Ik is ouwe bok. 56 going on 16quote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:12 schreef Molo het volgende:
[..]
U is een ouwe bok?![]()
En chill, ja dat klinkt prima dan
In de file om achter een laptop plaats te nemen klinkt wat waanzinnig inmiddels ja
[..]
Absoluut!
Nu maar eens de rust van bedje opzoeken dan.maar
Ik heb alleen maar op kantoor gewerktquote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:51 schreef Molo het volgende:
Gaan er hier weer veel mensen naar kantoor/de werkplek tov nu thuiswerken binnenkort trouwens?
Voor Covid kwam ik al niet op kantoor dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te verschijnen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:51 schreef Molo het volgende:
Gaan er hier weer veel mensen naar kantoor/de werkplek tov nu thuiswerken binnenkort trouwens?
Ik ga weer terug naar de ca. 1x per maand. Afgelopen 1.5 jaar 1x geweestquote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:55 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Voor Covid kwam ik al niet op kantoor dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te verschijnen.
Ze zien me aankomen...
Ik heb oprecht al die tijd gedacht dat je een 20er of 30er wasquote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn werksituatie is dat ik niet werk omdat ik met vroeg pensioen ben
Mijn vrouw is allang blij, over de A4 in de spits van regio Delft naar Schiphol word niemand blij van en haar werk is toch internationaal, geen directe collega's of ondergeschikten in Nederland.
Ik ga vanaf juli weer eens kijken. Voor het eerst sinds maart vorig jaarquote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:51 schreef Molo het volgende:
Zijn ze nou gehacked of geddossed?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, als een malloot een DDoS op de systemen van TvT loslaat dan geeft dat problemen.
Ik accepteer dat als een complimentquote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb oprecht al die tijd gedacht dat je een 20er of 30er was![]()
De media haalt die twee nog al eens doorelkaar maar ik begreep eerder vanavond dat het een DDoS was, nu staat er op nu iets over een hack maar er wordt verder niets toegelicht. Dus ja, geen idee.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zijn ze nou gehacked of geddossed?
In de openbare ruimte is überhaupt geen verbod, dat geldt alleen in overheidsgebouwen (ruim uitgelegd, dus ook scholen ziekenhuizen en dergelijke) en in het OV. Maar in die situaties geldt een uitzondering als dat “noodzakelijk” is ter bescherming van de gezondheid. Het lijkt mij lastig betogen dat dat zo is als de plicht net is afgeschaft. Maar je kunt ook zo een welwillende rechter treffen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er staat een uitzondering in die wet. En volgens mij is daar geen specifieke toestemming voor nodig van de overheid. Als jij meent dat jouw gezondheid beschermt wordt door een mondkapje dan mag je het, dacht ik, dragen in de openbare ruimte.
Maar mischien dat @:trein2000 daar meer over kan zeggen
Het is nogal een verschil zeg maar.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De media haalt die twee nog al eens doorelkaar maar ik begreep eerder vanavond dat het een DDoS was, nu staat er op nu iets over een hack maar er wordt verder niets toegelicht. Dus ja, geen idee.
Yep. En wat men hacken noemt is meestal ook iets anders. Maar goed, het zijn dan ook meestal geen IT kenners die dat soort stukjes bakken.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is nogal een verschil zeg maar.
Zit momenteel in (on-line) opleiding, maar ga komende weken wel weer af en toe naar kantoor voor contactmomenten.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:51 schreef Molo het volgende:
Of degene die eens hebben zitten rekenen wat het bespaard heeft.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:11 schreef Tijger_m het volgende:
Ik denk persoonlijk dat het voor sommigen een enorme opluchting is om NIET meer thuis te hoeven werken en dat anderen het heerlijk vinden en nooit meer anders zullen willen. En er zal een groep zijn die mischien wat meer af en toe thuis willen kunnen werken.
Of alle werkgevers de flexibiliteit van het laatste jaar met thuiswerken zullen willen of kunnen handhaven zal afwachten zijn, ik denk dat de bedrijven die gewoon goed doorgedraaid hebben er wel aan vast zullen houden.
Er werd eerder op de radio gesproken over pogingen binnen te dringen door het systeem te overbelasten. Als we aannemen dat dat klopt probeer je dus (bijvoorbeeld) 100.000 keer tegelijk in te loggen om te kijken of het systeem dan anders gaat reageren zodat je mogelijkerwijs binnen kunt komen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yep. En wat men hacken noemt is meestal ook iets anders. Maar goed, het zijn dan ook meestal geen IT kenners die dat soort stukjes bakken.
Ik heb het artikel op NU.nl gelezen en ben niets wijzer geworden behalve dat het nu niet over een DDoS spreekt maar de uitspraken van de man van TvT zijn zo vaag (begrijpelijk, overigens) dat ik geen idee heb wat er nu wel gebeurt is.
Nog een zonnebril er bij, en je bent volledig onherkenbaar.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wel zit je dan nog met mensen die er ook nog een petje of hoofddoek oid bij dragen.
Dan kun je zo een bank overvallen inderdaadquote:Op zaterdag 26 juni 2021 07:53 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Nog een zonnebril er bij, en je bent volledig onherkenbaar.
ik werkte al niet op kantoor. Ik freelance op afstand. Maar ik ga wel weer naar klanten toe binnenkort. Mijn man gaat binnenkort weer eens een dagje. Maar ook die werkte al niet voltijds op kantoor vóór Corona. Die werkte 3 dagen in de week thuis. Daarmee hadden we geluk, want we hadden al fatsoenlijke werkplekken thuis toen het allemaal begon.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:51 schreef Molo het volgende:
De vaccinatie gaat daar ook heeeeeel langzaam. In veel ZeroCovid landen is de vaccinatiebereidheid erg laag in Hong Kong gooide ze al Pfizervaccins weg die over datum waren.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 07:56 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vaccinatie-covid-19
Ondertussen in gidsland Australië.
Ik moet zo naar de fysio maar denk dat ik er nog even eentje opzet.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben aan het werk in het ziekenhuis. Vrijwel iedereen braaf tot 00.00 dat mondkapje op en nu dus amper nog iemandDe regel is dat we het faciliteren in ruimtes waar je geen afstand kan houden of als je dichtbij patiënten moet komen, maar het wordt niet gehandhaafd. Fijn.
Ik dacht altijd dat jij zo'n hippe dude van eind 30 was ofzoquote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn werksituatie is dat ik niet werk omdat ik met vroeg pensioen ben
Mijn vrouw is allang blij, over de A4 in de spits van regio Delft naar Schiphol word niemand blij van en haar werk is toch internationaal, geen directe collega's of ondergeschikten in Nederland.
Ik had al geen restricties, dus dat zal voor mezelf niet veel anders worden. Al werkte ik wel meer thuis, omdat kantoor weliswaar open was, maar er vervolgens niemand aanwezig was.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:51 schreef Molo het volgende:
Winterseizoen begint daar, wordt een ramp.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 07:56 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vaccinatie-covid-19
Ondertussen in gidsland Australië.
Voorheen ging ik drie dagen van 9-18 met trein en metro naar kantoor.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:51 schreef Molo het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)reiding-deltavariantquote:Op zaterdag 26 juni 2021 08:37 schreef groenen het volgende:
[..]
Winterseizoen begint daar, wordt een ramp.
NOS:
Van Dissel: "Het is goed om te bedenken dat in het Verenigd Koninkrijk in februari 40.000 covid-patiënten in het ziekenhuis lagen en meer dan 4.000 op de IC aan de beademing. Nu zijn dat er 1.500 en 246."
Jaapgod
quote:"We hebben berekend dat als alles volgens plan verloopt in september 68 procent van de totale bevolking sero-immuniteit zal hebben (in bloed meetbare antistoffen tegen het virus, redactie). Als we de 12-17-jarigen vaccineren loopt dat op naar 71 procent.
Wanneer de gezondheidsraad zijn besluit heeft genomen gaan we zien wat er gedaan wordt, ik hoop dat ze in elk geval niet actief gaan vragen om deelname. Adverteren, mensen oproepen e.d. vind ik wat grijs in deze groep.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 08:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)reiding-deltavariant
Ik vind het sowieso weer een goed, genuanceerd artikel.
Wat me opviel, is dat het verschil in de vaccinatiegraad eigenlijk maar heel klein is als 12-17 jarigen worden gevaccineerd:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |