen in deze slowchat zijn daadwerkelijk VIVA-ers?
:W Ik.
Maar ik chat niet slow, ik lees alleen soms een stukje mee en gooi er af en toe een opmerking in omdat ik me zielig voel en hier luisteren mensen naar me.
En ik mis de Viva dames, zelfs op Viva is het niet meer leuk. -O-
Clap your hands if you're working too hard
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 6 juli 2021 @ 21:21:32 #220
269689 crew  Viv
pi_200235665
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 21:08 schreef Snolkelderij het volgende:

[..]

:W Ik.
Maar ik chat niet slow, ik lees alleen soms een stukje mee en gooi er af en toe een opmerking in omdat ik me zielig voel en hier luisteren mensen naar me.
En ik mis de Viva dames, zelfs op Viva is het niet meer leuk. -O-
:*
  Moderator dinsdag 6 juli 2021 @ 23:59:43 #221
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200241987
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 21:08 schreef Snolkelderij het volgende:

[..]

:W Ik.
Maar ik chat niet slow, ik lees alleen soms een stukje mee en gooi er af en toe een opmerking in omdat ik me zielig voel en hier luisteren mensen naar me.
En ik mis de Viva dames, zelfs op Viva is het niet meer leuk. -O-
Hopelijk ga je hier je plekje vinden :*

Ik heb in een ver verleden ook op het Viva forum gepost maar dat is zo lang geleden dat ik mijn username niet eens meer weet.

Er kwamen soms hele soaps voorbij waarmee ik me goed heb vermaakt. Mijn favoriete topic was van iemand die vreemd ging met haar baas en op een gegeven moment postte er een collega mee die het verhaal herkende. Dat was echt briljant _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_200242845
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 13:24 schreef yvonne het volgende:
Hoeveel mensen in deze slowchat zijn daadwerkelijk VIVA-ers?
Was, maar dat heb ik al verteld in het wie was jij op het Viva-forum topic.
Beide fora hebben en hadden hun charmes en beide fora hadden ook hun onmogelijkheden of irritaties.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 8 juli 2021 @ 13:11:49 #223
269689 crew  Viv
pi_200266350
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 23:59 schreef MaJo het volgende:
Er kwamen soms hele soaps voorbij waarmee ik me goed heb vermaakt. Mijn favoriete topic was van iemand die vreemd ging met haar baas en op een gegeven moment postte er een collega mee die het verhaal herkende. Dat was echt briljant _O-
Linkje? Nu kan het nog O-)
  Moderator donderdag 8 juli 2021 @ 13:14:43 #224
382129 crew  Donna
pi_200266390
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:11 schreef Viv het volgende:

[..]

Linkje? Nu kan het nog O-)
Dat wil ik ook lezen!
  Admin donderdag 8 juli 2021 @ 14:23:46 #225
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_200267519
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:11 schreef Viv het volgende:

[..]

Linkje? Nu kan het nog O-)
Klinkt AnthonyZeus-achtig
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')