abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200058166

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
pi_200058169
quote:
Tot nu toe zijn er 14.680.637 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
203.112 erbij.
pi_200058193
Prima cijfers. Lees - via Marino van Zelst - dat de Delta variant over +/- 2 weken dominant zal worden in Nederland. Tegen die tijd zien we wel in hoeverre dat voor hogere cijfers zal zorgen. De ziekenhuizen lopen mooi leeg en dat is waar het om gaat (in eerste instantie). Ik hoop dat iedereen van een fijne zomer kan gaan genieten, want het lijkt me vrijwel een zekerheid dat we in September / Oktober weer slechtere cijfers gaan krijgen (en dus maatregelen).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 25 juni 2021 @ 15:59:11 #4
3542 Gia
User under construction
pi_200058267
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Prima cijfers. Lees - via Marino van Zelst - dat de Delta variant over +/- 2 weken dominant zal worden in Nederland. Tegen die tijd zien we wel in hoeverre dat voor hogere cijfers zal zorgen. De ziekenhuizen lopen mooi leeg en dat is waar het om gaat (in eerste instantie). Ik hoop dat iedereen van een fijne zomer kan gaan genieten, want het lijkt me vrijwel een zekerheid dat we in September / Oktober weer slechtere cijfers gaan krijgen (en dus maatregelen).
Als dat alleen gaat om mensen die niet gevaccineerd zijn, hogere ziekenhuiscijfers dus, dan zijn maatregelen, m.i. overbodig.
pi_200058285
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Hangt er vanaf welke cijfers leidend zijn. Ziekenhuizen: Daarom wordt er zo hard gehamerd op vaccineren. Besmettingen: zou kunnen

Pfizer/Moderna beschermen ook tegen de delta variant, dus het is in mijn ogen echt niet logisch dat die variant september/oktober tot maatregelen kan leiden (gebaseerd op ziekenhuisopnames dan).
pi_200058312
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 16:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hangt er vanaf welke cijfers leidend zijn. Ziekenhuizen: Daarom wordt er zo hard gehamerd op vaccineren. Besmettingen: zou kunnen

Pfizer/Moderna beschermen ook tegen de delta variant, dus het is in mijn ogen echt niet logisch dat die variant september/oktober tot maatregelen kan leiden (gebaseerd op ziekenhuisopnames dan).
Klopt, maar zoals ik nu al lees dat bijvoorbeeld Israel alweer mondkapjes indoor gaat verplichten vanwege een stijging in besmettingen.. tja dan begin ik daar toch aan te twijfelen weer.
pi_200058337
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Klopt, maar zoals ik nu al lees dat bijvoorbeeld Israel alweer mondkapjes indoor gaat verplichten vanwege een stijging in besmettingen.. tja dan begin ik daar toch aan te twijfelen weer.
Daar had @Tijger_m wel een goede verklaring voor. Ik geloof niet dat wij te vergelijken zijn met Israël. De bereidheid te vaccineren is in NL heel hoog tenslotte.
pi_200058355
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 16:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar had @:Tijger_M wel een goede verklaring voor. Ik geloof niet dat wij te vergelijken zijn met Israël. De bereidheid te vaccineren is in NL heel hoog tenslotte.
True, Israel (en bijvoorbeeld de VS) blijven nu steken rond de 50-60% volledig gevaccineerd. Wij gaan zeer rap richting 70-80% verwacht ik.
pi_200058360
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 16:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het enige probleem is dat je niet weet wat voor varianten er nog komen die wel voor last kunnen gaan zorgen. Zoals het er nu uitziet zou het komend najaar redelijk goed moeten gaan. Al verwacht ik wel een kleine opleving in de cijfers met misschien wat lokale maatregelen. En dan vooral daar waar de vaccinatiegraad laag is.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_200058365
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 16:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar had @:Tijger_M wel een goede verklaring voor. Ik geloof niet dat wij te vergelijken zijn met Israël. De bereidheid te vaccineren is in NL heel hoog tenslotte.
Israel heeft een vaccinatie graad van 60%, die 60% is vrijwel geheel volledig gevaccineerd wat betekent dat 40% niet gevaccineerd is, niet eens een maal.

Dan heb je dus in Israel zo'n 4 miljoen mensen (op ruim 9 miljoen) die mogelijk nog vatbaar zijn voor covid en ook Israel heeft de Delta variant op bezoek. Dus ja, ik denk dat de maatregelen daar ingegeven worden door die aspecten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2021 16:07:37 ]
pi_200058436
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

True, Israel (en bijvoorbeeld de VS) blijven nu steken rond de 50-60% volledig gevaccineerd. Wij gaan zeer rap richting 70-80% verwacht ik.
Van die ongevaccineerden is een groot deel orthodox-jood, die in clusters samenleven en met optrekken. Dan krijg je al gauw brandhaardjes.

Hier in NL ligt de vaccinatiegraad hoger en heb je weinig/kleinere clusters van ongevaccineerden. Hooguit wat woonwijken en bible-belt dorpen/kerkgemeenschappen.... andere anti-vaxxers (of twijfelaars etc.) zitten niet in clusters maar verspreid over het hele land.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_200058532
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 16:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Van die ongevaccineerden is een groot deel orthodox-jood, die in clusters samenleven en met optrekken. Dan krijg je al gauw brandhaardjes.

Dat zal hier dus net zo goed gaan gebeuren (zeer plaatselijk). Als 80-85% van alle volwassenen zich laat vaccineren heb je nog altijd 2 miljoen (ofzo) volwassenen die niet beschermd zijn. Daar zal het dan alsnog rond kunnen gaan.
pi_200058612
Huidige stand van zaken 25 Juni 2021; je dient een negatieve test te overhandigen voor het bezoeken van een voorstelling. Een vaccinatiebewijs geeft nu nog geen toegang zonder test. Een testuitslag is 40 uur geldig.

Echter wegens een IT-storing is men vanavond coulant bij de deur. als je een vaccinatiebewijs kunt tonen dan mag je, bij veel theaters, zonder testuitslag naar binnen.

Is dit niet wat vaag en vreemd?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200058655
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat zal hier dus net zo goed gaan gebeuren (zeer plaatselijk). Als 80-85% van alle volwassenen zich laat vaccineren heb je nog altijd 2 miljoen (ofzo) volwassenen die niet beschermd zijn. Daar zal het dan alsnog rond kunnen gaan.
Die twee miljoen niet gevaccineerden in Nederland wonen niet zo afgezonderd van de rest van de samenleving als groepen met een lage vaccinatiegraad in Israël (Haredim en Arabieren) dat doen, daardoor kunnen hier een stuk moeilijker grote clusters ontstaan.
pi_200058669
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En dat is dan wat het is, zolang dat geen niet te nemen wissel trekt op de zorg.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_200058775
Hadden we geen kaartjes vandaag?
pi_200058814
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 16:40 schreef Adrie072 het volgende:
Hadden we geen kaartjes vandaag?
Thom Ivar was wat later ze staan nu op zijn Twitter.
https://mobile.twitter.com/ThomIvar
pi_200058878
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 16:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
Huidige stand van zaken 25 Juni 2021; je dient een negatieve test te overhandigen voor het bezoeken van een voorstelling. Een vaccinatiebewijs geeft nu nog geen toegang zonder test. Een testuitslag is 40 uur geldig.

Echter wegens een IT-storing is men vanavond coulant bij de deur. als je een vaccinatiebewijs kunt tonen dan mag je, bij veel theaters, zonder testuitslag naar binnen.

Is dit niet wat vaag en vreemd?
:') ja dat is vreemd. Goed voorbeeld van de waanzin waarin we nu zitten.
pi_200058882
https://www.tubantia.nl/a(...)harde-werk~ab269029/

Mijn goede vriend H. de Jonge heeft weer wat mensen boos gemaakt :')
zie email 27 oktober
pi_200059016
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 16:50 schreef trein2000 het volgende:

Klein geestige mensen. Waarom je aangesproken voelen....
  vrijdag 25 juni 2021 @ 17:02:58 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200059090
quote:

quote:
Ik voel mij hierdoor echt genomen

Joris Bengevoord, burgemeester Winterswijk
Ik lees dit in lokaal dialect, maakt het nog smeriger klinken :{ :'(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200059122
quote:

Hij heeft wel lef.

(vertaling; hij is echt werkelijk waar zķ dom)
pi_200059157
pi_200059160
pi_200059162
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')