abonnement Unibet Coolblue
pi_200039674
2 juni 2021. Het lijkt zó ontzettend lang geleden. Frank de Boer moest met zijn Nederlands elftal aantreden tegen Schotland. Een gehavend Schotland met een aantal COVID-besmettingen. Nederland kwam twee keer op achterstand en ontsnapte ternauwernood. Nederland mocht maar bij zijn met het doorkomen van de poulefase, al is de groep nog zo gemakkelijk. Vergeet niet dat winnen tegen Turkije en Bosnië ook al lastig was. Nee, dit elftal kan er niets van.

23 juni 2021. De groepsfase van het EK is ten einde. Nederland, wat een prachtig voetbal. Er zijn nog wat schoonheidsfoutjes, maar dit team kan het echt fantastisch doen! Allemaal staan wij VOLLEDIG achter Oranje. w/ Drie keer gewonnen, 8 doelpunten en op twee tegengoals tegen Oekraïne na was het eigenlijk PERFECT. En oh, hebben jullie gezien tegen wie WIJ de komende wedstrijden spelen? Tsjechië en daarna de winnaar van Wales - Denemarken. Nou, die halve finale is al wel binnen, dan begint het toernooi van Nederland pas ECHT. Met een wortel op je kop kan niemand tegen ons op!

Goed, je ziet het wel, er kan veel veranderen in drie weken. Drie weken terug gaf niemand een stuiver voor onze kansen, nu loopt iedereen de polonaise. Wij zullen allemaal sterven als een opportunist. Oke, de mazzel met de loting hoort er bij, maar dat hebben we zelf afgedwongen door deze groep overtuigend te winnen. Dat Italië en België 'gewoon' hun groep wonnen en we niet ineens tegen Portugal moeten helpt mee, maar het is ons ook een keer gegund. Altijd tegen ons met die moeilijke poules en lotingen. Oke, behalve dan dat we in 2010 echt de makkelijkste loting ooit hadden. En dan we in 2014 in de kwartfinale nog tegen Costa Rica mochten. Maar op het EK zaten we steevast in de groep bij Tsjechie, Frankrijk, Duitsland of een combinatie van die 3.

Was het écht goed? Nouja, daar zullen de meningen over verdeeld zijn. Defensief leek er af en toe nog steeds wel wat lek, al vallen er voorlopig geen doelpunten in het eerste kwartier meer. Tegen Noord-Macedonië had je zo wél twee tegengoals kunnen hebben en tegen Oekraïne geef je een 2-0 voorsprong uit handen. Maggewoonniegebeurennie. Tegen Oostenrijk vond ik het zelf wel degelijk, al was het daar aanvallend wel weer erg sober. Een goede counter en een ietwat mazzelige, maar terechte penalty zorgden daar voor de twee goals. Het aanvalsspel in de andere twee wedstrijden was wel beter. In ieder geval toch beter dan verwacht, getuige ook de positieve boodschappen van de vermoeiende overvliegende vliegtuigjes.

Wel was er een kleine tegenvaller, supersub Luuk de Jong kon na een botsing op de training vertrekken. Blessure, erg vervelend. Maar misschien is Luuk toch niet meer zo hard nodig. Weghorst kan zijn rol als supersub prima vervullen. Een probleem: Hij staat in de basis. Nouja, wij hopen allemaal dat Malen daar staat, want die brengt meer diepte in het spel van Nederland. Zelfs al schiet hij alle ballen op de keeper, dan nog geven wij allemaal de voorkeur aan Donyell. Weghorst kan dan altijd nog ingebracht worden als supersub.

Goed, tot zover Nederland. Er is ook nog een tegenstander: Tsjechië. In de stijl van de NOS zou je er twee regels aan kunnen besteden: Tsjechie werd tweede in groep D. Ze wisten een mooie goal te maken via spits Schick. En eerlijk? Dat was het ook echt wel. Tegen Kroatië speelden ze blijkbaar een goeie wedstrijd, maar dat heb ik zelf niet gezien. Toch de nummer twee van de wereld, maar wel een nummer twee in verval. Soucek is de grote man, toch wel een van de betere spelers in de Premier League geworden, maar wel op de Ruud Vormer-positie. Niet de positie waar je je beste man wil hebben. Tegen Schotland won Tsjechie geflatteerd met 2-0. De Schotten schoten werkelijk alle grote kansen naast. Tegen Engeland werd er 1-0 verloren in een matige wedstrijd. De Tsjechen hadden net zo goed die wedstrijd kunnen winnen, trouwens. Toch wel wat goede kansen in de eerste helft. Die tweede helft bestond niet.

Tsjechie is wel een soort-van angstgegner. Niet het niveau Portugal, maar toch vaker verloren dan gewonnen. Onder Hiddink ging het twee keer mis in de meest recente ontmoetingen voor de kwalificatie van het EK 2016. Daarvoor waren er nog wel wat missers: In de 2004-cyclus werd maar 1 punt behaald uit 3 wedstrijden. Bosvelt<>Robben, de op een na meest beruchte wissel uit de Nederlandse sportgeschiedenis. Daar zal menig supporter nog trauma's aan hebben. Er werd ook wel eens gewonnen, 2 keer in de kwalificatie van 2006 en ook nog eens op het EK in eigen land. Frank de Boer scoorde toen een penalty. Had ie dat later dat toernooi nog maar een keer gedaan. :{

Wat moeten we verwachten van deze wedstrijd? Het blijft KO-voetbal, de fase van vrijheid blijheid is voorbij. Nederland heeft wel de afgelopen 3 wedstrijden meer laten zien dan Tsjechië. Tsjechië heeft zich aanvallend maar mondjesmaat laten zien, Verdedigend was het ook niet echt goed, maar tegen Nederland zal het wel lekker stug zijn. Met zijn allen voor de goal, want Tsjechie is de mindere ploeg en hoeft het spel niet te maken. Maar zelfs dan moet het niet al te lastig zijn voor Nederland. Dit is na de Groep C-teams gewoon de zwakste ploeg in de achtste finales. Zul je altijd zien dat het toch misgaat.

De wedstrijd is in Boedapest, dus de oranjemars kan daar op volle toeren. Al wonen de Tsjechen natuurlijk een stukje dichterbij, dus die hebben al flink kaartjes afgenomen. Zijn de Hollanders dan een keertje in de minderheid? Wie weet. En er zullen vast wel drie supporters zijn die naast onze topscorer Gini een statement willen maken. Lekker een regenboogvlagje op het veld gooien ofzo. Orban zal diep onder de indruk zijn.





[ Bericht 87% gewijzigd door GGMM op 24-06-2021 15:29:07 ]
pi_200039686
Woensdag moet natuurlijk zondag zijn, en misschien kan iemand er ook zo'n blokje van maken?
pi_200039748
Jammer dat het weer om 18.00 uur is en een evt. kwartfinale ook. ;(
leven zoals het leven is
pi_200039939
Ben benieuwd, zal je zien dat je hierop hoopt en je er dan uitvliegt.
- Met zuidelijke groet -
pi_200040009
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:14 schreef Jason22 het volgende:
Jammer dat het weer om 18.00 uur is en een evt. kwartfinale ook. ;(
Veel mensen moeten weer werken op maandag, dus het kan ook wel handig zijn.
pi_200040283
Vind het tof dat het in een vol stadion is
pi_200040342
Dit is een matige OP, wat jij @Mexicanobakker ?
  Redactie Sport donderdag 24 juni 2021 @ 11:52:14 #8
274204 crew  Mexicanobakker
pi_200040398
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:48 schreef Bugno3 het volgende:
Dit is een matige OP, wat jij @:Mexicanobakker ?
Ik zal straks even wat fabriceren. :)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_200040428
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik zal straks even wat fabriceren. :)
Genot.
  donderdag 24 juni 2021 @ 12:08:11 #10
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_200040636
Tsjechië is absoluut beter dan wat we tot nu zijn tegengekomen (verdedigend stugger met name, aanvallend valt het allemaal wel mee), maar nog altijd liever zij dan Portugal.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 24 juni 2021 @ 12:18:11 #11
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_200040786
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:14 schreef Jason22 het volgende:
Jammer dat het weer om 18.00 uur is en een evt. kwartfinale ook. ;(
Dat is toch leuk voor de kinderen.
Oh.
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 12:19:39 #12
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_200040818
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_200040918
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Veel mensen moeten weer werken op maandag, dus het kan ook wel handig zijn.
Jeetje je zal maar rond middernacht naar bed gaan
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_200040988
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:11 schreef luxerobots het volgende:
Woensdag moet natuurlijk zondag zijn, en misschien kan iemand er ook zo'n blokje van maken?
Afgehandeld.
  donderdag 24 juni 2021 @ 13:37:33 #15
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200042047
In de periode 1996-2004 was Tsjechië absolute top. Een wonder dat ze toen geen enkele prijs wonnen.

Maar zo goed als toen, zijn ze niet meer.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 24 juni 2021 @ 13:45:54 #16
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200042182
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:08 schreef Kriegel het volgende:
Tsjechië is absoluut beter dan wat we tot nu zijn tegengekomen (verdedigend stugger met name, aanvallend valt het allemaal wel mee), maar nog altijd liever zij dan Portugal.
Denk ook dat Tsjechie lastiger is dan wat Nederland eventueel in de kwartfinale tegen gaat komen, tegen Wales/Denemarken is het toch wat makkelijker inzakken.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 24 juni 2021 @ 13:46:53 #17
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_200042190
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:48 schreef Bugno3 het volgende:
Dit is een matige OP, wat jij @:Mexicanobakker ?
Een 8e finalewedstrijd van NL mag wel iets meer wezen dan dit ja.
  donderdag 24 juni 2021 @ 14:20:58 #18
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_200042623
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 13:37 schreef thedeedster het volgende:
In de periode 1996-2004 was Tsjechië absolute top. Een wonder dat ze toen geen enkele prijs wonnen.

Maar zo goed als toen, zijn ze niet meer.

Was wel een aardig potje dit. Ze hadden toen het toernooi moeten winnen ja, maar toen kwamen de trollende Grieken langs.
Oh.
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 14:33:30 #19
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_200042775
@luxerobots wordt terecht van alle kanten aangepakt
What can change the nature of a man?
  donderdag 24 juni 2021 @ 14:38:46 #20
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_200042842
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:20 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]


Was wel een aardig potje dit. Ze hadden toen het toernooi moeten winnen ja, maar toen kwamen de trollende Grieken langs.
En het blessurespook voor destijds de beste speler van de wereld
RED ONS HENNIEGOD
  donderdag 24 juni 2021 @ 14:40:24 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200042866
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:20 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]


Was wel een aardig potje dit. Ze hadden toen het toernooi moeten winnen ja, maar toen kwamen de trollende Grieken langs.
Ik had kaarten. Vanaf de derde groepswedstrijd en verder. Was toen héél blij dat Tsjechië B zijn best deed tegen Duitsland.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 24 juni 2021 @ 14:40:44 #22
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_200042872
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 13:37 schreef thedeedster het volgende:
In de periode 1996-2004 was Tsjechië absolute top. Een wonder dat ze toen geen enkele prijs wonnen.

Maar zo goed als toen, zijn ze niet meer.
2 WK,s gemist en een roemloze aftocht in de eerste ronde op een EK
RED ONS HENNIEGOD
pi_200043008
Ik ben tot nu toe totaal niet onder de indruk van Tsjechië. Tegen Schotland waren zij al de mindere ploeg, het is dat die Schotten zo enorm veel kansen nodig hebben en Schick de wedstrijd van zijn leven had. Ook tegen Kroatië was het niet veel, eigenlijk kregen ze de penalty/goal in hun schoot geworpen en tegen de zwakke Kroaten was het verder niet om aan te zien. Al is die Soucek wel een leuke speler.

Defensief zijn ze best kwetsbaar, er zit weinig creativiteit in het team en ze moeten het vooral van de omschakeling en standaardsituaties hebben. Normaalgesproken wint Nederland dit, behalve als Oranje een off-day heeft en/of de Tsjechen de wedstrijd boven zichzelf uitstijgen.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  Redactie Sport donderdag 24 juni 2021 @ 14:58:49 #24
274204 crew  Mexicanobakker
pi_200043080
SPOILER: OP
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@GGMM
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_200043159
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:52 schreef SamCooke het volgende:
Normaalgesproken wint Nederland dit, behalve als Oranje een off-day heeft en/of de Tsjechen de wedstrijd boven zichzelf uitstijgen.
Beetje zoals Turkije-Nederland dus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')