Ben jij dan patient zero voor NL? Beetje naar Portugal gaan in een pandemie, lekker solidairquote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou dat wel echt heel zuur vinden hoor, al stel ik me er wel op in. Daarom in de zomer vaker op vakantie waarschijnlijk, terwijl we normaliter het voor en najaar prefereren. Dan laten we ons vaccineren (en ik gok dat we de 70% bereidheid sowieso gaan halen als het al niet hoger wordt) en dan krijgen we alsnog maatregelen. Lopen de ziekenhuizen nog steeds vol dan? Lijkt me sterk. Of het vaccin werkt toch niet zo goed als gepland, maar dat lijkt me ook sterk. Maatregelen omdat ze bang zijn dat er grote drukte gaat zijn in de zorg? Zie ik wel gebeuren ja. Voorzorg en zo. Wellicht zelfs om drukte door normale griep te voorkomen. Ben echt benieuwd of we dat dan ook weer met ja en amen gaan accepteren allemaal.
Klap in veler gezichten.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ben jij dan patient zero voor NL? Beetje naar Portugal gaan in een pandemie, lekker solidair![]()
Inderdaad schandalig dat ze aangevallen zijn door een rancune FOK!ker.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is godverdomme schandalig en niks anders!
quote:'Storing bij Testen voor Toegang kwam door DDoS-aanval'
De computerproblemen bij de stichting waar je je kunt laten testen op corona, zijn veroorzaakt door een DDoS-aanval. Dat zegt Jeroen Bartelse, lid van de Corona Taskforce culturele en creatieve sector, op NPO Radio 1.
Vanwege technische problemen zijn op meerdere plekken in het land flinke rijen ontstaan voor Testen voor Toegang. "Op sommige locaties is 100 procent van de testcapaciteit in gebruik en door vertraging in het IT-systeem kunnen de wachttijden oplopen. Wij vragen hiervoor begrip", laat de organisatie Stichting Open Nederland weten.
Lijkt wel een menukaartquote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:27 schreef NaturalScience het volgende:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/varianten
We kunnen nu dagelijks de verhouding van alle COVID varianten bijhouden op het corona dashboard van de overheid.
Gepubliceerd op 25 juni 2021.quote:Boompollen kunnen ervoor zorgen dat coronavirusdeeltjes zich sneller en verder verspreiden, waardoor het advies van anderhalve meter afstand houden minder doeltreffend wordt – zelfs in de buitenlucht. Dat blijkt uit een nieuwe studie.
e rondzwevende virusdeeltjes die een besmette persoon uithoest of -niest kunnen zich vasthechten aan stuifmeel, dat door de wind wordt verspreid. Wie de besmette pollen inademt, loopt het risico om besmet te raken met het coronavirus. Vooral in drukke omgevingen. Dat stellen wetenschappers van de universiteit van Nicosia in Cyprus.
Tot vijftig meter ver
Stuifmeelkorrels kunnen honderden virusdeeltjes opnemen. Op het hoogtepunt van het hooikoortsseizoen verspreiden bomen alleen al 1.500 van deze korrels per kubieke meter. De onderzoekers waarschuwen dat een licht briesje al voldoende is om het coronavirus verder te verspreiden, waardoor er in drukke plaatsen aanzienlijk meer kans is op het fenomeen van de ‘superverspreiding’ van het coronavirus.
De auteurs van de studie konden aan de hand van computermodellen de stuifmeelverplaatsing van een wilgenboom nabootsen. De simulaties tonen aan dat pollen die de virusdeeltjes met zich meedragen zo’n 50 meter ver kunnen waaien op een gewone lentedag. In minder dan een minuut verspreidt een bries de pollen en de virusdeeltjes over een gesimuleerde menigte van maximaal 100 mensen.
Maar de wetenschappers waarschuwen dat stuifmeelkorrels nog veel verder kunnen worden geblazen. Ze raden mensen dan ook aan om bijeenkomsten te vermijden in de buurt van planten of bomen waarvan we weten dat ze tijdens het pollenseizoen zeer actief zijn.
Social distancing herzien
“Voor zover wij weten, is dit de eerste keer dat we via modellering en simulatie aantonen hoe in de lucht zwevende stuifmeelmicrokorrels worden getransporteerd in een lichte bries, en zo bijdragen tot de overdracht van het virus in de lucht in mensenmassa’s buiten”, zegt professor Dimitris Drikakis (universiteit van Nicosia), een van de auteurs.
“In het geval van hoge concentraties stuifmeelkorrels in de lucht of tijdens de bestuiving in het voorjaar, gaat de sociale afstand van 2 meter niet op als een veiligheidsmaatregel voor de gezondheid van een menigte in de open lucht”, besluiten de wetenschappers. “Daarom moeten overheden de richtlijnen voor social distancing herzien.” (lb)
quote:Israël, het land dat met een volledige vaccinatiegraad van 54 procent hoog aan de wereldtop staat, grijpt terug op de mondkapjesplicht om de verspreiding van de gevreesde Delta-variant van het coronavirus tegen te gaan. De plicht om in binnenruimtes een mondmasker te dragen, behalve thuis en bij sporten, gaat vandaag weer in. Ook bij de Gay Pride die vandaag in Tel Aviv wordt gehouden zijn mondkapjes verplicht.
Het aantal besmettingen is de afgelopen snel opgelopen, tot honderden per dag. Onder de besmettingsgevallen zijn veel jongeren en ook veel gevaccineerden. De mondmaskerplicht werd op 15 juni opgeheven omdat de verspreiding van het virus een halt leek toegeroepen.
In Nederland wordt de mondkapjesplicht zaterdag opgeheven, behalve in het openbaar vervoer, luchthavens, middlebare scholen en op plekken waar geen anderhalve meter afstand kan worden gehouden.
Wat er in Israël veranderd is, is dat enkel een mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes wordt ingevoerd. Dat is in mijn ogen een zeer lichte coronamaatregel, te vergelijken met het niet meer handen schudden. Er gaan daar nog geen sectoren op slot.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:42 schreef ludovico het volgende:
tot honderden per dag.!!$$!
0 doden per dag +- in Israël ennnnnnn die 100'en besmettingen is dus minder dan 200.............. Ennnnnnnnnnnnnnnn wie zegt dat die besmettingen schadelijk zijn?
En wat is 200 op een bevolking van.... 9 miljoen? Knettergek die mensen.
Je postgedrag, man, wat doe jequote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:47 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat er in Israël veranderd is, is dat enkel een mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes wordt ingevoerd. Dat is in mijn ogen een zeer lichte coronamaatregel, te vergelijken met het niet meer handen schudden. Er gaan daar nog geen sectoren op slot.
Dat zou toch totale waanzin zijn? Pfizer lijkt prima te werken tegen varianten, dus gewoon vanaf september 0 maatregelen. Alles afschaffen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Prima cijfers. Lees - via Marino van Zelst - dat de Delta variant over +/- 2 weken dominant zal worden in Nederland. Tegen die tijd zien we wel in hoeverre dat voor hogere cijfers zal zorgen. De ziekenhuizen lopen mooi leeg en dat is waar het om gaat (in eerste instantie). Ik hoop dat iedereen van een fijne zomer kan gaan genieten, want het lijkt me vrijwel een zekerheid dat we in September / Oktober weer slechtere cijfers gaan krijgen (en dus maatregelen).
Ik hoop dat als de besmettingscijfers in Nederland oplopen er onmiddellijk ingegrepen wordt en er teruggegaan wordt naar het huidig maatregelenpakket, dus mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes, nachtclubs en discotheken op slot, groepsgroottes en thuisbezoek tot vier personen en horeca verplicht om 22:00 dicht.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Prima cijfers. Lees - via Marino van Zelst - dat de Delta variant over +/- 2 weken dominant zal worden in Nederland. Tegen die tijd zien we wel in hoeverre dat voor hogere cijfers zal zorgen. De ziekenhuizen lopen mooi leeg en dat is waar het om gaat (in eerste instantie). Ik hoop dat iedereen van een fijne zomer kan gaan genieten, want het lijkt me vrijwel een zekerheid dat we in September / Oktober weer slechtere cijfers gaan krijgen (en dus maatregelen).
Goh niet verwacht deze reactiequote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik hoop dat als de besmettingscijfers in Nederland oplopen er onmiddellijk ingegrepen wordt en er teruggegaan wordt naar het huidig maatregelenpakket, dus mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes, nachtclubs en discotheken op slot, groepsgroottes en thuisbezoek tot vier personen en horeca verplicht om 22:00 dicht.
Mee eens hoor, besmettingen zul je iig blijven houden en als het daar bij blijft dan is dat (in sommige gevallen) zeer vervelend voor die persoon (vanwege permanente schade of erger) maar geen reden meer om wéér je hele maatschappij op slot te gooien..quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:50 schreef Ronald het volgende:
[..]
Dat zou toch totale waanzin zijn? Pfizer lijkt prima te werken tegen varianten, dus gewoon vanaf september 0 maatregelen. Alles afschaffen.
Anders stopt het nooit, je moet er een keer een punt achter zetten.
Moet op, daar en in vliegtuig en bij de prik/testlocaties blijven mondmaskers verplichtquote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:54 schreef Nielsch het volgende:
Ik ga morgen misschien met de trein. Moet ik dan nog wel een mondkapje op of ook niet meer?
Wat een rare hoop met een akelig specifiek wensenpakket.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik hoop dat als de besmettingscijfers in Nederland oplopen er onmiddellijk ingegrepen wordt en er teruggegaan wordt naar het huidig maatregelenpakket, dus mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes, nachtclubs en discotheken op slot, groepsgroottes en thuisbezoek tot vier personen en horeca verplicht om 22:00 dicht.
Ja OV welquote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:54 schreef Nielsch het volgende:
Ik ga morgen misschien met de trein. Moet ik dan nog wel een mondkapje op of ook niet meer?
Ik kijk periodiek ook nog even naar de ziekenhuisbezetting in het VK vanwege de nieuwe horrorvariant, maar die blijft toch echt nog steeds redelijk vlak, ondanks het feit dat daar ook heel veel met AZ is gevaccineerd.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:50 schreef Ronald het volgende:
[..]
Dat zou toch totale waanzin zijn? Pfizer lijkt prima te werken tegen varianten, dus gewoon vanaf september 0 maatregelen. Alles afschaffen.
Anders stopt het nooit, je moet er een keer een punt achter zetten.
Mondmaskers werken niet, en zijn alleen al om die reden enorm irritant.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:47 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat er in Israël veranderd is, is dat enkel een mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes wordt ingevoerd. Dat is in mijn ogen een zeer lichte coronamaatregel, te vergelijken met het niet meer handen schudden. Er gaan daar nog geen sectoren op slot.
En waarom niet nu? Het is nu zomer, áls er al wat gebeurt is het klimaat je in ieder geval meer vergevingsgezind, maar er is geen enkel rationeel narratief dat een doemscenario aannemelijk maakt.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:50 schreef Ronald het volgende:
dus gewoon vanaf september 0 maatregelen. Alles afschaffen.
Vanaf morgen zijn er eigenlijk nauwelijks maatregelen meer wmbquote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
En waarom niet nu? Het is nu zomer, áls er al wat gebeurt is het klimaat je in ieder geval meer vergevingsgezind, maar er is geen enkel rationeel narratief dat een doemscenario aannemelijk maakt.
Het is vooral om erger te voorkomen. Alleen dalende besmettingscijfers zorgen voor perspectief en als het blijkt dat de besmettingscijfers toch stijgen, dan zijn de versoepelingen te ver gegaan en moet men meteen ingrijpen en niet pas een maand later, zoals in 2020.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat een rare hoop met een akelig specifiek wensenpakket.
Ze zijn nog bezig met een hele testsamenleving op te tuigen, waar woon jij?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vanaf morgen zijn er eigenlijk nauwelijks maatregelen meer wmb
Omdat we nog altijd zo’n 600 besmettingen per dag hebben en een derde van de bevolking überhaupt geen prik heeft gehad en tweederde van de bevolking niet de benodigde twee prikken heeft gehad.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
En waarom niet nu? Het is nu zomer, áls er al wat gebeurt is het klimaat je in ieder geval meer vergevingsgezind, maar er is geen enkel rationeel narratief dat een doemscenario aannemelijk maakt.
Is er nooit perspectief geweest in je leven? Afgezien van eventuele achterstanden in de zorg is er niks aan de hand op dit moment.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:59 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het is vooral om erger te voorkomen. Alleen dalende besmettingscijfers zorgen voor perspectief en als het blijkt dat de besmettingscijfers toch stijgen, dan zijn de versoepelingen te ver gegaan en moet men meteen ingrijpen en niet pas een maand later, zoals in 2020.
Blijft stom om dat te vergelijken met vorig jaar toen men idd te laat ingreep. Nu is tegen die tijd 70-80% van je volwassen bevolking volledig gevaccineerdquote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:59 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het is vooral om erger te voorkomen. Alleen dalende besmettingscijfers zorgen voor perspectief en als het blijkt dat de besmettingscijfers toch stijgen, dan zijn de versoepelingen te ver gegaan en moet men meteen ingrijpen en niet pas een maand later, zoals in 2020.
600 besmettingen per dag, dat is helemaal niks, en zijn die besmettingen dan zo schadelijk? Heb je daar een bron voor? Waarom weegt die schade op tegen alle neveneffecten van de maatregelen?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:01 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Omdat we nog altijd zo’n 600 besmettingen per dag hebben en een derde van de bevolking überhaupt geen prik heeft gehad en tweederde van de bevolking niet de benodigde twee prikken heeft gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |