Go gun die jongen ook wat hij heeft het al zo moeilijk gehad. Hij heeft zelfs 100 keer gebeld voor Janssen.quote:Op zondag 27 juni 2021 01:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Ligt er een beetje aan de vraagstelling, denk ik!![]()
Maar hey.... hij zit!XD
En dan had ie nog mazzel dat ie er doorheen kwam, anders had ie het tienvoudige ook wel gered!quote:Op zondag 27 juni 2021 01:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Go gun die jongen ook wat hij heeft het al zo moeilijk gehad. Hij heeft zelfs 100 keer gebeld voor Janssen.
2 weken terug toen mijn vader voor zijn 2de prik moest kreeg ik al te horen dat zodra het vaccin erin zit je voor Nederland als volledig gevaccineerd beschouwd wordt. Ze zeiden er ook bij dat dat niet voor andere landen gelden. Dus toen dacht ik al van ik ga voor september toch niet op vakantie en 31 juli heb ik me 2 vaccin staan dus tot die tijd zing ik het wel uit. Voor zeker jongeren mensen is het ideaal die zijn na 1 spuitje met Jansen van het gezeik af en kunnen in Nederland in ieder geval weer redelijk hun leven oppakken. Misschien helpt het wat om ook in die leeftijdsgroepen de vaccins te slijten.quote:Op zondag 27 juni 2021 01:32 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En dan had ie nog mazzel dat ie er doorheen kwam, anders had ie het tienvoudige ook wel gered!![]()
Gemakkelijk, weet ik zeker!![]()
En het helpt kennelijk want het bleek (tot mijn verbazing eerlijk gezegd) erg populair!quote:Op zondag 27 juni 2021 01:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
2 weken terug toen mijn vader voor zijn 2de prik moest kreeg ik al te horen dat zodra het vaccin erin zit je voor Nederland als volledig gevaccineerd beschouwd wordt. Ze zeiden er ook bij dat dat niet voor andere landen gelden. Dus toen dacht ik al van ik ga voor september toch niet op vakantie en 31 juli heb ik me 2 vaccin staan dus tot die tijd zing ik het wel uit. Voor zeker jongeren mensen is het ideaal die zijn na 1 spuitje met Jansen van het gezeik af en kunnen in Nederland in ieder geval weer redelijk hun leven oppakken. Misschien helpt het wat om ook in die leeftijdsgroepen de vaccins te slijten.
Nee niet gesport, maar goed, misschien heeft het niks met die Pfizer prik te makenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Vandaag Pfizer gehad alleen spierpijn in me arm meer niet. Maar niet gewoon te enthousiast geweest met sporten bijvoorbeeld afgelopen week?
Ik had het ook na mijn 2e vaccinatie, dagjequote:Op zondag 27 juni 2021 01:51 schreef Ronald het volgende:
[..]
Nee niet gesport, maar goed, misschien heeft het niks met die Pfizer prik te maken
Mijn vader gaat niet meer naar nachtclubs enzovoort op zijn leeftijd hehe. Maar die is nu 2 weken verder dus die kan ook gewoon weer zijn gang gaan. Je moet toch een keertje wat risico durven te nemen we kunnen niet eeuwig hier in blijven. Je ziet het ook in het VK wel veel besmettingen maar amper ziekenhuisopnames en/of doden.quote:Op zondag 27 juni 2021 01:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En het helpt kennelijk want het bleek (tot mijn verbazing eerlijk gezegd) erg populair!![]()
Dat gezegd hebbende, vind ik het een onverstandige uitspraak ALS er niet bij gezegd wordt dat het in de praktijk dan nog niet werkzaam is. Voor de jongeren niet zo belangrijk maar voor je vader misschien wel.
Jij had na de 2e ook meer last dan de 1e?quote:Op zondag 27 juni 2021 01:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik had het ook na mijn 2e vaccinatie, dagje
O eens hoor, maar na 2 weken werkt het toch ook gewoon?quote:Op zondag 27 juni 2021 01:55 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Mijn vader gaat niet meer naar nachtclubs enzovoort op zijn leeftijd hehe. Maar die is nu 2 weken verder dus die kan ook gewoon weer zijn gang gaan. Je moet toch een keertje wat risico durven te nemen we kunnen niet eeuwig hier in blijven. Je ziet het ook in het VK wel veel besmettingen maar amper ziekenhuisopnames en/of doden.
De 2de prik heb je vooral nodig om een enorme boost aan je antilichamen te geven. Dit is een plaatje van het Moderna vaccin en bij die pijltje onderin zie je wanneer iemand een vaccin heeft gekregen.quote:Op zondag 27 juni 2021 02:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
O eens hoor, maar na 2 weken werkt het toch ook gewoon?![]()
Het is ook op andere plaatsen overdraagbaar dan nachtclubs he? Ik ging er eigenlijk ook al niet vanuit dat je vader daar rondhing...Hoewel, nu ik erover nadenk...
Vet cool deze!quote:Op zondag 27 juni 2021 02:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De 2de prik heb je vooral nodig om een enorme boost aan je antilichamen te geven. Dit is een plaatje van het Moderna vaccin en bij die pijltje onderin zie je wanneer iemand een vaccin heeft gekregen.
[ afbeelding ]
Dan zie je duidelijk dat na het 2de pijltje de antilichamen omhoog schieten. Dan geef je het ook gewoon veel minder snel door omdat het sneller wordt afgebroken door je lichaam.
Klopt het is gewoon een extra opkikker zeg maar om het lichaam te laten denk het virus is nog niet weg en kan nog terug komen. Daarom gaan ze volledig in oorlogstand (dat is ook de reden dat je na een natuurlijke infectie maar 1 prik nodig hebt). Plus het zet je B-cellen ook aan het werk om nieuwe antilichamen te maken.quote:Op zondag 27 juni 2021 02:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Vet cool deze!![]()
Variabelen van slechts paar dagen tot 2 weken dus!
Nee. Het doel was de zorg ontlasten is mij verteld. Ik kijk naar de druk op de zorg.quote:Op zondag 27 juni 2021 00:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, je vergelijkt een dal in covid-19 met de piek in griep
[..]
We zijn bijna van alle maatregelen af. Nog even doorzetten.
Waarom dan die vergelijking met een griepgolf?quote:Op zondag 27 juni 2021 07:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee. Het doel was de zorg ontlasten is mij verteld. Ik kijk naar de druk op de zorg.
Jij bent zo iemand die niet van het verleden leert...quote:Maak er nou niet een of andere rare twist van. Het gaat ook niet om covid in het verleden het gaat om covid nu. Ik leef in het heden.
Als dat kan inderdaad.quote:Als je van de maatregelen af wilt zijn moet je ze afschaffen als dat kan. En dat is gewoon nu. Weg ermee!
Ergens houdt het idee dat we "het virus" kunnen beteugelen door allerlei maatregeltjes te handhaven natuurlijk wel op hč. Je drukt die discrepantie wel vrij goed uit door eerst te stellen dat er "ondanks vaccinatie" nog een gepercipieerd probleem is om vervolgens te willen wachten op de uitrol van vaccineren.quote:Op zondag 27 juni 2021 08:38 schreef Wantie het volgende:
Kijk naar andere landen, daar blijkt de Delta variant te zorgen voor stijgende cijfers, ondanks vaccinatie..
Dan kun je wel voor struisvogel spelen, lekker alles loslaten en doen alsof het virus niet meer bestaat, maar dan maag je het land de volgende lockdown in.
Beter is het om de maatregelen geleidelijk af te bouwen, naar mate er meer gevaccineerd zijn.
Omdat we voor een griepgolf ook niet dit type maatregelen nemen, en corona op dit moment minder erg is dan een beetje zware griepgolf.quote:Op zondag 27 juni 2021 08:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom dan die vergelijking met een griepgolf?
[..]
Jij bent zo iemand die niet van het verleden leert...
[..]
Als dat kan inderdaad.
Waaruit blijkt dat?
Kijk naar andere landen, daar blijkt de Delta variant te zorgen voor stijgende cijfers, ondanks vaccinatie..
Dan kun je wel voor struisvogel spelen, lekker alles loslaten en doen alsof het virus niet meer bestaat, maar dan maag je het land de volgende lockdown in.
Beter is het om de maatregelen geleidelijk af te bouwen, naar mate er meer gevaccineerd zijn.
We breken de zeedijken ook niet af als het eb is en ze dus niet nodig zijn..
Met alle respect hoor, maar waarom denk je dat?quote:Op zondag 27 juni 2021 08:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij bent zo iemand die niet van het verleden leert...
[
Geen druk op de zorg? Wat denk jij dan.quote:Op zondag 27 juni 2021 08:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als dat kan inderdaad.
Waaruit blijkt dat?
Je bent nu alweer vergeten dat corona momenteel minder erg is omdat er extreem zware maatregelen geweest zijn, en er werkende vaccins zijn?quote:Op zondag 27 juni 2021 09:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Omdat we voor een griepgolf ook niet dit type maatregelen nemen, en corona op dit moment minder erg is dan een beetje zware griepgolf.
Iedereen springt in de rivier, maar dat jij dan niet in de sloot springt! Ben je dan nog niet tevreden dat je niet in de rivier hoeft te springen?quote:Op zondag 27 juni 2021 09:07 schreef Erno-BE het volgende:
Wat een gezeur heel tijd om nu al te pleiten voor afschaffing van de laatste (vrij lichte) maatregelen. Nederland is al veel verder versoepeld dan de meeste andere Europese landen, maar nog zijn sommigen niet tevreden. Je mocht van 5 juni t/m 25 juni al van alles doen, zolang er maar aan enkele basismaatregelen gehouden moest worden als afstand houden en een mondmasker dragen, maar ja, dat was helaas onvoldoende voor velen.
Keb expliciet gezegd "anno heden" of iets soortgelijks , volgens mij wel 3x, als jij niet wilt lezen wat ik schrijf is prima, maar reageer dan gewoon niet op wat ik zeg, dat is makkelijker.quote:Op zondag 27 juni 2021 09:08 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Je bent nu alweer vergeten dat corona momenteel minder erg is omdat er extreem zware maatregelen geweest zijn, en er werkende vaccins zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |